Στο expert Thief 1 + 2 (για το 3 δεν ορκίζομαι, κι ας το έπαιξα πιο πρόσφατα) δεν επιτρέπουν να σκοτώσεις ΚΑΝΕΝΑ άνθρωπο. Σε συνδυασμό με τα extra objectives και loot requirements, μόνο όποιος κάνει ghost τις αποστολές έτσι μετράει σα taffer.
Ο χειρισμός αν εκμεταλλευόταν καλύτερα το mouse θα ήταν απλά τέλειως, ενώ το gameplay και το interface είναι θαύματα απλότητας, και όχι τυχαία.
Η Looking Glass Studios πάντα έφτιαχνε διαμάντια έτη φωτός μπροστά από την εποχή τους. Ultima Underworld 1 + 2 και System Shock είναι σημεία αναφοράς ακόμα και σήμερα, αλλά ήταν cult hits και όχι τεράστια blockbuster, εξαιτίας δυο λόγων.
1) Σήμερα φαντάζει αστείο, αλλα UU + SS ήταν βαριά και ασήκωτα σε hardware requirements για την εποχή τους.
2) Το User Interface απαιτούσε διδακτορικό, ειδικά του System Shock 1. Σήμερα με το mouselook mod, και με απλό μεταπτυχιακό την παλεύεις.
To Thief 1 συγκριτικά και όχι μόνο, είναι πάναπλο. Πρέπει να είσαι κρυμένος. Στο φως σε βλέπουν, στο σκοτάδι όχι. Αν τρέχεις σε ακούν, αν πηγαίνεις σιγά όχι, έχει σημασία και το αν είσαι σε χαλί ή σιδερένια σκάλα. Μπορείς να βγάλεις knock-out εχθρούς αν πλησιάσεις αθόρυβα από πίσω και ρίξεις μια καρατιά. Αν αφήσεις σώμα νικημένου εχθρού σε κοινή θέα, θα σε πάρουν χαμπάρι. Αυτά. Φαντάσου κάποιον που δεν έχει δει ούτε ψηφιακό ρολόι στη ζωή του, και προσπάθησε να του εξηγήσεις ακόμη και το Tetris ή Pacman πιο απλά.
Και το Interface είναι εξίσου απλό και κατανοητό. Ένα visibility gem, μια health bar και το αντικείμενο που χρησιμοποιείς. Αν βρεις book, parchment ή loot, ένα κλικ και τα διαβάζεις/παίρνεις. Και η γιαγιά μου μια χαρά θα τα κατάφερνε.
Ο χειρισμός δυστυχώς είναι άβολος γιατί βασίζεται υπερβολικά στο keyboard και έχουμε καλομάθει σε καλύτερα keyboard+mouse solutions. Είναι όμως πρακτικά το μόνο που χρειάζεται να εκμοντερνιστεί στο Thief 4, και πολύ φοβάμαι πως η δόξα του DX11.1 θα είναι να δούμε τον Garrett σε ένα cover-based shooter με τόξα, και να πηδάει από τοίχο σε τοίχο σα νίντζα-μπαλαρίνα που ΔΕΝ είναι.
Edit:
Hellion wrote:
Τι να κανς. Πίστη και αισιοδοξία προς το παρόν. Αφού αντέξαμε το Deadly Shadows, θα την παλέψουμε και με αυτό όπως και να είναι.</blockquote>
Γιατί ρε Hellion; Αν εξαιρέσεις πως για να την παλέψουν οι κονσόλες, οι μεγάλες ανοικτές πίστες του Thief 2 χωρίστηκαν σε ζώνες
, μιά χαρά Thief είναι το Deadly Shadows, μακάρι να μείνει εξίσου Thief και το επερχόμενο.