Double post
Θα ήθελα τώρα να γράψει και κάποιος πιο έμπειρος με το dnd να μας πει το πιο θεωρεί αναγκαίο book για να αρχίσει κάποιος καθώς και το πιο θεωρεί ότι αν διαβάσει όλα τα παραπάνω σε πιο book story να προχωρήσει
Εξαρτάται τι στόχους έχεις. Θα σου έλεγα να ασχοληθείς αποκλειστικά και μόνο με το Player's Handbook το οποίο περιγράφει τη μάχη, εξοπλισμό και δίνει πολύ υλικό για το πώς θα φτιάξεις το χαρακτήρα σου.
Το The Lost Mines of Phandelver είναι ίσως από τις καλύτερες περιπέτειες. Τώρα ποιο book story είναι το ιδανικό είναι ξεκάθαρα θέμα προτίμησης και μόνο. Επιγραμματικά θα σου πω τι τρέχει μέχρι τώρα αλλά και ποιο είναι το σχέδιο.
Μέχρι στιγμής
Η Wizards έβγαζε adventure modules για τα adventure leagues αλλά και για τα quarterly revenues. Κάθε ιστορία που έχει βγάλει εστιάζει σε ένα ευρύτερο "είδος" εχθρού. Για παράδειγμα:
- Out of the Abyss - Demons
- Hoard of the Dragon Queen/Rise of Tiamat - Dragons
- Dragonlance - Dragonlance
- Descent into Avernus - Devils/Hell (prequel του Baldur's Gate 3). Αξιόλογο campaign, αλλά έχει πολλά σημεία που είναι σχετικά άνισα και είναι στη διακριτική ευχέρεια του DM. Κάναμε 2.5 χρόνια να το ολοκληρώσουμε, θεωρώ ότι έπρεπε να είναι περισσότερο μονόδρομος/γραμμικό στην αρχή για να έχουν οι παίκτες κάποιο μπούσουλα. Laughs were had, lessons learned, tears were shed, friendships were made, eldritch blast should be banned.
- Curse of Strahd - Gothic Horror (Vampires) και μακράν το καλύτερο adventure module ενώ είναι ταυτόχρονα το χειρότερα γραμμένο βιβλίο (για την ιστορία διαβάζω τώρα για την επόμενη περιπέτεια του party μας που θα τρέξουμε πάνω σε Foundry VTT)
- Μικρές περιπέτειες σφηνάκια όπως το Mysteries of Candlekeep, Heists, Tales of the Yawning Portal που βοηθάνε σε one-shots και ωραία σκηνικά για 2-3 sessions.
- Baldur's Gate 3 - ακόμη και αυτό φαίνεται ότι εντάσσεται στο ευρύτερο αφηγηματικό τόξο της Wizards και ενσωματώνει τα Illithids (Mind Flayers) μαζί με τα Githyanki, το Spelljammer και ίσως το Planescape (τα δύο τελευταία είναι δικές μου εικασίες αλλά διάβασε παρακάτω)
Το μέλλον
H Wizards έχει ανακοινώσει επίσημα ότι θα επαναφέρει τον Vecna ως κορύφωση ενός τεράστιου arc από προϊόντα, αρκετά από τα οποία έχουν ήδη κυκλοφορήσει(!). Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για αποφυγή spoilers, αλλά ακόμη και το expansion module του Phandelver έχει να συνεισφέρει προς αυτήν την κατεύθυνση (time travel, horror, ancient evil). Το Planescape έχει επίσης ήδη ανακοινωθεί και είμαι προετοιμασμένος για μεγάλη απογοήτευση, καθώς το αυθεντικό υλικό ήταν γεμάτο από φιλοσοφικές αναφορές που προϋπόθεταν την αποδοχή της ταυτότητας μέσω των διαφορών, ακόμη και των ακραίων θεωριών, πράγμα που δεν συνάδει με την τωρινή στρατηγική της εταιρείας που θέλει να εξαλείψει τις διαφορές θεωρώντας του πάντες ίδιους. Εν πάσει περιπτώσει, το διαφαινόμενο μέλλον είναι ότι θα έχουμε 2-3 περιπέτειες που έχουν να κάνουν με extraplanar travel, time travel και θα κορυφωθεί με την επάνοδο του Vecna στο προσκήνιο. Σε αυτό μπορεί να δούμε και διάφορους NPC που έχουν συμπεριληφθεί σε παλαιότερα modules (π.χ. Arkhan the Cruel στο Descent of Avernus/Critical Role).
Από τις κριτικές που έχω να προσάψω στην 5Ε είναι η πλήρης αποστροφή της στο alignment system (Lawful Good, Chaotic Neutral, Neutral Evil κτλ.). Επίσης στα πλαίσια της προσέγγισης του μεγάλου τμήματος της βορειοαμερικάνικης αγοράς, έχουν προσαρμόσει όλη τη στρατηγική τους στο inclusiveness και όλοι μπορούν να είναι όλα, που αφαιρεί πάρα πολύ από το χαρακτήρα του παιχνιδιού. Οι φυλές δεν έχουν πλέον ουσιαστικές διαφορές και αντί να οδηγούν σε κάποιο RP με βάση τη λογική, μπαίνεις σε τρυπάκια που αγγίζει τις παρυφές του woke inclusiveness αντί να δοθεί έμφαση στο diversity και γιατί αυτές οι διαφορές οδηγούν σε ενδιαφέρουσες καταστάσεις RP ή όχι.
Προσωπικά θα σου πρότεινα να εξετάσεις το Player's Handbook και μόνο (το Dungeon Master's Guide είναι στην καλύτερη περίπτωση οδηγός με απόλυτες γενικεύσεις μέσα, το Monster Manual είναι αχρείαστο για νέους παίκτες). Έπειτα να βρεις ένα group που θέλει να κάνει κάποιο one-shot για να δοκιμάσεις το σύστημα. Η 5Ε δίνει περισσότερη έμφαση πάντως στο RP από ότι στη μάχη και αυτά που λέει ο φίλος στο βίντεο είναι biased/based παπάντζες, αφού η πέμπτη έκδοση είναι πολύ low magic items σύστημα με ελάχιστο power creep, όπως είναι το Pathfinder/4E/3.5E κτλ.
Αν θέλεις για καθαρά narrative driven συστήματα, τότε υπάρχει και το Numenera που είναι αξιόλογο με πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα και υποσυστήματα (και ένα βιντεοπαιχνίδι, αλλά δεν είμαι σίγουρος).