- Joined
- Nov 26, 2012
- Messages
- 16,678
Kuivamaa wrote:
Συμφωνώ. Γενικά ενώ οταν ακουσα πως το TW3 θα έχει ανοικτό κόσμο ενθουσιάστηκα ,εντούτοις δεν μου δημιούργησε το ίδιο συναίσθημα εξερεύνησης που μου έδωσε λχ. το Skyrim , όπου ήθελα να εξερευνήσω κάθε πλαγιά και κάθε σπηλιά ή να ανέβω σε κορυφές για να δω το φεγγάρι.</blockquote>
Αυτό βέβαια είναι game design χαρακτηριστικό γενικότερα, όχι RPG Design συγκεκριμένα. Θέλω να πω, δεν υπάρχει κανένας κανόνας που να λέει πως ένα "επιτυχημένο RPG" οφείλει να είναι by default "Open-World", θα μπορούσε κάλλιστα να βγει ένα open-world Assassin's Creed για παράδειγμα (αν και το 1 και το 3 είχαν κάποια τέτοια στοιχεία, άσχετα με την πτωχή υλοποίηση) και να σου μεταλαμπαδεύει τα ίδια συναισθήματα. Ή και τα GTA έχουν κάτι αντίστοιχο, με το San Andreas να φαντάζει πιο RPG και από το Oblivion σε συγκεκριμένα σημεία, πονεμένη ιστορία.
Η Bethesda αυτό κάνει γενικότερα βασικά, μετά το Morrowind. Φτιάχνει open-world παιδικές χαρές με επίχρησμα RPG από πάνω. Φτιάχνει ένα υποτυπώδες (στα όρια του αστείου) σενάριο, και δίνει μετά τον κόσμο στους World Builders της οι οποίοι τον γεμίζουν με όμορφα πράγματα για να περπατάει ο παίκτης και να λέει "ααααα τι ωραίααααα". Νταξ οκ, κατανοητό να περνάει κανείς καλά σε αυτό το περιβάλλον, είναι ένα διασκεδαστικότατο feature το δίχως άλλο, αλλά γελάει ο κόσμος όταν το θεωρούμε το αποκορύφωμα του RPG Design.
Αυτό το αναφέρω απλά ως πάσα για να κατεδαφίσω την γενικότερη άποψη πως "τα Elder Scrolls είναι τα καλύτερα RPG επειδή έχουν ανοιχτό και πλούσιο κόσμο" που ακούγεται στα ίντερνετς, όχι για να κριτικάρω κάτι συγκεκριμένο που ειπώθηκε στο παρόν φόρουμ. Είναι σα να μου λέει κάποιος πως "η πίτσα είναι το νοστιμότερο φαγητό επειδή στον δρόμο της πιτσαρίας που πηγαίνω υπάρχουν ωραία άλλα μαγαζιά".