Hellion wrote:
Ενδιαφέρον ανάγνωσμα για τα Bugs στο Fallout 4 και στα παιχνίδια της Bethesda εν γένει. Ενδιαφέρον γιατί... ο τυπάς λέει που ΤΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ.
http://www.wired.com/2015/11/fallout-4-bugs/
:malakas:
Βγάζει η Obsidian ένα buggy New Vegas στη μηχανή της Bethesda: "ΠΩΠΩ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΞΩ"
Βγάζει η Βethesda ένα buggy Fallout: "ΠΩΠΩ ΤΙ ΩΡΑΙΑ, ΤΑ BUGS ΕΙΝΑΙ FEATURE"
</logic></blockquote>
Tiny AAA Teams
"Bethesda’s The Elder Scrolls V: Skyrim was the third best-selling game in the United States in 2011, topped only by Call of Duty and Just Dance. For so monumentally successful a developer, Bethesda has grown incredibly slowly. The 2002 release Elder Scrolls III: Morrowind featured a team of about 40 people. Elder Scrolls IV: Oblivion, the company’s first Xbox 360 game, saw a big leap to about 70. But then, after its biggest mainstream success, Bethesda added only about 10 more heads for Fallout 3. Skyrim was another “big” jump, to just 100 people. For the leap to Xbox One and PlayStation 4, Bethesda told GameSpot that it only added 8 more people.
Compare this to the 450 people who worked on Assassin’s Creed 2, and the 900 who worked on Assassin’s Creed IV a few years later. Or perhaps the 1,000 people who worked on Grand Theft Auto V."
Μου αρέσει που έχει και 15 χρόνια εμπειρία game development. Αγνοεί και τα βασικά. Πρώτα - πρώτα τα παιχνίδια του Bethesda είναι single player άρα δεν χρειάζονται καν server/network/operations engineers, product managers και Data/Telemetry Analysts. Επειτα ακριβώς επειδή χρησιμοποιούν την ίδια μηχανή εδώ και αιώνες δεν χρειάζονται και πολλούς core engine developers. Και φυσικά όλοι αυτοί οι τομείς που απουσιάζουν αφαιρούνται από τις QA ανάγκες. QA και Beth, γελάσαμε τώρα, τα μισά και βάλε bugs δεν πρέπει να φτιάχονται ποτέ. Και πάει και συγκρίνει με το GTA V για το οποίο χτίστηκε μηχανή από την αρχή σχεδόν και έχει ένα σκασμό κόσμο να δουλεύει στο online κομμάτι. Καραγκιοζιλίκια.