Η in situ διατήρηση κοστολογείται ανάμεσα στα 50 και τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ανάλογα με το ποιών συμφερόντων σαιτ αναπαράγει τα ποσά, και αν είχε προκριθεί θα είχαμε μετρό μες στο 2021.
Στη λύση της απόσπασης, ήδη διεκδικούν αποζημιώσεις 100 εκατομμυρίων οι εργολάβοι λόγω της καθυστέρησης του έργου, και το τελικό κόστος δεν έχει υπολογιστεί επειδή... δεν έχουν γίνει τελικές μελέτες (λμαο). Το πότε θα ολοκληρωθεί το μετρό με αυτή η λύση, συνυπολογίζοντας τις προσφυγές στο ΣτΕ, τις εργασίες απόσπασης, την ανασκαφή των αρχαιοτήτων που θα βρεθούν ΚΑΤΩ από το Βυζαντινό σταυροδρόμι (γεγονός που διαφεύγει από πολλούς για κάποιο λόγο)... θα ήθελαν πολύ να το τελειώσουν το 2023, αλλά πάμε για 2025 ΚΑΙ ΑΝ, οπότε τα κόστη αυξάνονται περαιτέρω.
Πέρα από το ανυπολόγιστο πολιτισμικό κόστος, εννοείται, που δεν φαίνεται να απασχολεί ιδιαίτερα τους τεχνοκράτες, αλλά εμείς οι καθυστερημένοι που μελετάμε τα πετραδάκια έχουμε μια τάση να το αναφέρουμε.
Για τη μεταφορά του ναού της Περγάμου δεν γνωρίζω λεπτομέρειες. Πέρα από το γεγονός ότι ξεπουλήθηκε από το Σουλτάνο, ξεπατώθηκε και στήθηκε χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σημείο κατασκευής του, προφανώς.