kara
Kraken
- Joined
- Dec 15, 2012
- Messages
- 9,095
DnD-based RPG Solasta leaves Early Access and hits Game Pass next week
Solasta comes to Game Pass the same day it leaves Early Access
www.pcgamesn.com
By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.
SignUp Now!Είναι ευχάριστο με τον δικό του τρόπο. Τα περισσότερα στο (διγλωσσο) review. Τόσο σπέσιαλ ο τίτλος.
Το παιχνίδι δεν τελειώνει btw με την ολοκλήρωσή του, υπάρχουν custom dungeons, όρεξη να έχει κανείς να δοκιμάζει πράγματα.
Χαίρομαι που όλοι συμφωνούμε στα προτερήματα/μειονεκτήματα του τίτλου. Σημαίνει ότι έχουμε ένα τίτλο με ξεκάθαρες αρετές και ελλείψεις, κάτι που θα επιτρέψει και τον developer να επικεντρωθεί σε αυτά.Ολοκληρώθηκε το πρώτο πλέιθρου του παιχνιδιού για μένα, με πολύ ευχάριστες εντυπώσεις. Πολύ διασκεδαστική εμπειρία.
Αρχικά να πω ότι συμφωνώ απόλυτα με το εξαιρετικό ριβιού του @Northlander : Σου δίνει ακριβώς να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται.
Για μένα η φάση είναι: Μαζευτήκαμε 5 άνθρωποι που δεν είχαμε ιδέα περί ttrpg, να γνωρίσουμε και να παίξουμε το Dungeons and Dragons γενικότερα, την 5η έκδοση ειδικότερα, με μια απλή, εύκολη, και εισαγωγική θα έλεγα campaign. Αυτό ακριβώς μου έβγαλε το παιχνίδι απ' την αρχή (με την "blueprint" εισαγωγή στην ταβέρνα που ανέφερε και ο Νορθ -simple, nostalgic, but very effective- ) και δεν βγήκε απ' το μυαλό μου μέχρι το τέλος. Και είμαι ικανοποιημένος από αυτό. Είμαι σίγουρος ότι αυτό ακριβώς ήθελε να μεταφέρει η Tactical Adventures στον παίκτη. Και τα κατάφερε.
Θέλω να σταθώ και σε 2-3 πραγματάκια:
- Story, Quests, NPCs:
Η ιστορία γενικά είναι αρκετά γραμμική και αρκετά generic θα έλεγα, το studio έκανε φιλότιμες προσπάθειες να φτιάξει ένα μεγάλο homebrew universe, αλλά νομίζω είναι εμφανές ότι το budget και ο μικρός αριθμός ατόμων αποτέλεσε τροχοπέδη στο να σου μεταδώσει κάτι τέτοιο. Θέλω να πω, πιο πολύ μου φάνηκε ότι βρισκόμαστε σε μια μικρή χώρα κάπου στο material plane, παρά σε ένα τεράστιο universe. Παρ'ολ'αυτά, υπάρχει αρκετό lore, που μόνο να αναπτυχθεί μπορεί σε επόμενα παιχνίδια του studio.
Προσωπικά, το στόρυ μου φάνηκε ότι έγινε αρκετά ενδιαφέρον στις πρώτες 4-5 ώρες, κάπου στην μέση του παιχνιδιού κάνει μια κοιλιά, αλλά κάνει πάλι catch up στις τελευταίες ώρες που οδεύεις για την ολοκλήρωση. Υπάρχουν και 1-2 εκπλήξεις και ανατροπές που προσπαθεί παιχνιδιάρικα το παιχνίδι να στις κρύψει μέχρι το τέλος, αλλά μάλλον ένας έμπειρος παίκτης είναι σε θέση να τις αναγνωρίσει από νωρίς.
Τα side quests στο σύνολό τους είναι αρκετά απλοϊκά, υπάρχουν για να δώσουν κάποιο βάθος στον κόσμο, για να σου δώσουν έξτρα μάχες, loot και xp, αλλά το καλό είναι ότι σχετίζονται άμεσα και με τον μηχανισμό των factions, τις οποίες θα αναλύσω λίγο παρακάτω.
Οι npcs τώρα, δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Σε 1-2 από αυτούς που έχει δωθεί περισσότερο βάθος, με περισσότερο backstory και διαλόγους, παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όπως είναι ο Merton και η Annie. Εκτός από αυτούς τους δύο, οι υπόλοιποι σχετίζονται με τα factions και το main story, αλλά δεν σου βγάζουν τίποτα, οπότε στο τέλος δεν σου μένουν κιόλας.
- UI:
Όντως, όπως είπε και ο Νορθ, το UI είναι εξαιρετικό και πραγματικά έχει οτιδήποτε χρειάζεσαι να ξέρεις. Το είχαμε καταλάβει ήδη απ' το demo και το είχαμε αποθεώσει. Να αναφέρω εδώ ότι το UI ήταν απ' τα πρώτα πράγματα που εξέλιξαν και άλλο απ' το demo σε άμεση συννενόηση με το feedback των backers και των παικτών. Υπέροχο επίσης το γεγονός ότι αλλάζεις τα χρώματα των ζαριών σου (ναι, βλέπεις τα rolls σου με ζάρια) επιλέγοντας από μια μεγάλη γκάμα χρωμάτων.
Για μένα παίρνει το ασημένιο μετάλλιο μετά το UΙ του Kingmaker.
- Factions:
Όπως πολύ σωστά είπε ο Νορθ "Τα διάφορα factions του παιχνιδιού έχουν ενδιαφέρον από πλευράς μυθοπλασίας, αλλά στο τέλος η επιλογή του παίκτη καθορίζεται λίγο-πολύ από το σε τι θέλει να έχει πρόσβαση σε αντικείμενα και crafting συνταγές."
Εδώ απλά θέλω να εξηγήσω λίγο παραπάνω, σε περίπτωση που κάποιος ενδιαφέρεται.
Υπάρχουν 6 factions στο σύνολό τους. Σε όλες μεγαλώνεις την αρεστότητά σου σε αυτούς, κάνοντας side quests και δίνοντάς τους faction relics (17 στο σύνολό τους) που αποκτάς σε διάφορα μέρη και σημεία του πλέιθρου. Τα 2/6 factions, τους scavengers και τους Principality of Masgarth, είναι πολύ εύκολο να πας την σχέση σας σε legendary επίπεδο απλά παίζοντας το παιχνίδι μέσω του main και κάποιων side quests. Στις υπόλοιπες 4, καλείσαι να διαλέξεις ποιες θα ανεβάσεις (δεν είναι εφικτό να τις πας όλες τέρμα σε 1 πλέιθρου) και σε τι αντικείμενα θέλεις να έχεις πρόσβαση. Κάποιες πουλάνε μαγικά αντικείμενα, άλλες high tier συνταγές και materials για crafting, άλλες spell scrolls κοκ.
Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να κάνω στους Scavengers, ο μηχανισμός τους με εντυπωσίασε ιδιαιτέρως. Αφού κάνεις το πρώτο τους side quest, σου προτείνουν συνεργασία για το... loot που αφήνεις στους χάρτες που επισκέπτεσαι. Εν ολίγοις, ό,τι αφήνεις από loot, οπουδήποτε, ακόμα και σε random encounter ταξιδεύοντας (!), δεν το χάνεις, απλά περιμένεις μερικές μέρες και κάνεις interact σε έναν board δίπλα στο HQ τους, που βρίσκεται στην κεντρική πόλη του παιχνιδιού, βλέπεις το loot ολόκληρο και έχεις επιλογή να πάρεις ή να πουλήσεις ό,τι θες από αυτά. Εξαιρετική ιδέα και υλοποίηση, δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί κάτι αντίστοιχο.
- Σύστημα μάχης, level design:
Εδώ είμαστε στα 2 δυνατά σημεία του παιχνιδιού. Το σύστημα μάχης είναι εξαιρετικό και έχουμε να κάνουμε με την απόλυτη πιστότητα στους κανόνες της 5ης. Πραγματικά απολαυστικό. Προς τιμήν τους, έχουν εισάγει τα πάντα απ' το SRD, πχ κάποια abilities όπως sleight of hand ή performance, παρόλο που δεν παίζουν ρόλο καν στο παιχνίδι, δεν υπάρχουν καν μηχανισμοί γι' αυτά, παρ'όλ'αυτά τα έχουν εισάγει, και στο λένε κιόλας ότι ναι μεν είναι σημαντικό κομμάτι του tabletop, αλλά στο Solasta δεν βρίσκουν εφαρμογή. Επίσης, ένα μπράβο και για τις πολλές επιλογές που έχουν βάλει στα settings δυσκολίας. Μπορείς να το παραμετροποιήσεις το παιχνίδι όπως θέλεις.
Δεν έχω να επεκταθώ πολύ παραπάνω εδώ, μιλάμε για τον πυρήνα του παιχνιδιού, έχουν δώσει ρεσιτάλ, ακόμα και σε homebrew πράγματα σε classes, archetypes κλπ υπάρχει φαντασία, ποικιλία, και εξαιρετική υλοποίηση.
Επίσης εξαιρετικό είναι και το level design. Δεν θα πάθει κανείς κοκοπλόκο απ' τον αριθμό των τοποθεσίων που θα επισκεφθεί, με μια πρόχειρη σκέψη αν κάτσουμε και τις μετρήσουμε, δεν πρέπει να ξεπερνάμε τις 30΄πάνω κάτω τοποθεσίες σε σύνολο, αλλά αυτό μάλλον βοηθάει στην τελική. Αν εξαιρέσουμε τα random encounters που συναντάς ταξιδεύοντας από μια περιοχή στην άλλη, τα οποία περιορίζονται σε 2-3 χάρτες, με ίδιες αρχικές τοποθεσίες εχθρών και τις λίγες επιλογές προσέγγισής τους (αν κινείσαι fast, σίγουρα θα στην πέσουν όταν κοιμάσαι και θα είσαι surprised, αν πηγαίνεις slow ή θα τους κάνεις ντου εσύ, ή θα κάνεις hide και θα τους αποφεύγεις κλπ κλπ) τα υπόλοιπα μέρη είναι όμορφα και ποικιλόμορφα. Το verticality παίζει συχνό και αρκετά μεγάλο ρόλο, (κάποιες περιοχές ειδικά προς το τέλος κάθεσαι και τις χαζεύεις) υπάρχουν chests και loot που πρέπει να χρησιμοποιήσεις φαντασία, abilities και spells για να τα αποκτήσεις κλπ.
Στα αρνητικά τώρα, σίγουρα πρέπει να αναφέρω τα πρόσωπα, τις κινήσεις και τα facial animations των χαρακτήρων σου και των npcs που συναντάς, καθώς και τους διαλόγους. Όλα είναι σε απλοϊκό επίπεδο. Επίσης η ποικιλία των εχθρών είναι περιορισμένη, γρήγορα καταλήγεις στις ατάκες "όχι άλλα goblins, όχι άλλα air elementals", μάλλον παίζει ρόλο εδώ ο περιορισμός του SRD. Και τέλος, η τελευταία μάχη του παιχνιδιού, θα προτιμούσα να ήταν πιο μεγάλη, δύσκολη, και "grande" Προσπάθησαν αλλά δεν τους βγήκε και τόσο νομίζω.
Ένιγουέι, αυτά, συνοπτικά και μπακαλίστικα το πρόσημο είναι σίγουρα θετικό, όπως έχουμε ξαναπεί, όσοι ψάχνετε φοβερή υλοποίηση των core rules της 5ης έκδοσης του Dungeons and Dragons, παράλληλα με μια μικρή, indie, γραμμική, αλλά focused ιστοριούλα, εδώ είστε.
Το παιχνίδι δεν τελειώνει btw με την ολοκλήρωσή του, υπάρχουν custom dungeons με workshop support, το Sorcerer (\m/) dlc είναι προ των πυλών, υπάρχουν ήδη ένας σκασμός από ενδιαφέροντα mods στο nexus (από νέες classes, μέχρι και κάτι σε coop είναι στα σκαριά). όρεξη να έχει κανείς να δοκιμάζει πράγματα.