What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Τί καθιστά μια Ρετροπιξελούμπα (ΤΜ) ελκυστικότερη από μια άλλη;

Borracho

Ancient Red Dragon
Joined
Nov 26, 2012
Messages
11,148
Λοιπόν, διάβασα πρόσφατα την ενθουσιώδη παρουσίαση του Ζώρζ για το Lacuna και το αγόρασα με κλειστά μάτια. Κάτι τα σχόλια, κάτι το δυνατό εξώφυλλο, ψήθηκα.

Σήμερα ξέκλεψα λίγο χρόνο από το μακελειό της παιδοκομίας και είπα να το δω. Τί άσχημο χουνέρι ήταν αυτό; Αγαπάω πολύ τα ρετροπιξελουμπογραφικά, αλλά το συγκεκριμένο σαν παρατημένο ξαδερφάκι της RPG Maker έμοιαζε. Δεν είχε και ηχογραφημένες ομιλίες, με πλάκωσε στα σάι-φάι τοπωνύμια με το 'καλημέρα', με πρόγκηξε.

Ανινστώλ και ρηφάντ.

Με αφορμή τούτη την εμπειρία, μου προέκυψε ο εξής προβληματισμός : Τί είναι αυτό που μας κάνει να θεωρούμε π.χ τα Four Travelers, Blasphemous, Replacement και αν θέλετε, Last Door, ποιοτικά και ατμοσφαιρικά και ασχολούμαστε μαζί τους παρά τον ιταμό τεχνικό τομέα ενώ άλλους τίτλους, θεωρητικά εφάμιλλης αισθητικής, δεν τους παλεύουμε καθόλου; Έχετε σκεφτεί ποτέ ποιός είναι ο απροσδιόριστος παράγοντας 'Χ' που ανάγει μια Ρετροπιξελούμπα (υπέροχος όρος, μπερδεγουέι) από αναγκαιότητα της παραγωγής σε μορφή τέχνης;
 

Sephir

Iga Clan
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
4,895
Σήμερα ξέκλεψα λίγο χρόνο από το μακελειό της παιδοκομίας και είπα να το δω. Τί άσχημο χουνέρι ήταν αυτό; Αγαπάω πολύ τα ρετροπιξελουμπογραφικά, αλλά το συγκεκριμένο σαν παρατημένο ξαδερφάκι της RPG Maker έμοιαζε. Δεν είχε και ηχογραφημένες ομιλίες, με πλάκωσε στα σάι-φάι τοπωνύμια με το 'καλημέρα', με πρόγκηξε.

Ανινστώλ και ρηφάντ.

Error. Try again.
 

Admiral

Kraken
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
7,705
Για μένα η απάντηση είναι απλή: ψοφάω, καίγομαι, λατρεύω τον συνδυασμό της ρετροπιξελούμπας με μοντέρνα εφέ φωτισμού και κάμερας. Δύο παραδείγματα που μου έρχονται στο μυαλό είναι το Octopath Traveller και το Songs of Conquest.


 

maladroid

Blackguard
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,058
Χμμμ... Ο συνδυασμός που είπε ο Admiral είναι ένας δυνατός παράγοντας αλλά έχω απολαύσει και κάποια παιχνίδια με εντελώς flat, παλιομοδίτικα γραφικά όπως τα Darkside Detective, To The Moon, HyperLight Drifter, The Last Door (αν και μάλλον τα συγκεκριμένα τα απόλαυσα παρά τα γραφικά τους, όχι χάρη σε αυτά).

Νομίζω εκείνο που ανεβάζει πολύ τα pixel art γραφικά στα μάτια μου είναι το animation. Σε ορισμένα είναι πραγματική μαγεία, π.χ. Children of Morta, Four Travelers, Blasphemous, Katana Zero, και -κρίνοντας από το trailer- Replaced. Σε άλλα, πάλι, τη δουλειά κάνουν κυρίως οι φωτοσκιάσεις ή οι λεπτομέρειες που δίνουν "βάθος" στα περιβάλλοντα, π.χ. Unavowed, Night Call, και Shardlight.
 
Last edited:

Borracho

Ancient Red Dragon
Joined
Nov 26, 2012
Messages
11,148
Θα συμφωνήσω και 'γω για το animation, τις φωτοσκιάσεις και τον πολύ σημαντικό τομέα του ήχου. Προσεγμένα voice-overs και υποβλητική μουσική επένδυση, παίζουν μεγάλο ρόλο στη δημιουργία ατμόσφαιρας. Ανεβάζουν ύπουλα την ποιότητα του τίτλου χωρίς να το συνειδητοποιείς άμεσα.
 
Joined
Nov 26, 2012
Messages
7,530
Εγώ πιστεύω ότι είναι η φάση, του παιχνιδιού, η δική σου, του σύμπαντος, ποιο πλανήτες είναι ανάδρομοι στον Ερμή.

Δηλαδή ξέρω εγώ δεν γουστάρω πιξελούμπες, αλλά το four travelers με έκαψε, έμεινα εγκεφαλικά νεκρός για αρκετή ώρα ώστε να χάσω τα save μετά το act II, ενώ το Backbone με έχει κάνει να θέλω να βουτήξω στον κόσμο του γιατί βγάζει 100 φορές περισσότερο Blacksad από το Blacksad το παιχνίδι.

Γενικά η γνώμη μου ότι χαραμίζονται οι developers με τα σκατοπίξελ δεν έχει αλλάξει πάντως.
 

Savatar

Blackguard
Joined
Dec 1, 2012
Messages
1,355
Γενικά για τις σύγχρονες "ρετροπιξελούμπες" συμφωνώ και εγώ πως το ιδανικό είναι όταν το παλιό ζεστό 2D συνδυάζεται με σύγχρονες τεχνικές lighting, shadders κτλ. Αν επενδύσουν και σε σωστό ήχο (voice acting στα κείμενα για παράδειγμα) έχουμε το ιδανικό, που τεχνικά το προτιμώ από τα 3D , είναι και ποιο ξεκούραστα στο μάτι

Γενικά όμως, να φταίει που μεγάλωσα με έναν Commodore 64 (και λίγο μετά Amiga)? Να φταίει που είμαι παράξενος? Αλλά δεν δίνω και πολύ σημασία στα γραφικά , ακόμα και αν είναι στατικές χωρίς ίχνος animation ρετροπιξελούμπες. Στην αισθητική δίνω σημασία φυσικά, μην το μπερδεύουμε αυτό (σαν σύνολο, παρέα με τον ήχο, πολύ σημαντικό στοιχείο) , αλλά αν έχει ενδιαφέρον gameplay δεν με νοιάζει αν είναι και δίμπιτα κουτάκια.
 
Joined
Nov 26, 2012
Messages
7,530
a
Γενικά για τις σύγχρονες "ρετροπιξελούμπες" συμφωνώ και εγώ πως το ιδανικό είναι όταν το παλιό ζεστό 2D συνδυάζεται με σύγχρονες τεχνικές lighting, shadders κτλ. Αν επενδύσουν και σε σωστό ήχο (voice acting στα κείμενα για παράδειγμα) έχουμε το ιδανικό, που τεχνικά το προτιμώ από τα 3D , είναι και ποιο ξεκούραστα στο μάτι

Γενικά όμως, να φταίει που μεγάλωσα με έναν Commodore 64 (και λίγο μετά Amiga)? Να φταίει που είμαι παράξενος? Αλλά δεν δίνω και πολύ σημασία στα γραφικά , ακόμα και αν είναι στατικές χωρίς ίχνος animation ρετροπιξελούμπες. Στην αισθητική δίνω σημασία φυσικά, μην το μπερδεύουμε αυτό (σαν σύνολο, παρέα με τον ήχο, πολύ σημαντικό στοιχείο) , αλλά αν έχει ενδιαφέρον gameplay δεν με νοιάζει αν είναι και δίμπιτα κουτάκια.
δηλαδή υπάρχει κοινό για text adventures? να φτιάξω ένα; Είχα κάνει ένα σε pascal στο λύκειο :p
 
Joined
Dec 1, 2012
Messages
5,810



Τυχαίο δείγμα για εμπορικά, μιας και δεν φαντάζομαι να αναρωτιέσαι πραγματικά αν υπάρχει indie interactive fiction σκηνή.

Επίσης, για όποιον σκέφτεται σοβαρά να φτιάξει καινούργιο text adventure, υπάρχουν εξαιρετικές έτοιμες μηχανές (Inform, TADS).
 
Joined
Nov 26, 2012
Messages
7,530



Τυχαίο δείγμα για εμπορικά, μιας και δεν φαντάζομαι να αναρωτιέσαι πραγματικά αν υπάρχει indie interactive fiction σκηνή.

Επίσης, για όποιον σκέφτεται σοβαρά να φτιάξει καινούργιο text adventure, υπάρχουν εξαιρετικές έτοιμες μηχανές (Inform, TADS).
όχι δεν με ενδιαφέρει έτοιμη μηχανή, το σκεπτικό μου είναι να πιάσω μια γλώσσα και ξεκινώντας με κάτι που δεν μου είναι άγνωστο σαν δομή να την μάθω παράλληλα με την δημιουργία ενός text adventure, ίσως μετά να εξελιχθεί σε choose your own adventure με πολλαπλή επιλογή και κάποια artworks και μετά να δω κάτι πιο περίπλοκο.
 

Admiral

Kraken
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
7,705
Γενικά όμως, να φταίει που μεγάλωσα με έναν Commodore 64 (και λίγο μετά Amiga)?

Ναι, είναι μάλλον αυτό για όλους εμάς που έχουμε γράψει κάποια εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο gaming. Το κατώτατο όριο των γραφικών πάνω από το οποίο λες "οκ, τα γραφικά είναι υποφερτά, μπορώ να παίξω" είναι σημαντικά χαμηλότερο από το αντίστοιχο ενός παιδιού που μεγάλωσε με γραφικά επιπέδου Half-Life 2.
 
Joined
Dec 1, 2012
Messages
5,810
όχι δεν με ενδιαφέρει έτοιμη μηχανή, το σκεπτικό μου είναι να πιάσω μια γλώσσα και ξεκινώντας με κάτι που δεν μου είναι άγνωστο σαν δομή να την μάθω παράλληλα με την δημιουργία ενός text adventure, ίσως μετά να εξελιχθεί σε choose your own adventure με πολλαπλή επιλογή και κάποια artworks και μετά να δω κάτι πιο περίπλοκο.


Ok, αν ο βασικός στόχος είναι να μάθεις τη γλώσσα, δεκτό. Να ξέρεις πάντως πως στην interactive fiction σκηνή, θεωρούν παλαβό όποιον φτιάχνει homebrew μηχανή αντί να χρησιμοποιήσει έτοιμη, για μια σειρά λόγους που δεν μπορώ να αναλύσω τώρα, έχω ένα σκασμό δουλειές (μέρα απεργίας κατά τα άλλα).
 
Joined
Nov 26, 2012
Messages
7,530
Ok, αν ο βασικός στόχος είναι να μάθεις τη γλώσσα, δεκτό. Να ξέρεις πάντως πως στην interactive fiction σκηνή, θεωρούν παλαβό όποιον φτιάχνει homebrew μηχανή αντί να χρησιμοποιήσει έτοιμη, για μια σειρά λόγους που δεν μπορώ να αναλύσω τώρα, έχω ένα σκασμό δουλειές (μέρα απεργίας κατά τα άλλα).
Σίγουρα δεν με ενδιαφέρει να φτιάξω κάτι για να φτιάχνω τέτοια παιχνίδια, με ενδιαφέρει να φτιάξω από το μηδέν το κάθε παιχνίδι, κάτι που θεωρώ ότι είναι ευκολότερο για 2-3 παιχνίδια από το να κάτσεις να μπεις στην λογική ενός προγράμματος-μηχανής, που πρέπει να καταγράφει Input από τον χρήστη και να το μετατρέψει στο τέλος της ημέρας σε εκτελέσιμο αρχείο τοποθετώντας το σε ένα συγκεκριμένο structure.
 

Savatar

Blackguard
Joined
Dec 1, 2012
Messages
1,355
a

δηλαδή υπάρχει κοινό για text adventures? να φτιάξω ένα; Είχα κάνει ένα σε pascal στο λύκειο :p
Φυσικά και υπάρχει, και αν γκουγκλάρεις θα δεις ότι έχουν βγει text adventures τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι του στυλ μου, απλά το αναφέρω για την ιστορία, από όσα διαβάζω υπάρχει κάλτ κοινό gamers που θα αγκαλιάσει ακόμα και σήμερα ένα καλό text adventure.


Ναι, είναι μάλλον αυτό για όλους εμάς που έχουμε γράψει κάποια εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο gaming. Το κατώτατο όριο των γραφικών πάνω από το οποίο λες "οκ, τα γραφικά είναι υποφερτά, μπορώ να παίξω" είναι σημαντικά χαμηλότερο από το αντίστοιχο ενός παιδιού που μεγάλωσε με γραφικά επιπέδου Half-Life 2.

Έχει λογική αυτό που λες, αλλά πως εξηγείται ότι αρκετοί πιτσιρικάδες έχουν αγκαλιάσει τίτλους με γραφικά που θυμίζουν 90s ? (έτσι πρόχειρα που έρχονται στο μυαλό το Rogue Legacy ή το Terraria, παιχνίδια με εκατομμύρια πωλήσεις) Γενικά βλέπω πως η αγορά μια χαρά σηκώνει ρετροπιξελούμπες, λίγο δύσκολο να πατάει μόνο στην ανοχή των παλαίμαχων gamer , μάλλον και οι νέες γενιές gamers τα στηρίζουν. Καλά δεν έχω και τίποτα αναλυτικά reports, απλά σαν αίσθηση αυτό μου αφήνει. Btw, σε ανεψούδι (περίπου 10) που παίζαμε παρέα σε κινητό καλτίλες με πιξελούμπες για γραφικά μια χαρά διασκέδαζε, επίσης έπαθα πλάκα πόσο εύκολα τα μάθαινε...τρόμαξα να πω την αλήθεια :p
 

Admiral

Kraken
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
7,705
Έχει λογική αυτό που λες, αλλά πως εξηγείται ότι αρκετοί πιτσιρικάδες έχουν αγκαλιάσει τίτλους με γραφικά που θυμίζουν 90s ? (έτσι πρόχειρα που έρχονται στο μυαλό το Rogue Legacy ή το Terraria, παιχνίδια με εκατομμύρια πωλήσεις) Γενικά βλέπω πως η αγορά μια χαρά σηκώνει ρετροπιξελούμπες, λίγο δύσκολο να πατάει μόνο στην ανοχή των παλαίμαχων gamer , μάλλον και οι νέες γενιές gamers τα στηρίζουν. Καλά δεν έχω και τίποτα αναλυτικά reports, απλά σαν αίσθηση αυτό μου αφήνει. Btw, σε ανεψούδι (περίπου 10) που παίζαμε παρέα σε κινητό καλτίλες με πιξελούμπες για γραφικά μια χαρά διασκέδαζε, επίσης έπαθα πλάκα πόσο εύκολα τα μάθαινε...τρόμαξα να πω την αλήθεια :p

Αν δεν είναι hipsters ( :D ) νομίζω ότι οφείλεται στην καλύτερη αντοχή στον χρόνο που έχει από τη φύση του το 2D γιατί θυμίζει καρτούν με τα οποία μεγαλώνουν και σήμερα οι πιτσιρικάδες/πιτσιρικούλες.
 
Joined
Nov 26, 2012
Messages
7,530
Φυσικά και υπάρχει, και αν γκουγκλάρεις θα δεις ότι έχουν βγει text adventures τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι του στυλ μου, απλά το αναφέρω για την ιστορία, από όσα διαβάζω υπάρχει κάλτ κοινό gamers που θα αγκαλιάσει ακόμα και σήμερα ένα καλό text adventure.




Έχει λογική αυτό που λες, αλλά πως εξηγείται ότι αρκετοί πιτσιρικάδες έχουν αγκαλιάσει τίτλους με γραφικά που θυμίζουν 90s ? (έτσι πρόχειρα που έρχονται στο μυαλό το Rogue Legacy ή το Terraria, παιχνίδια με εκατομμύρια πωλήσεις) Γενικά βλέπω πως η αγορά μια χαρά σηκώνει ρετροπιξελούμπες, λίγο δύσκολο να πατάει μόνο στην ανοχή των παλαίμαχων gamer , μάλλον και οι νέες γενιές gamers τα στηρίζουν. Καλά δεν έχω και τίποτα αναλυτικά reports, απλά σαν αίσθηση αυτό μου αφήνει. Btw, σε ανεψούδι (περίπου 10) που παίζαμε παρέα σε κινητό καλτίλες με πιξελούμπες για γραφικά μια χαρά διασκέδαζε, επίσης έπαθα πλάκα πόσο εύκολα τα μάθαινε...τρόμαξα να πω την αλήθεια :p
χιπστεράδες προφανώς, όπως γουστάρουν τρελά κασέτες μουσικής
 

manofsorrows

Commoner
Joined
Feb 21, 2013
Messages
40
Νομίζω είναι θέμα αισθητικής και πάνω απ'όλα οι θεμέλιοι λίθοι κάθε παιχνιδιού (ατμόσφαιρα - σενάριο - gameplay), τουλάχιστον για εμένα, είναι απαραίτητοι ανεξάρτητα από τα γραφικά . Ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω πόσο εφιαλτικό είναι το The Last Door με τις μεγαλύτερες ρετροπιξελάρες που υπάρχουν. Αυτό με μάγεψε στο συγκεκριμένο. Το Tales Of The Neon City από την άλλη είχε όλα τα φόντα να με μαγέψει (ως φαν και του Refn), αλλά τελικά δεν με κράτησε. Η χρήση του φωσφοριζέ πράσινου στο Shardlight με τράβηξε σαν την πεταλούδα στη λάμπα. Αντίστοιχα και μόνο το screenshot με το μωβ μαχαίρι στο Strangeland ήταν αρκετό να μου καρφωθεί η ιδέα πως πρέπει να το παίξω! Νομίζω και να μην ήξερα ότι αυτά τα δύο είναι της Wadjet που αποτελεί εγγύηση ποιότητας, πάλι θα τα αγόραζα. Προσπαθώ να φανταστώ το Shardlight φτιαγμένο στην unreal πχ και νομίζω ότι το προτιμώ στην μορφή που βγήκε.

Όμως κάπου το πολύ το... pixelation το βαριέται κι ο ρετράς
 
Top Bottom