Είναι για εσάς προτεραιότητα το καλό γράψιμο (σενάριο, διάλογοι, χαρακτήρες κλπ) σε ένα game ή δίνετε προτεραιότητα στο gameplay;
Gameplay
Αυτό που διαχωρίζει τα παιχνίδια από τις ταινίες και τα βιβλία είναι η αλληλεπίδραση του παίκτη μες το παιχνίδι. Τρεις παράμετροι που καθορίζουν τις βάσεις ενός παιχνιδιού είναι τα λεγόμενα 3Cs (Character, Camera, Controls).
To Character περιλαμβάνει την κίνηση και συμπεριφορά, τις δυνάμεις και ικανότητες του χαρακτήρα που ελέγχουμε. Τυχόν progression system και την εξισσορόπιση αυτού. RPG όπου τα skill trees δεν βγάζουν νόημα ή θέλει 101 ώρες να πας από lvl 1 στο 2 για να μάθεις να κάνεις jump. Shooter που ενώ φαινομενικά έχεις διαφορετικά όπλα, όλα να συμπεριφέρονται το ίδιο (damage, accuracy, recoil, speed).
Η Camera είναι από τα πρώτα που προσέχουμε σε ένα παιχνίδι, ειδικά αν είναι κακοφτιαγμένη. Φανταστείτε action παιχνίδι να χάνει τη δράση, stealth να μη δείχνει σωστά την πίστα και να χάνεις διαθέσιμα μονοπάτια ή να κινείται τόσο γρήγορα που να προκαλεί ίλιγγο.
Τα Controls καθορίζουν την αλλεπίδραση του παίκτη με τον κόσμο του παιχνιδιού. Το input system είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το Charater. Πατάς ένα κουμπί και ο χαρακτήρας αρχίζει να πηδάει 2 λεπτά μετά, είσαι σε τελικό boss fight -η camera έχει απίστευτες λήψεις- και όλη η αναμέτρηση γίνεται μέσω QTE. Πας να ανοίξεις μια πόρτα και κολλάς μέσα στην πόρτα γιατί το interaction system είναι σπασμένο. Πας να παίξεις fighting με παρέα και για κάποιο λόγο ελέγχεις εσύ και τους δυο χαρακτήρες.
Για μένα δεν τίθεται θέμα "προτεραιότητας" αφού το gameplay είναι αυτό που κάνει ένα παιχνίδι, παιχνίδι. Αν δεν καλύπτει τα βασικά τότε είναι unplayable για όλους ό,τι γραφή κι αν έχει. Μια καλή ιστορία και ένας καλό κόσμος σαφέστατα μπορεί να κάνει τη διαφορά, όμως εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πως έχει υλοποιηθεί/παρουσιαστεί στον παίκτη.