REVIEWS

WARHAMMER: END TIMES – VERMINTIDE

Η σειρά Warhammer φαίνεται να έχει τραβήξει τα βλέμματα πάνω της τον τελευταίο καιρό. Υπάρχουν αρκετοί τίτλοι βασισμένοι στη σειρά που έχουν κυκλοφορήσει ή αναμένεται να κυκλοφορήσουν το προσεχές διάστημα. Μετά την σύντομη ενασχόλησή μας με την beta του, έφτασε στα χέρια μας η τελική έκδοση του Warhammer: End Times – Vermintide, οπότε πάμε να δούμε τι μας ετοίμασε η Fatshark για το κυρίως πιάτο.

Το Vermintide βασίζεται στην περίοδο των End Times, το τέλος του κόσμου του Warhammer, το οποίο φέρνει μαζί του και έναν γενικό πανικό όπου οι φυλές της “τάξης” έρχονται αντιμέτωπες με αυτές του “χάους” και όχι μόνο. Αν και ο κύριος πρωταγωνιστής του τέλους του κόσμου είναι ο Archaon, ο Κήρυκας της Αποκάλυψης, το Vermintide στρέφεται στη μάχη της Empire of Man, των ανθρώπων δηλαδή, ενάντια στους ανθρωπόμορφους αρουραίους Skaven, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την τρέχουσα κατάσταση, βγαίνουν ξανά στην επιφάνεια για να καταλάβουν όσες πιο πολλές περιοχές των ανθρώπων μπορούν. Επειδή θα μπορούσα να γράφω μέρες ολόκληρες για το lore του Warhammer, σταματάω εδώ για να συνεχίσουμε στα κομμάτια που αποτελούν το gameplay.

image 1
Venturing in the mouth of madness

Όσοι έχουν παίξει οποιοδήποτε Left 4 Dead τίτλο δεν θα δυσκολευτούν καθόλου να πιάσουν το νόημα του Vermintide, μιας και το gameplay του έχει μεταφερθεί σχεδόν αυτούσιο στον κόσμο του Warhammer με κάποιες επιπλέον προσθήκες να κάνουν τη διαφορά. Υπάρχει ακόμα και ο AI Director, τεχνητή νοημοσύνη η οποία κόβει και ράβει τη δράση ανάλογα με τις επιδόσεις του group. Όπως καταλάβατε έχουμε να κάνουμε με έναν Co-Op τίτλο όπου 4 παίκτες καλούνται να παίξουν σαν ομάδα ώστε να εκπληρώσουν τους στόχους κάθε χάρτη, εξοντώνοντας παράλληλα ορδές από τρωκτικά. Έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε ανάμεσα σε 5 χαρακτήρες: Witch Hunter, Waywatcher, Empire Soldier, Dwarf Ranger και Bright Wizard, με προσωπικό αγαπημένο τον Empire Soldier ο οποίος με το Great Hammer στα χέρια του με αφήνει να ζήσω το όνειρο ότι είμαι ένας Warrior Priest.

Αν και η melee μάχη είναι ο κύριος τρόπος ξεπαστρέματος των αρουραίων, όλοι οι χαρακτήρες έχουν τρόπο να βαράνε και από απόσταση. Οι Witch Hunter και Waywatcher θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως οι “All-around” κλάσεις, έχοντας εξίσου δυνατές melee και ranged επιθέσεις. Οι Empire Soldier και Dwarf Ranger είναι οι “Melee oriented” κλάσεις, έχοντας τη δυνατότητα να κάνουν stun, knockback ή να αποκρούουν επιθέσεις, πράγμα πολύ χρήσιμο όταν το group έρθει αντιμέτωπο με ένα Rat Ogre ή με ομάδα από Stormvermin στρατιώτες. Τέλος, η Bright Wizard είναι κατά κόρον “Range oriented”, χρησιμοποιώντας σπαθιά για melee και διαφόρων ειδών μαγικά για μακρινές επιθέσεις. Ενώ οι υπόλοιπες κλάσεις για τα όπλα τους χρησιμοποιούν σφαίρες ή βέλη, η Bright Wizard όσο πιο πολύ χρησιμοποιεί τα μαγικά της, τόσο πιο πολύ φλέγεται η ίδια, με αποτέλεσμα να πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να “χαλαρώνει” ώστε να μην τρώει ζημιά από τους ανέμους του Aqshy, του φλογερού άνεμου που της δίνει τη δυνατότητα να κάνει τα μαγικά της.

image 5
Η αγάπη μου δεν ήταν αρκετή για να σωθεί η αξιαγάπητη Κα. Fuegonasus

Από τη μεριά της ορδής των αρουραίων έχουμε ικανοποιητική ποικιλία, με κάποια να μοιάζουν πολύ με αντίστοιχα special infected ζόμπι των Left 4 Dead. Οι Clanrats και Skavenslaves αποτελούν τις χαμηλότερες βαθμίδες των αρουραίων και είναι εκείνα που συναντάνε συχνότερα τις λεπίδες των όπλων μας. Όσων αφορά τους special αρουραίους έχουμε τον Gutter Runner ο οποίος ξεπηδάει από stealth και ακινητοποιεί έναν παίκτη του group, βλ. Hunter από το L4D. Έπειτα έχουμε τον Packmaster που είναι ουσιαστικά ο Jockey από το L4D2 με ένα κοντάρι για όπλο με το οποίο τραβάει μακριά κάποιον και στη συνέχεια τον απαγχονίζει. Συνέχεια έχουν οι ranged special αρουραίοι με πρώτο τον Ratling Gunner ο οποίος στοχεύει έναν παίκτη από το group και τον πυροβολεί ασταμάτητα με το minigun του και δεύτερο τον Poison Wind Globadier ο οποίος πετάει βόμβες με τοξικό αέριο αναγκάζοντας τους παίκτες να διασκορπιστούν. Για το τέλος αφήσαμε τα τρωκτικά με τον μεγαλύτερο δείκτη επαγωγής ragequit στο παιχνίδι, τα Stormvermin και Rat Ogre. Τα Stormvermin έρχονται solo ή σε six-pack, αντέχουν στο ξύλο λόγω της πανοπλίας τους και κρατάνε αλαβάρδες ενώ το Rat Ogre είναι το Tank του L4D σε μορφή πανύψηλου τρωκτικού. Ανά χάρτη που παίζουμε, υπάρχει και η πιθανότητα να κάνει spawn και το Sack Rat, γρήγορο Skaven με τσουβάλι στην πλάτη, το οποίο αν το πιάσουμε και το σκοτώσουμε, πετάει potions, πρώτες βοήθειες και πολύ σπάνια κανένα ζάρι.

image 3
And with the coming of the end the old will fall by the hand of the new

Όλο το ξύλο εκτυλίσσεται μέσα και γύρω από την πόλη Ubersreik η οποία χωρίζεται σε 13 χάρτες που αποτελούν τον πρόλογο και 3 πράξεις: Consolidation, Retaliation και Annihilation. Τα τοπία που παρουσιάζονται είναι δάση και φάρμες γύρω από την πόλη, σοκάκια και κτήρια μέσα στην πόλη και οι υπόνομοι από όπου βγαίνουν τα Skaven. Ο κάθε χάρτης έχει τα δικά του objectives, αλλά μην περιμένετε τίποτα πολύπλοκο. Θα χρειαστεί να μεταφέρετε κάπου βαρέλια και σακιά, να διαλύσετε ή να προστατέψετε κάποιο αντικείμενο και να σκοτώσετε ατελείωτες ορδές από Skaven έως ότου φτάσει το μέσο που θα σας φυγαδεύσει. Από άποψη δυσκολίας, κάθε χάρτης μπορεί να παιχτεί σε επίπεδο από Easy μέχρι Cataclysm. Μέχρι τη στιγμή που ανέβηκε το review, είχα την ευκαιρία να ολοκληρώσω όλες τις αποστολές στο Normal το οποίο αποδείχθηκε πιο δύσκολο απ’ότι περίμενα. Βέβαια το Α και το Ω είναι ένα καλά οργανωμένο group, πράγμα σπάνιο όταν βασίζεσαι στο matchmaking να σου βρεί συμπαίκτες. Επίσης το ότι οι μεγαλύτερες δυσκολίες δεν είναι εύκολα προσβάσιμες έχει να κάνει και με άλλο ένα στοιχείο του Vermintide, το loot.

Έως τώρα ότι έχουμε δεί είναι πάνω-κάτω ίδιο με ότι συναντήσαμε στα δύο L4D. Εκεί που ξεχωρίζει το Vermintide είναι στην ενσωμάτωση RPG στοιχείων δίνοντας διάρκεια και… σπάζοντας νεύρα. Για αρχή υπάρχουν επίπεδα για το account μας, από το 1 μέχρι το 100, με κάθε επίπεδο να δίνει ένα μάλλον random αντικείμενο για κάποιον από τους 5 χαρακτήρες. Ακόμη ανάλογα το level μας, αλλάζει και η διακόσμηση της ταβέρνας που αποτελεί το μενού του παιχνιδιού από το οποίο ξεκινάμε αποστολές, αλλάζουμε όπλα και διακοσμητικά στοιχεία και ανοίγουμε το παράθυρο που μας δίνει πρόσβαση στο crafting.

image 4
Η υπέροχη άμαξα της getaway driver μας.

Οι τρόποι που μπορεί κανείς να βρεί νέα όπλα, εκτός από αυτά που μας δίνουν τα levels, είναι στο τέλος κάθε πίστας όπου έχουμε οχτώ αντικείμενα καταταγμένα από το πιο άχρηστο (λευκό χρώμα) μέχρι το πιο πολύτιμο (πορτοκαλί χρώμα) και ρίχνουμε εφτά ζάρια τα οποία έχουν 2/6 πιθανότητες να μας δώσουν κάποιο αντικείμενο. Εάν δεν πετύχουμε κανένα ζάρι παίρνουμε το πρώτο, εάν πετύχουμε ένα παίρνουμε το δεύτερο κ.ο.κ. Εκεί ακριβώς είναι που μας σπάνε τα νεύρα, διότι αν και οι περισσότεροι χάρτες διαρκούν κατά μέσο όρο 15-20 λεπτά, αν κάτι πάει στραβά και το matchmaking δεν μας ευνοήσει με συμπαίκτες που έχουν πιάσει το νόημα του παιχνιδιού, μπορεί να κρατήσει ένα run ακόμα και μία ώρα. Εάν μετά από αυτή τη μία ώρα καταφέρουμε να τελειώσουμε τον χάρτη, θα πρέπει να βασιστούμε στους άσπλαχνους θεούς του RNG μήπως μας δώσουν καλές ζαριές και πάρουμε κάτι χρήσιμο για τον αγαπημένο μας χαρακτήρα.

Βέβαια υπάρχουν τρόποι να αυξήσουμε τις πιθανότητες βρίσκοντας ζάρια με πιθανότητα 3/6 μέσα σε σεντούκια που είναι διάσπαρτα στον χάρτη, κουβαλώντας τόμους που μας δίνουν πιθανότητα 4/6 οι οποίοι όμως πιάνουν χώρο στο slot όπου μπαίνουν τα medkits και γριμόρια τα οποία δίνουν πιθανότητα 6/6 και αν και ακούγονται δελεαστικά, υπάρχουν ψιλά γράμματα. Υπάρχουν δύο κρυμμένα σε κάθε χάρτη, πιάνουν τον χώρο τον potions που μας δίνουν προσωρινά buffs, μειώνουν κατά 33% το health όλου του group έκαστος, άρα 66% αν βρούμε και τα δύο και αν κάνουμε το λάθος και σηκώσουμε ένα potion από κάπου, το γριμόριο χάνεται και πρέπει να φορτώσουμε την πίστα από την αρχή. Τα νεύρα τσατάλια, το πληκτρολόγιο θρύψαλα και η οθόνη γεμάτη τρύπες.

Δυστυχώς η ανάγκη για καλύτερα αντικείμενα είναι μεγάλη από το Hard επίπεδο και πάνω, μιας και αντικείμενα καλύτερης ποιότητας φέρνουν μαζί τους και buffs τα οποία βοηθάνε πάρα πολύ και ξεκλειδώνονται λιώνοντας αντικείμενα από το inventory στο forge. Ακόμη στο forge έχουμε τη δυνατότητα να βάλουμε 5 αντικείμενα ίδιας ποιότητας ώστε να πάρουμε αντικείμενο μίας σκάλας παραπάνω. Γενικά όσων αφορά το loot το RNG ζεί και βασιλεύει και μας ωθεί σε ένα ατελείωτο grind για να μπορούμε να ανεβούμε επίπεδο δυσκολίας.

Πάμε να ρίξουμε μια ματιά στο τεχνικό κομμάτι του Vermintide.

image 2
Δείγμα από την φανταστική ατμόσφαιρα του Vermintide

Στην Stingray μηχανή γραφικών της Autodesk έπλασε το δημιούργημά της η Fatshark και κατάφερε να μεταφέρει θεσπέσια τον σκοτεινό κόσμο του Warhammer στις οθόνες μας. Αν και συνάντησα κάποια προβλήματα με την Extreme επιλογή γραφικών, στα High τα FPS ήταν στα 60 ως επί το πλείστον, με εξαίρεση όταν μαζεύονταν πολλά τρωκτικά με εφέ και εκρήξεις όπου φτάνανε και τα 40, ευτυχώς για σύντομο χρονικό διάστημα. Ο ήχος δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο εκτός από τη μουσική την οποία επιμελήθηκε ο αγαπημένος Jesper Kyd και δένει όμορφα με τον κόσμο του Warhammer. Εκεί που χάνει το Vermintide είναι στο P2P hosting που έχει. Δυστυχώς η Fatshark δεν έχει προσθέσει dedicated servers ακόμα με αποτέλεσμα σε αρκετούς χάρτες το lag να είναι αισθητό και να χαλάει το immersion όταν το Skaven πεθαίνει 1-2 δεύτερα αφότου το έχουμε χτυπήσει.

Το Vermintide, επειδή βασίζεται στα χνάρια των L4D και παρά το εκνευριστικό loot system του, είναι αξιότατος Co-Op τίτλος που διατίθεται και σε καλή τιμή. Είτε είστε λάτρεις του Warhammer κόσμου είτε όχι, θα περάσετε ωραίες αγχώδεις στιγμές καθαρίζοντας την πόλη Ubersreik από τα τρωκτικά. Αναμένουμε τα μελλοντικά σχέδια μιας και η Fatshark έχει υποσχεθεί ότι έρχεται επιπλέον content, δωρεάν και επί πληρωμή, χωρίς να γνωρίζουμε εάν πρόκειται για νέους χάρτες, ήρωες, εχθρούς ή όλα μαζί. Έως τότε, τα λέμε στο Red Moon Inn για να οργανώσουμε το επόμενο Βερμίνιασμα™.

Pros

  • Η ακριβής παρουσίαση του σκοτεινού, βρώμικου κόσμου του Warhammer, προσθέτει έξτρα πόντους στο immersion.
  • Καλογραμμένοι διάλογοι μεταξύ των χαρακτήρων, α λα Left 4 Dead.
  • Οι εμφανείς επιρροές από τα καλύτερα στοιχεία του gameplay των Left 4 Dead

Cons

  • Η έλλειψη dedicated servers
  • Το γεγονός ότι πρέπει να αφεθούμε στο έλεος των θεών του RNG για να λάβουμε αξιόλογα αντικείμενα
  • Η AI των Skaven μερικές φορές τα χάνει με αποτέλεσμα να στέκονται ακίνητα χωρίς να βαράνε
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 84%

84%

Απέθαντος Γελαδάρης

Στέφανος Βίσκοβιτς Ο Στέφανος Βίσκοβιτς αρνείται να γράψει πάνω από 150 χαρακτήρες για το βιογραφικό του. Υποστηρίζει ακράδαντα πως η γενιά του δεν έχει καταστραφεί ολοσχερώς από το Τουίτερ του Διαβόλου.

8 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL