What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Ρετρό υπολογιστές

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,660
Όταν λέω ήταν φθηνά, τα συμβατά έκαναν ένα χιλιάρικο τα απλε 2 και βάλε.
Αν η σύγκριση είναι με την Apple, ok προφανώς η Apple ήταν πανάκριβη. Η PPC ήταν η τελευταία προσπάθεια να χτυπηθεί η intel. Συγκεντώθηκαν όλες οι μεγάλες εταιρείες να φτιάξουν μια ανώτερη αρχιτεκτονική και τι κατάφεραν; Μια τρύπα στο νερό. Η intel δεν προβληματίστηκε να τρομπάρει τα τσιπάκια της. Περιέργως τελικά η intel έχασε. Κέρδισε η Amd64 στα desktop. Επίσης άφησε χώρο στις φορητές συσκευές για να τρυπώσει η ARM. Οπότε μαζί με την RISC-V έχουμε τρεις μόνο αρχιτεκτονικές που φαίνεται να προχωρούν στο μέλλον. Προσωπικά θα ήθελα και έναν «πρωτόγονο» επεξεργαστή για FreeDOS.
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,303
Αν η σύγκριση είναι με την Apple, ok προφανώς η Apple ήταν πανάκριβη. Η PPC ήταν η τελευταία προσπάθεια να χτυπηθεί η intel.

Έχω διαβάσει κάτι φήμες πάντως ότι το MacOS, πάει σε ARM, οπότε από ipad, έως Macbook, θα μιλάμε για κοινό οικοσύστημα!! Κύκλους κάνει η ζωή τελικά!!!!
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,660
Κάτι που δεν είχα συνειδητοποιήσει είναι ότι ο Ζ80 ήταν (και ίσως εξακολουθεί να είναι) ο ισχυρότερος 8-bit επεξεργαστής.

Ο λόγος που το commodore υπερείχε στο gaming σε σχέση με τον spectrum ήταν η μονάδα γραφικών που είχε.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,217
Κάτι που δεν είχα συνειδητοποιήσει είναι ότι ο Ζ80 ήταν (και ίσως εξακολουθεί να είναι) ο ισχυρότερος 8-bit επεξεργαστής.

Ο λόγος που το commodore υπερείχε στο gaming σε σχέση με τον spectrum ήταν η μονάδα γραφικών που είχε.

Είχε ξεχωριστό τσιπάκι γραφικών; Δεν το ήξερα! Γνώριζα ότι υπήρχαν έξτρα τσιπάκια σε Amiga, Atari ST κλπ αλλά για κάποιο λόγο είχα μείνει με την εντύπωση ότι στα οκτάμπιτα η CPU έκανε τα πάντα.
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,303


Παλαιά ξινά σταφύλια, για μας τους Αμιγκάδες!!! :p :p :p :p :p Χωρία την πλάκα βέβαια το hardware emulator του mac ήταν εξαιρετικό τότε, αλλά είχε το μειονέκτημα ότι απαιτούσε τις roms του mac.
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,660
Είδα αυτό το διάγραμμα και ήθελα να το ποστάρω. Δεν είδα κάποιο αρκετά κατάλληλο νήμα αλλά δεν ήθελα να δημιουργήσω καινούργιο.

um3zknuYhqA8tqUQz3HGbBnE74LOtN-XYJnFReqr96U.png



As usual we see a drop-off at the end, simply because we haven't been able to keep up with all the new game releases.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,217
Εντυπωσιακό. Για να πω την αλήθεια περίμενα περισσότερα mobile games.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,200
αυτό θα έλεγα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό γιατί καταγράφει το σύνολο των κυκλοφοριών
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,660
Είχε ξεχωριστό τσιπάκι γραφικών; Δεν το ήξερα! Γνώριζα ότι υπήρχαν έξτρα τσιπάκια σε Amiga, Atari ST κλπ αλλά για κάποιο λόγο είχα μείνει με την εντύπωση ότι στα οκτάμπιτα η CPU έκανε τα πάντα.
Κοιτούσα παιχνίδια για ZX και CPC και παρατήρησα ότι ο CPC είχε «καλύτερα» γραφικά από τον spectrum. Και είδα την βικιπαίδεια και ο CPC είχε τσιπάκι γραφικών! Το πρόβλημα με τον CPC είναι ότι τα παρισσότερα παιχνίδια ήταν ευκολότερο να προσαρμοστούν πρώτα για τον απλούστερο και κατά τα άλλα πολύ παρόμοιο ZX και με αυτό ως βάση να πάνε στον CPC αλλά αυτό σήμαινε ότι δεν εκμεταλλεύονταν τα πλεονεκτήματα τού CPC.

Και το Atari ST βασιζόταν πολύ περισσότερο στην cpu, πρακτικά σε σχέση με την Amiga δεν είχε γραφικά.

Οπότε στην πράξη ασχέτως αν είχαν ή δεν είχαν τσιπάκι γραφικών, μόνο το Commodore και η Amiga φαίνεται να το εκμεταλλεύτηκαν.


Το Turrican είναι και περίπτωση παιχνιδιού που έγινε κάποια προσπάθεια για τον CPC αλλά και πάλι ούτε καν πλησίασε το C64.
 
Last edited:

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,660
Ήθελα να προσθέσω έχω πολύ καλύτερο διαχωρισμό σε φάσεις για το PC και πιο ειδικά για ms-dos.

α) πρώϊμη περίοδος
Πολλά παιχνίδια βασίζονται σε χαρακτήρες ASCII + ΙΒΜ (πχ castle adventure)
Άλλα παιχνίδια προέρχονται από το Atari (πχ Alley Cat)
Πρακτικά μία εταιρεία που στοχεύει το PC, η Sierra
β) μέση περίοδος
Ξεκινάει πρακτικά το 1989
Πάμπολλα παιχνίδια από πολλές εταιρείες, άλλα στοχεύουν το PC και άλλα προέρχονται από πολλά άλλα συστήματα όπως η Amiga.
Εξακολουθούν να είναι 16bit και γενικά να υποστηρίζουν τις παλιότερες EGA και CGA όχι μόνο VGA
γ) ύστερη περίοδος
Το σήμα έναρξης είναι το DOOM. (Το DOOM είναι 32bit και απαιτεί για αυτό ως ελάχιστο 386 αν και στην πράξη θες 486 και ιδανικά Pentium.
Οπότε έχουμε συχνά 32bit παιχνίδια και να υποστηρίζουν μόνο VGA.
 
Last edited:

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,660
Πολλά παιχνίδια βασίζονται σε χαρακτήρες ASCII + ΙΒΜ (πχ castle adventure)
Σκεφτόμουν ότι φαίνεται να έχουμε δύο μόνο συστήματα που ήταν σημαντικό στοιχείο τα παιχνίδια χωρίς γραφικά, μόνο κείμενο.
Το Unix και την MS-DOS (και τα αδελφάκια της)
Στο Unix αυτό συνέβαινε γιατί ήταν συνηθισμένο να επικεινωνείς με τον υπολογιστή με τερματικό το οποίο αφορούσε μόνο κείμενο.

ένα καλό βίντεο για το θέμα έχει ο 8-Bit Guy


H MS-DOS είχε το επιπλέον πλεονέκτημα ότι περιλάμβανε μαζί με το ASCII και το code page 437.

Codepage-437.png


Ένα καλό παράδειγμα που σκέφτηκα είναι το Rogue (επειδή έχει βγει για πολλά συστήματα). Είναι δημιουργημένο αρχικά για Unix (και χρησιμοποιεί αποκλειστικά ASCII). Η έκδοση για για ms-dos έχει μόνο ένα γραφικό στο φόρτωμα αλλά το ίδιο το παιχνίδι είναι καθαρά κείμενο (και είναι και βελτίωση σε σχέση με το Unix λόγω CP437). Έριξα μια ματιά στα άλλα συστήματα που βρήκα εύκολα εικόνες/βίντεο και δεν είναι καθαρό κείμενο.

Οπότε ερώτηση για αρχαιολόγους, τελικά μόνο στο Unix και τα αρχαία PC είχαμε καθαρό κείμενο ως UI στα παιχνίδια;
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,303
Σκεφτόμουν ότι φαίνεται να έχουμε δύο μόνο συστήματα που ήταν σημαντικό στοιχείο τα παιχνίδια χωρίς γραφικά, μόνο κείμενο.
Το Unix και την MS-DOS (και τα αδελφάκια της)
Στο Unix αυτό συνέβαινε γιατί ήταν συνηθισμένο να επικεινωνείς με τον υπολογιστή με τερματικό το οποίο αφορούσε μόνο κείμενο.

ένα καλό βίντεο για το θέμα έχει ο 8-Bit Guy


H MS-DOS είχε το επιπλέον πλεονέκτημα ότι περιλάμβανε μαζί με το ASCII και το code page 437.

Codepage-437.png


Ένα καλό παράδειγμα που σκέφτηκα είναι το Rogue (επειδή έχει βγει για πολλά συστήματα). Είναι δημιουργημένο αρχικά για Unix (και χρησιμοποιεί αποκλειστικά ASCII). Η έκδοση για για ms-dos έχει μόνο ένα γραφικό στο φόρτωμα αλλά το ίδιο το παιχνίδι είναι καθαρά κείμενο (και είναι και βελτίωση σε σχέση με το Unix λόγω CP437). Έριξα μια ματιά στα άλλα συστήματα που βρήκα εύκολα εικόνες/βίντεο και δεν είναι καθαρό κείμενο.

Οπότε ερώτηση για αρχαιολόγους, τελικά μόνο στο Unix και τα αρχαία PC είχαμε καθαρό κείμενο ως UI στα παιχνίδια;


Νομίζω, ότι όλα αυτά ξεκίνησαν με το PDP-10 της DEC και πολλά από αυτά, άρχισαν τις δεκαετίες 70 - 80 να μεταφέρονται σε micros αρχικά και σε UNIX και MS-Dos, αργότερα. (ή πρώτα σε UNIX και μετά σε micros. Το MS Dos ήρθε μετά το 81 ).

Δες και τα παρακάτω links:

Everything We Know About 1970s Mainframe RPGs We Can No Longer Play

New Findings Both Solve and Deepen Mysteries
 
Top Bottom