Hogwarts Legacy

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!
Το Forspoken δε φαίνεται να ανταποκρίνεται σε αυτά τα στάνταρ, σε αντίθεση με το Hogwart.
Αυτο είναι δική σου εκτίμηση και όχι του κάθε marketing/board team που λανσάρει το προϊόν. Αυτό θέλει να εξηγήσει ο Νίτρος κατ'εμέ. Αντικειμενικά είναι διαφορετικά παιχνίδια, διαφορετική δυναμική κοινού, αλλά πολλές φορές αυτοί οι ποιοτικοί δείκτες είναι υφιστάμενης σημασίας στις αναλύσεις.

Στην Square Enix μπορεί και να το "γυρνάνε" αφού το έχουν τυλίξει με αυτές τις αναλύσεις.
 
Δεν ξέρω αν είναι δόκιμη η τιμολογιακή σύγκριση Forspoken με Hogwarts, πάντως αυτό που λέει η @kara με τις τιμές στα κλειδάδικα το βρίσκω λίγο άστοχο ως αντίλογο. Αφενός οι τιμές εκείνες δεν είναι οι "πραγματικές" τιμές που θέτει η εταιρεία για το προϊόν της, αφετέρου και πάλι η άνοδος της MSPR ποσοστιαία επηρεάζει τον καταναλωτή.
Παράδειγμα: έστω ότι ο Θείος Νώντας θέτει ως ψυχολογικό όριο αυτό των 25 ευρώ για να πάρει ένα ΑΑΑ (σιγά μη δώσει τόσα, αλλά ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ). Αν αυτό ντεμπουτάρει με 50Ε MSRP, στα κλειδάδικα θα ξεκινήσει από 35Ε και σε Steam sales θα χρειαστεί να περιμένει 6-8 μήνες για να το πάρει στα 25Ε (τα νούμερα είναι κατά προσέγγιση, προφανώς).
Αν το game ντεμπουτάρει με 70Ε MSRP, στα κλειδάδικα θα το πάρεις 50+ day one και για να πέσει στα 25Ε σε Steam Sale θέλει πάνω από χρόνο και αν. Οπότε, η γκρίνια του Θείου έχει βάση όσον αφορά τις τάσεις τιμολόγησης των games, ανεξάρτητα από το αν τα αξίζει το εκάστοτε παιχνίδι ή όχι.
 
θέλει πάνω από χρόνο και αν
Συνήθως ναι, αλλά εξαρτάται από την εκάστοτε εταιρία π.χ. η Capcom μέσα σε ~ 9 μήνες κατεβάζει την τιμή λιανικής από 60 σε 40 και ταυτόχρονα τα βάζει και σε έκπτωση, ενώ η SE ή η XSeed από την άλλη κρατάνε την αρχική τιμή δε πάει να 'χει περάσει 5έτια...

οι τιμές εκείνες δεν είναι οι "πραγματικές" τιμές που θέτει η εταιρεία για το προϊόν της
Βέβαια οι τιμές αυτές, αν είναι από επίσημους μεταπωλητές τύπου GMG, Fanatical κλπ και όχι grey market, προκύπτουν από promo-συμφωνία που έχει γίνει με τον publisher για κάποιο χρονικό περιθώριο, δεν τις κατεβάζει η κούτρα του κάθε μαγαζάτορα, just sayin.
(sniped by Kara, όσο το έκανα edit)
 
Last edited:
@maladroid Δεν χρησιμοποιησα την τιμή στα κλειδαδικα ως αντίλογο.

Το 45 που έγραψα ήταν από official μαγαζι. Την ημέρα που το έγραψα, σήμερα δεν υπάρχει.

Ο Νίτρο σύγκρινε την απλή έκδοση του HL (45) με την απλή του Forspoken (70) Και μετά την Deluxe του HL (53 στοιχεία Mogrey) με την απλή του Forspoken (70).
 
Αυτο είναι δική σου εκτίμηση και όχι του κάθε marketing/board team που λανσάρει το προϊόν. Αυτό θέλει να εξηγήσει ο Νίτρος κατ'εμέ. Αντικειμενικά είναι διαφορετικά παιχνίδια, διαφορετική δυναμική κοινού, αλλά πολλές φορές αυτοί οι ποιοτικοί δείκτες είναι υφιστάμενης σημασίας στις αναλύσεις.

Στην Square Enix μπορεί και να το "γυρνάνε" αφού το έχουν τυλίξει με αυτές τις αναλύσεις.

Εγώ δεν μπορώ να φανταστώ marketing team που να αξίζει το μισθό του, που να μην καταλαβαίνει τη διαφορά ανάμεσα σε established franchises όπως Harry Potter και Final Fantasy, και new IP, ανεξαρτήτως της ποιότητας και των δύο.

Θα είχε πραγματικά ενδιαφέρον να δούμε την ανταπόκριση του κοινού στο 80άρι, αν το Forspoken μάζευε τα 10/10 σαν στραγάλια, ή αν το Hogwarts είχε 30/100 στο metacritic, αλλά ως έχει, ένα καλό παιχνίδι από established IP πουλάει σαν ζεστό ψωμί, και ένα μέτριο παιχνίδι που οι ίδιοι οι devs πρέπει να γκουγκλάρουν για να θυμηθούν πώς το λένε, δεν πουλάει. Σιγά τα data points.
 
βεβαια στο σημειο αυτο να πω οτι μια εταιρια δεν θα πω ονομα πουλαει τα παιχνιδια της κονσολας της στα 70-80 2 χρονια τωρα. ηταν αναμενομενη κινηση να ακολουθησουν και αλλοι με καποιους να εχουν αργησει. και αποριας αξιο βασικα που ενα game με established ip και πολυ δημοφιλες δεν πηγε απευθειας base 70 deluxe 80. παλι θα πουλουσε.
 
@Adhan και @kara Δεν αναφερόμουν σε GMG ή Fanatical, νόμιζα μιλούσαμε για πιο γκρίζα μαγαζιά τύπου Instant Gaming. Αφού η kara βρήκε τέτοια τιμή στο GMG ή ένα παρόμοιο κατάστημα (έστω και για λίγες μέρες) τότε αλλάζει κάπως το πράμα.
Πάντως ο προβληματισμός του nitro παραμένει βάσιμος, γιατί όπως το κατάλαβα εγώ μιλάει για γενικότερες τιμολογιακές τάσεις στα ΑΑΑ και το κατά πόσο το κοινό δείχνει την διάθεση να τα δώσει. Άλλωστε, δεν πιστεύω όλοι αυτοί οι early adopters να το πέτυχαν στα 45E (χώρια οι κονσολάδες που συνήθως δεν έχουν καν την εναλλακτική του κλειδάδικου). Εδώ βέβαια υπεισέρχονται οι παράγοντες που αναφέρει ο G0O, οι οποίοι πάλι δεν αφήνουν να βγει ασφαλές συμπέρασμα.
 
Δεν έκανα σύγκριση της απλής έκδοσης, το σχόλιο μου ήταν πάνω στα 500.000 concurrent players που έδειχναν τα στατιστικά πριν βγει το παιχνίδι στην αγορά, δηλαδή αυτοί είναι μόνο όσοι αγόρασαν deluxe ή collectors και είχαν early access.
 
Το πιο πρόσφατο bump στις τιμές της απλής έκδοσης έγινε με την μετάβαση από PS4 σε PS5 και από Χbone σε ΧSX.

Εκεί άρχισαν τα 70 και ήταν η 2K που το εφάρμοσε πρώτη. Στις PC εκδόσεις κράτησαν για λίγο διάστημα τις τιμές χαμηλότερα.

Από εκεί και πέρα έχουμε και τις 3 first party εταιρίες πήγαν στα 70 δολλάρια Sony-Microsoft-Nintendo, με UBI και Square - Enix να ακολουθούν με το FF7 remake

Το HL είναι third party παιχνίδι θεωρώ δύσκολο να κρατήσει χαμηλά την τιμή από τη νέα νόρμα, είναι έτοιμο cash crab και έχει να δώσει και fee στους platform holders.
 
nintendo κατα βαση ακομα 60 ειναι. βασικα 62 σε retail ελλαδα για καποιο λογο. με το tears of the kingdom επισημα παμε στο 2ο game της στα 70 (το πρωτο νομιζω ηταν το super smash bros ultimate). βεβαια δεν εχει νοημα να αναλυουμε ποιος το εκανε πρωτος κλπ παρα μονο οτι η νεα τιμολογικη πολιτικη στα games θα ειναι αυτη.
 
Η Nintendo μόλις ανακοίνωσε την τιμή του Zelda 2 και ακολουθεί τον δρόμο των άλλων platform holders. Επίσης είναι το πρώτο Switch only, το προηγούμενο Zelda είχε βγει και στο Wii.

Ναι αυτή είναι η νέα τιμολογιακή πολιτική στα games. Δεν ξέρω αν δικαιολογείται, έχω πληρώσει πολλά παραπάνω για φολες unplayable, έχω παίξει τζάμπα υπεροχα παιχνίδια, έχω subscription στο pass (άλλο μοντέλο εκει). Έχω πάρει από κλειδαδικα. Είναι πάρα πολλές οι παράμετροι για να πεις 70 είναι ακριβα η φθηνά.
 
Εγώ δεν μπορώ να φανταστώ marketing team που να αξίζει το μισθό του, που να μην καταλαβαίνει τη διαφορά ανάμεσα σε established franchises όπως Harry Potter και Final Fantasy, και new IP, ανεξαρτήτως της ποιότητας και των δύο.
Για αυτό και ανέφερα τη Square Enix όπου πρέπει να καπνίζουν τα πτυχία τους σχετικά με το marketing και κυρίως το market evaluation. :D

Η Nintendo μόλις ανακοίνωσε την τιμή του Zelda 2 και ακολουθεί τον δρόμο των άλλων platform holders. Επίσης είναι το πρώτο Switch only, το προηγούμενο Zelda είχε βγει και στο Wii.

Ναι αυτή είναι η νέα τιμολογιακή πολιτική στα games. Δεν ξέρω αν δικαιολογείται, έχω πληρώσει πολλά παραπάνω για φολες unplayable, έχω παίξει τζάμπα υπεροχα παιχνίδια, έχω subscription στο pass (άλλο μοντέλο εκει). Έχω πάρει από κλειδαδικα. Είναι πάρα πολλές οι παράμετροι για να πεις 70 είναι ακριβα η φθηνά.
Law of averages. Συμφωνώ σε όλα. Έχω πάρει σε steam sales παιχνίδι που έβγαλε +100 ώρες νεράκι, έχω πάρει και συλλεκτικές για παιχνίδι που ήταν φόλα εντελώς.
 
Δεν το είχα προσέξει μέχρι που είδα το video του Hardware Unboxed που το επισημαίνει, αλλά το Hogwarts Legacy έχει το μεγαλύτερο RAM (regular, όχι VRAM) usage που έχει δει ποτέ μου σε παιχνίδι. 20GB ακατέβατα, με κλειστές άλλες ύποπτες εφαρμογές (εσένα κοιτάω chrome) παρόλο που ακόμα και στα recommended requirements, λέει 16GB RAM. Είναι μια πιθανή εξήγηση για το ότι εγώ δεν έχω δει stuttering και crashes, παρόλο που τα αναφέρει αρκετός κόσμος.
 
Είμαι σίγουρος ότι έχει και menu bug η κατι τέτοιο τέλος πάντων. Τα περισσότερα drops έρχονται αφού βγαίνω από το menu. Μια 32αρα πόσο να πάει άραγε?
 
Δεν το είχα προσέξει μέχρι που είδα το video του Hardware Unboxed που το επισημαίνει, αλλά το Hogwarts Legacy έχει το μεγαλύτερο RAM (regular, όχι VRAM) usage που έχει δει ποτέ μου σε παιχνίδι. 20GB ακατέβατα, με κλειστές άλλες ύποπτες εφαρμογές (εσένα κοιτάω chrome) παρόλο που ακόμα και στα recommended requirements, λέει 16GB RAM. Είναι μια πιθανή εξήγηση για το ότι εγώ δεν έχω δει stuttering και crashes, παρόλο που τα αναφέρει αρκετός κόσμος.
με 16GB RAM μου διελυσες τη ψυχολογια καθως γουσταρα τη φαση στο προηγουμενο βιντεακι με τις μετρησεις...αν ειναι να εχει stuttering και κολληματα καλα κρασα...τεσπα τελειωνει οπου ναναι το δεκαημερο και θα ξερουμε
 
Μιλάω με συμφορουμίτη που θα μείνει ανώνυμος, που έχει την 4080 και ανάλυση-γήπεδο, και έχουμε καταλήξει ότι σαφώς κάποια τράμπα κάνει το παιχνίδι με VRAM και RAM, γιατί σε εκείνον που έχει μπόλικη VRAM, το RAM usage είναι στα 11GB. Θέλει ψάξιμο από τύπους με μεγαλύτερη πρόσβαση σε συνδυασμούς hardware η φάση, πχ Digital Foundry ή Hardware Unboxed, εγώ απλά χαίρομαι που μπορώ να παίζω 1080p/high/60 (με FSR 2. Quality) χωρίς stutters και crashes, με την ταπεινή πλέον 1070.
 
Ναι, όταν έστησα αυτό το PC, τα 32GB DDR4 3600 έκαναν 130 ευρώ, προσιτά για το budget μου. GPU να δούμε πότε θα καταφέρω να πάρω (το deal με το Μποράτσο δεν ολοκληρώθηκε, καθαρά με δική μου ευθύνη).


Για όποιον είναι σε DDR4 platform και καταδέχεται να ακουμπήσει hardware χωρις RGB :p, δεν είναι υπέρογκο έξοδο, γιατί βλέπω να πηγαίνουμε στα 32GB από "πολυτέλεια" σε "χρειάζονται", πιο γρήγορα από όσο περίμενα.
 
Θα πρότεινα πριν αρχίσουμε τις αναλύσεις για το performance πόση ram θέλει/stuttering/frames κλπ να περιμένουμε patch. Σίγουρα θα βγει και θα αλλάξει τα δεδομένα. Αν δεν το πήρε κάνεις σε pre-order η day 1, 1-2 βδομάδες δεν έχουν διαφορά.

Πάντως απ'ότι φαίνεται έκανα λάθος καμία σχέση με το αποτυχημένο goty του 2020. Μια χαρά στέκεται και απ' το λένε είναι οφθαλμόλουτρο.
 
Back
Top