Gaming Industry Drama thread

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!
Είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα όσο μεγαλώνει η εταιρεία. Όταν αυξάνεις την κλίμακα τότε το παιχνίδι γίνεται παιχνίδι αριθμών, δεν νοιάζει την επιχείρηση αν θα χάσει 1-2 πελάτες δεδομένου ότι έχει το πλαφόν της (για να ακριβολογούμε την νοιάζει, αλλά είναι calculated loss και προσμετράται στα KPI της). Επομένως, αρχίζει και υπεισέρχεται στην κουλτούρα της το "ελάχιστο δυνατό παραδοτέο" σε όλους τους τομείς. Αλλά επειδή όλοι, ανεξαρτήτως κλάδου, έχουν κάνει σημαία ότι το μεγαλύτερο κόστος είναι οι μισθοί ("our overhead is the highest liability" - τυπικός τσέο) το τσεκούρι πέφτει πρώτα στους υπαλλήλους. Θα μου πεις όμως "μα είναι κερδοφόρα", θα σου πω "ναι, για αυτό προσπαθούν να αυξήσουν το λάδι υπεραξίας που βγάζουν διυλίζοντας μέχρι και το κουκούτσι". Θα με πεις ξύλινο. Θα σου πω μόνο αν είμαι καλής ποιότητας δρυς. Όλα καλά.

(πάω να πιω καφέ, thank you for reading the delirium).
 
Υπάρχει άραγε κάπου κάποια ανάλυση για το λόγο των απολύσεων στην βιομηχανία
εχει φτιαξει ο ναυαρχος ολακερο θρεντ για το λογο "Καντε τους εργαζομενους να εκληπαρουν η κατι τετοιο"
 
Ατομική επιχείρηση που παλεύει να τα φέρει βόλτα δεν έχει μεγάλη σχέση ως προς τις επιλογές, με την πολυεθνική που θα πάρει πίσω τη χασούρα της ακύρωσης του project μέσω tax write offs... και αν όντως χάσει και κάτι, έχει υπολογίσει ότι είναι πολύ λιγότερο από το να διακινδυνεύσει να μπει σε τριπάκι sunk cost fallacy.
 
γενικά μιλάω ρε σαφώς δεν συγκρινεται, αλλά έχετε δίκιο, τις πουτιανές των μεγάλων δεν τις είχα υπόψιν.
 
Και συνεχίζουμε.

 
Είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα όσο μεγαλώνει η εταιρεία. Όταν αυξάνεις την κλίμακα τότε το παιχνίδι γίνεται παιχνίδι αριθμών, δεν νοιάζει την επιχείρηση αν θα χάσει 1-2 πελάτες δεδομένου ότι έχει το πλαφόν της (για να ακριβολογούμε την νοιάζει, αλλά είναι calculated loss και προσμετράται στα KPI της). Επομένως, αρχίζει και υπεισέρχεται στην κουλτούρα της το "ελάχιστο δυνατό παραδοτέο" σε όλους τους τομείς. Αλλά επειδή όλοι, ανεξαρτήτως κλάδου, έχουν κάνει σημαία ότι το μεγαλύτερο κόστος είναι οι μισθοί ("our overhead is the highest liability" - τυπικός τσέο) το τσεκούρι πέφτει πρώτα στους υπαλλήλους. Θα μου πεις όμως "μα είναι κερδοφόρα", θα σου πω "ναι, για αυτό προσπαθούν να αυξήσουν το λάδι υπεραξίας που βγάζουν διυλίζοντας μέχρι και το κουκούτσι". Θα με πεις ξύλινο. Θα σου πω μόνο αν είμαι καλής ποιότητας δρυς. Όλα καλά.

(πάω να πιω καφέ, thank you for reading the delirium).

opex vs capex. Το να αγοράσεις ένα βανάκι είναι κεφαλαιακή επένδυση, το προσωπικό είναι λειτουργικό έξοδο.
 
Για αυτό εδώ όλοι φτιάχνουν ΕΠΕ (Ltd.) και τα χώνουν σε αυτήν. Ακόμη και όταν παίρνουν υποθηκοδάνειο για το σπίτι είναι "έδρα εταιρείας".
 
Ωραία σφαλιάρα, με το γάντι.

Ένας developer με προϋπηρεσία σε μεγάλα studios αφαίρεσε το γάντι και έκανε τον Τζοφ φέτες επειδή ανέβασε μια διαφήμιση την ώρα που ανακοινώνονταν οι απολύσεις και γενικά έκανε μούγκα για το θέμα. Λίγο αργότερα έσβησε την ανάρτησή του αλλά έμειναν οι σχετικές screenshots:

Screenshot-20240227-174656.png

Screenshot-20240227-174706.png


γενικό μπουρλότο, κάπου είδα ακυρώνει και κάποιο starwars fps που ετοίμαζε μετά τις απολύσεις;

Υπάρχει άραγε κάπου κάποια ανάλυση για το λόγο των απολύσεων στην βιομηχανία; φρέναραν οι πωλήσεις; το επόμενο quarter θα είναι για όλους αρνητικό ή οριακό; σταμάτησε ο κόσμος να αγοράζει τα 70€ παιχνίδια; δε γουστάρει ο κόσμος GasS? Κάποιος λόγος θα υπάρχει, δεν τον έχει βρει κανείς εκτός από τους χαρτογιακάδες;

Ναι, ακυρώθηκε το Mandalorian FPS. Μερικές από τις αναλύσεις που έχω διαβάσει αναφέρουν κάποια αίτια για το κύμα απολύσεων:

- Η φρενίτιδα του covid, όταν τα έσοδα εκτοξεύτηκαν επειδή ο κόσμος ήταν συνέχεια σπίτι, οδήγησε πολλές εταιρίες σε πολλές προσλήψεις και άνοιγμα studios γιατί πίστευαν (βλακωδώς) ότι το πάρτι θα κρατούσε για πάντα.

- Τα επιτόκια δανεισμού ήταν πολύ χαμηλά γα προηγούμενα χρόνια, υπήρχε πολύ και φθηνό χρήμα ενώ τώρα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.

- Πολλοί επενδυτές που ήταν άσχετοι με τον χώρο είχαν μπει στο gaming γιατί θεωρούταν βιομηχανία με μεγάλη ανάπτυξη και έδιναν μπόλικο χρήμα σε νέα projects. Όλοι αυτοί μετά από κάποιες ηχηρές αποτυχίες και ορισμένες νέες τάσεις ( π.χ. ΑΙ) πήραν τα πορτοφόλια τους και την κοπάνησαν.

- Ένα μεγάλο μέρος της προσοχής του κοινού έχει επικεντρωθεί στα λεγόμενα "black hole games" όπως τα χαρακτήρισε ο Mat Piscatella. Τεράστια GaaS δηλαδή όπως Fortnite, COD, Roblox, Genshin Impact κλπ τα οποία τρώνε όλο τον χρόνο και το χρήμα των gamers με αποτέλεσμα να μένει ένα μικρό μέρος της πίτας για όλους τους άλλους.

- Η ανάπτυξη του console gaming ειδικά έχει τραβήξει χειρόφρενο. Όσες κονσόλες πωλούνταν 30 χρόνια πριν, τόσες πωλούνται και τώρα. Παράλληλα το κόστος ανάπτυξης παιχνιδιών έχει δεκαπλασιαστεί από τα 90s, όπως είπε πρόσφατα ο δημιουργός του Tekken.
 
Φαύλος κύκλος με την gaming βιομηχανία να δείχνει να έχει πέσει πλέον σε κρίση. Απολύσεις η EA η Sony, microsoft θα ακολουθήσουν και άλλοι. Δεν βγήκαν δυνατά game δεν τράβηξαν πωλήσεις οι κονσόλες και έχουμε πέσει σε ένα φαύλο κύκλο που η μια κατάσταση τροφοδοτεί την άλλη. Δεν ξέρω αν το gamepass έχει βάλει και αυτό το λιθαράκι. Πάντως η Sony δεν δικαιολογείται με τόσους πόρους να μην έχει βγάλει κάποιο Game δυνατό 5 χρόνια τώρα.
 
Ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Οι αγοραστές ποιοι θα είναι άραγε;
 
Δημιουργήθηκε στο Steam ένα Curator Group το οποίο ουσιαστικά γράφει αν σε κάποιο game έχει προσφέρει τις "υπηρεσίες της" η Sweet Baby Inc, μια εταιρεία που πραγματοποιεί diversity counceling σε developers και προτείνει/επιβάλλει αλλαγές στους χαρακτήρες και τις πλοκές έτσι ώστε να είναι πιο diverse και inclusive.


Ο πρόεδρος/ιδρυτής/whatever της Sweet Baby Inc έπαθε meltdown στο Twitter και ζητάει από το Steam να κλείσει αυτό το Curator Group επειδή "αυτό που κάνει αποτελεί harassment", αλλά και να διαγραφεί το account του δημιουργού του γκρουπ.




Λίγες ώρες μετά ο πρόεδρος έκανε το twitter προφίλ του private και απέχει από οποιοδήποτε σχόλιο, ενώ το curator group κοντεύει να φτάσει 30.000 μέλη.
 
Back
Top