What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Τι Παίζετε Αυτόν τον Καιρό - Part II

maladroid

Blackguard
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,082
Μια που ολοκλήρωσα με τα πολλά το μακρύ ταξίδι μου στον κόσμο του Red Dead Redemption 2, θέλω να καταθέσω μια πιο ολοκληρωμένη άποψη να βρίσκεται. Έρχεται σεντονάρα/mini review. Δεν έχει spoilers αλλά τo κρύβω για να το προσπερνάει εύκολα ο ανυποψίαστος διαβάτης του forum.

Ξεκινάω με τον χειρισμό. Όπως είπα και στις αρχικές μου εντυπώσεις, έχει το πιο κακοσχεδιασμένο control scheme της δεκαετίας, τουλάχιστον για ποντίκι/πληκτρολόγιο. Μιλάμε για μια φαιδρή, εξοργιστική, απαράδεκτη κατάσταση που δεν δικαιολογείται ούτε από την πολυπλοκότητα του παιχνιδιού, ούτε από τις κονσολάδικες καταβολές του.

Πάμε στο σενάριο. Ο πρόλογος και η -τεράστια- δεύτερη πράξη παραδίδουν μαθήματα δραματουργίας, κινηματογραφικής αισθητικής και συναισθηματικού πλούτου. Προφανώς δεν είναι όλα τα quests στο ίδιο επίπεδο, κάποια ξεχειλώνουν κάπως τη διάρκεια, ενώ ορισμένα κλείνουν με αμήχανο ή anticlimactic τρόπο. Συνολικά, όμως, μιλάμε για ένα ορόσημο στο interactive storytelling που το βάθος και η ποιότητά του σπανίζουν.
Δυστυχώς, ο επίλογος (περίπου 10 ώρες δράσης, αν δεν έχεις αφήσει παράπλευρες εκκρεμότητες) βρίσκεται δύο σκαλιά πιο κάτω. Το γράψιμο μοιάζει άνευρο, τα quests και τα stakes με άφησαν αδιάφορο, η νέα περιοχή που ανοίγει είναι εντελώς άδεια. Γενικώς μου έμεινε η εντύπωση ότι αν τελείωνε πριν τον Επίλογο η εμπειρία θα ήταν μνημειώδης, ενώ τώρα αναγκάζομαι να βάζω αστερίσκους.

Το gameplay έχει διάφορα πρόσωπα. Οι περισσότερες δραστηριότητες και τα quests (κύρια και δευτερεύοντα) είναι ενδιαφέροντα, αλλά κάποια, όπως το κυνήγι, αμαυρώνονται από τον εχθρικό χειρισμό και κάποιες απαράδεκτες σχεδιαστικές επιλογές. Σημαντικότερη όλων ο εμμονικός "ρεαλισμός" που σε αναγκάζει -μεταξύ άλλων- να κουβαλάς μόνο ένα τομάρι μεγάλου ζώου στο άλογό σου και να τρέχεις κάθε τρεις και λίγο πίσω στον γουνέμπορα προκειμένου να ελευθερώσεις θέση για το επόμενο. Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι αν στην πορεία σού επιτεθούν π.χ. μέλη αντίπαλης συμμορίας, λύκοι, ή ΤΑ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΑ COUGAR, Ω ΘΕΟΙ ΠΟΣΟ ΤΑ ΜΙΣΩ και πεθάνεις, τότε όλα τα τομάρια ζώων (και οι μεγάλες ψαρούκλες) που τυχόν είχες απλώσει στα καπούλια του αλόγου σου χάνονται ως διά μαγείας. Όλα. Απίστευτο χάσιμο χρόνου και σπάσιμο νεύρων, δεν το εύχομαι ούτε στον εχθρό μου.

Κάτι είπα, όμως, για ρεαλισμό. Λοιπόν, όσο σπαστική είναι η εφαρμογή του στο gameplay, άλλο τόσο εντυπωσιακή είναι στο worldbuilding και τις αλληλεπιδράσεις σου με το περιβάλλον/χαρακτήρες. Πρόκειται για ό,τι πιο ολοκληρωμένο έχω δει σ'αυτό τον τομέα. Ρουτίνες συμπεριφοράς που κάνουν και τον τελευταίο NPC να μοιάζει ζωντανός, τρομακτικό σύστημα αλληλεπίδρασης που θυμάται, αντιδρά και φέρεται ρεαλιστικά (σχεδόν) ανά πάσα στιγμή, animations και facial expressions πιο αληθινά κι απ'τα αληθινά. Αξίζει να παίξει κανείς το game μόνο και μόνο για να δει τη συγκλονιστική δουλειά που έχει γίνει κι η οποία εκτοξεύει το immersion στη στρατόσφαιρα.

Μια που μίλησα για εικαστικό, προφανώς και είναι σεμιναριακού επιπέδου. Πανέμορφο, ολοζώντανο, προσεγμένο ως την τελευταία λεπτομέρεια. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ερμηνείες (όλα τα βραβεία στον Arthur Morgan, παρακαλώ), ενώ η μουσική είναι απλά καλή και αρκούντως ατμοσφαιρική, χωρίς να φτάνει τα επίπεδα του Witcher 3 π.χ.

Τώρα που έβαλα στην κουβέντα τον ελέφαντα στο δωμάτιο, μερικές πρόχειρες συγκρίσεις: σεναριακά και συναισθηματικά με άγγιξε περισσότερο το W3. Το RDR 2 είχε τα εχέγγυα να το κοντράρει, χάρη κυρίως στον εκπληκτικό χαρακτήρα και το arc του Arthur, ωστόσο έρχεται ο απογοητευτικός επίλογος και το χαντακώνει.
Τεχνικά, το RDR2 νομίζω υπερέχει, πέραν της μουσικής. Ως gameplay, το Witcher 3 υπερτερεί κατά κράτος απλά και μόνο επειδή δεν σου κάνει τα νεύρα κρόσια με τον άθλιο χειρισμό αλλά κι επειδή έχει περισσότερα αξιομνημόνευτα quests.

Άλλο εντυπωσιακό στοιχείο του RDR2 είναι ότι, αναλογικά με τον όγκο και την πολυπλοκότητα του game, βρήκα ελάχιστα bugs και μόνο ένα ήταν σοβαρό, λίγο πριν το φινάλε. Ευτυχώς το ξεπέρασα με μπακάλικη MacGyver-ιά και γλίτωσα το ανεύρυσμα.

Τελικά, αξίζει να το παίξει κανείς; Ναι, μόνο και μόνο για να δει τι εμπειρίες μπορεί να προσφέρει πλέον το σωστό AAA gaming. Προσωπικά έφαγα κοντά στις 150 ώρες, αλλά αρκετές από αυτές είτε οφείλονται σε completionist ψυχαναγκασμό, είτε δοκίμασαν τα νεύρα και την υπομονή μου, λόγω χειρισμού και ανόητα σχεδιασμένου gameplay.

Σίγουρα δεν μετανιώνω που ασχολήθηκα. Συνολικά, θα του έβαζα 8/10.
 
Last edited:

Mogrey665

Death Knight
Joined
Feb 23, 2013
Messages
4,598
θα συμφωνήσω με τον επιλογο. εκεί με ξενέρωσε.
γενικα συμφωνω με αρκετα απο αυτα που λες.
 
Last edited:

akarthis

Gelatinous Cube
Joined
Oct 15, 2019
Messages
140
Παιχνιδαρος το rdr2. Αγαπησα τον Arthour παρα πολυ αν και σκληρος κ@ρι#λης ληστης.
Τελειωσα(2η φορα) το main του witcher3 και ξεκινω τα dlc για πρωτη φορα.
Τελος αγορασα για πρωτη φορα το oblivion στις εκπτωσεις για να βαλω το Mod morroblivion οπου και παιζεις το Morrowind στη μηχανη του oblivion. Το ξεκινησα και εχω κολλησει ασχημα(ευτυχως που εχω διωξει την οικογενεια και λιωνω με 12ωρα).
 

Borracho

Ancient Red Dragon
Joined
Nov 26, 2012
Messages
11,225
Ρε @maladroid, δεν ανακάλυψες ποτέ πως αν πέθαινες, τα unique τομάρια/τρόπαιά σου πήγαιναν αυτόματα στον πλησιέστερο γουναρά (ελληνιστί, trapper, εξετάζεται η σχέση του με Punk και Capital, γιαχ); Και 'γω την πρώτη φορά έφαγα τη φρίκη σου και ρώτησα το φίλο μου τον κύριο Γούγλ αν όντως εγκένετο έτσι. Μου άνοιξε τα μάτια.

Το Red Dead Redemption 2 είναι έπος με όλη την σημασία της λέξης. Ο επίλογος (αν αναφέρεσαι στο δεκάωρο που κορυφαίνεται με το A New Jerusalem achievement) είναι ΥΠΕΡΟΧΟΣ και σε οδηγεί ακριβώς ένα καρέ πριν την πρώτη σκηνή του πρώτου παιχνιδιού. Είναι ονειρεμένη μαγκιά, αλλά για να αντιληφθείς πλήρως το μεγαλείο της, πρέπει να έχεις τελειώσει το πρώτο παιχνίδι (ή έστω να το έχεις ξεκινήσει.). Η βερζιόν του που κυκλοφορεί στο PS Now είναι αξιοπρεπέστατη και τη συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Για εμένα στέκεται ισάξια πλάι στο Άγριο Κυνήγι. Το δε soundtrack, του υμνικού 'Unshaken' πρωτοστατούντως, παίζει να είναι η ομορφότερη μουσική που έχω ακούσει σε παιχνίδι σε ούλα τα σαράντα μου χρόνια. Το έχω λιώσει στο βινύλιο.

Ο χειρισμός μπορεί να φαίνεται στρυφνός στην αρχή, αλλά γρήγορα συνηθίζεται. Σε απορροφά τόσο η πλοκή και η ατμόσφαιρα που παύει να σε απασχολεί ότι πρέπει να πατήσεις τριάντα κουμπιά για να ζεστάνεις φασόλια.

Άνετα στο Τοπ 3 αφηγηματικών παιχνιδιών όλων των εποχών, ένα γαμημένο ΕΠΟΣ και μισό, κάθε βαθμολογία κάτω από 102% το αδικεί.
 

maladroid

Blackguard
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,082
Ρε @maladroid, δεν ανακάλυψες ποτέ πως αν πέθαινες, τα unique τομάρια/τρόπαιά σου πήγαιναν αυτόματα στον πλησιέστερο γουναρά;

Το γνωρίζω αυτό Παναγιότατε, άλλωστε στο λέει και το ίδιο το παιχνίδι.
Δεν μιλάω για τα unique τομάρια, όμως. Μιλάω για τα κανονικά, που μαζεύεις ώστε να ράψεις το cool outfit που λιμπίστικες, να αναβαθμίσεις το δισάκι σου, να ολοκληρώσεις κάποιο challenge κτλ.
Επίσης, οι μεγάλες ψαρούκλες (unique ή συνηθισμένες) χάνονται απευθείας από το άλογο κι επιστρέφουν στη λίμνη, όταν πεθάνεις. So...

Όσον αφορά τον επίλογο, ξέρω ότι το νόημα είναι να συνδέσει το RDR2 με το 1, αλλά δεν παύει να αποτελεί μέγιστο ξεφούσκωμα, δραματουργικά και όχι μόνο. Τα όσα συμβαίνουν, το περιεχόμενο των αποστολών, κι οι χαρακτήρες που συναντάς μέσα σ'αυτό το δεκάωρο είναι πολύ πιο αδιάφορα των όσων προηγήθηκαν και σκοτώνουν το momentum. Η πρόθεση ενδιαφέρουσα, η εκτέλεση κατώτερη των περιστάσεων.

Το soundtrack είναι υποκειμενικό θέμα. Προσωπικά ναι μεν μου άρεσε αλλά δεν μου έμεινε και συχνά δεν το πρόσεχα καν.

Ο χειρισμός, όμως, είναι αντικειμενικά άθλιος. Δεν συνηθίζεται, υπομένεται, Τεράστια διαφορά. Το ότι το υπόλοιπο παιχνίδι σε βοηθάει να τον υπομείνεις δεν αλλάζει την πραγματικότητα.
 
Joined
Dec 1, 2012
Messages
6,055
Το "αντικειμενικά" ακούγεται λίγο κάπως. Δεν την πάλεψες προσωπικά, καθαρά υποκειμενικό θέμα. Μετά από μερικές εκατοντάδες ώρες ούτε μια φορά δε μου πέρασε από το μυαλό ότι με ενοχλεί ο χειρισμός. Οπότε διαφωνώ και με τα κόμματα σε μια πρόταση που ισχυρίζεται κάτι τέτοιο.
 

maladroid

Blackguard
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,082
Έπαιζες με ποντίκι/πληκτρολόγιο ή χειριστήριο;

Αν θέλουμε να είμαστε πάντοτε απολύτως ασφαλείς στις τοποθετήσεις μας τότε ναι, όλα είναι υποκειμενικά και θέμα γούστου. Προσωπικά επιμένω ότι σχεδιαστικά ο χειρισμός του RDR2 για m/k είναι αντικειμενικά κακός, απλά άλλον θα τον ενοχλήσει λιγότερο και άλλον περισσότερο.
 
Last edited:

Borracho

Ancient Red Dragon
Joined
Nov 26, 2012
Messages
11,225
Προσπάθησα να παίξω αρχικά με χειριστήριο (μιας και αυτό ήταν το 'μαμίσιο' του) αλλά με βόλεψε πολύ περισσότερο M & K.

Για τον επίλογο, εξακολουθώ να διαφωνώ. Μια ιστορία τελειώνει, μια άλλη ξεκινά.
Θέλει πολλά κιλά κοχόνες για να προσφέρεις ουσιαστικά τήζερ του RDR Remastered μέσα στο ίδιο σου το παιχνίδι. Δεν μπορείς να το δεις σαν απευθείας συνέχεια του κυρίως παιχνιδιού.
Είναι γλυκό σβήσιμο, να μη σου έρθει βαρύ και ξαφνικό.
 
Joined
Dec 1, 2012
Messages
6,055
Με τιμονιέρα το έπαιξα Ποντίκι/πλήκτρα, και τα νόου ντεθ ρανς στο σούπερ μητ μπόι με κήμπορντ τα έκανα. Τα χέρια βγάζουν κάλους και μόνο να υπάρχει γκέημπαντ στο δωμάτιο.
 

shredder

Death Knight
Joined
Sep 17, 2013
Messages
3,584
Λάθος μου λάθος μου. Νομίζα είχα αυτή την κτηνώδη κάρτα το 2014 κάποια στιγμή...δεν μπορώ να καταλάβω γιατί στραβώθηκα και την πούλησα...
Και ακομα ειναι χτηνος! 2014 την πηρακ αι εγω. Απο τοτε εχει αναβαθμιστει ολο το υπολοιπο pc( οθονη και τροφοδοτικο το 2016 c pu ram motherboard hdd 2017 και τεραςssd 2020) αλλα το χτηνος η gtx 970 αντεχει ακομα. Ολες τις προηγουμενες τις ρκατησα το πολυ 4 χρονια ειτε γιατι δεν μπορουσαν να τρεξουν πια σε ultra ακομα και στις χαμηλες αναλυσεις που ειχαμε τοτε ειτε επειδη καηκαν οπως η gtx 560 tiκ αι ηg tx 7900 gt που δεν αντεξαν ουτε 2 χρονια. η gtx 970 ειναι η πρωτη μου καρτα γραφικων που μετα απο τοσο καιρο συνεχιζει να τρεχει στο ultra και δεν εχει καει. Γι αυτο την κραταω. Βεβαια αν δεν ειχμαε κορωνα και δεν αναβαθμιζαν τοσοι πολλοι τα pc τους επειδη δεν ξερουν πως να περασουν την ωρα τους στην καραντινα θα την ειχα αλλαξει απο Οκτωβριο. Πραγματικα ειμαι εντυπωσιασμενος με αυτο το χτηνος. 6 χρονια κα 8 μηνες το εχω και φαινεται θα αντεξει αρκετα ακομα!!!
 

maximum armor

Half-Ogre
Joined
Jun 14, 2019
Messages
430
Μόλις κατάλαβα ότι δίκιο έχει ο shredder που παίζει συνέχεια action παιχνίδια! Από αρχές Μαϊου ασχολούμαι με τα Two Worlds και μέχρι πριν τη Μ. Εβομάδα (δηλαδή πριν μια βδομάδα) έπαιζα το Blood and Wine. Όσο να' ναι κουράστηκα λίγο. Τώρα έβαλα το Painkiller: Black Edition και κατάλαβα ότι όσο ωραία και να διηγούνται ιστορίες τα RPGs, πάντα θα θέλεις και λίγο πυροβολητό!
 
Joined
Nov 26, 2012
Messages
7,604
Μόλις κατάλαβα ότι δίκιο έχει ο shredder που παίζει συνέχεια action παιχνίδια! Από αρχές Μαϊου ασχολούμαι με τα Two Worlds και μέχρι πριν τη Μ. Εβομάδα (δηλαδή πριν μια βδομάδα) έπαιζα το Blood and Wine. Όσο να' ναι κουράστηκα λίγο. Τώρα έβαλα το Painkiller: Black Edition και κατάλαβα ότι όσο ωραία και να διηγούνται ιστορίες τα RPGs, πάντα θα θέλεις και λίγο πυροβολητό!
ισχύει. Πάντα έχω στο pipeline 1 παιχνίδι χαλαρό και 1 χαμούλη
 

Stamatimenos

Death Knight
Joined
Nov 30, 2012
Messages
2,602
Εγώ ενώ σε όλα τα games, ανεξαρτήτως είδους, τα βάζω medium προς high (ανάλογα με την αντοχή του συστήματος για ομαλό gaming, αλλά να μη φαίνονται και χάλια), ΠΑΝΤΑ το depth of field μέχρι τέρμα! Άμα δεν ανεβαίνεις ψηλά και χαζεύεις, τότε τί κάνουμε;!!

Άμα κρίνω απ' το πόσο άσχημα πράγματα έχω διαβάσει για το Tenebrae, όπως εξάλλου και για όλη τη σειρά, είμαι σίγουρος ότι κι αυτό θα μ' αρέσει!
Μήπως μπέρδεψες το DOF με το Draw Distance? Το DOF είναι που "θολώνει τα από πίσω" όταν γίνεται π.χ. κοντινό σε πρόσωπο που μιλάει κτλ.
 

Northlander

Tarrasque
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
16,400
DOF είναι το Depth of Field. Όταν είναι ενεργοποιημένο δίνει εφέ στο οποίο εστιάζει σε ένα επίπεδο και τα υπόλοιπα (μπροστά ή πίσω) φαίνονται θολωμένα (ανεστίαστα) για περισσότερο σινεματόγκραφυ.
 

shredder

Death Knight
Joined
Sep 17, 2013
Messages
3,584
Μόλις κατάλαβα ότι δίκιο έχει ο shredder που παίζει συνέχεια action παιχνίδια! Από αρχές Μαϊου ασχολούμαι με τα Two Worlds και μέχρι πριν τη Μ. Εβομάδα (δηλαδή πριν μια βδομάδα) έπαιζα το Blood and Wine. Όσο να' ναι κουράστηκα λίγο. Τώρα έβαλα το Painkiller: Black Edition και κατάλαβα ότι όσο ωραία και να διηγούνται ιστορίες τα RPGs, πάντα θα θέλεις και λίγο πυροβολητό!
Αργησες να το καταλαβεις αλλα το καταλαβες επιτελους! Για αυτο ειμαι ο Shredder οα αρχηγος των foot ninja.Για να γινεις ninja πρεπει να σου αρεσει δραση και η περιπετεια!
 

Borracho

Ancient Red Dragon
Joined
Nov 26, 2012
Messages
11,225
@maximum armor Ψήσου να το βαρέσεις τατού 'Για να γίνεις ninja, πρέπει να σου αρέσει δράση και η περιπέτεια!'
 
Top Bottom