Official thread περί adventure games

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!
Σχετική νέκρα φέτος για τα παραδοσιακά adventures, μετά όμως από την ολοκλήρωση του Unforeseen Incidents, ενδείκνυται για όσους ψάχνουν κάτι αξιοπρεπές και ενδιαφέρον. Review σύντομα από τον φίλτατο Borracho (νυν ποταμόματο).

 
Εικάζω πως θα χρησιμοποιώ το Ποταμομάτης για καμιά διετία, δεν θα πιάσει και θα το γυρίσω σε τίποτε ⊕¥µ για να κλείσουμε με "The Artist Formerly Known As Ποράτσο Εσύ". Το Unforeseen Incidents είναι τιμιότατη πρόταση στην adventure ανομβρία των τελευταίων μηνών, περισσότερα στο ρεβιού.
 
Για τους πολύ φίλους των Point & Click Adventures!

https://www.bitmapbooks.co.uk/products/the-art-of-point-click-adventure-games?aff=3

Παρακαλώ πολύ το Thread να γίνει stick, σεβασμό στον πατέρα του gaming  :)
 
Πωπώ...με ψήνει άσχημα, ΑΣΧΗΜΑ όμως!
 
Πολύ ωραίο, να περίσσευε και κανά φράγκο καλά θα ταν :D
 
Και εγώ παιδιά σκέφτομαι να το πάρω, φαίνεται πάρα πολύ ωραίο.
 
Και εντάξει, χώρος για τη συλλεκτική δεν υπάρχει, αλλά ένα ωραίο βιβλίο με σκληρό εξώφυλλο και τα εικαστικά της παιδικής μας ηλικίας μέσα για ~30Ε θεωρώ γκένεται, γκένεται άνετα!
 
Έφτασε και το καταπληκτικό Escape from Monkey Island στο GOG, Τώρα πλέον ολοκληρώθηκε η συλλογή Monkey Island!

https://www.gog.com/promo/20180619_launch_promo_escape_from_monkey_island
 
[quote quote=501745]Έφτασε και το <del>καταπληκτικό</del> απογοητευτικό Escape from Monkey Island στο GOG, Τώρα πλέον ολοκληρώθηκε η συλλογή Monkey Island!

https://www.gog.com/promo/20180619_launch_promo_escape_from_monkey_island" rel="nofollow">https://www.gog.com/promo/20180619_launch_promo_escape_from_monkey_island

[/quote]

Fixed :D
 
Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ, απογοητευτικός χειρισμός σίγουρα,το ψευδό 3d ήταν λίγο άσχημο, αλλά όχι απογοητευτικό σαν παιχνίδι, σε καμία περίπτωση  :)
 
Ο καθένας με τα γούστα του, αλλά για μένα προσωπικά το Monkey 4 είναι πραγματικά ναυάγιο. Υπάρχουν στιγμές διαύγειας, αλλά στο σύνολο αποτυγχάνει, κυρίως σε ότι αφορά τον τόνο του και το χιούμορ του. Ειδικά τα references στην ποπ κουλτούρα της εποχής έχουν παλιώσει σε τεράστιο βαθμό, όπως και το τελείως περίεργο Mortal Kombat reference που τους φάνηκε τόσο αστείο που έπρεπε να είναι ολόκληρο κομμάτι του παιχνιδιού. Αν το είχαν κάνει το 1994-1995 θα είχε νόημα, το 2000 η σειρά είχε ήδη πάρει την κάτω βόλτα προ πολλού, οπότε δεν ξέρω πως προέκυψε όλο αυτό το κομμάτι.

Όσο το θυμάμαι, για κάθε καλό κομμάτι βρίσκω άλλα 3-4 που απλά δεν στέκουν :p.
 
Kαι για εμένα έχει θετικό πρόσημο το MI4, ίσως και λόγω των συνθηκών υπό τις οποίες το έπαιξα.

Σίγουρα τα γραφικά ήταν πολύ άσχημα (ακόμη και για την εποχή που κυκλοφόρησε) και ο χειρισμός ατσούμπαλος -αντίστοιχη φάση δηλαδή με το αριστουργηματικό Gabriel Knight 3- αλλά τελικά με κέρδισε με το χιούμορ και την "τρέλα" του. Μπορεί να έρχεται τελευταίο στην κατάταξη των Monkey Island παιχνιδιών αλλά είναι λιγάκι σαν να διαλέγεις αγαπημένη heavy μπάντα από τα 70'ς. Και η τελευταία πάλι θα παίζει καλύτερα {oldmanyellsateveryone}από τις βλακείες που ακούει σήμερα η νεολαία.{/oldmanyellsateveryone}
 
Στέφανε με καλυψες πλήρως, Αυτό ακριβώς!
 
Τι να πω, τα γραφικά ίσως ήταν από τα λίγα πράγματα που μου άρεσαν πολύ στο MI4. Και εδώ είσαι λάθος Στέφανε, στην εποχή τους ήταν αρκετά όμορφα, τα μοντέλα των χαρακτήρων ήταν αρκετά καλά για 3D adventure game και τα pre-rendered backgrounds έβγαζαν μια σουρρεάλ αισθητική που πιστεύω έπιανε το στυλ, κυρίως του MI3.

Ο χειρισμός ήταν αυτούσιος από το Grim Fandango, πάλι καλά που δεν είχε κανένα ασανσερ (ακόμα έχω εφιάλτες με αυτό xD).

Διαφωνώ απόλυτα με τον τρόπο που καταλήγεις. Καταρχάς, αν θες Monkey Island στις μέρες απλά παίξε την τριλογία The Journey Down, το MI4 το πατάνε στα ίσια και για μένα μάλλον είναι ισάξια και με το MI3. Αυτό είναι απλά ένα παράδειγμα, είμαι σίγουρος πως μπορώ να βρω αρκετά ακόμα.
Αλλά και η λογική σου δεν με βρίσκει σύμφωνο, λες και τα Monkey Island είχαν τα ίδια άτομα από πίσω να τα δουλεύουν όλα αυτά τα χρόνια.

Για μένα παραμένει πάντως ένα από τα χειρότερα adventures της Lucasarts και πραγματικά απορώ πως μπορείς να το συγκρίνεις με το Gabriel Knight 3 πχ που ήταν εξαιρετικό παρά τα (πολλά) προβλήματα του, διότι τουλάχιστον σου έδινε κάποια πράγματα που θεωρώ δεν τα βρίσκεις εύκολα σε άλλα παιχνίδια.

Όλα αυτά τα λέω έχοντας παίξει το MI4 σαν πιτσιρίκι με τις καλύτερες αναμνήσεις από τότε, το λάτρευα. Δυστυχώς MI1 + MI2 ήταν αρκετά πριν την εποχή μου και το MI3 το είχαμε μονάχα σε ένα demo, οπότε όταν μου έκαναν δώρο το MI4 (εννοείται από πειρατή της γειτονιάς!) απλά το ξέσκισα και ας έτρεχε σκατά στον Πεντιουμάκο 133 και την S3 Virge. Θυμάμαι ξεκάθαρα πως κοβόταν το 1/5 ή το 1/4 της οθόνης οριζοντίως λόγω ασυμβατότητας της κάρτας, το οποίο αντικαθιστούσε μία πανέμορφη, κάτασπρη λωρίδα pixels :D.

Για μένα πάντως το χειρότερο κομμάτι του παιχνιδιού θα παραμένει πάντα το τελευταίο Act, το Monkey Kombat, το ατέλειωτο περπάτημα γύρω από το ηφαίστειο και το τελείως απότομο φινάλε μου άφησαν την χειρότερη εντύπωση.
Όχι ότι σε νωρίτερα Acts δεν έχει απαράδεκτα πράγματα, όπως τον Murray που είναι λες και είναι τελείως διαφορετικός χαρακτήρας ή τα reference στα Starbucks (wtf), Planet Threepwood κλπ.

Να του δώσω βέβαια πως είχε κάποια πολύ έξυπνα κομμάτια, με κορυφαίο ίσως τον γρίφο στον βάλτο, πανέμορφη παράνοια και από τις πρώτες φορές που χρειάστηκα walkthrough σε παιχνίδι και το βρήκα στο gameweb.gr :D.
 
Τέρμα σπασικλοκουβέντα, ΛΑΤΡΕΥΩ. Πάμε :

-To μόνο σημείο στο οποίο το σύγκρινα με το (αριστουργηματικό) GK3, είναι τα ατσούμπαλα γραφικά και ο χειρισμός. Και ήταν και τα δυο τόσο ενδιαφέροντα παιχνίδια που στο τέλος δεν σε ένοιαζε καν ρε παιδί μου το γεγονός πως υστερούσαν στη βιτρίνα και ο λεβιές ήταν ανάποδα.

-Την εποχή που κυκλοφόρησε, είχαμε ακόμη νωπές αναμνήσεις από τα πολύ όμορφα 2D (έστω 2.5D) adventure games και η gaming κοινότητα απορούσε πραγματικά γιατί η LucasArts δεν συνέχισε την παράδοση του Curse στα γραφικά. Ο γρίφος στον βάλτο που αναφέρεις, ρίφαρε σκληρά πάνω στο γρίφο του χαμένου θησαυρού από το πρώτο. Το Monkey Kombat ήταν φετίχ της εποχής, το MK4 ήταν στα ουφάδικα όταν αναπτυσσόταν το παιχνίδι. Οι αναφορές στην pop κουλτούρα και το 'μπαμ' που έκαναν τότε franchises τύπου Starbucks/Planet Hollywood κ.α. Έχουν αξία μόνο ως κομμάτια χρονοκάψουλας.

(Μην μου πεις πως δεν έχεις παίξει τις ΤΡΟΜΕΡΕΣ Special Editions των δυο πρώτων Monkey Island, θα χρειαστείς ειδική ποινή)

Τo δε Journey Down είναι πραγματικά φοβερό παιχνίδι. Επίσης, σε τέτοια 'παλαβά', για εμένα δεν έχει τόση σημασία το σενάριο ή το φινάλε (καθώς εκ των πραγμάτων, δεν θα έχουν και πολλή λογική) αλλά η διαδρομή, αν αισθάνομαι πως με διασκεδάζουν στην βόλτα. Θυμάμαι ακόμη τη μεγάλη σελίδα τετραδίου στην οποία είχα γράψει όλους τους κώδικες του Monkey Kombat.

OOP-ACK-CHEE ρε και δεν με πάει κόντρα κανείς!

Θέλω να πω, ως άνθρωπος που έχει παίξει όλα αυτά τα παιχνίδια το καθένα στον καιρό του, τότε που βγήκε, το χάρηκα. Το είχα αγοράσει αυθεντικό, στο μεγάλο κουτί του και θαρρώ το πούλησα κάποια χρόνια αργότερα. ΠΡΟΦΑΝΩΣ θα το ξαναγοράσω σε κάποια έκπτωση του GoG, εις μνήμη της άνοιξης του 2001. Δεν είναι πως σαν adventure θα το πρότεινα σε οποιονδήποτε, εν έτει 2018. Είναι υπόθεση καθαρά προσωπική.

Ακόμα και διαμάντια του παρελθόντος όπως τα Shadow of the Comet και Prisoner of Ice, είναι σχεδόν unplayable με τα σημερινά δεδομένα.

ΥΓ Αύριο ανακοινώνεται ημερομηνία κυκλοφορίας του Unavowed, το νου σας.
 
Εννοείται πως είναι τέρμα nerdοκουβέντα και εννοείται πως θα σε κάμω ντιμπέιτ.
Λοιπόν, να τα πιάσουμε ένα ένα τα points σου:

- Πάμε πάλι στα γραφικά και στον χειρισμό. Τα γραφικά του MI4 στην εποχή του πάντα, δηλαδή τέλη 2000 όπου και κυκλοφόρησε, ήταν αρκετά καλά. Ασχέτως πως μπορεί να φαίνονται σήμερα (εμένα μου αρέσουν προσωπικά ακόμη) ή της αναπόφευκτης σύγκρισης με 2D ζωγραφιστά που θα έλεγε και ο Adveτσουρινάκης , τα γραφικά στην εποχή τους θεωρήθηκαν από το σύνολο του Τύπου και τον κόσμο ως αρκετά καλά. Υπήρχε μανία με το 3D, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να στο πω εγώ, το θυμάσαι. Πανέμορφα παιχνίδια πάτωσαν γιατί δεν ήταν 3D.  Άλλες εποχές.
Τα γραφικά του Gabriel Knight 3 έχουν γεράσει πολύ άσχημα (προσωπικά μου αρέσουν όπως και να 'χει), αλλά ήταν αδύνατο να γίνουν διαφορετικά αφού σου επιτρέπουν πλήρη ελευθερία στον χώρο. Και πάλι, στην εποχή τους πάντα, δεν θεωρήθηκαν σε καμία περίπτωση παρωχημένα, ίσα ίσα που επειδή ακριβώς ήταν πλήρως 3D και επέτρεπαν και την χρήση 3D accelerator, είχαν κάνει αίσθηση.

Ο χειρισμός είναι πιο σύνθετο θέμα, πραγματικά μεγάλη μαλακία η επιμονή της Lucas σε tank controls, μακάρι αν βγάλουν remaster στο ΜΙ4 να φτιάξουν τον χειρισμό όπως στο Grim Fandango Remastered, είναι λες και παίζεις άλλο παιχνίδι πραγματικά.
Το GK3 είναι άλλο θηρίο από την άλλη, ανεξάρτητη κίνηση κάμερας και χαρακτήρα, τελείως unintuitive και πρωτόγονος χειρισμός που δεν θα δούλευε με την καμία σήμερα. Δυνατό παράδειγμα και το RPG/Adventure Anachronox με εξίσου αλλόκοτο χειρισμό.

-Ναι, έχω παίξει εννοείται τα δύο πρώτα Monkey Island, απλά έτυχε να τα δω πρώτη φορά αργότερα, γύρω στο 2002. Δεν μετράω ότι είχα ένα non-interactive demo του Monkey Island 2 (αλήθεια τα θυμάται κανένας άλλος αυτά;), θυμάμαι είχα κατουρηθεί από τα γέλια με την σκηνή στο νεκροταφείο με έναν φίλο που το παίζαμε τότε.
Να πω την αλήθεια δεν θυμάμαι αν ο γρίφος στον βάλτο στο 4 είναι callback στον γρίφο με τον θησαυρό στο 1, δεν θυμάμαι κανέναν γρίφο από τους δύο πάρα πολύ καλά ώστε να μπορώ να κάνω την σύγκριση.

Ρε φίλε το Mortal Kombat 4 ήταν στα ουφάδικα το 1997, το 1998 άντε και το 1999. Τα MK είχαν ήδη πάρει την κάτω βόλτα από το 1997, η ακμή της δημοτικότητας τους ήταν γύρω στο 1994-1995. Χαρακτηριστικά να αναφέρω πως όταν κυκλοφόρησε για το Dreamcast το 1999, οι κριτικές το ξέσκισαν καθώς είχε ξεπεραστεί πλέον. Το Monkey Island 4 για κάποιο λόγο θεώρησε πως το 2000 ήταν καλή ιδέα να στήσει όχι ένα απλό reference αλλά ένα σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού γύρω από κάτι που ήταν οριακά παρωχημένο πλέον.
Θέλω να πιστεύω πως ήταν κάτι που τους επέβαλαν χαρτογιακάδες από τα πάνω με την λογική "για να δούμε τι αρέσει στην νεολαία σήμερα", αλλιώς πραγματικά δεν καταλαβαίνω ποιος θεώρησε πως ήταν καλή ιδέα αυτό το πράγμα.

Σχεδόν το ίδιο γελοίο φαντάζουν σήμερα και τα αστειάκια περί Starbucks και Planet Hollywood, διότι είναι τελείως κενά reference χωρίς κάποιο punchline. Αν απλά αναφέρεις κάτι, δεν το κάνει αυτομάτως αστείο. Τα Monkey Island είχαν ξαναπαίξει με παρόμοια θέματα και είχαν βγάλει πολύ γέλιο, δυστυχώς μου διαφεύγουν αυτή τη στιγμή τα πιο χτυπητά παραδείγματα όσο και αν προσπαθώ να θυμηθώ.
Και άλλα adventures της Lucas είχαν επίσης παίξει με αυτό και μάλιστα είχαν καταφέρει να ενσωματώσουν πολύ καλύτερα στο θέμα τους. Θυμήσου το Sam &amp; Max - Hit The Road που όσο και αν μου σπάει τα αρχίδια σαν παιχνίδι, το χιούμορ του πραγματικά σπάει κόκκαλα. Συγκεκριμένα, είναι τρομερό πόσο έχει πιάσει την κουλτούρα της Αμερικής στα τέλη του 80', αρχές 90' με τα tourist traps στις εθνικές οδούς. Αλλά ακόμα πιο συγκεκριμένα, αν θυμάσαι, έχει μια αλυσίδα καταστημάτων που λέγονται Snuckey's που αν δεν κάνω λάθος κοροϊδεύουν τα Stuckey's. Οι υπάλληλοι σε όλα τα καταστήματα στο παιχνίδι είναι σχεδόν ολόιδιοι, οπότε χωρίς να σου πει τίποτα το παιχνίδι κάνει πλάκα με τους υπαλλήλους των αληθινών τέτοιων καταστημάτων, όπου μοιάζουν να είναι οι ίδιοι σε κάθε κατάστημα.

Αυτά περί references, αν μπορούσα να συνοψίσω σε ένα πράγμα γιατί πραγματικά δεν θέλω να ξαναπαίξω ποτέ το Monkey Island 4 τότε αυτό θα ήταν ξεκάθαρα το Monkey  Kombat, απορώ πως γίνεται να σου άρεσε αυτό το πράγμα. Είναι ένα επαναλαμβανόμενο insult sword fight χωρίς αυτό που έκανε τα προηγούμενα αστεία και διασκεδαστικά, τις φοβερές ατάκες και τα comebacks. Εδώ το μόνο που έχεις είναι μια διαρκής επανάληψη μέχρι να μάθεις όλες τις φράσεις και τι αντικρούει την άλλη.
Καλύτερα να πάω να παίξω κανά Dragon's Lair δηλαδή.

Μου αρέσουν οι συζητήσεις περί νοσταλγίας κλπ, αλλά δεν είναι όλα τα παιχνίδια μονάχα για την εποχή που κυκλοφόρησαν ή που τα παίξαμε ή τουλάχιστον δεν το βλέπω εγώ έτσι. Το Shadow of Comet που ανέφερες ναι πράγματι δεν παίζεται σήμερα για κανέναν λόγο, ακριβώς διότι ο χειρισμός είναι απαράδεκτος, το layout της πόλης χάλια κλπ κλπ. Παρόλα αυτά, το παιχνίδι δίνει μαθήματα σε θέματα ατμόσφαιρας και αποτελεί αντικείμενο μελέτης για κάποιον που ενδιαφέρεται σήμερα. Το παιχνίδι το είδα για πρώτη φορά πέρσι για παράδειγμα και έπαθα την πλάκα μου σε σημεία, ειδικά εκείνο το βράδυ στο δάσος...

Δεν θεωρώ πως το ΜΙ4 έχει κάτι να σου δώσει, είναι απλά άλλον ένα Monkey Island για κάποιον που τα έχει πάρει με την σειρά και θέλει να τα δει όλα. Ντισκας.
 
Το Monkey Kombat πέραν της αναφοράς στο Mortal Kombat προσπαθούσε να επαναπροσδιορίσει το Insult Swordfighting. Ούτε με τα κυάλια φυσικά το τελικό αποτέλεσμα, ειδικά όταν το συγκρίνεις με το αξεπέραστο - από κάθε άποψη - swordfighting μηχανισμό του MI3 (κατ'εμέ το παιχνίδι δεν λαμβάνει ούτε το 1/100 του praise που θα έπρεπε να έχει από όλες τις απόψεις - καλλιτεχνική/γρίφοι/voice acting).

Γενικώς οι γρίφοι του ήταν σχετικά απλοϊκοί με εξαίρεση αυτόν στο βάλτο (ήταν παρόμοιας λογικής με το treasure hunt στο δάσος του ΜΙ1 όπως είπε ο Ποταμομάτης).  Η ιστορία έτσι και έτσι, μεγάλη ξενέρα στο τέλος και πώς το έληξε (ειδικά ο τελευταίος "γρίφος"). Προσωπικά είχα φάει τεράστιο hype παίζοντας το demo που είχε δώσει το PCMaster, θεωρούσα ότι θα είναι εξαιρετικό. Από τα μεγάλα του μείον, που θυμάμαι ότι αναφέρει και ο ΑΠΤ, είναι ότι το inventory για κάποιο λόγο δεν λειτούργησε καθόλου σε αντίθεση με το Grim Fandango.

Κατά τα άλλα θα ρίξω off-topic και θα πω ότι ποτέ δεν κατάλαβα το dis που τρώει ο χειρισμός του Grim Fandango. Ακόμη και στη remastered με tank controls έπαιξα, το muscle memory ήταν δυνατό.

Όλη αυτή η κουβέντα που θύμισε ότι είχα αγοράσει/προπαραγγείλει από την Telltale το Tales of Monkey Island το οποίο θεωρώ αξιοπρεπέστερο του MI4. Είχα δικαίωμα να μου στείλουν κουτάτο το παιχνίδι μαζί με υπογεγραμμένη αφίσα, όταν θα έβγαινε και το τελευταίο επεισόδιο. Ποτέ δεν τα ζήτησα ο ηλίθιος....
 
Άσχετο, πόσο είχε βάλει ο ΑΠΤ στο ΜΙ4 στο PCM? Έχω αποτυπωμένο το ρηβιου στο μυαλό μου σχεδόν φωτογραφικά (θυμάμαι και ένα μεσοσέλιδο ρητό "το MI4 είναι παιχνίδι για να παίξεις το πρωί ενώ πίνεις τον καφέ σου" ή κάπως έτσι) αλλά ο βαθμός μου διαφεύγει. 99 ή 100 λογικά αλλά κουβέντα να γίνεται :Ρ
 
Εδώ σε έχω.

2hSkgQs.jpg
 
Πλάκα-πλάκα θα έπαιζα ξανά το Odyssey για να δω πώς είναι έπειτα από 20 περίπου χρόνια. Ζόρικο adventure σε εκείνες τις ηλικίες.
 
Back
Top