Single Player RPGs

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Carrie Patel: "I worked on a secret ending to The Outer Worlds with Dan McPhee who was another narrative designer on the project. Fairly late in development I was writing the flavor terminal stuff for Chairman Rockwell's office, which you can encounter midway, maybe ⅔ of the way through the game. For all of the terminals we'd have some flavor entries that would say something about the character, the world, just kind of fill things out.

"We'd been working on this game for awhile at that point, and you know, everything is about capitalism and brands. I remember thinking: 'Man, all these corporate guys love their brands so much, what if they were literally horny for it.' So I wrote this entry on Chairman Rockwell's terminal that was locked behind a skill check or two, so you had to work for it. But it was a transcript of his weekly dom session with a Moon Man impersonator. It was very fun to write, because it was all this wordplay, with all of this business speak like 'maximizing growth vectors' and 'end-to-end optimization.'

"There was even a bark for one of the guards where you enter that office. You pass through a security checkpoint, and if you walked by him with a Moon Man helmet on—I don't know that it ever got recorded, but there was a [written] bark at one point where he's like 'I guess it must be a Thursday.'

"I remember talking to Dan, because Dan was writing the showdown at the very end of the game. He was writing the Tartarus prison sequence. And I was like, hey, can we do a callback to this? [Because] at the time it was still in there. So we looked at it together and came up with the idea that if you faced Charirman Rockwell at the end of the game, and you were wearing a Moon Man helmet, he would get a little weak in the knees. And if you'd read that terminal, you could really take control of the situation: 'Moon Man doesn't ask, Charles. Moonman tells.'

"You could basically talk him into getting into one of the cryopods—'assume the position, Charles'—and that was how you'd defeat him through dialogue and get him out of the way for the ending you wanted to choose."

Σε έναν κόσμο όπου λίγα χρόνια μετά βγήκε το BG3, ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ τους φάνηκε "υπερβολικά horny".
 

:alien:

ΥΓ. Apparently ένας από τους writers του Pentiment είχε εργαστεί και στο Disco Elysium.

 
Είχα παίξει το demo. Πολλοί το συγκρίνουν με Morrowind, όχι αδικαιολογήτως αλλά είναι λάθος αυτό και κατευθύνει σε λάθος κατεύθυνση το hype. Στο μόνο πράγμα με το οποίο μοιάζει με το Morrowind είναι το ότι εξερευνάς έναν κάπως περίεργο κόσμο, σαν να είσαι σε όνειρο. Αυτό.
 
Το Dragon Age 4 φαίνεται πως αλλάζει όνομα πλέον από Dreadwolf σε "The Veilguard".



Πιο τζενέρικ τίτλος πεθαίνεις, αλλά τέσπα.
 
Υπάρχει ενδιαφέρον άραγε για το franchise: Ευρύτερα μιλάω.
Οι τελευταίοι από την παλιά φρουρά της Bioware πρέπει να εγκατέλειψαν κάπου εκεί μεταξύ Inquisition και Andromeda, πλέον την εταιρία τρέχουν ένα τσούρμο ατάλαντ@ καθαρίστριες, όντα με ροζ/μπλε κουπ και AI.

Αυτό σε συνδυασμό με το ότι rpg τύπου Witcher 3 και BG 3 έδειξαν πως μπορεί να είσαι AAA χωρίς να ξεχνάς τις old-school ρίζες σου, θεωρώ ότι σκότωσαν το όποιο hype θα μπορούσε να έχει.

Δεν κρατάω καν καλάθι και δεν περιμένω τίποτα από αυτό. Ίσως δούμε κάτι που να μην καταλήξει memeable έστω.
 
εν τω μεταξυ, τραγικη και επιεικως γελοία η δικαιολογηση. πειτε ρε παιδι μου ξερωγω οτι ηταν βαρετο τ ονομα, δεν μας αρεζε πια, ή καναμε (πιο πιθανο) γκαλοπ στο οχταχρονο κοινο μας και δεν τους εκανε κλικ.
αντ αυτου:

"...So, to capture what this game is all about, we changed the name as the original title didn’t show just how strongly we feel about our new heroes, their stories and how you’ll need to bring them together to save all of Thedas...."

οκ, με ψησατε. εφυγα για πρηόρντε.
 
"...So, to capture what this game is all about, we changed the name as the original title didn’t show just how strongly we feel about our new heroes, their stories and how you’ll need to bring them together to save Thodi...."

Διόρθωση...
(Έλα μωρέ, λίγη δροσιά... :Ρ)
 
Υπάρχει ενδιαφέρον άραγε για το franchise: Ευρύτερα μιλάω.

Πολύ δύσκολη ερώτηση. Σίγουρα υπάρχει δυσπιστία, ας δούμε τι θα παρουσιάσουν και βλέπουμε.
 
Εγώ θα ήθελα να μάθω σε τι προτζεκτ δουλεύει ο George Ziets.
Το 2019 έφτιαξε την εταιρία του και that's it.
 
Υπάρχει ενδιαφέρον άραγε για το franchise: Ευρύτερα μιλάω.
Οι τελευταίοι από την παλιά φρουρά της Bioware πρέπει να εγκατέλειψαν κάπου εκεί μεταξύ Inquisition και Andromeda, πλέον την εταιρία τρέχουν ένα τσούρμο ατάλαντ@ καθαρίστριες, όντα με ροζ/μπλε κουπ και AI.

Αυτό σε συνδυασμό με το ότι rpg τύπου Witcher 3 και BG 3 έδειξαν πως μπορεί να είσαι AAA χωρίς να ξεχνάς τις old-school ρίζες σου, θεωρώ ότι σκότωσαν το όποιο hype θα μπορούσε να έχει.

Δεν κρατάω καν καλάθι και δεν περιμένω τίποτα από αυτό. Ίσως δούμε κάτι που να μην καταλήξει memeable έστω.
Αν και έχω σταματήσει να ενδιαφέρομαι για οτιδήποτε βγάζει η bioware μετά το ME3, κάθε ΑΑΑ RPG που αποτυγχάνει εισπρακτικά είναι ένα ακόμα καρφί στο φέρετρο των ΑΑ και ΑΑΑ single player-offline-no microtransactions RPGs :(
 
Back
Top