What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Single-player games: Είστε αισιόδοξοι για το μέλλον τους;

Admiral

Lich
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
5,414
Καθώς κινούμαστε προς την "επόμενη γενιά" παιχνιδιών σκεφτόμουν ότι είναι μια καλή ευκαιρία να κάνουμε έναν μικρό απολογισμό των προηγούμενων ετών και μερικές προβλέψεις για το μέλλον. Οι τάσεις που βλέπω να επικρατούν στη λεγόμενη "AAA" βιομηχανία (αν και σιχαίνομαι τον όρο):

  • Επικράτηση των open worlds
  • Δεκάδες ώρες παιχνιδιού με MMO-like δομή
  • Everything was Dark Souls

Πιστεύετε ότι οι τάσεις αυτές θα συνεχιστούν; Βλέπετε πιθανότητα επιστροφής των linear games ή νεκρανάσταση ειδών που έχασαν έδαφος; Είστε γενικά χαρούμενοι με το επίπεδο παραγωγής, το περιεχόμενο και το gameplay των σύγχρονων single-player games;
 

maximum armor

Gelatinous Cube
Joined
Jun 14, 2019
Messages
130
1) Το παράξενο σε μένα είναι που βλέπω ότι όσο μεγαλώνω, αντί να με τραβάνε τα σύντομα games που να τερματίζονται γρήγορα, με τραβάνε όλο και περισσότερο τα open world και μάλιστα τα παίζω χωρίς να με νοιάζει (ούτε να το σκέφτομαι) το πότε θα τερματιστεί το εκάστοτε παιχνίδι και το πόσες ώρες θα απασχοληθώ. Ίσως να οφείλεται στο ότι τα open world είναι κατά κανόνα πιο αργού ρυθμού και έτσι πιο ξεκούραστο.
2) Σε συνάρτηση με το παραπάνω, πλέον τα linear games νομίζω πως είναι μόνο για multiplayer δηλαδή για νεαρούς που θέλουν κάτι γρήγορο και άμεσο και που θα απασχολούνται με ώρες, μόνο και μόνο επειδή και οι φίλοι τους είναι εκεί. Κανένας απ’ αυτούς δεν θα δει το Witcher 3 ή το Cyberpunk 2077 (και δεν θα ξέρει τί χάνει).
3) Μου τη δίνει η τάση των Dark Souls. Με το ζόρι να κάνουμε το παιχνίδι μας πιο δύσκολο, ώστε και οι παίχτες να αργήσουν να το τερματίσουν (ασχολούμενοι περισσότερο καιρό με αυτό), αλλά και να παιδεύονται χωρίς λόγο και να νομίζουν ότι κάτι καταφέρνουν. Το να έχει ένα παιχνίδι επίπεδα δυσκολίας το θεωρώ πιο τίμιο απ’ την πλευρά των κατασκευαστών.
4) Σε επίπεδο παραγωγής θεωρώ ότι τώρα είναι καλύτερα, αφού με την ανάπτυξη των τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στα PC, δίνονται περισσότερα εργαλεία στους κατασκευαστές.
5) (και σημαντικότερο): Όσο υπάρχουν παιχνίδια σαν το Witcher 3, δεν κινδυνεύει τίποτα!
 

Bathory

Lich
Joined
Dec 5, 2012
Messages
5,265
Δεν ξέρω τι συμβαίνει με την AAA βιομηχανία, καθώς δεν παίζω πολλά ΑΑΑ παιχνίδια γενικά καθώς δύσκολα με τραβάνε,
αλλά για τα points του Dark Souls που γράφετε, αν όντως νομίζουν οι εταιρείες ότι το Dark Souls μας άρεσε επειδή ήταν δύσκολο και θέλουμε πιο δύσκολα παιχνίδια επειδή θα μας θυμίζει Dark Souls και γι' αυτό θα μας αρέσει κάτι, απλά είναι εκτός τόπου και χρόνου.
 

bald_killer_clone

Blackguard
Joined
Jul 26, 2014
Messages
1,293
Αν εννοείς πως ο κόσμος θα τραβηχτεί προς το Multiplayer αποκλειστικά, αμφιβάλλω.
Σίγουρα τράβηξε πολύ κόσμο το MP αλλά το SP δεν θα πάει πουθενά.

Απλώς τα linear θα περιοριστούν ακόμη περισσότερο.
 

Pain

Death Knight
Joined
Nov 3, 2014
Messages
3,216
Μακάρι να έπαιρναν μαθήματα από το Dark Souls (δίκαιη δυσκολία, φανταστική ατμόσφαιρα κλπ κλπ) αλλά δυστυχώς μόνο αυτό δεν κάνουν.

Προσωπικά πιστεύω πως και στο gaming, υπάρχει (δυστυχώς ή ευτυχώς) η έννοια της μόδας. Και η μόδα κάνει κύκλους. Θα ξαναέρθει και η σειρά των linear κάποια στιγμή.

Αυτό που με ανησυχεί είναι η χρήση των achievements ως κίνητρο ενασχόλησης με ένα game παραπάνω απο όσο "θα έπρεπε". Ναι, και εγώ ψυχαναγκάζομαι, ναι, υπάρχουν games με achievements που πραγματικά χαίρεσαι όταν τα "αποκτάς", αλλά σαν γενικότερη τάση, έχω την εντύπωση πως έχει πέσει η δυσκολία μιας "απλής" ολοκλήρωσης ενός game, συμπαρασύροντας και τον χρόνο που απαιτείται για να το καταφέρεις αυτό - άρα και την ευχαρίστηση του να "τερματίσεις" απλά το game. Οι εταιρείες πετάνε το τυράκι του "τερμάτισε χωρίς να σε πετύχει κανένας αντίπαλος ενώ παίζεις με κλειστά μάτια, μια νύχτα με ματωμένο φεγγάρι" και εμείς (οκ, επιλογή μας θα μου πείτε) συνεχίζουμε να παίζουμε ένα game που δεν έχει κάτι παραπάνω να δώσει.
 

Admiral

Lich
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
5,414
Δεν ξέρω τι συμβαίνει με την AAA βιομηχανία, καθώς δεν παίζω πολλά ΑΑΑ παιχνίδια γενικά καθώς δύσκολα με τραβάνε,
αλλά για τα points του Dark Souls που γράφετε, αν όντως νομίζουν οι εταιρείες ότι το Dark Souls μας άρεσε επειδή ήταν δύσκολο και θέλουμε πιο δύσκολα παιχνίδια επειδή θα μας θυμίζει Dark Souls και γι' αυτό θα μας αρέσει κάτι, απλά είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Θα έχει όντως ενδιαφέρον να δούμε τι θα κρατήσουν ως την ουσία του Dark Souls. Προσωπικά, αν μου έλεγε κάποιος να κατονομάσω μερικά στοιχεία που μου αρέσουν στα Dark Souls θα ανέφερα τον ενδιαφέροντα κόσμο, το environmental storytelling, την ποικιλία σε όπλα και builds και την απουσία του HP bloat (αν και τώρα τελευταία αισθάνομαι ότι η From αρχίζει να διολισθαίνει σε αυτό το κομμάτι). Για τις μάχες δε νομίζω ότι η ουσία είναι η δυσκολία αλλά το ότι πρέπει να υπολογίζεις τον κάθε αντίπαλο γιατί μπορεί να σε σκοτώσει αν τον υποτιμήσεις.
 

m00nspell

Commoner
Joined
Jul 15, 2019
Messages
10
Ωραίο θέμα commander Riker, εγώ προσωπικά θα ήθελα ως αναφορά τα λεγόμενα ΑΑΑ να δω κάποιου είδους διακριτή εξέλιξη στο gameplay και το interactivity , κάτι πιο οργανικό και seamless, κάτι να καταλάβω ότι ζούμε το 2020 της gaming βιομηχανίας...ακόμα το σπαθί κάνει 37dmg και το καινούργιο quest θα σου δώσει ένα με 42dmg και riposte αν κάνεις τέλεια το party...καλά αυτά για τα παραδοσιακά rpg (pillars/witcher3) αλλά όχι παντού. Παράδειγμα έπαιξα προσφάτως το plague tale innocence όπου χειριζόμαστε ένα κορίτσι με μια σφεντόνα (!) και σε κάποια φάση μας την πέφτει σιδεροφραχτος knight με mace 4 μέτρα, μπαμ μπαμ χτυπάμε τα armor joints , του φεύγει η plate mail +3 άλλη μια στο κράνος , αρπάζει slingshot στο δοξα πατρί, όλα αυτά με minimal ui και οργανικά εντελώς . Τώρα σχετικά με την open world τάση ταπεινή μου γνώμη είναι ότι πλέων το development αυτού του είδους είναι safe bet για τους κατασκευαστές, έχει χρόνια που αναπτύσσεται και δύσκολα το κάνεις λάθος, παράδειγμα οι επανειλημμένες κυκλοφορίες της Ubisoft , it just works προφανώς . Για τη δυσκολία σαν mechanic/feature και το πως εξέλιξε τον τομέα αυτό το dark souls θέλει δικό του thread 😀
 

mike299

Hobgoblin Captain
Joined
Jun 16, 2015
Messages
259
Ωραίο θέμα commander Riker, εγώ προσωπικά θα ήθελα ως αναφορά τα λεγόμενα ΑΑΑ να δω κάποιου είδους διακριτή εξέλιξη στο gameplay και το interactivity , κάτι πιο οργανικό και seamless, κάτι να καταλάβω ότι ζούμε το 2020 της gaming βιομηχανίας...ακόμα το σπαθί κάνει 37dmg και το καινούργιο quest θα σου δώσει ένα με 42dmg και riposte αν κάνεις τέλεια το party...καλά αυτά για τα παραδοσιακά rpg (pillars/witcher3) αλλά όχι παντού. Παράδειγμα έπαιξα προσφάτως το plague tale innocence όπου χειριζόμαστε ένα κορίτσι με μια σφεντόνα (!) και σε κάποια φάση μας την πέφτει σιδεροφραχτος knight με mace 4 μέτρα, μπαμ μπαμ χτυπάμε τα armor joints , του φεύγει η plate mail +3 άλλη μια στο κράνος , αρπάζει slingshot στο δοξα πατρί, όλα αυτά με minimal ui και οργανικά εντελώς . Τώρα σχετικά με την open world τάση ταπεινή μου γνώμη είναι ότι πλέων το development αυτού του είδους είναι safe bet για τους κατασκευαστές, έχει χρόνια που αναπτύσσεται και δύσκολα το κάνεις λάθος, παράδειγμα οι επανειλημμένες κυκλοφορίες της Ubisoft , it just works προφανώς . Για τη δυσκολία σαν mechanic/feature και το πως εξέλιξε τον τομέα αυτό το dark souls θέλει δικό του thread 😀
Καταρχήν είναι admiral, όχι commander νεαρέ μου.
Κατά δεύτερον, βάλε avatar πριν σου την πέσει ο commander....εεεε ο admiral εννοούσα :p

On topic, δεν θα χαθούν ποτέ τα single player γιατί απλά υπάρχουμε και εμείς που δεν έχουμε τον χρόνο ή την διάθεση να ασχολούμαστε για μήνες ή και χρόνια σε ένα επαναλαμβανόμενο grinding.

Ως προς τον σχεδιασμό, μου αρέσει το linear να είναι ειλικρινής γιατί δεν χάνομαι. Επίσης ευνοεί (αν και δεν είναι απαραίτητο), το σφικτό και πιο καλοδουλεμένο story.
Παρόλα αυτά, μπορώ να απολαύσω και τα open world με soft wall όμως, δηλαδή με αυξημένη δυσκολία αντιπάλων. Έτσι και υπάρχει μια linear πορεία και η πρόσκληση να αποκλίνεις λίγο από αυτό.
Τα open world τύπου elder scrolls είναι μια κατάρα του gaming
:mad:
 

Northlander

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,894
Έπειτα από κάποιες ιδιαιτέρως πετυχημένες απόπειρες ίσως κάποια μυαλά να αλλάξουν λίγο οπτική και να επενδύσουν παραπάνω από πλευράς big budget studios. Ως παράδειγμα, θα φέρω το Star Wars: Jedi Fallen Order για το οποίο είχαν υπάρξει κάποια αρχικά leaks ότι θα ήταν στα πρότυπα Uncharted και τελικά το αποτέλεσμα δικαίωσε τους δημιουργούς με τις επιλογές τους, γεγονός που αντικατοπτρίστηκε και στις πωλήσεις.
 

m00nspell

Commoner
Joined
Jul 15, 2019
Messages
10
Πολλά τα points που συμφωνούμε, είμαι και εγώ της άποψης που θέλει το linear να εξυπηρετεί το narrative, προσωπικά το απολαμβάνω πάρα πολύ όταν το πετυχαίνω . Τώρα για το open world , είναι πολύ δύσκολο να δώσεις μια σεναριακή γραμμή και ταυτόχρονα να αφήνεις τον παίκτη ελεύθερο να κάνει ότι του κατέβει ( τραγελαφοι του τύπου, εδώ ο κόσμος καίγεται και εσύ ανεβάζεις το leatherworking στο whiterun έχουμε ζήσει οι περισσότεροι πιστεύω ). Ακόμα και το Witcher 3 έπασχε σε αυτόν τον τομέα, ναι μεν κάνανε τη σεναριακή μαγκιά να φρενάρουν το σενάριο αφήνοντας τον παίκτη να ψάχνει τα ίχνη της ciri αλλά αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το ασπόνδυλο narrative .
 

maladroid

Half-Ogre
Joined
Nov 27, 2012
Messages
650
5) (και σημαντικότερο): Όσο υπάρχουν παιχνίδια σαν το Witcher 3, δεν κινδυνεύει τίποτα!
Ναι αλλά πόσα τέτοια βγαίνουν κάθε χρόνο; Δυστυχώς, παιχνίδια που να συνδυάζουν τέτοιο scope με ποιότητα θέλουν πόρους, ταλέντο, και πολύ χρόνο. Ακόμα και η ίδια η CDPR, που έχει πάρει υποτίθεται το κολάι, αγκομαχάει να βγάλει το CP2077 τόσα χρόνια μετά. Πέρα από τους άλλους παράγοντες που τη δυσκολεύουν στο συγκεκριμένο project, το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να πεις θα βασιστώ στη συνταγή και θα μου βγει τσακ-μπαμ όταν η συνταγή σου βασικά είναι handcrafted content και γυάλισμα (=χρόνος).

Προσωπικά, ελπίζω κι εγώ σε περισσότερα παιχνίδια στα πρότυπα των Jedi Fallen Order, Batman Arkham series (χωρίς τα collectibles) και Control: μεγάλες περιοχές με αρκετά γραμμική προσέγγιση αλλά κι ευκαιρίες για απόκλιση σε αναζήτηση secrets ή side-quests. Όχι άλλο AC: Odyssey ή Mass Effect: Andromeda.
 

Артём

Half-Ogre
Joined
Jan 9, 2014
Messages
653
Τουρλού σκέψεις:

To Dark Souls ειναι ατμόσφαιρα, σχέδιο, GAMEPLAY. Το πρόβλημα είναι ότι κυκλοφορούν πολλά παιχνίδια που δεν είναι παιχνίδια όπως θα έλεγε και ένας ολτσκουλ σοφός γέροντας φίλος. Πρέπει ίσως να ξεχωριστεί το παιχνίδι (το χρησιμοποιώ καταχρηστικά) από τα μανατζερίστικα και τα grinders,

π.χ. το path of exile (που είναι πολύ διασκεδαστικό και έχω κάμποσες ώρες στο ενεργητικό μου) είναι ένας συνδυασμός μανατζερ και grinder. Το όλο παιχνίδι είναι να κάνεις το πλάνο του πως θα στήσεις τον χαρακτήρα σου για να μπορεί να βγαίνει όρθιος στην συνεχώς αυξανόμενη δυσκολία. Και μετά κλίκι κλίκι και εμπόριο τα πράγματα που χρειάζονται για να χτίσουν τον χαρακτήρα σου. Θα μπορούσαν να μην παίζονται οι μάχες καν και να είναι σαν κινητοπαίχνιδο που το βάζεις στο Auto και κάνει ο υπολογιστής τις πράξεις, αν βγαίνεις ή δεν βγαίνεις και πόσο καλά το έκανες. Συχνά παίρνεις ένα έτοιμο build και ξεκινάς για το κλικφεστ. Το παρτυ ειναι αδιάφορο καθώς οι περισσότεροι που βλέπω σκέφονται πως θα στήσουν κάτι που να σολάρει και όχι π.χ. έναν δυνατό support χαρακτήρα για να μπαφάρει το πάρτυ. Η κοινότητα υπάρχει εκεί κυρίως για το εμπόριο, για να λιγοστέψει κάπως το grind και για κανα run για drops.

Άλλα παιχνίδια σε ίδιο στυλ ουσιαστικά είναι κρεμάστρες για φανταχτερά ρούχα (δεν το απαξιώνω, μπορούμε να διασκεδάσουμε και έτσι), ιδίως αν ο χαρακτήρας είναι full respec ανα πάσα στιγμή (Diablo 3), πράγμα που είναι τίμιο: "ελάτε, ξέρουμε ότι στα @@ σας το building και το management, απλά θέλετε λούτα και θέλετε να φαίνεστε γαμάτοι ρε ποζέργια" :p

Από την άλλη, τα dark souls έχουν building χαρακτήρα και grinding κλπ, αλλά είναι οι μάχες, η χορογραφία. Τις μάχες τις παίζεις εσύ και όλα εξαρτιούνται από το πως θα παίξεις εσύ. Επίσης ειναι το exploration και τα μυστικά. Κάθε όπλο σου είναι εργαλείο, δεν ειναι απλά ένα ντροπ που θα πουλήσεις. Μπορεί να είναι εκνευριστική η δυσκολία, αλλά προσεγγίζει τα παιχνίδια του παρελθόντος που μας μισούσαν. Δεν είναι παιχνίδι που θα σε πάρει από το χεράκι να σε οδηγήσει σε έναν ψηφιακό κόσμο για να του αφήσεις τα λεφτά σου για cosmetics. Είναι παιχνίδι που πρέπει να το καταφέρεις, είναι δύσκολο και όταν το βγάλεις νιώθεις μια αυτοεκπλήρωση, Αυτό το συναίσθημα που έβγαζε κάποτε π.χ. το Diablo 1 (παρότι ήταν click game), που κατέβαινες για πρώτη φορά στο μπουντρούμι και σε έτρεχε ο τιποτένιος σκελετός και το imp και τα όπλα σου ήταν ψιλοσκουπίδια. Ήσουν μόνος σου και δεν ήξερες τι θα σε βρει στο επόμενο επίπεδο, ούτε ήσουν σίγουρος οτι όλα θα πάνε καλά.

Το μοναχικό συναίσθημα του single player παιχνιδιού, την ατμόσφαιρα, δύσκολα μπορεί να στο προσφέρει ένα multi. Μπορεί οι NPCs να ειναι bots αλλά αυτό ενισχύει την ατμόσφαιρα, αντί π.χ. για έναν άλλον παίχτη σε mmo που χοροπηδάει ζητώντας gold ή κάποιον που πέρασε μόλις μπροστά σου ντυμένος με ροζ στολή αρλεκίνου καβάλα πάνω σε ένα σελωμένο κουνάβι.
νει τους αντιπάλους
 

Admiral

Lich
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
5,414
χωρίς να έχω παίξει dark souls αλλά με αυτά που έχω διαβάσει εμένα μου κάνει για 3d metroidvania.
Εν μέρει ναι, με εξαίρεση τα διαφορετικά abilities που ανοίγουν νέους δρόμους και το hub world design που ακολουθούν όλα τα Dark Souls πλην του 1.

Ωραίο θέμα commander Riker, εγώ προσωπικά θα ήθελα ως αναφορά τα λεγόμενα ΑΑΑ να δω κάποιου είδους διακριτή εξέλιξη στο gameplay και το interactivity , κάτι πιο οργανικό και seamless, κάτι να καταλάβω ότι ζούμε το 2020 της gaming βιομηχανίας...ακόμα το σπαθί κάνει 37dmg και το καινούργιο quest θα σου δώσει ένα με 42dmg και riposte αν κάνεις τέλεια το party...καλά αυτά για τα παραδοσιακά rpg (pillars/witcher3) αλλά όχι παντού. Παράδειγμα έπαιξα προσφάτως το plague tale innocence όπου χειριζόμαστε ένα κορίτσι με μια σφεντόνα (!) και σε κάποια φάση μας την πέφτει σιδεροφραχτος knight με mace 4 μέτρα, μπαμ μπαμ χτυπάμε τα armor joints , του φεύγει η plate mail +3 άλλη μια στο κράνος , αρπάζει slingshot στο δοξα πατρί, όλα αυτά με minimal ui και οργανικά εντελώς . Τώρα σχετικά με την open world τάση ταπεινή μου γνώμη είναι ότι πλέων το development αυτού του είδους είναι safe bet για τους κατασκευαστές, έχει χρόνια που αναπτύσσεται και δύσκολα το κάνεις λάθος, παράδειγμα οι επανειλημμένες κυκλοφορίες της Ubisoft , it just works προφανώς . Για τη δυσκολία σαν mechanic/feature και το πως εξέλιξε τον τομέα αυτό το dark souls θέλει δικό του thread 😀
Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια είχαμε μια επιστροφή στους αριθμούς και τα stats που θεωρούνταν σχεδόν τοξικά για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως και στο γενικά βαρύ και πιο gamey interface. Θα είχε ενδιαφέρον να ψάξουμε γιατί συνέβη αυτό.

Πολλά τα points που συμφωνούμε, είμαι και εγώ της άποψης που θέλει το linear να εξυπηρετεί το narrative, προσωπικά το απολαμβάνω πάρα πολύ όταν το πετυχαίνω . Τώρα για το open world , είναι πολύ δύσκολο να δώσεις μια σεναριακή γραμμή και ταυτόχρονα να αφήνεις τον παίκτη ελεύθερο να κάνει ότι του κατέβει ( τραγελαφοι του τύπου, εδώ ο κόσμος καίγεται και εσύ ανεβάζεις το leatherworking στο whiterun έχουμε ζήσει οι περισσότεροι πιστεύω ). Ακόμα και το Witcher 3 έπασχε σε αυτόν τον τομέα, ναι μεν κάνανε τη σεναριακή μαγκιά να φρενάρουν το σενάριο αφήνοντας τον παίκτη να ψάχνει τα ίχνη της ciri αλλά αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το ασπόνδυλο narrative .
Μπορείς να έχεις σωστή εξιστόρηση και σε open world game αλλά πρέπει να γράψεις κατάλληλα το σενάριό σου. Ετοιμαστείτε, θα φέρω ως παράδειγμα σωστού writing την Bethesda! Όχι την σύγχρονη Bethesda φυσικά αλλά την Bethesda του Morrowind όπου η κεντρική απειλή υπήρχε στον κόσμο εδώ και χρόνια, ιδιαίτερη πίεση χρόνου δεν υπήρχε και ο παίκτης έπρεπε σταδιακά να αποδείξει ότι είναι ο ήρωας της προφητείας και όχι ένας ακόμα μπαγλαμάς.

Αν δεν γράψεις σωστά την ιστορία σου καταλήγεις σε αντιφάσεις τύπου "την Ciri την κυνηγά το Wild Hunt, δε μαμιέται, πάμε για μπύρες και gwent" ή "άνοιξε Oblivion gate στο Kvatch! Πρέπει να πάμε πριν η πόλη καταστραφεί, αλλά και έναν μήνα μετά να πάμε ακόμα εκεί θα είναι".

Ναι αλλά πόσα τέτοια βγαίνουν κάθε χρόνο; Δυστυχώς, παιχνίδια που να συνδυάζουν τέτοιο scope με ποιότητα θέλουν πόρους, ταλέντο, και πολύ χρόνο. Ακόμα και η ίδια η CDPR, που έχει πάρει υποτίθεται το κολάι, αγκομαχάει να βγάλει το CP2077 τόσα χρόνια μετά. Πέρα από τους άλλους παράγοντες που τη δυσκολεύουν στο συγκεκριμένο project, το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να πεις θα βασιστώ στη συνταγή και θα μου βγει τσακ-μπαμ όταν η συνταγή σου βασικά είναι handcrafted content και γυάλισμα (=χρόνος).

Προσωπικά, ελπίζω κι εγώ σε περισσότερα παιχνίδια στα πρότυπα των Jedi Fallen Order, Batman Arkham series (χωρίς τα collectibles) και Control: μεγάλες περιοχές με αρκετά γραμμική προσέγγιση αλλά κι ευκαιρίες για απόκλιση σε αναζήτηση secrets ή side-quests. Όχι άλλο AC: Odyssey ή Mass Effect: Andromeda.
Το θέμα είναι ότι τα open world games πουλάνε πολύ καλά και προσφέρονται για microtransactions. Δύσκολα βλέπω να ανατρέπεται αυτή η τάση, πιστεύω ότι η μεγάλη πλειοψηφία των single-player games από εδώ και μπρος θα είναι open world,
 

Mogrey665

Death Knight
Joined
Feb 23, 2013
Messages
3,137
τα open world μπορούν να προσφέρουν πολύ καλό immersion να εξερευνήσεις έναν ολόκληρο κόσμο κλπ κλπ αλλά παρά πολλές φορές καταλήγει η φάση να είναι τελείως tedius διαδικασία (call me odyssey). single και microtransactions προσωπικά δεν μπορώ να το φανταστώ. ακομα και αυτά που έχει βάλει η ubi μου φαίνεται ηλίθιο κάποιος να ασχοληθεί και να πάρει.
 

Артём

Half-Ogre
Joined
Jan 9, 2014
Messages
653
Το σωστό παιχνίδι mmo θα είναι να υπάρχει persistent world, χτίσιμο λεπτομερές και professions κ skills όπως Ultima Online + Conan Exiles + Minecraft, βάσεις - περιοχές clans στα PVP areas τα οποία θα χωρίζονται σε μεγάλης και μικρής κλίμακας και οι μάχες / τσαμπουκάδες που γίνονται, θα πηγαίνουν την ιστορία μπροστά, διαδραστικά (όπως περίπου στο EVE online). Επίσης να υπάρχει η δυνατότητα να στήνεις στρατεύματα NPCs και να χρησιμοποιούνται σε μεγάλης κλίμακας μάχες όπως π.χ. στο Birthright (αλλά με παρουσίαση Total War). Το ξύλο να πέφτει όχι με point click αλλά κανονικά με χορογραφία κινήσεων.

Σε αυτό το παιχνίδι θα μπορείς να μπεις μέσα και να κάνεις οτιδήποτε σου έρχεται, είτε είναι να χτίζεις και να ψαρεύεις είτε να παίζεις ντου με πολιορκητικές μηχανές στην οχυρωμένη πόλη που έφτιαξαν οι αντίπαλοι. Management σε clans, raiding σε dungeons, όλα φουλ κομπλέ.
 

Great0ldOne

Death Knight
Joined
Dec 1, 2012
Messages
4,729
Τουρλού σκέψεις:

To Dark Souls ειναι ατμόσφαιρα, σχέδιο, GAMEPLAY. Το πρόβλημα είναι ότι κυκλοφορούν πολλά παιχνίδια που δεν είναι παιχνίδια όπως θα έλεγε και ένας ολτσκουλ σοφός γέροντας φίλος. Πρέπει ίσως να ξεχωριστεί το παιχνίδι (το χρησιμοποιώ καταχρηστικά) από τα μανατζερίστικα και τα grinders,

π.χ. το path of exile (που είναι πολύ διασκεδαστικό και έχω κάμποσες ώρες στο ενεργητικό μου) είναι ένας συνδυασμός μανατζερ και grinder. Το όλο παιχνίδι είναι να κάνεις το πλάνο του πως θα στήσεις τον χαρακτήρα σου για να μπορεί να βγαίνει όρθιος στην συνεχώς αυξανόμενη δυσκολία. Και μετά κλίκι κλίκι και εμπόριο τα πράγματα που χρειάζονται για να χτίσουν τον χαρακτήρα σου. Θα μπορούσαν να μην παίζονται οι μάχες καν και να είναι σαν κινητοπαίχνιδο που το βάζεις στο Auto και κάνει ο υπολογιστής τις πράξεις, αν βγαίνεις ή δεν βγαίνεις και πόσο καλά το έκανες. Συχνά παίρνεις ένα έτοιμο build και ξεκινάς για το κλικφεστ. Το παρτυ ειναι αδιάφορο καθώς οι περισσότεροι που βλέπω σκέφονται πως θα στήσουν κάτι που να σολάρει και όχι π.χ. έναν δυνατό support χαρακτήρα για να μπαφάρει το πάρτυ. Η κοινότητα υπάρχει εκεί κυρίως για το εμπόριο, για να λιγοστέψει κάπως το grind και για κανα run για drops.

Άλλα παιχνίδια σε ίδιο στυλ ουσιαστικά είναι κρεμάστρες για φανταχτερά ρούχα (δεν το απαξιώνω, μπορούμε να διασκεδάσουμε και έτσι), ιδίως αν ο χαρακτήρας είναι full respec ανα πάσα στιγμή (Diablo 3), πράγμα που είναι τίμιο: "ελάτε, ξέρουμε ότι στα @@ σας το building και το management, απλά θέλετε λούτα και θέλετε να φαίνεστε γαμάτοι ρε ποζέργια" :p

Από την άλλη, τα dark souls έχουν building χαρακτήρα και grinding κλπ, αλλά είναι οι μάχες, η χορογραφία. Τις μάχες τις παίζεις εσύ και όλα εξαρτιούνται από το πως θα παίξεις εσύ. Επίσης ειναι το exploration και τα μυστικά. Κάθε όπλο σου είναι εργαλείο, δεν ειναι απλά ένα ντροπ που θα πουλήσεις. Μπορεί να είναι εκνευριστική η δυσκολία, αλλά προσεγγίζει τα παιχνίδια του παρελθόντος που μας μισούσαν. Δεν είναι παιχνίδι που θα σε πάρει από το χεράκι να σε οδηγήσει σε έναν ψηφιακό κόσμο για να του αφήσεις τα λεφτά σου για cosmetics. Είναι παιχνίδι που πρέπει να το καταφέρεις, είναι δύσκολο και όταν το βγάλεις νιώθεις μια αυτοεκπλήρωση, Αυτό το συναίσθημα που έβγαζε κάποτε π.χ. το Diablo 1 (παρότι ήταν click game), που κατέβαινες για πρώτη φορά στο μπουντρούμι και σε έτρεχε ο τιποτένιος σκελετός και το imp και τα όπλα σου ήταν ψιλοσκουπίδια. Ήσουν μόνος σου και δεν ήξερες τι θα σε βρει στο επόμενο επίπεδο, ούτε ήσουν σίγουρος οτι όλα θα πάνε καλά.

Το μοναχικό συναίσθημα του single player παιχνιδιού, την ατμόσφαιρα, δύσκολα μπορεί να στο προσφέρει ένα multi. Μπορεί οι NPCs να ειναι bots αλλά αυτό ενισχύει την ατμόσφαιρα, αντί π.χ. για έναν άλλον παίχτη σε mmo που χοροπηδάει ζητώντας gold ή κάποιον που πέρασε μόλις μπροστά σου ντυμένος με ροζ στολή αρλεκίνου καβάλα πάνω σε ένα σελωμένο κουνάβι.
νει τους αντιπάλους
Καλά όλα αυτά φιλαράκι, αλλά δεν μου λες, μήπως έχεις ένα hardened steel bar για το thrall μου που πεινάει;
 

Артём

Half-Ogre
Joined
Jan 9, 2014
Messages
653
Καλά όλα αυτά φιλαράκι, αλλά δεν μου λες, μήπως έχεις ένα hardened steel bar για το thrall μου που πεινάει;
Με χουνε και δουλεύω! Στα κλεφτά ρίχνω καμιά μπούφλα στον Κούνελο και γράφω κανα ποστ. Μολις με αφησουνε ήρεμο θα μπω να δειρουμε Northlanders (!!!)
 

Stamatimenos

Mind-flayer
Joined
Nov 30, 2012
Messages
2,417
Προσωπικά με ικανοποιεί η αγορά. Ναι με χαλάει η μόδα "open-world/grinding+crafting" που είναι ΟΚ σε ΜΜΟ αλλά όταν μου τα βάζεις σε Tomb Rider, Assassin's Creed, Far Cry κτλ, ε ξενερώνω, αλλά και πάλι θεωρώ ότι οι AAA single-player τίτλοι είναι ικανοποιητικότατοι για τα γούστα μου σε γενικές γραμμές, και προφανώς στις χαμηλότερες και indie κατηγορίες βγαίνουν διαμαντάκια για κάθε τσέπη και γούστο.
 
Top Bottom