Χειρότερο χειρισμό το Risen 2 από το Risen 1? Από που κι ως που;
Γουστάρω τρελά ό,τι έχει φτιάξει η Piranha Bytes, μαζί και το Risen 2 το οποίο έπαιξα πολύ πρόσφατα.
Με το Risen 2 πάντως, η Piranha Bytes ηθελημένα πείραξε ορισμένα στοιχεία της συνταγής των προηγούμενων παιχνιδιών, και αυτό σίγουρα ξένισε μέρος των φίλων της σειράς, στην οποία και εγώ μετράω μαζί Gothic και Risen - να σημειώσω εδώ πως το σενάριο των Risen αναφέρει πως οι Titan Lords ξύπνησαν και η παραδοσιακή μαγεία σταμάτησε να λειτουργεί επειδή οι θεοί εγκατέλειψαν τον κόσμο, ξεκάθαρη αναφορά σε έναν από τους πιθανούς τερματισμούς του Gothic 3.
Η αρχή του Risen 2 είναι πολύ πιο βατή και signposted από οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι της σειράς, που σε έριχνε από την αρχή στα βαθιά και σου έλεγε κολύμπα - στην ουσία στο πρώτο 30% του παιχνιδιού είσαι λίγο ή πολύ καθοδηγούμενος, και οι δυνατότητές σου "ανοίγουν" από εκεί και πέρα. Είμαι σίγουρος πώς ένα μέρος των παραδοσιακών φίλων της σειράς ξενέρωσαν και τα παράτησαν πριν το σημείο που αποκτάς δικό σου πλοίο και αρχίζει το παιχνίδι να θυμίζει περισσότερο τους προγόνους του.
Στο θέμα της εξερεύνησης, δυστυχώς ο κατακερματισμός των περιοχών σε σχετικά μικρά νησιά λειτουργεί εναντίων του - εντελώς αντικειμενικά ο κόσμος παραμένει μεγάλος και γεμάτος ενδιαφέροντα πράγματα να δεις και να κάνεις, δε μπορεί όμως να δώσει την ίδια αίσθηση με τους αχανής αλλά πιο σφιχτοδεμένους προκατόχους του. Παραμένει πάντως κατά την άποψή μου, ανώτερο στον τομέα της εξερεύνησης από την συντριπτική πλειοψηφία των παιχνιδιών της κατηγορίας, χάνοντας σε σύγκριση μόνο με τα Gothic.
Στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, έχεις τη δυνατότητα να έχεις μαζί σου ένα companion - αυτό αφαιρεί αυτόματα ένα από τα πιο βασικά γνωρίσματα της σειράς, την απάνθρωπη δυσκολία που σε έκανε να σκεφτείς τρίδιπλα πριν τολμήσεις να ξεστρατήσεις έστω και ένα μέτρο από το βασικό μονοπάτι. Από τη στιγμή που ο companion δεν είναι υποχρεωτικός εκτός από ορισμένες περιπτώσεις (που πάντα υπήρχαν στα παιχνίδια της σειράς, και που πάντα ήταν exploitable του κερατά), δε το θεωρώ αρνητικό.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση προσωπικά, είναι η απουσία των πραγματικά ισχυρών τεράτων, ορισμένα από τα οποία ήταν σήμα κατατεθέν - ashbeasts (shadowbeasts στα Gothic), ogres, trolls, dragons και γενικά τέρατα που δε τολμούσες να πλησιάσεις παρά μόνο όταν το level σου είχε φτάσει επίπεδο ημίθεου, λάμπουν δια της απουσίας τους. Επίσης, τα ghouls που στο Risen 1 ήταν κινούμενος θάνατος, έχουν φάει τρελό nerf και στην ουσία μόνο στα (σπάνια) packs είναι επικίνδυνα. Έχουν μείνει μόνο 2-3 mini-bosses όπως αυτό στο Isle of Thieves. Δε μπορώ να καταλάβω το λόγο που αφαιρέθηκαν - το μόνο που μπορώ να υποθέσω, είναι πως οι developers, γνωρίζοντας πως η χρήση των companions που ανέφερα παραπάνω θα έκανε και αυτά τα τέρατα υπόθεση ρουτίνας, επέλεξαν να μη τα χρησιμοποιήσουν καθόλου, μου φαίνεται όμως τελείως κουλό. Ελπίζω στο Risen 3 να επανέλθουν.
Καταλαβαίνω πως έχω επισημάνει κυρίως τα μειονεκτήματα του Risen 2 - για μένα όμως, εξακολουθεί να ασκεί μια γοητεία που έχουν όλα τα παιχνίδια της Piranha Bytes, και που ούτε γίνεται ούτε χρειάζεται να εξηγηθεί με αντικειμενικά μέτρα και σταθμά. Το pre-order (από Kinguin) για το Risen 3 έχει γίνει ήδη, και ξέρω από τώρα τι θα κάνω τον δεκαπενταύγουστο.