υπάρχει κάποιο μειονέκτημα σε αυτή την προσέγγιση για τον μέσο χρήστη;
υπάρχει ένα θεματάκι ότι δεν συνηθίζεται (κακώς) αυτή η πρακτική. Το αποτέλεσμα είναι ότι θα βραχυκυκλώσει κάπως όλους τούς έμπειρους ενώ οι άπειροι θα είναι λίγο δύσκολο να βρουν αυτό που θέλουν. Μακροπρόθεσμα αν πετύχει μόνο καλά βλέπω για το λίνουξ ως οικοσύστημα.
Θα δώσω ένα απλό παράδειγμα. Εκείνο το παιχνίδι που δοκιμάζει ο Kal το διανέμουν σε deb, σε rpm και ως πηγαίο κώδικα. Το deb και το rpm είναι συστήματα για να εγκατασταθεί στο σύστημα σε deb και rpm διανομές αντιστοίχως. Με τον πηγαίο κώδικα κάνεις ό,τι θες αλλά ΚΑΚΩΣ η default λογική είναι να δίνονται οδηγίες για εγκατάσταση στο σύστημα. Αν έχεις Arch τότε κάποιος έχει ανεβάσει στο AUR έτοιμες τις οδηγίες για να εγκατασταθεί στο σύστημα. Εφόσον τον εμπιστεύεσαι επειδή είναι έτοιμο είναι το ευκολότερο.
Τι θα ήταν το λογικό; Απλά να φτιάξεις το εκτελέσιμο και να μην το βάλεις στο σύστημα! Θα δουλέψει το ίδιο και δεν χρειάζεσαι ούτε δικαιώματα διαχειριστή ούτε τίποτα. Όχι μόνο αυτό αλλά θα μπορούσαν οι τύποι που φτιάχνουν το παιχνίδι να φτιάξουν και ένα αρχείο tar.gz όπως έχουν με τον πηγαίο κώδικα αλλά με έτοιμο compiled. Ο χρήστης απλά το αποσυμπιέζει και τρέχει το εκτελέσιμο. Και για να φαίνεται πιο όμορφο στο γραφικό περιβάλλον στο λίνουξ το στάνταρ είναι αρχεία ".desktop" (τρέχουν το εκτελλέσιμο αλλά επιπλέον αναγνωρίζονται από το γραφικό περιβάλλον ότι κάνουν αυτήν την δουλειά). Θα δούλευε; ΝΑΙ και μάλιστα σε όλες τις διανομές χωρίς sudo και βλακείες.
Όπως το βλέπω εγώ κακώς διανέμουν deb και rpm πακέτα θα έπρεπε απλά να δίνουν τον πηγαίο κώδικα (εφόσον είναι ανοικτού κώδικα) και το ίδιο το παιχνίδι έτοιμο ως έχει σε ένα απλό απλούστατο tar.gz (το αντίστοιχο τού .zip στον κόσμο τού λίνουξ) Και άσε τον καθένα να κάνει ό,τι θέλει.
Ένα ζήτημα που συχνά προκύπτει είναι αν υπάρχουν οι αναγκαίες εξαρτήσεις από το σύστημα και τι πρέπει και μπορούμε να βασιστούμε ότι υπάρχει και τι όχι. Εδώ διαχρονικά έχει πρόβλημα το λίνουξ και αυτός είναι ένας λόγος που συνηθίζονται τα deb και rpm πακεταρίσματα για να βοηθήσουν σε αυτό. Το σημαντικό που πρέπει κανείς να κρατήσει είναι ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τα ίδια τα εκτελέσιμα, αυτά μια χαρά συμβατά είναι παντού. Εδώ είναι το σημείο που αν πετύχει η Valve σωθήκαμε. Αν είναι ξεκάθαρο τι περιμένει κάποιος να υποστηρίζει το SteamOS και τι όχι τότε απλά κάνει αυτό επειδή όλες οι διανομές θα έχουν όσα θα έχει το SteamOS και άρα οποιαδήποτε εφαρμογή φτιάχνεται για τούς χρήστες τού SteamOS θα τρέχει με ακριβώς τον ίδιο τρόπο σε οποιαδήποτε άλλη διανομή χωρίς να χρειάζεται να ανακατευτεί ο χρήστης με το σύστημα ούτε στην άλλη διανομή και για αυτό και εντελώς ανεξάρτητα από διανομή.
Όσο έχω καταλάβει μέχρι τώρα η Valve το πάει υποδειγματικά. Το θέμα με το immutable είναι ότι θα εξαναγκάσει τον κόσμο τού λίνουξ σε αλλαγή λογικής σε αυτό το θέμα.