rikimaru
Umber Hulk
- Joined
- Jan 24, 2014
- Messages
- 959
[quote quote=510909]
<blockquote class="gdbbx-bbcode-quote">
<div class="gdbbx-quote-title">https://ragequit.gr/forums/topic/%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%bf%ce%bd-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%80%cf%84%cf%8e%ce%bd-reviews/page/2/#post-510617">rikimaru wrote:
Ίσως είμαι και λάθος αλλά νομίζω ότι κάθε τέτοια κουβέντα ακόμα και αν δεν ξεκινάει με τέτοια πρόθεση, καταλήγει να βγάζει μια αίσθηση ελιτισμού απέναντι σε οτιδήποτε διαφορετικό του γραπτού λόγου. Το βασικό ερώτημα όμως είναι κατά πόσο και όλοι οι υπέρμαχοι του γραπτού λόγου μπορούν να ξεχωρίσουν ένα πραγματικά καλό κείμενο. Το ξεπερασμένο δεν είναι το γραπτό αλλά ότι το 2019 μνημονεύουμε ακόμα περιοδικά τα οποία στο μεγαλύτερο κύκλο της ζωής τους κινούνταν στην μετριότητα. Το γεγονός ότι εδώ μέσα π.χ είμαστε οι περισσότεροι ηλικιακά στο 30+ και έχουμε 80’s και 90’s βιώματα δεν μας αφήνει να δούμε ότι τελικά ίσως το yt να είναι και καλύτερο από ένα περιοδικό του 95 και ότι πλέον οι πιτσιρικάδες έχουν περισσότερα ερεθίσματα για να κρίνουν τα παιχνίδια και δεν επιλέγουν βάσει εξωφύλλου όπως κάναμε πολλοί από εμάς κάποτε.</blockquote>
Κατά τη γνώμη μου, το μέσο δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Είτε βλέπω έναν γιουτουμπά να μιλάει για ένα παιχνίδι είτε διαβάζω ένα κείμενο του ίδιου ατόμου, η ουσία είναι ο λόγος αυτός καθεαυτός και όχι το μέσο με το οποίο μεταδίδεται. Ασφαλώς και το Youtube είναι ανώτερο του γραπτού λόγου γιατί βλέπεις στην πράξη το παιχνίδι και μπορείς να κρίνεις μόνος σου πολλά πράγματα χωρίς να χρειαστεί να σου τα αναλύσει κάποιος. Γι’ αυτό λέω ότι τα γραπτά μας θα πρέπει μάλλον να αφήσουν στην άκρη τα οφθαλμοφανή και να επικεντρωθούν σε αυτό που δεν θα πάρει ο χρήστης από ένα βίντεο, δηλαδή την προσωπική εκτίμηση του συντάκτη για το παιχνίδι.
[/quote]
Σε θεωρητικό επίπεδο θα συμφωνήσω ότι η ουσία είναι ο λόγος αλλά στην πράξη το κάθε μέσο έχει τα δικά του ξεχωριστά χαρακτηριστικά και νοοτροπία. Ο μέσος γιουτουμπάς π.χ (ή έστω αρκετοί από αυτούς) έχει μία προσέγγιση σε στυλ παίζω και χαβαλεδιάζω με φίλους παρουσιάζοντας μια καθαρά προσωπική άποψη παρά προσφέρω μια σφαιρική κριτική επί του τίτλου που για τον κλασσικό reviewer αυτό θεωρείται αυτονόητο. Όχι ότι αυτό είναι απαραίτητα αρνητικό, ούτε ότι θα είναι για πάντα έτσι, σε μερικά χρόνια μπορεί να έχει εξελιχθεί και να βλέπουμε πολύ περισσότερες ολοκληρωμένες κριτικές σε video αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει πλήρης επικάλυψη μεταξύ των 2 κόσμων. Για αυτό λέω ότι το κείμενο μπορεί να έχει ακόμα λόγο ύπαρξης αλλά γενικά βλέπω να υπάρχει μία κακώς εννοούμενη σύνδεση του κειμένου με την έννοια του περιοδικού. Βλέπεις δηλαδή ότι ουσιαστικά τα περιοδικά έχουν πεθάνει εδώ και μια δεκαετία (μπορεί και παραπάνω) αλλά ακόμα τα "ονόματα" του χώρου προέρχονται από αυτά, έχει υπάρξει κάποιος reviewer που να γίνει γνωστός μέσα από κάποιο site μόνο; Κάπως έτσι βλέπεις άτομα που το 2004 π.χ μπορεί να γράφαν σωστά πράγματα και να ήταν και μπροστά από την εποχή τους, το 2019 να αναμασάνε ουσιαστικά το ίδιο παραμύθι αρνούμενοι να προσαρμοστούν στη νέα εποχή και να δουν και τα θετικά που φέρνει αυτή.
<blockquote class="gdbbx-bbcode-quote">
<div class="gdbbx-quote-title">https://ragequit.gr/forums/topic/%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%bf%ce%bd-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%80%cf%84%cf%8e%ce%bd-reviews/page/2/#post-510617">rikimaru wrote:
Ίσως είμαι και λάθος αλλά νομίζω ότι κάθε τέτοια κουβέντα ακόμα και αν δεν ξεκινάει με τέτοια πρόθεση, καταλήγει να βγάζει μια αίσθηση ελιτισμού απέναντι σε οτιδήποτε διαφορετικό του γραπτού λόγου. Το βασικό ερώτημα όμως είναι κατά πόσο και όλοι οι υπέρμαχοι του γραπτού λόγου μπορούν να ξεχωρίσουν ένα πραγματικά καλό κείμενο. Το ξεπερασμένο δεν είναι το γραπτό αλλά ότι το 2019 μνημονεύουμε ακόμα περιοδικά τα οποία στο μεγαλύτερο κύκλο της ζωής τους κινούνταν στην μετριότητα. Το γεγονός ότι εδώ μέσα π.χ είμαστε οι περισσότεροι ηλικιακά στο 30+ και έχουμε 80’s και 90’s βιώματα δεν μας αφήνει να δούμε ότι τελικά ίσως το yt να είναι και καλύτερο από ένα περιοδικό του 95 και ότι πλέον οι πιτσιρικάδες έχουν περισσότερα ερεθίσματα για να κρίνουν τα παιχνίδια και δεν επιλέγουν βάσει εξωφύλλου όπως κάναμε πολλοί από εμάς κάποτε.</blockquote>
Κατά τη γνώμη μου, το μέσο δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Είτε βλέπω έναν γιουτουμπά να μιλάει για ένα παιχνίδι είτε διαβάζω ένα κείμενο του ίδιου ατόμου, η ουσία είναι ο λόγος αυτός καθεαυτός και όχι το μέσο με το οποίο μεταδίδεται. Ασφαλώς και το Youtube είναι ανώτερο του γραπτού λόγου γιατί βλέπεις στην πράξη το παιχνίδι και μπορείς να κρίνεις μόνος σου πολλά πράγματα χωρίς να χρειαστεί να σου τα αναλύσει κάποιος. Γι’ αυτό λέω ότι τα γραπτά μας θα πρέπει μάλλον να αφήσουν στην άκρη τα οφθαλμοφανή και να επικεντρωθούν σε αυτό που δεν θα πάρει ο χρήστης από ένα βίντεο, δηλαδή την προσωπική εκτίμηση του συντάκτη για το παιχνίδι.
[/quote]
Σε θεωρητικό επίπεδο θα συμφωνήσω ότι η ουσία είναι ο λόγος αλλά στην πράξη το κάθε μέσο έχει τα δικά του ξεχωριστά χαρακτηριστικά και νοοτροπία. Ο μέσος γιουτουμπάς π.χ (ή έστω αρκετοί από αυτούς) έχει μία προσέγγιση σε στυλ παίζω και χαβαλεδιάζω με φίλους παρουσιάζοντας μια καθαρά προσωπική άποψη παρά προσφέρω μια σφαιρική κριτική επί του τίτλου που για τον κλασσικό reviewer αυτό θεωρείται αυτονόητο. Όχι ότι αυτό είναι απαραίτητα αρνητικό, ούτε ότι θα είναι για πάντα έτσι, σε μερικά χρόνια μπορεί να έχει εξελιχθεί και να βλέπουμε πολύ περισσότερες ολοκληρωμένες κριτικές σε video αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει πλήρης επικάλυψη μεταξύ των 2 κόσμων. Για αυτό λέω ότι το κείμενο μπορεί να έχει ακόμα λόγο ύπαρξης αλλά γενικά βλέπω να υπάρχει μία κακώς εννοούμενη σύνδεση του κειμένου με την έννοια του περιοδικού. Βλέπεις δηλαδή ότι ουσιαστικά τα περιοδικά έχουν πεθάνει εδώ και μια δεκαετία (μπορεί και παραπάνω) αλλά ακόμα τα "ονόματα" του χώρου προέρχονται από αυτά, έχει υπάρξει κάποιος reviewer που να γίνει γνωστός μέσα από κάποιο site μόνο; Κάπως έτσι βλέπεις άτομα που το 2004 π.χ μπορεί να γράφαν σωστά πράγματα και να ήταν και μπροστά από την εποχή τους, το 2019 να αναμασάνε ουσιαστικά το ίδιο παραμύθι αρνούμενοι να προσαρμοστούν στη νέα εποχή και να δουν και τα θετικά που φέρνει αυτή.