REVIEWS

BIONIC DUES

 

Συχνά κάνουμε λόγο στα reviews μας για την αναγέννηση ορισμένων game genres τα οποία είχαν θεωρηθεί σε κάποια χρονική στιγμή “νεκρά” αλλά επέστρεψαν σε μέρες δόξας και ανέλιξης. Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της ευχάριστης τάσης είναι το ευγενές είδος των roguelikes, μια κατηγορία παιχνιδιών που οι περισσότεροι θεωρούσαμε οτι είχε καταδικαστεί στη λήθη ως απολίθωμα των ’80s ή, αν προτιμάτε, ως σκουριασμένο ενθύμιο μιας εποχής όπου οι hardcore gamers ήταν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Στην περίοδο που διανύουμε όμως, με τις υπηρεσίες ψηφιακής διανομής να αίρουν τα πάσης φύσεως εμπόδια μεταξύ δημιουργών και κοινού, οι αφορισμοί του παρελθόντος καταργούνται και η βιωσιμότητα καθορίζεται απευθείας από τους gamers. Η νέα γενιά των roguelikes εκμεταλλεύτηκε τις συγκυρίες, απάντησε στο κάλεσμα των σκληροπυρηνικών για περισσότερη δυσκολία και πιο open-ended gameplay και περνά μια περίοδο πραγματικής άνθισης!

Η Arcen Games, εταιρία που στο παρελθόν μάς έχει χαρίσει τίτλους-διαμάντια όπως το AI War: Fleet Command, καταθέτει τη δική της πρόταση στο χώρο των roguelikes ο οποίος εσχάτως εμφανίζεται ιδιαιτέρως ανταγωνιστικός! Για όσους δεν έχει τύχει να ασχοληθούν μέχρι σήμερα με κάποιο παιχνίδι του είδους, ο όρος roguelike στη σύγχρονη εκδοχή του περιγράφει τους τίτλους που στηρίζονται στην εξερεύνηση randomly-generated επιπέδων με σκοπό την απόκτηση γυαλιστερού loot και το levelling του χαρακτήρα/των χαρακτήρων μας ώστε να είναι ικανοί να φτάσουν μέχρι το τέλος και να νικήσουν το μεγάλο boss, τερματίζοντας επιτυχώς τη συγκεκριμένη “παρτίδα”. Τα δυνατά σημεία του είδους, αυτά που ουσιαστικά καθιέρωσαν τα roguelikes ως αγαπημένο είδος των hardcore gamers αλλά και όσων αρέσκονται στις… δύσκολες αποστολές γενικά, είναι συνήθως το αρκετά μεγάλο επίπεδο πρόκλησης – συνοδευόμενο συχνά από permadeath – και το ατελείωτο replayability αφού το random στοιχείο εξασφαλίζει οτι η κάθε παρτίδα είναι ξεχωριστή και οι εξελίξεις εντελώς απρόβλεπτες! Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στο παιχνίδι που παρουσιάζουμε σήμερα.

Το Bionic Dues εξελίσσεται σε έναν φουτουριστικό κόσμο και πιο συγκεκριμένα σε μια μεγαλούπολη η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο της εξέγερσης των ρομπότ! Αχ, ο James Cameron προσπάθησε να μας προειδοποιήσει με τις ταινίες Terminator αλλά κανείς δεν άκουγε… Anyway, η επίθεση του στρατού των μηχανών αιφνιδιάζει τις ένοπλες δυνάμεις του πλανήτη, με αποτέλεσμα να καταστραφούν όλα τα αμυντικά mechs και η πόλη να καταστεί ουσιαστικά απροστάτευτη ενώπιον της επικείμενης επέλασης των μεταλλικών κατακτητών. Είπαμε οτι καταστράφηκαν όλα τα mechs; Γράψτε λάθος, γιατί ένα μικρό χωριό αντιστέκ…. Γιατί μια ομάδα τεσσάρων mechs και ο χειριστής τους έτυχε να βρίσκονται μακριά από την πόλη στο κέντρο εκπαίδευσης την ώρα του αρμαγεδδώνα και έτσι γλίτωσαν από τον αφανισμό. Αυτή η ολιγομελής ομάδα κρατά πλέον στα χέρια της τη σωτηρία της φυλής μας. Ο στρατός των μηχανών βρίσκεται καθ’οδόν και θα επιτεθεί σε 50 ημέρες. Το Bionic Dues δίνει στον παίκτη τον πλήρη έλεγχο της mechανοκίνητης μονάδας και του αναθέτει μια… απλούστατη αποστολή. “Ο εχθρός έρχεται να μας σκίσει, φρόντισε να είσαι έτοιμος!”

BionicDues1“Ο εχθρός παιδιά μου έρχεται, εμπρός βήμα ταχύ, γιατί θα μας *****ουνε σε πόλη κι εξοχή!”

“Και πώς θα αντιμετωπίσω εκατοντάδες ρομπότ με τέσσερα ψωροmechs;”, θα αναρωτηθείτε δικαίως. Βγάζοντας από τη μύγα ξίγκι! Ξεκινώντας μια νέα παρτίδα στο Bionic Dues και αφού επιλέξετε το χειριστή και τη σύνθεση της μονάδας σας από τις διαθέσιμες character classes, θα βρεθείτε να κοιτάτε το χάρτη της μεγαλούπολης από κάτοψη. Ο χάρτης διαθέτει διάσπαρτες διάφορες αποστολές, η καθεμία από τις οποίες επιφέρει διαφορετικά αποτελέσματα ανάλογα με το είδος της. Μερικά παραδείγματα: η επιδρομή σε κάποιο εργοστάσιο παραγωγής ρομπότ θα μειώσει τον τελικό αριθμό των εχθρών που θα αντιμετωπίσετε στην τελική μάχη. Η επίσκεψη μιας Science Facility ή ενός armory θα σας ανταμείψει με εξοπλισμό υψηλής ποιότητας, η διάσωση ανθρώπων εγγυάται πλούσιες χρηματικές αμοιβές και σπάνιο loot και ούτω καθεξής. Προσοχή όμως, η εκτέλεση μιας αποστολής διαρκεί μια ολόκληρη in-game ημέρα, φέρνοντας ολοένα και πιο κοντά τη στιγμή της επίθεσης των robots. Εσείς λοιπόν οφείλετε να εξετάσετε προσεκτικά τις επιλογές σας, να επιλέξετε τις αποστολές οι οποίες κατά την κρίση σας θα επιφέρουν τα μεγαλύτερα οφέλη για τις μονάδες σας και να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο αυτές τις 50 ημέρες/αποστολές για να αναβαθμίσετε τα mechs σας όσο περισσότερο γίνεται, μήπως και καταφέρουν να αποκρούσουν την τελική επίθεση! Στα δεξιά του χάρτη φαίνεται ο ακριβής αριθμός των robots που θα αντιμετωπίσετε στο τέλος ώστε να έχετε μια εικόνα για το αν η επιχείρησή σας πηγαίνει καλά ή αν οι εχθρικές δυνάμεις θα σας ξεφτιλίσουν χωρίς κόπο. Σε περίπτωση που νιώθετε σίγουροι για τις ικανότητές σας, μπορείτε να πάρετε αποστολές οι οποίες θα επισπεύσουν την ημερομηνία της επίθεσης και θα εμποδίσουν τη συγκέντρωση μεγαλύτερου αριθμού ρομπότ.

Αφού επιλέξετε μια αποστολή θα περάσετε στο παρασύνθημα, ήτοι στην tactical combat σε μια randomly generated πίστα. Το σύστημα μάχης βασίζεται στο σύστημα simultaneous turn-based, όπερ σημαίνει οτι κάθε φορά που κινείστε εσείς κινούνται και οι αντίπαλοι. Το Bionic Dues δεν ανήκει στην κατηγορία των squad-based games γιατί δεν ελέγχετε όλα τα mechs ταυτόχρονα αλλά μόνο ένα κάθε φορά, αυτό που έχετε επιλέξει ως ενεργό τη δεδομένη στιγμή. Η αλλαγή από τη μία μονάδα στην άλλη δαπανά μία turn οπότε δε θα πρέπει να γίνεται ποτέ εν μέσω εχθρικών πυρών διότι κινδινεύετε άμεσα να χάσετε τα mechs σας πριν προλάβουν καλά-καλά να μπουν στην πίστα! Το κάθε mech, αναλόγως της class στην οποία ανήκει αλλά και του εξοπλισμού με το οποίο το έχετε προμηθεύσει, προσφέρεται για συγκεκριμένες εργασίες κατά τη διάρκεια των αποστολών: sniping από απόσταση, μαζική επίθεση με area-of-effect όπλα, ξεκλείδωμα δωματίων με loot, hacking, stealth επιδρομές πίσω από τις εχθρικές γραμμές κλπ. Περαιτέρω παραμετροποίηση του ρόλου των mechs γίνεται με την εγκατάσταση εξοπλισμού στις διαθέσιμες equipments slots οι οποίες διαφέρουν ανάλογα με την class. Για παράδειγμα, ένα assault mech έχει σαφώς περισσότερες weapon slots από ένα science mech, ενώ το δεύτερο μπορεί να εγκαταστήσει περισσότερα computer parts. Δυστυχώς το παιχνίδι δεν επιτρέπει την εξολοκλήρου αντικατάσταση των default οπλικών συστημάτων των mechs αλλά μόνο την ενίσχυση των statistics τους με εγκατάσταση εξοπλισμού σε slots, οπότε δε μπορείτε για παράδειγμα να αφαιρέσετε το laser του Assault Mech με ένα δεύτερο rocket launcher. Κρίμα.

BionicDues2Τα άσπρα “ίχνη” στο ραντάρ σημαίνουν οτι τα ρομπότ δεν έχουν αντιληφθεί την παρουσία σας.

Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του Bionic Dues είναι η απίστευτη ποικιλία σε loot αλλά και ο βαθμός στον οποίο η αλλαγή εξοπλισμού μεταβάλλει τον τρόπο λειτουργίας ενός mech. Για παράδειγμα το Ninja Mech, ένα αδύναμο αλλά stealth-enabled mech με κύρια αποστολή το scouting, μπορεί εύκολα να τροποποιηθεί ώστε να έχει κτηνώδη επιθετική ισχύ και δυνατότητα για πυρ ενώ είναι cloaked, επιτρέποντας στον παίκτη να ορμά αθόρυβα σε ένα δωμάτιο γεμάτο με εχθρούς και να σπέρνει αόρατος τον πανικό ενώ τα εχθρικά robots δεν έχουν κανένα περιθώριο αντίδρασης! Ομοίως το Science mech μπορεί να εξοπλιστεί δυνατότητες virus ώστε να μολύνει τα αντίπαλα mechs και να τα μετατρέπει σε συμμάχους σας ή να σπείρει turrets σε όλη την πίστα! Το πλήθος των διαθέσιμων equipment slots και του εξοπλισμού επιτρέπει την ατελείωτη παραμετροποίηση, ενισχύοντας το ήδη κορυφαίο replayability που ούτως ή άλλως χαρακτηρίζει το είδος. Η λειτουργία του permadeath υπάρχει στο Bionic Dues ως επιλογή (Iron Man) και, για να δανειστώ το γνωστό σλόγκαν της Nvidia, είναι χωρίς αμφιβολία “the way it’s meant to be played” αφού σε αυτό το mode η κάθε κίνησή σας, τόσο στον κεντρικό χάρτη όσο και στις αποστολές, αποκτά σαφώς μεγαλύτερη βαρύτητα. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε τα πολλαπλά επίπεδα δυσκολίας και τα εκατοντάδες achievements, είναι βέβαιο οτι ο αγοραστής του Bionic Dues θα χρειαστεί δεκάδες ώρες για να εξαντλήσει όλο το διαθέσιμο περιεχόμενο.

Το μόνο ουσιαστικό παράπονο που έχω από το Bionic Dues αφορά τον τεχνικό τομέα του παιχνιδιού και πιο συγκεκριμένα τα γραφικά του. Ασφαλώς οι απαιτήσεις μου από ένα indie game που τιμολογείται στα 8,99 Ευρώ (6,74 μέχρι τις 15/10) δεν είναι μεγάλες, ούτε περιμένω από την Arcen Games να κοντράρει παιχνίδια όπως το FTL τα οποία ειέπραξαν μεγάλο χρηματικά ποσά μέσω Kickstarter. Η αλήθεια όμως είναι οτι το Bionic Dues εμφανίζεται υπερβολικά λιτό στον τομέα των γραφικών καθώς οι χάρτες των αποστολών έχουν απλό σχεδιασμό και πολύ μικρή λεπτομέρεια, ενώ το animation απουσιάζει σχεδόν ολοκληρωτικά από τον τίτλο. Η οπτική κάτοψης ελαφρύνει μεν τη δουλειά των developers για το σχεδιασμό των γραφικών αλλά τα παιχνίδια αυτού του είδους σπανίως διακρίνονται για τα γραφικά τους και το ίδιο ισχύει και εδώ. Ο ήχος βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα και τα μουσικά κομμάτια που συνοδεύουν τη δράση ακούγονται ευχάριστα, δυστυχώς όμως είναι λίγα. Οι (λιγοστές) ομιλίες κυμαίνονται σε μέτρια επίπεδα. Βεβαίως το πλεονέκτημα των low-fi γραφικών είναι οτι το παιχνίδι μπορεί να τρέξει σε οποιονδήποτε στοιχειωδώς σύγχρονο υπολογιστή χωρίς κανένα πρόβλημα , ενώ δεν παρατήρησα bugs ή glitches σε κανένα σημείο της campaign.

BionicDues3

Άρα, αγαπητοί αναγνώστες του τιμημένου μας site, τα πράγματα είναι απλά αυτή τη φορά. Το Bionic Dues είναι ένα καλό, διασκεδαστικό, εθιστικό μέχρι αρρώστιας roguelike το οποίο πάσχει σημαντικά μόνο στο ζήτημα του τεχνικού τομέα. Φαντάζομαι πως οι βετεράνοι του είδους δεν πρόκειται να κολλήσουν σε τέτοιες ασήμαντες λεπτομέρειες αφού ως γνωστόν “το gameplay είναι πάνω απ’ όλα”, ωστόσο οι νεοεισερχόμενοι στο είδος θα προτιμήσουν μάλλον κάποιον ανταγωνιστικό τίτλο όπως το Dungeons of Dredmor για να αποκτήσουν τα πρώτα τους “γαλόνια”.

Ποιοτικός τίτλος από την Arcen Games που προσφέρει δεκάδες ώρες εθιστικού gameplay σε ιδιαίτερα ελκυστική τιμή. Αν μπορείτε να παραβλέψετε τα φτωχά γραφικά, χτυπήστε τον.

Pros

  • Άφθονο replayability
  • Ποικιλία σε loot και εχθρούς
  • Μπόλικη τακτική
  • Ελκυστική τιμή

Cons

     

Cons

  • Λιτά γραφικά με ελάχιστο animation

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 84%

84%

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

6 Comments

  1. “…τα πράγματα είναι απλά αυτή τη φορά.”
    Πώς και αφήσατε το Ναύαρχο να κάνει ρηβιού παιχνίδι άνω του 80%? Απαιτώ άμεση επαναφορά στην πολυπλοκότητα και τη μετριότητα (των παιχνιδιών εννοείται, γιατί τα ρηβιούς είναι το ένα καλύτερο από το άλλο).

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL