Raz
Mind-flayer
- Joined
- Dec 1, 2012
- Messages
- 1,523
[quote quote=511797]Ωραίες ερωτήσεις.
To Green Book έχει δυο πολύ δυνατές σκηνές. Ανατρέπει τις προσδοκίες που σου δημιουργεί το τρέηλερ. Περιμένεις πως ‘ένας άξεστος ψιλορατσιστής Ιταλός του ’60 πάει περιοδεία με τον σνόμπ μαύρο, στην διαδρομή συνειδητοποιούν πως και οι δυο έχουν το ίδιο αίμα και τα βρίσκουν’ και αυτό ακούγεται πραγματικά μπανάλ και χιλιογυρισμένο. Έχει όμως δυο φοβερές σκηνές. Και είναι γρήγορο, σπιρτόζικο, ζωντανό. Είναι πολύ πιο περίπλοκο απ’ ότι αφήνει να ενοηθεί μια επιφανειακή ανάγνωση. Με κέρδισε γιατί με έκανε να μπω στο πετσί των χαρακτήρων. Ένιωσα την πάλη τους. Συγκινήθηκα. Ήθελα να κερδίσουν.
Το The Favorite δεν είναι κακό. Εϊναι ενδιαφέρον φιλμάκι. Αφηγείται την αρχέγονη ιστορία του γυναικείου (και ανθρώπινου εδώ που τα λέμε) ξεκατινιάσματος, με φοβερά σκηνικά, κοστούμια και φωτισμούς. Λαμπρές οι ερμηνείες των Στόουν, Βάις και Κόουλμαν. Απλά δεν αφήνει κάποιο δίδαγμα, κάποια μεγάλη συγκίνηση, δεν συνδέεται ο κοινός θνητός μαζί του, σε συναισθηματικό επίπεδο. Το Ιερό Ελάφι για παράδειγμα, αν και διασκευή της Ιφιγένειας, ήταν μια ιστορία που σε συνέπαιρνε, έβλεπες τον εαυτό σου στη θέση του πρωταγωνιστή. Το Lobster ήταν σουρεαλιστικό και αρκετά διασκεδαστικό. Άλπεις ούτε εγώ έχω δει. Το The Favorite σωστά βραβεύτηκε για την Coleman, απλά προσωπικά, συναισθηματικά, δεν με ακούμπησε κάπου, δεν μπόρεσα να ταυτιστώ με κάποιο χαρακτήρα του.
[/quote]
Thx Στέφανε, θα το τσεκάρω το Green Book.
Όσο για το Favourite, υποψιάζομαι ότι αν ήμουν γυναίκα θα το ένιωθα κι εγώ περισσότερο, μιας και κινείται και αυτό στο πνεύμα του metoo movement (πολύ σημαντικό κοινωνικό ζήτημα ασυζητητί, αλλά αυτή η τάση του Hollywood να υπερεξαντλεί τα πάντα και να θεωρεί ότι αυξάνει το awareness με αυτού του είδους τα καμώματα καταντάει απίστευτα κουραστική). Τουλάχιστον πάντως το κάνει σπιρτόζικα και με άψογες ερμηνείες/παραγωγή/σκηνοθεσία. Τόσο δυνατές ερμηνείες πρέπει να σκεφτώ πολύ για να βρω συνολικά σε άλλη ταινία. Όσον αφορά τα διδάγματα, υπάρχουν αν θες τη γνώμη μου (υπάρχουν διάσπαρτα, κεκαλυμμένα σχόλια για τις σχέσεις των φύλων, τις σχέσεις μεταξύ των κοινωνικών τάξεων, διακωμώδηση της αγγλικής αριστοκρατίας, έμμεσος σχολιασμός της μοναρχίας, των χαρακτηριστικών του ικανού ηγέτη, σχόλιο επί του υπερβολικού εγωκεντρισμού, των παιχνιδιών εξουσίας και αρκετά άλλα) αν και δεν αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του φιλμ (ίσως να είναι και ο συμβιβασμός του Λάνθιμου, ώστε να δημιουργήσει κάτι αρκετά πιο εύπεπτο). Βέβαια όπως σωστά είπες δεν είναι πάντα εύκολο να νιώσεις κάποια σύνδεση, λόγω και της αρκετά 'αγγλικής' αν θες θεματολογίας.
Πάντως σε γενικές γραμμές έχω αρχίσει και κουράζομαι με φιλμ που προσπαθούν να με κάνουν να νιώσω με το ζόρι ή είναι υπερβολικά preachy. Τουλάχιστον αν το κάνεις, κάνε το με στυλ. Εν ολίγοις κάνε το σαν τον Boots Riley κι όχι σαν το Spike Lee.
A! Ενδιαφέρον και αυτό που λες για το Sacred Deer. Είναι πιο focused story σίγουρα, και ναι, μπορείς να συνδεθείς πιο εύκολα, αλλά tbh δεν μπορώ να σκεφτώ πολλούς κοινούς θνητούς που θα άντεχαν τόσο quirkyness. Πρέπει να σου αρέσει αρκετά ο κινηματογράφος για να νιώσεις ένα τέτοιο φιλμ. Το Favourite το θεωρώ σίγουρα πιο προσβάσιμο, μπορεί ένας μέσος θεατής τουλάχιστον να ακολουθήσει το story. Συμφωνούμε πάντως ότι είναι καλύτερη ταινία, αν και όχι με μεγάλη διαφορά για μένα.
Τελείως άσχετο με το θέμα που συζητάμε, αλλά τα τελευταία χρόνια δυσκολεύομαι πραγματικά να βρω ταινίες που να με γεμίζουν. Μετά και τις δύο αποτυχίες του Βιλνέβ (κακό το Arrival, μέτριο για μένα το 2049), κάθομαι και ψάχνω λίστες με indie μπας και σβήσω λίγο τη δίψα μου. Ίσως να φταίω εγώ, τι να πω... Θυμάμαι πάντως κάτι ένδοξες εποχές '14-'15 και κλαίω...
To Green Book έχει δυο πολύ δυνατές σκηνές. Ανατρέπει τις προσδοκίες που σου δημιουργεί το τρέηλερ. Περιμένεις πως ‘ένας άξεστος ψιλορατσιστής Ιταλός του ’60 πάει περιοδεία με τον σνόμπ μαύρο, στην διαδρομή συνειδητοποιούν πως και οι δυο έχουν το ίδιο αίμα και τα βρίσκουν’ και αυτό ακούγεται πραγματικά μπανάλ και χιλιογυρισμένο. Έχει όμως δυο φοβερές σκηνές. Και είναι γρήγορο, σπιρτόζικο, ζωντανό. Είναι πολύ πιο περίπλοκο απ’ ότι αφήνει να ενοηθεί μια επιφανειακή ανάγνωση. Με κέρδισε γιατί με έκανε να μπω στο πετσί των χαρακτήρων. Ένιωσα την πάλη τους. Συγκινήθηκα. Ήθελα να κερδίσουν.
Το The Favorite δεν είναι κακό. Εϊναι ενδιαφέρον φιλμάκι. Αφηγείται την αρχέγονη ιστορία του γυναικείου (και ανθρώπινου εδώ που τα λέμε) ξεκατινιάσματος, με φοβερά σκηνικά, κοστούμια και φωτισμούς. Λαμπρές οι ερμηνείες των Στόουν, Βάις και Κόουλμαν. Απλά δεν αφήνει κάποιο δίδαγμα, κάποια μεγάλη συγκίνηση, δεν συνδέεται ο κοινός θνητός μαζί του, σε συναισθηματικό επίπεδο. Το Ιερό Ελάφι για παράδειγμα, αν και διασκευή της Ιφιγένειας, ήταν μια ιστορία που σε συνέπαιρνε, έβλεπες τον εαυτό σου στη θέση του πρωταγωνιστή. Το Lobster ήταν σουρεαλιστικό και αρκετά διασκεδαστικό. Άλπεις ούτε εγώ έχω δει. Το The Favorite σωστά βραβεύτηκε για την Coleman, απλά προσωπικά, συναισθηματικά, δεν με ακούμπησε κάπου, δεν μπόρεσα να ταυτιστώ με κάποιο χαρακτήρα του.
[/quote]
Thx Στέφανε, θα το τσεκάρω το Green Book.
Όσο για το Favourite, υποψιάζομαι ότι αν ήμουν γυναίκα θα το ένιωθα κι εγώ περισσότερο, μιας και κινείται και αυτό στο πνεύμα του metoo movement (πολύ σημαντικό κοινωνικό ζήτημα ασυζητητί, αλλά αυτή η τάση του Hollywood να υπερεξαντλεί τα πάντα και να θεωρεί ότι αυξάνει το awareness με αυτού του είδους τα καμώματα καταντάει απίστευτα κουραστική). Τουλάχιστον πάντως το κάνει σπιρτόζικα και με άψογες ερμηνείες/παραγωγή/σκηνοθεσία. Τόσο δυνατές ερμηνείες πρέπει να σκεφτώ πολύ για να βρω συνολικά σε άλλη ταινία. Όσον αφορά τα διδάγματα, υπάρχουν αν θες τη γνώμη μου (υπάρχουν διάσπαρτα, κεκαλυμμένα σχόλια για τις σχέσεις των φύλων, τις σχέσεις μεταξύ των κοινωνικών τάξεων, διακωμώδηση της αγγλικής αριστοκρατίας, έμμεσος σχολιασμός της μοναρχίας, των χαρακτηριστικών του ικανού ηγέτη, σχόλιο επί του υπερβολικού εγωκεντρισμού, των παιχνιδιών εξουσίας και αρκετά άλλα) αν και δεν αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του φιλμ (ίσως να είναι και ο συμβιβασμός του Λάνθιμου, ώστε να δημιουργήσει κάτι αρκετά πιο εύπεπτο). Βέβαια όπως σωστά είπες δεν είναι πάντα εύκολο να νιώσεις κάποια σύνδεση, λόγω και της αρκετά 'αγγλικής' αν θες θεματολογίας.
Πάντως σε γενικές γραμμές έχω αρχίσει και κουράζομαι με φιλμ που προσπαθούν να με κάνουν να νιώσω με το ζόρι ή είναι υπερβολικά preachy. Τουλάχιστον αν το κάνεις, κάνε το με στυλ. Εν ολίγοις κάνε το σαν τον Boots Riley κι όχι σαν το Spike Lee.
A! Ενδιαφέρον και αυτό που λες για το Sacred Deer. Είναι πιο focused story σίγουρα, και ναι, μπορείς να συνδεθείς πιο εύκολα, αλλά tbh δεν μπορώ να σκεφτώ πολλούς κοινούς θνητούς που θα άντεχαν τόσο quirkyness. Πρέπει να σου αρέσει αρκετά ο κινηματογράφος για να νιώσεις ένα τέτοιο φιλμ. Το Favourite το θεωρώ σίγουρα πιο προσβάσιμο, μπορεί ένας μέσος θεατής τουλάχιστον να ακολουθήσει το story. Συμφωνούμε πάντως ότι είναι καλύτερη ταινία, αν και όχι με μεγάλη διαφορά για μένα.
Τελείως άσχετο με το θέμα που συζητάμε, αλλά τα τελευταία χρόνια δυσκολεύομαι πραγματικά να βρω ταινίες που να με γεμίζουν. Μετά και τις δύο αποτυχίες του Βιλνέβ (κακό το Arrival, μέτριο για μένα το 2049), κάθομαι και ψάχνω λίστες με indie μπας και σβήσω λίγο τη δίψα μου. Ίσως να φταίω εγώ, τι να πω... Θυμάμαι πάντως κάτι ένδοξες εποχές '14-'15 και κλαίω...