What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Witcher 3 και το μεγάλο λάθος των RPGs

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Πριν από λίγες ημέρες κατάφερα επιτέλους να τελειώσω το τελευταίο (μέχρι το επόμενο) RPG-έπος της CD Projekt RED, το εξαιρετικό Witcher 3. Φυσικά δε χρειάζεται να σας πω εγώ πόσο καλό παιχνίδι είναι, τόσο το σχετικό review του Στέφανου Κουτσούκου όσο και η γενική αποδοχή που απολαμβάνουν οι developers από το κοινό των RPG fans μιλούν από μόνα τους. Ωστόσο επειδή κανείς δεν είναι τέλειος και επειδή ορισμένες φορές έχει αξία να στεκόμαστε σε ορισμένες λεπτομέρειες που έχουν καθιερωθεί ως default στα περισσότερα RPGs, παίρνω ως αφορμή το Witcher 3 για να σχολιάσω ένα θέμα που συχνά προκαλεί συζητήσεις μεταξύ των παικτών: το level scaling, το level gating και γενικότερα η κλιμάκωση της δυσκολίας κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού στο οποίο ο χαρακτήρας που ελέγχει ο παίκτης γίνεται προοδευτικά ισχυρότερος.



W3problem_01-1024x683.jpg
Η πολυπόθητη...


Continue reading...


 

Savatar

Blackguard
Joined
Dec 1, 2012
Messages
1,408
Συμφωνώ 100% , εύστοχες παρατηρήσεις, Admiral! Το level scaling μου είναι αντιπαθέστατο, και όπως σωστά αναφέρεις χαλάει το immersion και την αίσθηση του accomplishment συνολικά. Καταριέμαι συχνά-πυκνά το Oblivion (και) για αυτό τον λόγο (δεν ξέρω αν ήταν το πρώτο που το εφάρμοσε, αλλά ήταν αυτό που το έκανε τρέντ). Το gating είναι λίγο διαφορετικό, το οποίο αν στηρίζεται σωστά με την ιστορία/lore είναι καλοδεχούμενο.
 

lelos kounelos

Tarrasque
Joined
Dec 9, 2012
Messages
15,327
ευτελίζουν το δέος που θα έπρεπε να προκαλεί ένα τέτοιο τέρας και εκπαιδεύουν πολύ νωρίς τον παίκτη να μην εστιάζει στον αντίπαλο όπως αυτός απεικονίζεται στον κόσμο του παιχνιδιού αλλά στο νούμερο που έχει πάνω από το κεφάλι του.
Η ιστορια της ζωης μου. Δεν κοιταζω μεγεθος αλλα το "skull"....
Το οτι δεν μπορω να ριξω μια ματια σε καποιες περιοχες, προσωπικα μου αρεσει. λειτουργει οπως το στριπτιζ της Ολγα της ουκρανεζας, που την εδερνε ο αδερφος της γιατι δεν τσαπιζε καλα το χωραφι. Ειναι αυτη η γλυκεια αγωνια για το μετα και ο τροπος που ξετυλιγεται προοδευτικα το κρεμμυδι.
Πιστευω οτι εαν το θυμα του σπαθιου μας εχει extra skills οσο ανεβαινει σε level, μπορει να δωσει μια ισορροπια στο προβλημα, γιατι ειναι προβλημα. Ετσι, οταν τους τελειωσουν τα λεφτα απο τα ντρογκια και ξεκινησουν να δουλευουν, δεν χρειαζεται να κανουν ολοκληρες αναλυσεις και αλλαγες στον κοσμο. αυτη ειναι η μικροαστικη μου αποψη,

λιγο μπερδεμενη σκεψη.
Χθες το βραδυ ξεχυθηκαν μπροστα μου witcher 3, παιχνιδακια που δεν προλαβα να τους ριξω μια ματια και εννοειται οτι επαιξε κοκομπλοκο και το εριξα στο Torchlight II. Γιατι λεω τον πονο μου; Επειδη επεσε το πιστολι του Παλαιοκωστα, το οποιο σηκωνε αναβαθμιση με την θανατωση 25 νεκροζωντανων. ΧΘες επαιζε γενικο καψιμο, μου διεφευγε απο την μνημη εαν συναντησα αυτη την φυλη αλλα και οτι εχω την εντυπωση οτι οταν εμφανιζονται, το gear που πεφτει ειναι πολυ καλυτερο απο το γκανι του Παλαιοκωστα.
αυτα καλο ειναι να μην γινονται.
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,706
Η λύση είναι απλή: ο κάθε εχθρός θα πρέπει να έχει ένα συγκεκριμένο (και στενό) εύρος από πιθανά levels που να ανταποκρίνεται στην λογική επικινδυνότητά του.
Ακριβώς αυτό σκεφτόμουν όταν πλησίαζα στο τέλος του κειμένου αλλά το αναφέρεις ήδη. 👌
Ίσως η μόνη λύση σε ένα αναγκαίο κακό των open world παιχνιδιών. Από την άλλη έχεις παιχνίδια όπως τα Risen ή τα Gothic που είναι παρόμοιου σχεδιασμού (αλλά λιγότερο εκτενή) και βλέπεις να εφαρμόζεται αυτό που περιέγραψες. Οι διάφορες ζώνες που χωρίζουν νοητά το κόσμο τους έχουν αυστηρά προκαθορισμένο βαθμό επικινδυνότητας. Έτσι δε θα δεις ποτέ warg που να είναι πιο δυνατό από Orc Elite και διατηρείται μια συνοχή στο οικοσύστημα τους,
 

The Nameless One

Mind-flayer
Joined
Jun 16, 2015
Messages
1,813
Συμφωνώ σε όλα ναύαρχε.

Να επαναλάβω για λόγους έμφασης ότι το level scaling είναι η μεγαλύτερη βλακεία που υπάρχει σε ένα rpg, και αναιρεί ουσιαστικά το νόημα του level up.

Μάλιστα θυμάμαι περιπτώσεις που ήταν πιο εύκολο να περάσεις ένα encounter εάν ήσουν μικρότερο level παρά μεγάλο, ακριβώς λόγο αυτής της ηλιθιότητας.
 

Spahar

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Dec 25, 2012
Messages
56
Εύστοχο το κείμενο, συμφωνώ με όλα όσα έχουν αναφερθεί.

Θα μείνω κυρίως στον σχεδιασμό ενός εχθρού/npc σε συνδυασμό με τη δυσκολία του. Τι καλύτερο από ένα παιχνίδι που καταφέρνει να σε φοβήσει απλά με το παρουσιαστικό του εχθρού και στη συνέχεια αυτό να αντικατροπτίζεται και στη δυσκολία.
 

maximum armor

Umber Hulk
Joined
Jun 14, 2019
Messages
825
Πολύ εύστοχα όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω. Ήθελα μόνο να προσθέσω ότι είχα καιρό να διάβασω άρθρο στο site που να μην είναι review παιχνιδιού. Αν γίνεται, θα προτιμούσα να γίνεται συχνότερα, και για διάφορα θέματα. Ομολογώ ότι σπάνια ολοκληρώνω το διάβασμα review παιχνιδιού, όταν απ' τις φωτογραφίες που το συνοδεύουν καταλαβαίνω ότι ανήκει σε είδος που δεν με τραβάει.
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,667
της Ολγα της ουκρανεζας, που την εδερνε ο αδερφος της γιατι δεν τσαπιζε καλα το χωραφι.
για εξήγησέ μας πάλι, γιατί δεν είσαι συγγραφέας;

To level scaling είναι στεγνά μηχανισμός για να σε κρατήσει περισσότερο χρόνο στο παιχνίδι. Εγώ θέλω το παιχνίδι να σέβεται τον χρόνο μου, αν ένα παιχνίδι τελειώνει σε λίγα λεπτά θα το εκτιμήσω θετικά.
 
Last edited:

lelos kounelos

Tarrasque
Joined
Dec 9, 2012
Messages
15,327
για εξήγησέ μας πάλι, γιατί δεν είσαι συγγραφέας;

To level scaling είναι στεγνά μηχανισμός για να σε κρατήσει περισσότερο χρόνο στο παιχνίδι. Εγώ θέλω το παιχνίδι να σέβεται τον χρόνο μου, αν ένα παιχνίδι τελειώνει σε λίγα λεπτά θα το εκτιμήσω θετικά.
Οπως μας συνηθιζεις φιλτατε, εισαι 50% σωστος, οπως ολοι οι φυσιολογικοι ανθρωποι.
Συγγραφεας δεν ειμαι και οι λογοι πολλοι. δεν εχω το ταλεντο, το μυαλο μου εχει μονιμο μποτιλιαρισμα και δεν βαζω κανελα στον καπουτσινο.
Αυτο ειναι το 50% το αλλο 49% ειναι οτι μου αρεσει να μιλαω με γριφους και υπονοουμενα. inside jokes που εχω με τον εαυτο μου. Το 1% ειναι οτι δεν ξερω να ειμαι συγγραφεας.

Τα σωστα παιχνιδια ειναι σαν το στριπτηζ. αφαιρουν τα πεπλα, ενα προς ενα, ωστε να προσφερουν συγκινησεις για πραγματα που ακομα δεν ειδαμε. Ολα στο μυαλο ειναι.
Σαν το κλασσικο στριπτηζ της Ριτα Χεηγουορθ στο Gilda, οπου το ξεγυμνωμα της ηταν η αφαιρεση ενος και μονο γαντιου.


Τωρα, για να μην ξεφευγω και πολυ. Στην χρυση εποχη του ΠΑΣΟΚ(αρα) γεμισε η Ελλαδα με μεταναστριες που δεν ηθελε να διωξει κανεις.
χορευαν στα μπαρ και προσφεραν συγκινησεις στους κολιγους, αλλα η ιστορια τους για το background τους ηταν ενα δακρυβρεχτο ψεμα.
εσκαβα στα χωραφια, δουλευα 18 ωρες στο εργοστασιο για να ταισω τους αναπηρους γονεις μου κτλ. ηθελαν να προσφερουν συγκινησεις οι οποιες δεν υπηρχαν, για το προσωπικο τους συμφερων.
Κατι παρομοιο γινεται και με πολλους τιτλους που υποσχονται συγκινησεις οι οποιες δεν υπαρχουν, κατι σαν την 4Κ αναλυση που δεν ειναι 4Κ.
Ζητιανευουν λιγη προσοχη, με σκοπο το περισσοτερο κερδος και με μικροτερη προσπαθεια. τα εχουμε δει πολλες φορες στα review.
εγω ολη αυτη την φαση την μεταφραζω ωσαν τις Ουκρανεζες χορευτριες, πολλα περιμενεις, λιγα βλεπεις και ελαχιστη πραγματικοτητα νοιωθεις.

edit
δεν ξερω εαν πρεπει να μπει στις βαθμολογιες των παιχνιδιων, το παιχνιδι ειναι εξωτικη χορευτρια.
 
Last edited:

lelos kounelos

Tarrasque
Joined
Dec 9, 2012
Messages
15,327
Αυτοί που είναι ξέρουν;

πολυ σωστο φιλτατε
τουλαχιστον ετσι νομιζουν και οπως εχω ξαναπει, ζουμε με αυταπατες. ειναι σαν τα "μοντελα" και τους "ηθοποιους".
 

oxide

Hobgoblin Captain
Joined
Nov 27, 2012
Messages
342
Βγαίνω και εγώ από τη σπηλιά που κρύφτηκα τα τελευταία χρόνια για να δωσω συγχαρητήρια στον αγαπημένο Admiral για το άρθρο του. Συμφωνώ απόλυτα,είσαι η φωνή των σκέψεων μας!
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
@oxide welcome back. O Admiral θα δεχθεί τα συγχαρητήρια σου
αφού βάλεις avatar :trollface:.

Μπήκες στο νόημα :D @oxide βάλε άβαταρ και έλα στην αγκαλιά μας!
 

tinapeis

Mind-flayer
Joined
Nov 29, 2015
Messages
2,000
Ποσο ισχυει ρε μαν αυτο το προβλημα που λες...

Αυτη η συνηθεια του level scaling ειναι μια σπαστικη και τεμπελικη λυση για τους devs ωστε να ειναι το παιχνιδι γαματο και ουαου απο το πρωτο λεπτο που τη πρωτοειδα στο grind των mmorpg και με χαλαει απιστευτα. Την απαντηση που προτεινεις την ειχαν συμπεριλαβει στα ιδια τα mmorpg, απλα την ειχαν ξεχειλωσει ωστε να grindαρεις ατελειωτα εχοντας την ελπιδα οτι θα πας στο επομενο area με αλλους κακους (γμενο L2).

Για μενα η λυση θα μπορουσε να ειναι ενας συνδυασμος απο αυτο που πολυ σωστα προτεινες, ενα μεγαλωμα του budget για βελτιωση design των mobs και δουλεια πανω στα areas του παιχνιδιου ωστε να ειναι πιο immersive και interactive με τις μαχες. Ποιος θα παρατηρουσε ξερω γω οτι παλευει με αρουρια οταν ειναι στην αρχη του παιχνιδιου αν υπαρχουν πχ και παγιδες, πετρες για να μειωσεις τον αριθμο των εχθρων, διαφορα δηλητηριωδη αερια κλπ κλπ. Αυτο θελει δουλεια οπως ειπα ειδικα αν ειναι σε 3d open world rpg.
 

Chosen Undead

Death Knight
Joined
Jul 14, 2015
Messages
3,506
Aυτό το πρόβλημα έχω την εντύπωση πως πρώτη φορά το είχα δει στο Final Fantasy XII, τουλάχιστον σε open world rpg
 

argaliad

Gelatinous Cube
Joined
Oct 17, 2016
Messages
61
Ουτε εγω να το εγραφα το αρθρο. Σε αυτο το Forum αμα μας περναν σαν συμβουλους σε gaming development ειδικα σε rpg ειτε θα ηταν μεγαλη επιτυχια ειτε θα καταληγαμε να τα γουσταρουμε μονο εμεις που παλι επιτυχια θα ηταν για εμας.😁😁
 
Top Bottom