- Joined
- Nov 27, 2012
- Messages
- 15,680
Μερικές σκόρπιες σκέψεις για το RE6 που τελείωσα πρόσφατα... Αν και έκανε κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση σε σχέση με το προηγούμενο, έκανε ταυτόχρονα αρκετά λάθη.
Το gameplay γενικά ήταν ευχάριστο, πρέπει να είναι το πρώτο παιχνίδι στη σειρά που είχε 3d directional έλεγχο αν θυμάμαι σωστά και μου άρεσε το dodge που το χρησιμοποιούσα αρκετά, αν και θα ήθελα να γινόταν με ένα πλήκτρο όπως στο RE3 κι όχι μόνο ενώ σημάδευες αλλά συνηθίζεται στην πορεία.
Είχε τα θέματα του βέβαια.
Τα quick time events ήταν συχνά (περισσότερα από εκείνα του 4+5 συνδυασμένα) αλλά σε συγκεκριμένες στιγμές με εκνεύριζαν γιατί ήθελαν τόσο γρήγορο σπαμάρισμα πλήκτρων που αν καθυστερούσες δέκατα του δευτερολέπτου πέθαινες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα κάτι εχθροί που ήταν σαν βδέλλες και όταν σε άρπαζαν ήταν σχεδόν αδύνατο να ξεφύγεις, αν δεν είχες αναβαθμίσει την ικανότητα να ξεγλιστράς πιο εύκολα. Ή οι βαλβίδες που έπρεπε να περιστρέψεις πάνω στις πόρτες στην ιστορία του Jake ενώ από πίσω ερχόταν το τρολ της Μόρια, που για κάποιο λόγο με gamepad το πέρναγες ενώ με m/k όχι. Πάντως εδώ να πω ότι αφού είχα προχωρήσει αρκετά το παιχνίδι διαπίστωσα πως υπάρχει επιλογή που αυτόματα τα περνάει επιτυχώς όλα ή έστω τα περισσότερα την οποία και θα πρότεινα.
Επίσης ΠΟΛΥ ενοχλητικό το ότι σκότωνες με heashot εχθρούς mid-air ή στην αρχή του attack animation αλλά παρόλα αυτά σε γράπωναν... ακέφαλοι, έτρωγες ζημιά και μετά έπεφταν κάτω. Τραγικό.
Η κάλυψη δε λειτουργούσε πάντα σωστά π.χ. όταν σου έριχναν από κάποιο ελικόπτερο αρκετές φορές σε χτύπαγαν πυρά που δεν κατάλαβες από που ήρθαν.
Η συναδελφική AI αν και βελτιωμένη σε σχέση με το 5, υπήρχαν στιγμές (ευτυχώς όχι πολλές) που απορούσες γιατί προτιμούσε να επιτίθεται στους εχθρούς αντί να έρθει να σε σηκώσει αμέσως.
Απογοητεύτηκα λίγο με το campaign της Ada καθώς είχα ακούσει τα καλύτερα, και συγκεκριμένα πως έχει αρκετό stealth και είναι περισσότερο survival horror αλλά δεν ισχύει. Stealth έχει σε λίγες, συγκεκριμένες στιγμές και πιο πετυχημένη απόπειρα να θυμίσει τα προηγούμενα παιχνίδια θα έβαζα του Leon. Το οποίο συνολικά θα έλεγα πως ήταν το αγαπημένο μου από τα 4 campaigns (αν και θα μπορούσαν να κόψουν κάνα δυο φάσεις από το τελικό boss, κούραζε κάπως κι ας μη μιλήσω για το εξωφρενικό της κατάστασης). Χειρότερο μάλλον του Chris που ήταν περισσότερο πιστολίδι, με τους περισσότερους οπλισμένους εχθρούς. Πάντως το παιχνίδι παρά το πλούσιο περιεχόμενο είχε πολύ γέμισμα για να τραβήξει σε διάρκεια, αν και εκτιμώ το ότι κάθε χαρακτήρας, ακόμα και μέσα στο ίδιο campaign έχει τις δικές του, ξεχωριστές διαδρομές.
Ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα του 6 είναι το πως διαχειρίζεται την ιστορία. Αν και έχει ουκ ολίγες cutscenes, όχι μόνο αποτυγχάνει να δώσει κάποιο background για τους νέους χαρακτήρες, αλλά και κάποια σημαντικά σημεία στο σενάριο προκαλούν σύγχυση (π.χ. κίνητρα του Simmons που δε συμβαδίζουν με κάποιες ενέργειες του, γιατί η δεύτερη Ada συμπεριφέρεται διαφορετικά αργότερα κλπ.), παρόλο που η βασική σεναριακή ιδέα είναι απλή. Που είναι λοιπόν αυτές οι πληροφορίες; Μα φυσικά σε files που ξεκλειδώνουν από τα διάφορα εμβλήματα (collectibles) που είναι κρυμμένα, συνήθως, στο περιβάλλον. Απαράδεχτη σχεδιαστική επιλογή.
Το παιχνίδι συνολικά θύμιζε μια καλογυαλισμένη παραγωγή με κρίση ταυτότητας και αρκετό fan service. Μια all-stars παρέλαση που προσπαθεί να τσεκάρει κουτάκια (εντυπωσιακά set pieces, οχήματα, ήρωες που του γλυτώνουν στο τσακ κ.α.) των "καθώς πρέπει AAA" παιχνιδιών που βγήκαν αρχές με μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Μπορεί να υπερέχει, σε στιγμές, σε ατμόσφαιρα του 5 αλλά έχει χάσει σε μεγάλο βαθμό τον cult, b-movie χαρακτήρα που είχε εκείνο.
Τέλος η ιστορία δεν φαίνεται να προσφέρει κάτι ή να χτίζει βάσεις για κάτι επερχόμενο. Ναι, ok και στο 4 ήταν αυτόνομη αλλά δεν ήταν το τελευταίο μέρος στο Raccon City incident/Umbrella κεφάλαιο. To 5 παρά τα στραβά του ήταν ιδανικό κλείσιμο καθώς ξεμπέρδευε τόσο με
όσο και με
. Πιστεύω ότι περισσότερο θα του ταίριαζε ο τίτλος Revelations 3 παρά 6 αλλά ok, τώρα ψειρίζω θα μου πείτε. Όπως και να 'χει, πέρασα ευχάριστα στο μεγαλύτερο μέρος της διάρκειας του αλλά από τα βασικά επεισόδια την παρούσα στιγμή, θα έλεγα ότι μάλλον είναι το πιο αδύναμο. Συμφωνώ με το κείμενο του Αλέξανδρου, ίσως του έβαζα λίγο πιο κάτω, γύρω στο 70.
Το gameplay γενικά ήταν ευχάριστο, πρέπει να είναι το πρώτο παιχνίδι στη σειρά που είχε 3d directional έλεγχο αν θυμάμαι σωστά και μου άρεσε το dodge που το χρησιμοποιούσα αρκετά, αν και θα ήθελα να γινόταν με ένα πλήκτρο όπως στο RE3 κι όχι μόνο ενώ σημάδευες αλλά συνηθίζεται στην πορεία.
Είχε τα θέματα του βέβαια.
Τα quick time events ήταν συχνά (περισσότερα από εκείνα του 4+5 συνδυασμένα) αλλά σε συγκεκριμένες στιγμές με εκνεύριζαν γιατί ήθελαν τόσο γρήγορο σπαμάρισμα πλήκτρων που αν καθυστερούσες δέκατα του δευτερολέπτου πέθαινες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα κάτι εχθροί που ήταν σαν βδέλλες και όταν σε άρπαζαν ήταν σχεδόν αδύνατο να ξεφύγεις, αν δεν είχες αναβαθμίσει την ικανότητα να ξεγλιστράς πιο εύκολα. Ή οι βαλβίδες που έπρεπε να περιστρέψεις πάνω στις πόρτες στην ιστορία του Jake ενώ από πίσω ερχόταν το τρολ της Μόρια, που για κάποιο λόγο με gamepad το πέρναγες ενώ με m/k όχι. Πάντως εδώ να πω ότι αφού είχα προχωρήσει αρκετά το παιχνίδι διαπίστωσα πως υπάρχει επιλογή που αυτόματα τα περνάει επιτυχώς όλα ή έστω τα περισσότερα την οποία και θα πρότεινα.
Επίσης ΠΟΛΥ ενοχλητικό το ότι σκότωνες με heashot εχθρούς mid-air ή στην αρχή του attack animation αλλά παρόλα αυτά σε γράπωναν... ακέφαλοι, έτρωγες ζημιά και μετά έπεφταν κάτω. Τραγικό.
Η κάλυψη δε λειτουργούσε πάντα σωστά π.χ. όταν σου έριχναν από κάποιο ελικόπτερο αρκετές φορές σε χτύπαγαν πυρά που δεν κατάλαβες από που ήρθαν.
Η συναδελφική AI αν και βελτιωμένη σε σχέση με το 5, υπήρχαν στιγμές (ευτυχώς όχι πολλές) που απορούσες γιατί προτιμούσε να επιτίθεται στους εχθρούς αντί να έρθει να σε σηκώσει αμέσως.
Απογοητεύτηκα λίγο με το campaign της Ada καθώς είχα ακούσει τα καλύτερα, και συγκεκριμένα πως έχει αρκετό stealth και είναι περισσότερο survival horror αλλά δεν ισχύει. Stealth έχει σε λίγες, συγκεκριμένες στιγμές και πιο πετυχημένη απόπειρα να θυμίσει τα προηγούμενα παιχνίδια θα έβαζα του Leon. Το οποίο συνολικά θα έλεγα πως ήταν το αγαπημένο μου από τα 4 campaigns (αν και θα μπορούσαν να κόψουν κάνα δυο φάσεις από το τελικό boss, κούραζε κάπως κι ας μη μιλήσω για το εξωφρενικό της κατάστασης). Χειρότερο μάλλον του Chris που ήταν περισσότερο πιστολίδι, με τους περισσότερους οπλισμένους εχθρούς. Πάντως το παιχνίδι παρά το πλούσιο περιεχόμενο είχε πολύ γέμισμα για να τραβήξει σε διάρκεια, αν και εκτιμώ το ότι κάθε χαρακτήρας, ακόμα και μέσα στο ίδιο campaign έχει τις δικές του, ξεχωριστές διαδρομές.
Ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα του 6 είναι το πως διαχειρίζεται την ιστορία. Αν και έχει ουκ ολίγες cutscenes, όχι μόνο αποτυγχάνει να δώσει κάποιο background για τους νέους χαρακτήρες, αλλά και κάποια σημαντικά σημεία στο σενάριο προκαλούν σύγχυση (π.χ. κίνητρα του Simmons που δε συμβαδίζουν με κάποιες ενέργειες του, γιατί η δεύτερη Ada συμπεριφέρεται διαφορετικά αργότερα κλπ.), παρόλο που η βασική σεναριακή ιδέα είναι απλή. Που είναι λοιπόν αυτές οι πληροφορίες; Μα φυσικά σε files που ξεκλειδώνουν από τα διάφορα εμβλήματα (collectibles) που είναι κρυμμένα, συνήθως, στο περιβάλλον. Απαράδεχτη σχεδιαστική επιλογή.
Το παιχνίδι συνολικά θύμιζε μια καλογυαλισμένη παραγωγή με κρίση ταυτότητας και αρκετό fan service. Μια all-stars παρέλαση που προσπαθεί να τσεκάρει κουτάκια (εντυπωσιακά set pieces, οχήματα, ήρωες που του γλυτώνουν στο τσακ κ.α.) των "καθώς πρέπει AAA" παιχνιδιών που βγήκαν αρχές με μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Μπορεί να υπερέχει, σε στιγμές, σε ατμόσφαιρα του 5 αλλά έχει χάσει σε μεγάλο βαθμό τον cult, b-movie χαρακτήρα που είχε εκείνο.
Τέλος η ιστορία δεν φαίνεται να προσφέρει κάτι ή να χτίζει βάσεις για κάτι επερχόμενο. Ναι, ok και στο 4 ήταν αυτόνομη αλλά δεν ήταν το τελευταίο μέρος στο Raccon City incident/Umbrella κεφάλαιο. To 5 παρά τα στραβά του ήταν ιδανικό κλείσιμο καθώς ξεμπέρδευε τόσο με
την Umbrella
τους Spencer και Wesker.