No, nigga, seriously.
Να σου πω πώς θυμάμαι εγώ τα ID, αμφότερα.
Ξεκινάνε ωραία, με αρκετούτσικα subquests στις αρχικές τους περιοχές, αλλά μετά καταλήγουν σε μπλαμπλά -> μεγάλο dungeon -> repeat. Απλά στο ID2 ταξιδεύεις λίγο παραπάνω, στο ΙD1 ουσιαστικά έχεις το "quest hub" και πηγαινοέρχεσαι.
Ένα παράδειγμα για να δούμε λίγο το περιεχόμενο.
http://mikesrpgcenter.com/icewind/subquests.html
Ίσως φαίνονται πολλά με μια ματιά, αλλά...
http://mikesrpgcenter.com/bgate2/subquests.html
Αμεσως φαίνεται η διαφορά.
Και ξαναγυρνάω στο DAO
http://dragonage.wikia.com/wiki/Side_quests_%28Origins%29
ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ πολλά, αλλά εφόσον σε παίρνει απ' το χεράκι, ουσιαστικά δεν ξέρω καν αν θα έπρεπε να τα αποκαλούμε "quests" (=αναζήτηση).
Eιλικρινά ακόμα και τα quests του anvil of dawn, που δεν το θεωρώ RPG, έχουν περισσότερο "questιλίκι" από του DAO
Iσχύει ότι τα RPG είναι "δύσκολο" να προσδιοριστούν σαν είδος, για αυτό θα 'πω μερικά παραδείγματα σύμφωνα με το πώς τα κρίνω εγώ σαν "noobas" και άνθρωπος που παίζει RPGs μόλις 11-12 χρόνια, σε αντίθεση με πολλούς από εδώ μέσα που όταν εγώ ανακάλυπτα τα πόκεμον, έπαιζαν BG1. O καθένας έχει διαφορετικά standards, άρα λογικό να διαφέρουν οι απόψεις μας.
RPGs (pure, or with enough purity for me at least)
ΒG2, Gothic, Two Worlds 2 (ναι, είμαι λιγάκι ελαστικός), Μοrrowind, Avernum, DAO (δεν αμφισβητώ τη φύση του ως RPG, αλλά τη ποιότητα του), Wizardry 7, Ultima 7, game of thrones
action-RPGs/dungeon crawling/etc.
ID, Ultima 8, Two worlds 1, Oblivion, Diablo 2, anvil of dawn, eye of the beholder
Kαι ξαναλέω, παραδέχομαι πως δεν είμαι αυθεντία. Η wikipedia για παράδειγμα χαρακτηρίζει όλα τα RPGs που έχουν real-time μάχες σαν Αction RPGs, και αυτό (τη τελευταία φορά που τσέκαρα) συμπεριλάμβανε Morrowind και Gothic 2. Διαφωνώ καθέτως, but that's just me, the "noob" who thought Blade of Darkness was an RPG.