Πάντως με αφορμή το Last of Us αλλά και γενικά την συζήτηση για τα μέτρια ή κακά ports, νομίζω ότι υπάρχει και ένας βαθμός υπερβολής που εν μέρει αδικεί την προσπάθεια των developers. Μπορεί για παράδειγμα το Last of Us να κυκλοφόρησε νωρίτερα από ότι έπρεπε και να χρειαστεί μερικά patches αλλά προσωπικά δεν θα το χαρακτήριζα ως "κακό port". Είδα online εικόνες από το graphics menu και είναι φανερό ότι έγινε σοβαρή δουλειά ώστε να φτιάξουν ένα κανονικό PC game.
Έχοντας ζήσει τα ports που βλέπαμε στα τέλη των 90s μέχρι και τα τέλη των 00s, αισθάνομαι ότι πλέον τα όποια προβλήματα στο launch είναι αποτέλεσμα ασφυκτικής χρονικής πίεσης και εντολών άνωθεν παρά αδιαφορίας, όπως γινόταν παλιά. Υπήρχαν παιχνίδια την εποχή των PS2-3 και Xbox 360 που η έκδοση για PC έμοιαζε να ήταν η έκδοση για κονσόλα, απλά καποιος στο τέλος πάτησε compile τον κώδικα για PC. Εκεί καταλάβαινες απευθείας ότι σκοπός του publisher ήταν να ξεπετάξει ένα port με το ελάχιστο δυνατό κόστος και να κάνει μια αρπαχτή.
Προφανώς κάποιος θα πει "και τι με νοιάζει εμένα ρε φίλε αν δεν έκαναν σωστή δουλειά από έλλειψη χρόνου ή από αδιαφορία;". Η διαφορά είναι ότι στη δεύτερη περίπτωση με μερικά patches το παιχνίδι θα είναι καλό, ενώ στην πρώτη θα είναι πάντα πατάτα. Σχεδόν όλες οι πρόσφατες περιπτώσεις παιχνιδιών με προβλήματα στο launch διορθώθηκαν σύντομα με patches, ενώ τα πραγματικά κακά ports παλιότερων εποχών είναι ακόμα και σήμερα προβληματικά (π.χ. Saints Row 2, GTA IV κλπ).
Φιλτατε
@Admiral δεν εχω το παιχνιδι και δεν εχω αποψη πανω στη ποιοτητα του, το εχουν ομως διαφοροι γνωστοι και φιλοι και εχω δει υλικο του.
Περι των μεταφορων (ports) και ποιοτητας, ειναι ενα ζητημα δεκαετιων και δυστηχως αποτελει και διαχρονικο πονοκεφαλο προς εμας, τους παιχνιδαδες.
Εδω και 30κατι χρονια οπου υπαρχουν χιλιαδες μεταφορες απο τις κονσολες και αλλα συστηματα στους υπολογιστες, εχουμ δει ουκ ολιγα φριχτα αποτελεσματα, σε συστηματα με υπερπολλαπλασια ισχυ και δυνατοτητες, και εχουμε πλεον 2023, με την κατασταση να εχει βελτιωθει ελαχιστα, αν οχι καθολου.
Το προβλημα ειναι 99,9% των ιδιων των παικτων/καταναλωτων, και εξηγουμαι για να μην παρεξηγουμαι.
Καποτε στο λατρευτο PC Master, οπου υπηρξε και μια πολυ σημαντικη περιοδος πολυ σημαντικων αρθογραφων και παρουσιασεων, δεν φοβοντουσαν να γραψουν για το απαραδεκτο φαινομενο, ο παικτης/καταναλωτης να ειναι και
πειραματοζωο για τις διαφορες εταιρειες λογισμικου (και οχι μονο.).
Ηδη απο μεσοτελη 90, υπηρχε η ταση σε πολλα τοτε μεγαλα περιοδικα, να δικαιολογουν τις κινησεις
των χορηγων τους, δηλαδη των εταιρειων οπου ανεπτυσαν και εκδιδαν παιχνιδια, μεταξυ αλλων και που υπηρχαν τοτε ουκ ολιγα με σημαντικα προβληματα, οπου δεν υπηρχαν ουτε θα υπηρχαν ας πουμε στις κονσολες η στα ηλεκτρονικα (arcades), αλλα για τις εκδοσεις των υπολογιστων, κατι τετοιο ηταν πληρες αποδεκτο.
Ποσοι αλλωστε θα πηγαιναν εναντια στους εργοδοτες τους; Αφου ετρωγαν πολυ "ψωμι" τοτε.
Αυτο οπως και ξερουμε, διαιωνιστηκε μεχρι και στις μερες μας, σε ακομα μεγαλυτερο και εντονοτερο βαθμο, αφου πλεον ειναι αποδεκτο μεχρι και στις κονσολες. Θυμαμαι αρκετα παραδειγματα πολυ προβληματικων τιτλων, με τις σελιδες αντι των περιοδικων πλεον, να εχουν την πολιτικη γραμμη "ε σιγα και τι εγινε, υπομονη να βγει καποια αναβαθμιση (patch) ωστε να παιζει/τρεχει αξιοπρεπως σε εξι μηνες".
Λυπαμαι αυτους που αποδεχονται αυτη την κατασταση, αλλα οχι τις εταιρειες, και σιγουρα δεν προκειται να τους δωσω κανενα ποσο, την εχω πατησει παλαιοτερα με το Vampire the Masquera: Bloodlines οπου ηταν και η τελευταια φορα πριν σχεδον 20 χρονια.
Οι παικτες/καταναλωτες θα πρεπει να μαθουν να σεβονται τον εαυτο τους, και φυσικα να εχουν την πληρη απαιτηση ενα προιον και υπηρεσια, να τρεχει απροβληματιστα, οπως και υποτιθεται το πουλαει η εταιρεια αντιστοιχως.
Στη περιπτωση τωρα του Last of Us, ειναι ενα απο τα πολυ κλασικα παραδειγματα. Αφου η Naughty Dog εχει το λουρι (υπονοουμενο!) σε πολλες σελιδες και μερα, κανει και πρακτικα σχεδον οτι θελει.
Εχει σημασια που το παιχνιδι κοστιζει 69.99$ και ομως εχει τοσα προβληματα;
Σχεδον καμια.
Η κανονικοτητα οπου εχουν αποδεχθει οι των εκατομμυριιων καταναλωτων, ειναι να πληρωσουν οσο οσο, χαμηλοφωνως να διαφωνησουν, και να αποδεχθουν σε 3-5-6-12 μηνες να εχει καποιες βελτιωσεις.
Και αυτο δεν βλεπω πως θα μπορουσε να αλλαξει.
Εδω ο κοσμος πιστευει οτι αγοραζει και του ανηκουν παιχνιδια απο το Steam και αντιστοιχες υπηρεσιες, δεν υπαρχει περιπτωση να αποκτησουν συνειδηση και να δρασουν βαση λογικης και δικαιωματων.
Υγ. Το παιχνιδι τρεχει πολυ καλα με εξομοιωση, και ενω η PC εκδοση εχει πολλες βελτιωσεις, εχει και πολλες αλλαγες, καποιες οπου με ξενιζουν και προτιμω το προτοτυπο.
Υγ2. Τα PS2/PS3/PS4 εχουν πολλα και καλα παιχνιδια, ελπιζω να κυκλοφορησουν πολλα περισσοτερα, αλλα και να εξυπακουεται πως να τρεχουν σταθερα και απροβληματιστα απο την πρωτη εκδοση, και οχι με αυτο το πραγμα που γινεται δεκαετιες τωρα.