- Joined
- Nov 27, 2012
- Messages
- 13,704
Δεν είναι όνειρα ουτοπίας. Υπάρχουν ιστορικά παραδείγματα ύπαρξης της "ουτοπιας".
Ενδιαφέρομαι να τα ακούσω.
By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.
SignUp Now!Δεν είναι όνειρα ουτοπίας. Υπάρχουν ιστορικά παραδείγματα ύπαρξης της "ουτοπιας".
Δεν είναι όνειρα ουτοπίας. Υπάρχουν ιστορικά παραδείγματα ύπαρξης της "ουτοπιας". Αλλά δεν λες τι προτιμάς. Πχ οι φιλελέδες λένε καθαρά οτι γουστάρουνε μεγιστοποίηση κέρδους, ανταγωνισμό, ιδιοκτησία που μεγαλώνει συνεχώς και κληροδοτείται, ιδιωτική υγεία που έχει πρόσβαση μόνο όποιος έχει χρήματα κλπ. Εσύ απλά λες ένα "ρε παιδιά, να δώσουμε τα χέρια και να κρατήσουμε τα καλά του καπιταλισμού και τα καλά των άλλων και οχι ιδεολογίες" κλπ. Ποια είναι τα καλά του καπιταλισμού; Η κοκακόλα και τα 465 είδη σάλτσας για μπάρμπεκιου; Η ελευθερία να κολυμπήσεις με μπρατσάκια ανάμεσα σε καρχαρίες και υποβρύχια;
Είμαστε ακόμα στο μηδέν επίπεδο να ξέρεις. Για να πάρει μπρος η συζήτηση περιμένω να πεις "ρε παιδιά, οκ. καλά τα λέτε, αταξική κοινωνία, ισοκατανομή πλούτου, κατάργηση της ιεραρχίας, αλλά αυτά δεν γίνονται, αλλιώς μαζί σας". Είναι ένα πολύ σημαντικό επίπεδο αυτό.
Εσύ γουστάρεις αφεντιλίκια και πηδάλια και τα ρέστα ή απλά τα θεωρείς αναγκαία λόγω συστήματος και κατάστασης; Γιατί υπάρχει πολύς κόσμος που γουστάρει ανταγωνιστίλα και ο χαμένος δεν έχει φαί / γίνεται σκλάβος.
Ενδιαφέρομαι να τα ακούσω.
Το πάω στο προσωπικό παράδειγμα γιατί είναι κάτι πραγματικό, τι να πω θεωρίες; Αφού έχω την πραγματικότητα εδώ μπροστά μου και την ζω και την διαμορφώνω και λέω πως και τι συμβαίνει.Νίτρε συγγνώμη δε θα επέμενα αλλά εφόσον χρησιμοποιείς το προσωπικό παράδειγμα για αναγωγή πρέπει να ρωτήσω, ο χώρος στον οποίο έχεις στήσει την επιχείρησή σου, είναι ενοίκιο;
λέει μεγαλεπήβολα πράγματα που ΔΕΝ μπορεί να κάνει κάτι για αυτά, αντί να κοιτάξει να κάνει ότι μπορεί σε τοπικό/προσωπικό επίπεδο για να αλλάξει τον κόσμο γύρω του
Εγώ σαν υπάλληλος απαίτησα καλύτερο μισθό και καλύτερες συνθήκες εργασίας με την απειλή ότι τα μαζεύω και φεύγω και άντε βρείτε άλλον να κάνει ότι κάνω και εγώ, μαζί με εμένα βρήκε πάτημα και η κοπέλα που δούλευε μαζί να απαιτήσει περισσότερα.
Και πάλι έπραξες πολύ σωστά! Χρειάζεσαι όμως και προστασία απο τα λαμόγια που κάνουν μπινιές πχ με τις μακέτες, κάποιο παρεμβατισμό του κράτους που να διασφαλίζει οτι θα πάρεις τη δουλειά που συμφωνήσατε και οχι θα φοβάσαι να κάνεις καταγγελία επειδή ο τάδε γραφίστας είναι ανηψιός του Μαρινάκη.Εγώ σαν ελεύθερος επαγγελματίας πληρώνω τους συνεργάτες μου ντούκου και της μετρητής όσα μου ζητήσουν, ούτε παζάρια ούτε ανοησίες πόσα θες για να κάνεις την δουλειά σου και να ζήσεις; Τόσα; Τόσα. Τέλος.
Και πολύ σωστά το σκέφτεσαι! Αλλά πάλι θα χρειαστείς βοήθεια απο το κράτος σε περίπτωση που γίνει πχ μια πανδημία καλή ώρα, ώστε να ορθοποδήσεις.Εγώ αύριο σαν εργοδότης περιέγραψα παραπάνω τι θα κάνω
Έγραφα μαζί με εσένα τι γουστάρω και τι κάνω δες παραπάνω.
Από εκεί και πέρα δεν ξέρω από που να το πιάσω γιατί έχω και δουλειά, αλλά θα σου δώσω ένα μικρό παράδειγμα, για να καταλάβεις ότι ναι τα 456 είδη σάλτσας είναι βασικό στοιχείο ανθρώπινης ελευθερίας και προσωπικής έκφρασης. Γιατί δεν θέλω να ζω σε μια κοινωνία με τζάμπα πίτσα μαργαρίτα, θέλω να ζω σε μια κοινωνία με την δυνατότητα ΑΝ θέλω να πάρω μια πίτσα σπέσιαλ με εξτρα μανιτάρια.
Εγώ θέλω να ζω όμορφα και με μια σχετική άνεση, η ιδιοκτησία είναι κάτι που με βοηθάει να ζω όμορφα, το φτωχικό σπίτι του παππού στο χωριό που κληροδότησε στη μάνα μου και αυτή σε εμένα με βοηθάει να πάω να πάρε λίγο αέρα 2-3 μέρες.
Προσκαλώ κόσμο, τα κλειδιά είναι διαθέσιμα στην οικογένεια και στους φίλους μου, αλλά δεν θέλω να το έχω κοινό με άλλους, γιατί θέλω να το διαμορφώσω όπως θέλω εγώ, δημιουργώ όχι για να το δείξω σε άλλους, αλλά γιατί μου αρέσει εμένα. Εκφράζομαι με το να κάνω τον κήπο του όπως θέλω, τους τοίχους ότι χρώμα θέλω.
Δεν θέλω να είναι κοινό και να μην έχω άποψη για το πως πρέπει να είναι. Θέλω να είναι δικό μου για να μπορώ να το διαμορφώσω και να το κρατήσω διαμορφωμένο έτσι.
Αν ήταν κοινό δεν θα είχα επιλογή και η επιλογή θα ήταν κάποιου άλλου που αποφάσισε ότι ξέρει καλύτερα από εμένα τι θέλω για εμένα. (ή/και για τους άλλους).
Δεν θέλω να ζω σε βάρος άλλων, αλλά αυτό δεν πάει να πει ότι θέλω να μου επιβληθεί πως θα ζω για να είναι όλοι ίσοι. Όχι δεν είμαστε όλοι ίσοι, εγώ θεωρώ πιο σημαντικό να βάλω ρίγανη στον κήπο, εσύ θες να βάλεις τριαντάφυλλα. Εσύ πιστεύεις ότι για να είμαστε ίσοι πρέπει να έχουμε και οι 2 τριαντάφυλλα;
Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για ισότητα χωρίς κατάργηση της ατομικότητας, και αυτό δε το δέχομαι.
πρέπει να είναι η 4η φορά στο παρόν thread, αλλά οκ. Πάμε άλλη μια. Ας ξεκινήσουμε λίγο με την Ισπανία. Αν σιγουρευτούμε οτι οι συνομιλητές κάνουν μια παύση από το να την λένε ο ένας στον άλλον, θα πούμε και για την Ουκρανία και για κοινωνίες που περιγράφονται από τον Ενγκελς κλπ.
![]()
Homage to Catalonia - Wikipedia
en.wikipedia.org
I had dropped more or less by chance into the only community of any size in Western Europe where political consciousness and disbelief in capitalism were more normal than their opposites. Up here in Aragon one was among tens of thousands of people, mainly though not entirely of working-class origin, all living at the same level and mingling on terms of equality. In theory it was perfect equality, and even in practice it was not far from it. There is a sense in which it would be true to say that one was experiencing a foretaste of Socialism, by which I mean that the prevailing mental atmosphere was that of Socialism. Many of the normal motives of civilized life—snobbishness, money-grubbing, fear of the boss, etc.—had simply ceased to exist. The ordinary class-division of society had disappeared to an extent that is almost unthinkable in the money-tainted air of England; there was no one there except the peasants and ourselves, and no one owned anyone else as his master.
Το πάω στο προσωπικό παράδειγμα γιατί είναι κάτι πραγματικό, τι να πω θεωρίες; Αφού έχω την πραγματικότητα εδώ μπροστά μου και την ζω και την διαμορφώνω και λέω πως και τι συμβαίνει.
Όχι δεν δίνω ενοίκιο είναι της οικογένειας η πολυκατοικία. γιατί;
Μειώνει κάτι αυτό σε αυτά που λέω παραπάνω; ή με ανεβάζει στο "τα βρήκα έτοιμα"; Γιατί αν με βάζει στο τα βρήκα έτοιμα μπορώ να ανεβάσω φωτογραφία πως ήταν και πως έγινε και πόσα λεφτά που έβγαλα στην σκλαβοδουλειά έριξα για να γίνει από "αχούρι ισόγειο αποθήκη", ανθρώπινος χώρος εργασίας.
Εσύ πιστεύεις ότι για να είμαστε ίσοι πρέπει να έχουμε και οι 2 τριαντάφυλλα;
θεωρώ οτι τα άστοχα παραδείγματα με τους κήπους και τα τριαντάφυλλα και τα ρέστα σημαίνουν οτι απλα είσαι νεοφιλελεύθερος, γουστάρεις ανταγωνισμό, δεν πιστεύεις οτι οι άνθρωποι είναι ίσοι και δεν θες αταξική κοινωνία. Οπότε καταλαβαίνεις οτι έχεις διαλέξει πλευρά, μπορεί επιπόλαια, αλλά έχεις διαλέξει.
Ευχαριστώ πολύ! Ποιος πιστεύεις ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να κινηθούμε ως κοινωνία προς αυτή την κατεύθυνση;
Ενδιαφέρομαι να τα ακούσω.
Η πρότασή μου στο παρακάτω: break down the wall.
Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσα να δεχθώ την έννοια της ελεύθερης αγοράς όπως την ευαγγελίζεται ο νεοφιλελευθερισμός θα ήταν με κατάργηση της κληρονομίας.
Κάτσε πρώτα να αντιληφθούμε την ιστορική ύπαρξη, εφικτότητα κλπ. Μάλλον όχι. Πρώτα πρέπει να καταλάβουμε οτι ο ανταγωνισμός και η αριστεία και η ανισότητα κλπ δεν είναι καλά πράγματα. Και μετά θα συζητήσουμε για μποικοτάζ, απεργία, σαμποτάζ κλπ.
Χαλάρωσε δε θέλω να μειώσω κάτι.
Στο προσωπικό παράδειγμα που θέτεις, κάνω αναγωγή στο κοινωνικό. Το κληρονομηθέν κεφάλαιο και η γη εξ αρχής δημιουργεί διαφορετικές συνθήκες για τον καθένα. Έτσι είχες τη δυνατότητα να διαπραγματευτείς με μεγαλύτερη σιγουριά απ' ότι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στη γαλέρα που δούλευες. Δε λέω πως σου ήταν εύκολα όλα αυτά, λέω πως οι συνθήκες δεν είναι ακρίβως ίδιες για όλους.
Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσα να δεχθώ την έννοια της ελεύθερης αγοράς όπως την ευαγγελίζεται ο νεοφιλελευθερισμός θα ήταν με κατάργηση της κληρονομίας.
Αυτή θα ήταν μια ενδιαφέρουσα θεωρητική συζήτηση για το πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί. Με γοητεύει αυτό το θέμα διότι μεγάλωσα βλέποντας Star Trek TNG στο οποίο η οικονομία της Federation περιγραφόταν ως post-scarcity economy όπου ο κύριος στόχος του ατόμου δεν ήταν η απόκτηση πλούτου αλλά η αυτοβελτίωση, καθώς οι βασικές ανάγκες του καθενός ήταν απολύτως καλυμμένες με τη γέννησή του.
Δεν θεωρείς ένα τέτοιο μοντέλο εφικτό σήμερα;
Δεν θεωρείς ένα τέτοιο μοντέλο εφικτό σήμερα;