What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Σας νοιάζει το γράψιμο στα games;

Σας νοιάζει το γράψιμο στα παιχνίδια;

  • Ναι

    Votes: 11 57.9%
  • Όχι

    Votes: 1 5.3%
  • Εξαρτάται από το είδος

    Votes: 7 36.8%

  • Total voters
    19

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Θα γραψω ένα άρθρο σχετικά με το γράψιμο στα games και μου γεννήθηκε η απορία κατά πόσο οι παίκτες ενδιαφέρονται για την ποιότητα του. Είναι για εσάς προτεραιότητα το καλό γράψιμο (σενάριο, διάλογοι, χαρακτήρες κλπ) σε ένα game ή δίνετε προτεραιότητα στο gameplay; Αισθάνεστε ότι χαλάει την ατμόσφαιρα ενός παιχνιδιού το κακό ή αδιάφορο γράψιμο ή μπορείτε να το προσπεράσετε; Θέλετε τα games να σχολιάζουν φανερά και να παίρνουν θέση σε θέματα της σύγχρονης κοινωνίας μας ή ψάχνετε το λεγόμενο escapism;
 

Sephir

Beyond Within
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
5,512
Ανάλογα το παιχνίδι. Όταν πρόκειται για ένα FPS ή action (βλέπε DOOM Eternal) όχι και τόσο. Αν πρόκειται για adventure/RPG, εννοείται ότι με ενδιαφέρει και πολύ μάλιστα.

Σχετικά με το τελευταίο ερώτημα, απολαμβάνω εξίσου και τα δύο: είτε αφορούν σχολιασμό της σύγχρονης κοινωνίας είτε πρόκειται για fantasy.
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,667
Είδα τον τίτλο και για μια στιγμή μού πέρασε από το μυαλό ότι κάνεις αναφορά στα αρχαία adventures. Απογοητεύτηκα όμως.
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,706
Είναι για εσάς προτεραιότητα το καλό γράψιμο (σενάριο, διάλογοι, χαρακτήρες κλπ) σε ένα game ή δίνετε προτεραιότητα στο gameplay;
Και στα 2 θα έλεγα γενικά. Από εκεί και πέρα εξαρτάται από το παιχνίδι το ίδιο, αν είναι ανάλαφρο ή όχι, ή από το genre που ανήκει. Για παράδειγμα σε ένα βαρύ rpg, με πολλούς διαλόγους, lore κλπ περιμένω έστω αξιόλογο γράψιμο, σε ένα over the top action δε δίνω τόση σημασία αν είναι campy και εστιάζω στα gameplay στοιχεία.

Αισθάνεστε ότι χαλάει την ατμόσφαιρα ενός παιχνιδιού το κακό ή αδιάφορο γράψιμο ή μπορείτε να το προσπεράσετε;
Βλέπε προηγούμενη απάντηση. Σε ένα παιχνίδι που η γραφή βοηθάει στο immersion είναι δυσκολότερο να την αγνοήσεις αν είναι κακή, σε σχέση με κάποιο που αυτή υπάρχει απλά εκεί για να δικαιολογήσει τους μηχανισμούς του.

Θέλετε τα games να σχολιάζουν φανερά και να παίρνουν θέση σε θέματα της σύγχρονης κοινωνίας μας ή ψάχνετε το λεγόμενο escapism;
Πολύ περισσότερο το δεύτερο, τα games τα παίζω για να ξεχνιέμαι. Λίγες φορές άλλωστε έχουν πετύχει κοινωνικό σχολιασμό που να με προβλημάτισε πραγματικά και να μην ήταν με στερεοτυπικό ή κλισέ τρόπο.

τι στο διάλο είναι το escapism
Αυτό που πάθαινες αν διάβαζες πολύ ESCAPE.
 

Northlander

Tarrasque
Staff member
Approval of the Admiral PCMaster Veteran RQ Elite Beta Tester
Joined
Nov 26, 2012
Messages
18,628
Το παράδοξο είναι ότι πολλά παιχνίδια που προσφέρουν το λεγόμενο escapism (@Elric να ξεφεύγεις λίγο από τα βάσανα) μπορούν ταυτόχρονα να προσφέρουν πολύ βαθύ γράψιμο αρκεί να είσαι πρόθυμος να συνδέσεις τα κομμάτια του puzzle.

Ένα παράδειγμα είναι το Binding of Isaac το οποίο έχει πολύ ζουμί στην υπόθεσή του, καθιστώντας το ένα από τα πλέον ιδανικά παραδείγματα για abstract narrative.
 

maladroid

Mind-flayer
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,947
Σε γενικές γραμμές με κάλυψε η απάντηση του Adhan όσον αφορά διαλόγους και χαρακτήρες.
Κατά κανόνα, πάντως, δίνω πολύ μεγάλο βάρος στο κείμενο και αν ένα παιχνίδι έχει γαμάτο gameplay αλλά παιδαριώδες ή campy (με την κακή έννοια) γράψιμο, είναι καταδικασμένο να παραμείνει "καλό για το είδος του" στα μάτια μου. Δεν θα έχει τη διαχρονικότητα των games από τα οποία μνημονεύω ακόμα ατάκες, χαρακτήρες ή δραματικά στιγμιότυπα.

Μιλώντας για δράμα, να μοιραστώ και μια γνώμη για το σενάριο. Τελευταία όλο και περισσότερο διαπιστώνω ότι τα πολύπλοκα ή πρωτότυπα σενάρια είναι μεν καλοδεχούμενα, αλλά όχι απαραίτητα για να περάσω καλά. Καμιά φορά αρκεί μια απλή, καλή κεντρική πλοκή (π.χ. Portal 1) που να διατηρεί το ενδιαφέρον με σωστό pacing και να μην καταρρέει στο τέλος (Plague Tale ακούς; ακούω να λες).
 

tinapeis

Mind-flayer
Joined
Nov 29, 2015
Messages
2,000
Η ατμοσφαιρα, το Lore και το πως δενουν αυτα στο story και ολα μαζι στο gameplay ειναι καθοριστικος παραγοντας για μενα αν θα μου αρεσει ενα παιχνιδι η οχι, δε μπανανε grand strategy,rpg, mmo, arpg, ποδοσφαιρακι το πρωτο πραμα που θα μου κανει κλικ ειναι τα παραπανω.


Ακομη και προβληματικο gameplay η bugs (πχ Alpha protocol,Morrowind, bloodlines, toee κλπ) να εχει ειμαι διατεθειμενος να το παραβλεψω αν η ατμοσφαιρα ειναι γαματη .
Το αντιθετο συμβαινει με παιχνιδια που χωλαινουν σε αυτο η απλα ειναι τοσο λαιτ και generic οσο παει(ac:eek:dyssey, division, skyrim, fallout 3-4 κλπ)
 

Hellion

Αρχιμανδρίτης
Staff member
DDD PCMaster Veteran Order of Alucard Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
16,567
Αναλόγως τους σκοπούς και τις επιδιώξεις των εκάστοτε δημιουργών, θα έλεγα. Αν το προϊόν τους το πλασάρουν οι ίδιοι δίνοντας βάρος στα στοιχεία του gameplay, τότε δεν έχω ιδιαίτερες "φιλολογικές" βλέψεις από αυτό και θα το απολαύσω ακόμα κι αν δεν έχει καν διαλόγους ή σενάριο (βλέπε Mount and Blade). Αντιθέτως, αν κάτι πλασάρεται ως "deep, thought-provoking", με "unique companions", "branching storylines" κτλ κτλ (ή αν είναι μέλος σειράς η οποία στο παρελθόν έχει επιδείξει τα παραπάνω χαρακτηριστικά), αναμενόμενα θα κριθεί με βάση αυτά και αν χρειαστεί θα χλευαστεί για την αποτυχία του να τα αποδώσει (βλέπε οτιδήποτε έχει κυκλοφορήσει η Bethesda μετά το Morrowind).

Ως προς τα σύγχρονα ζητήματα... couldn't care less, escapism ftw. Ίσα-ίσα το θεωρώ και σχεδόν red flag πλέον αν βλέπω δημιουργό να δηλώνει ευθέως πως θέλει μέσω των games του να καυτηριάσει το Χ σύγχρονο ζήτημα - άλλη όρεξη δεν είχα να τσαλαβουτάω μέσα στην πολιτική ατζέντα του καθενός.
 

The Nameless One

Mind-flayer
Joined
Jun 16, 2015
Messages
1,813
Για να μην επαναλαμβάνομαι με τους προλαλήσαντες, η πρώτη παράγραφος του @Adhan και το γενικό νόημα του @tinapeis με κάλυψαν.

Απλά λόγο προτιμήσεις σε RPG δίνω ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα στο "writing" σε σχέση με το gameplay.

Έχω ευχαριστηθεί παιχνίδια με "ανύπαρκτο" gameplay λόγο καλού story (life is strange, wolf among us) ενώ αντίθετα έχω παρατήσει "καλά" γιατί δεν με τράβαγαν να τα συνεχίσω (πχ blackguards που ενώ αγαπάω το είδος, το άφησα στην μέση)
 

maximum armor

Umber Hulk
Joined
Jun 14, 2019
Messages
825
Κατ' αρχάς, δεν μπορώ τα παιχνίδια που με αναγκάζουν να διαβάζω κατεβατά (π.χ. Age of Decadence κλπ. όμοια).
Γενικότερα όμως, θέλω να υπάρχει ένας, έστω και απλοϊκός, λόγος που κάνω αυτά που κάνω. Αλλά δεν θα έβαζα την ιστορία πάνω απ' το gameplay. Το πιο τρανό παράδειγμα για μένα, το Dragon Age: Origins, που παρότι είχα ξετρελαθει στο ξεκίνημα με elven mage, δεν μπόρεσα στο normal να συνεχίσω μ' αυτό το gameplay. Κάποια στιγμή θα το ξαναδώ στο easy.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,269
Μου άρεσε το Dear Esther και το Vanishing of Ethan Carter, χρειάζεται να αναλύσω άλλο την απάντησή μου; :p
 

j_lynx

Death Knight
Joined
May 27, 2014
Messages
3,287
Δίνω και στα δύο σημασία, αλλά ανάλογα το παιχνίδι η ζυγαριά κλείνει προς ένα, ή σε κάποιες εξαιρέσεις τελείως σε ένα. Παράδειγμα ένα shooteraki η ιστορία πάει σε δεύτερη μοίρα, αλλά πάντα το απολαμβάνω περισσότερο αν είναι και αυτή ισχυρή. Βέβαια υπάρχουν παιχνίδια που η φύση τους εκμηδενίζει ένα από τα δύο, που όταν είμαι προετοιμασμένος τα απολαμβάνω και αυτά.

Επίσης και εγώ είμαι πλέον στην φάση escapism FTW. Έχω σιχαθεί να προσπαθούν να επιβάλουν άτσαλα σε παιχνίδια πράγματα για να είναι ευχαριστημένοι οι SJW και να χαλάνε όλη την ατμόσφαιρα.
 

Savatar

Blackguard
Joined
Dec 1, 2012
Messages
1,408
Για μένα δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση, όπως και στους περισσότερους εκτιμώ. Με έχουν κρατήσει games που το gameplay τους το έβρισκα μέτριο/κακό αλλά με κέρδισε το υπέροχο γράψιμο τους και τα τέλειωσα περνώντας και πολύ ωραία (παράδειγμα στην παραπάνω κατηγορία για μένα είναι το Witcher 2). Και το ανάποδο φυσικά, παιχνίδια με κακό γράψιμο αλλά στιβαρό και σωστό gameplay πάλι με κέρδισαν (π.χ. το Doom 2016) Φυσικά όταν ένα game συνδυάζει και τα 2 είμαστε στα καλύτερα μας.

Τεράστιο ρόλο για μένα παίζει και το πως "πλασάρετε" ένα παιχνίδι. Το να διαφημίζει τον εαυτό του με φαμφάρες τύπου "epic story telling!" και το σενάριο να είναι χειρότερο από επεισόδιο Ζήνα κ Ηρακλής....nope! Με επηρεάζει πολύ στην ψυχολογία μου αν είναι τίμιο το παιχνίδι, αρχικά με τον εαυτό του (το τι θέλει να προσφέρει) και μετά με μένα σαν gamer,

Αυτό με το escapism και αν προσπαθεί μια ιστορία να μας πει κάτι (σχετικό με το real life) που αναφέρεται από αρκετούς δεν το καταλαβαίνω. Κάθε ιστορία (από τα πολύχρωμα fairy tales μέχρι τα ποιο σκοτεινά και απόκοσμα horror) πάντα κάτι σου λέει, άνθρωπος(-οι) το έγραψε(-αν) , ακόμα και να μην το θέλει υποσυνείδητα θα βάλει μέρη του εαυτού του μέσα (φαντασία, χιούμορ, προβληματισμούς, καημούς, απωθημένα, αισθητική κτλ. κτλ.) Το πρόβλημα είναι να μην γίνει επιτηδευμένα διδακτικό είτε λόγο τσαπατσουλιάς είτε λόγο σκοπιμότητας (και αυτό εντάσσεται στην "τιμιότητα" που λέγαμε και ποιο πάνω)
 

kara

Kraken
Joined
Dec 15, 2012
Messages
9,095
Είναι για εσάς προτεραιότητα το καλό γράψιμο (σενάριο, διάλογοι, χαρακτήρες κλπ) σε ένα game ή δίνετε προτεραιότητα στο gameplay;

Gameplay

Αυτό που διαχωρίζει τα παιχνίδια από τις ταινίες και τα βιβλία είναι η αλληλεπίδραση του παίκτη μες το παιχνίδι. Τρεις παράμετροι που καθορίζουν τις βάσεις ενός παιχνιδιού είναι τα λεγόμενα 3Cs (Character, Camera, Controls).

To Character περιλαμβάνει την κίνηση και συμπεριφορά, τις δυνάμεις και ικανότητες του χαρακτήρα που ελέγχουμε. Τυχόν progression system και την εξισσορόπιση αυτού. RPG όπου τα skill trees δεν βγάζουν νόημα ή θέλει 101 ώρες να πας από lvl 1 στο 2 για να μάθεις να κάνεις jump. Shooter που ενώ φαινομενικά έχεις διαφορετικά όπλα, όλα να συμπεριφέρονται το ίδιο (damage, accuracy, recoil, speed).

Η Camera είναι από τα πρώτα που προσέχουμε σε ένα παιχνίδι, ειδικά αν είναι κακοφτιαγμένη. Φανταστείτε action παιχνίδι να χάνει τη δράση, stealth να μη δείχνει σωστά την πίστα και να χάνεις διαθέσιμα μονοπάτια ή να κινείται τόσο γρήγορα που να προκαλεί ίλιγγο.

Τα Controls καθορίζουν την αλλεπίδραση του παίκτη με τον κόσμο του παιχνιδιού. Το input system είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το Charater. Πατάς ένα κουμπί και ο χαρακτήρας αρχίζει να πηδάει 2 λεπτά μετά, είσαι σε τελικό boss fight -η camera έχει απίστευτες λήψεις- και όλη η αναμέτρηση γίνεται μέσω QTE. Πας να ανοίξεις μια πόρτα και κολλάς μέσα στην πόρτα γιατί το interaction system είναι σπασμένο. Πας να παίξεις fighting με παρέα και για κάποιο λόγο ελέγχεις εσύ και τους δυο χαρακτήρες.

Για μένα δεν τίθεται θέμα "προτεραιότητας" αφού το gameplay είναι αυτό που κάνει ένα παιχνίδι, παιχνίδι. Αν δεν καλύπτει τα βασικά τότε είναι unplayable για όλους ό,τι γραφή κι αν έχει. Μια καλή ιστορία και ένας καλό κόσμος σαφέστατα μπορεί να κάνει τη διαφορά, όμως εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πως έχει υλοποιηθεί/παρουσιαστεί στον παίκτη.
 

maladroid

Mind-flayer
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,947

Θέλω να κάνω εδώ μια παρένθεση και να πω ότι προσωπικά με στεναχωρεί τα μάλα όταν δημιουργοί story-driven παιχνιδιών, στην προσπάθειά τους να δικαιολογήσουν την επιλογή του μέσου, προσθέτουν gameplay που ξεκάθαρα δεν έχουν τις γνώσεις ή τα μέσα να εκτελέσουν σωστά. Πρόσφατα παραδείγματα είναι τα Vampyr, Sunless Sea και Where the Water Tastes Like Wine.

Προτιμώ χίλιες φορές να απλοποιούν το gameplay σε επίπεδο διεκπεραίωσης (βλ. Firewatch, Edith Finch, Oxenfree) παρά να χώνουν κακοσχεδιασμένο, αταίριαστο και τελικά απωθητικό gameplay που δεν ικανοποιεί κανέναν αλλά τους γλιτώνει από την ταμπέλα "walking simulator", "visual novel" κτλ.
 
Last edited:
Top Bottom