What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Emulators, VMs, και Συναφή - Το Νήμα.

Stamatimenos

Death Knight
Joined
Nov 30, 2012
Messages
3,619
@Θείος Νώντας nitro912gr συμφωνώ εν μέρη για τις CRT, αλλά προσωπικά μόνο σε 2D γκέμια χρησιμοποιώ CRT effects. Τα 3D τα θέλω "κρυστάλλινα" και ας είναι τα textures πιο θολά και από "φωτογραφίες-αποδείξεις" εξωγήινων.
Για PS2 εγώ έχω AetherSX2 αλλά το μόνο γκέμι που παίζω είναι ένα KiM POSSIBLE, που παίζει τέλεια στο κινητό.

@Getta Robo thanks αδερφέ!
 
Last edited:

vtheofilis

Death Knight
Joined
Dec 11, 2012
Messages
4,432
Ο AetherSX 2 είναι διαθέσιμος μόνο για ARM πλατφόρμες, και ουσιαστικά χρησιμοποιεί τον PCSX2. Επιπρόσθετα, έχει σταματήσει η ανάπτυξη του. Για PC o PCSX2 παραμένει η καλύτερη λύση, με τον Play! να ακολουθεί.
 

Getta Robo

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Nov 21, 2022
Messages
164
retrogamer που να μισεί τις CRT δεν έχω ξαναδεί, αλλά οκ περί ορέξεως. Όχι ότι μου λείπει η οθόνη των 15 κιλών με 60εκ βάθος... αλλά τα παλιά παιχνίδια που τα έφτιαχναν με τις crt στο μυαλό τους, δείχνουν καλύτερα σε αυτές, για να μην πω το input lag που δυστυχώς έπρεπε να θυσιάσουμε για τις νεότερες οθόνες.

btw για PS2 τι έχουμε; :p
Οι CRT ηταν καποτε μονοδρομος αφου οι LCD ηταν σε προβρεφικο επιπεδο και ακαταλληλες για παιχνιδι. Αφου η τεχνολογια προοδευσε, τις CRT τις βαλαμε επειτα απο σχεδον 100 χρονια εκει που επρεπε, στην ανακυκλωση.
Δεν μπορω για κανενα λογο τα θαμπα χρωματα, τις απαισιες γωνιες θεασης, την βρωμοθολουρα τους, αλλα και την καταναλωση τους με το μεγεθος τους. Υποψην ειχαμε σπιτι mid-high end τηλεορασεις και οχι κλασικες, οπου και παλι δεν τις μπορουσα. Και τωρα που πηγαινω σε καμια εκθεση και βλεπω τα παιχνιδια οπου τις εχουν, μετα βιας καθομαι λιγα λεπτα. Ισως εχω καλομαθει με τις OLED, αλλα γυρισα για παντα την πλατη στις παλαιοτερες τεχνολογιες.

Για τα παιχνιδια τωρα, πραγματι υπηρξαν και παιχνιδια οπου οι CRT με RCA ηταν το προτυπο τους, φυσικα και δεν ηταν ο αποκλειστικος κανονας.
Θα σου δωσω και συγκεκριμενο παραδειγμα εδω, παντα με το MediΕvil μεσω του Duckstation οπου προσφερει και την επιλογη συγκρισης.

Υποψην, δεν το τρεχω στο επακρο οπου μπορει να αποδωσει το προγραμμα καθεαυτου, μιας και ο αρχαιομενος υπολογιστης μου δεν μπορει να αποδωσει.

720 upscale με διαφορες ρυθμισεις και βελτιωσεις:
BYAKvS2.png

wRhE2za.png


"Καθαρες" ρυθμισεις, οπως περιπου θα απεδιδε σε PS1 με τυπικη οθονη
vTULf0J.png

2WbXWEz.png


Δεν μετανιωνω οπου καποτε δεν ειχα αλλο τροπο να απολαυσω ενα απο τα αγαπημενα μου παιχνιδια ολων των εποχων. Επειδη ομως προτιμω και τις ανεσεις, δεν υπαρχει διαγαλαξιακη περιπτωση να το απολαυσω σε καμια CRT οπου υπηρξε ποτε, και το εχω δει απο κλασικη μεχρι PVM και αντιστοιχες.

Περι PS2, μονοδρομος ειναι το PCSX2.

Ειναι αρκετα βαρυς, ωστοσο εχει την καλυτερη συμβατοτητα και ρυθμισεις. Εδω και 1-2 χρονια ο δημιουργος του Duckstation συνεισφερει στο κωδικα του προγραμματος και εχει βελτιωθει παρα πολυ σε σχεση με παλαιοτερα.
@Getta Robo thanks αδερφέ!
Να εισαι καλα!
Για 2D / 2D.5 να πουμε εδω οτι το PS1 εχει πολλα και καλα παιχνιδια επισης. Εξαιροντας διαμαντια οπως Gex, Lomax, Rayman, Pandemonium οπου κυκλοφορουν και σε υπολογιστες, αποκλειστικοτητες οπως τα Mickey's Wild Adventure, Rapid Reload, Klonoa, Tomba και Wild 9, ειναι σιγουρες επιλογες για τους φιλους του ειδους.

 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,792
Θα συμφωνήσω με το Νίτρο σε αυτό. 2d/sprite based παιχνίδια είτε πρόκειται για οριτζιναλ χαρντγουερ είτε για emulation που να μην παίζουν σε CRT ή με κάποιο φίλτρο που να ομοιάζει το εφέ των σκανλάινς, αντίστοιχα, απλά όχι. Δείχνουν υπερβολικά sharp (ή παστέλ) και κατά συνέπεια άσχημα στο μάτι. Είναι και ο λόγος που πριν λίγα χρόνια αγόρασα μια sony trinitron 21'' για τις παλιές κονσόλες, με καλώδιο RGB που προσφέρει υψηλής ποιότητας εικόνα (ανώτερο φυσικά από το τρισάθλιο RF (aka το σήμα που βλέπαμε οι περισσότεροι ως παιδιά και για κάποιο λόγο φάνταζε μαγικό... τότε), αλλά και από component και S-video).

Τα παιχνίδια αυτά της 8-16bit εποχής φτιάχνονταν σε συγκεκριμένες χαμηλές αναλύσεις και οι scanlines γέμιζαν κατά μία έννοια τα κενά ανάμεσα στα pixels και αναδείκνυαν τις λεπτομέρειες, κάνοντας ταυτόχρονα και πιο smooth την εικόνα. Βάλε πχ το Donkey Kong Country σε μια σύγχρονη οθόνη όπου βλέπεις τις "ραφές" στα γραφικά και μια θολούρα σαν είναι βυθισμένο κάτω από νερό και βάλτο μετά σε CRT. Δεν υπάρχει σύγκριση.

Ακόμα και στο παράδειγμα του Medievil που έδωσες, αν και δε δείχνει άσχημο με το upscale, παρατήρησε πόσο ξεπετάγονται (pop out για τους απόφοιτους της Φιλοσοφικής) από το περιβάλλον διάφορα αντικείμενα όπως οι γουρονοκεφαλές, τα αναλόγια ή και ο ίδιος ο Φόρτεσκιου ακόμα, ώστε να μοιάζουν ξένα σώματα...

Για αυτό και σε παιχνίδια όπως το Owl Boy που τα sprites έχουν εξαρχής σχεδιαστεί 1080p δεν βάζουν οι devs scanlines φίλτρα (στα options), γιατί δείχνουν φυσικά σε σύγχρονα display και δεν χρειάζονται.
 

Getta Robo

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Nov 21, 2022
Messages
164
Τα εχω δει ολα τα παραδειγματα απο τα παραπανω και αρκετα ακομα. Μπραβο που αρεσει σε πολυ κοσμο να ασχολουνται με τις παλιες αναλυσεις η και με εξοπλισμο της εποχης, ευλαβικα απεχω απο αυτη την ιδεολογια και ειμαι απολυτα ικανοποιημενος απο το συγχρονο αποτελεσμα που μου παρεχουν οι εξομοιωτες και οι οθονες.
Σιγουρα αρεσουν τα scanlines και η θολουρα οπου εχουν οι CRT, αλλα προτιμω παραδειγματα οπως τα παραπανω οπου παρεθεσα.

Παρεπιπτωντος, επειδη σπανιως αναφερεται απο τους φιλους της συγκεκριμενης τεχνολογιας, ολα αυτα τα παραδειγματα με τις διαφορες, δεν ειναι τοσο απλα, μιας και εχουμε οθονες και τηλεορασεις οπου μας επιτρεπουν την θεαση σε πολυ κοντινες αποστασεις, σε αντιθεση με τις κλασικες τοτε οπου ηταν σε αποσταση. Δεν θελω να σκεφτομαι τιποτα σε φαση ανευρυσμα αν επαιζα σε CRT τοσο κοντα οσο παιζω τωρα για κανενα λογο.

Για το MediEvil τωρα, το αποτελεσμα μπορει να ειναι πολυ εντυπωσιακοτερο, δυστηχως δεν εχω καλο υπολογιστη για να το απολαυσω. Το PGXP κανει μικρα θαυματα, και αναμενονται ακομα καλυτερα αποτελεσματα.
Σε καθε περιπτωση ομως, θα προτιμησω 1000 φορες να βλεπω μια καθαρα χρωματα και ευκρινεια, παρα να εχω θολουρα σαν να εχω γλαυκωμα και καταρακτη μαζι.
Παρεπιπτωντος πανω στις αυθεντικες τηλεορασεις, επειδη εχω φιλους τεχνικους και παρακολουθω κοινοτητες, οπως και περασα καποιο διαστημα απο τεχνικο τμημα μεγαλης εταιρειας, οι τυπου καθεδρικου σωληνα ειναι παντελως εκτος εργοστασιακων προτυπων και εν δυναμει μικρες βομβες. Κολλητος απο τυχη δεν ειναι τυφλος οταν εσκασε ο πολλαπλασιαστης της επισκευασμενης τηλεορασης του.
Γιαυτο προσοχη..
Κουβεντα να γινει βεβαια.

Απο εκει και περα, σε παλαιοτερες καταχωρησεις στη κοινοτητα ειδα πως υπαρχει αγνοια για τα Ιαπωνικα RPG του μηχανηματος, με εξαιρεση φυσικα μεταφορες οπου υπηρξαν/υπαρχουν σε υπολογιστες.
Ενω πραγματι τα περισσοτερα εχουν γραμμικη υποθεση και αντιστοιχους περιορισμους, η ιστορια και το βαθος των χαρακτηρων, σε συνδιασμο με την μουσικη επενδυση τα καθιστουν κατι περισσοτερο απο κλασικα.
Σε επομενη λοιπον καταχωρηση θα παραθεσω καποια απο τα καλυτερα παιχνιδια του συστηματος οπου στεκονται μεχρι και σημερα.
 

Getta Robo

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Nov 21, 2022
Messages
164
Τι θα λεγατε τωρα για προτασεις πανω σε παιχνιδια του PS1; Ας παραθεσουμε εδω καποια αγαπημενα με λιγες πληροφοριες για αυτα.
Παρεπιπτωντος, θα μιλησω για παιχνιδια οπου ειναι ειναι αποκλειστικα για το συστημα, ειτε οι εκδοσεις του εχουν κατι το ιδιαιτερο.
Τιτλοι οπου ειναι με κοινη κυκλοφορια σε υπολογιστες, επι το πλειστον ειναι καλυτερα εκει, αρα και παιξτε την καλυτερη εκδοση.

Πρωτου λοιπον ξεκινησουμε, κατι που θα πρεπει να γνωριζετε:

Στα παλαιοτερα χρονια στις 8bit/16bit/32bit κονσολες υπηρχε σοβαρο ζητημα με τα PAL και NTSC, τα λεγομενα τοτε Ευρωπαικα και Αμερικανικα παιχνιδια. Απειροελαχιστα ηταν συμβατα σε διαφορετικες περιοχες, οπου για να τα παιξεις χρειαζοντουσαν διαφορα τεχνασματα, απο μετατροπες στα μηχανηματα η εξωτικα περιφερειακα.

Σαν να μην ελειπε αυτο, υπηρχε και ζητημα με την απεκονιση. Εδω στην Ευρωπη ειχαμε το PAL με τα 50hz και στις ΗΠΑ ειχαν το NTSC στα 60hz.
Περαν του κλασικου προβληματος συμβατοτητας, τα παιχνιδια εδω ηταν με δυο τεραστιες μαυρες γραμμες πανω και κατω απο την οθονη, καθως και επαιζαν/ετρεχαν πιο αργα. Φρικη.


Εν ολιγης, προτιμηστε να παιζετε NTSC παιχνιδια, αφου επι το πλειστον ηταν και το προτυπο τους. Εξαιρεσεις υπαρχουν ελαχιστες και συγκεκριμενες.

Πανω στις προτασεις τωρα. Για καποιο λογο υπαρχει αγνοια πανω στην "Ανατολικη" σχολη των role play games και αρκετες παρανοησεις επισης. Φυσικα ο καθενας εχει τις αποψεις και τις επιλογες του, ας αποσαφηνισουμε ομως καποια πραγματα.
Και επειδη ειναι παρα πολλες οι πληροφοριες πανω στα ειδη και τις κατηγοριες των RPG, το παρακατω αρθρο ξεκαθαριζει τις διαφορες μεταξυ των σχολων τους.

Τα "J-RPG" ειναι συνηθως turn based role play games με παραδειγματα σειρες οπως τα Final Fantasy.
Φυσικα η συλληψη τους δεν ειναι Ιαπωνικη, αλλα ειναι βαθυτατα επιρρεασμενα απο θρυλικες σειρες οπως τα Ultima και Wizardy, οπως και αλλα παλαιοτερα (και) turn based οπου προυπηρξαν σε υπολογιστες και κονσολες τοτε.

Αυτο που ξεχωρισε, περαν του εικαστικου τμηματος την ολη σχολη, ειναι η υποθεση, το βαθος των χαρακτηρων και η μουσικη τους. Οι Ιαπωνικες εταιρειες ειχανε απιστευτη παραγωγη απο τοτε, και ενω στη δυση επι το πλειστον υπηρχε ως υποβαθρο των χαρακτηρων ως τυχοδιωκτων και μισθοφορων, στην Ιαπωνια τους αρεσε ανεκαθεν το αρχετυπο του τραγικου ηρωα, σε βασιλεια και κοσμους με πολλες ανατροπες και αναποδιες, οπου και γιαυτο ξεχωρισαν στο συνολο τους και συνεχιζουν ως σημερα.

Το PS1 εχει κυριολεκτικα δεκαδες τιτλους απο την συγκεκριμενη σχολη, παραθετω λιγους απο καποιους πολυ ιδιαιτερους, για πολυ περισσοτερες πληροφοριες δειτε τους παρακατω συνδεσμους οπου τα αναλυουν περισσοτερο.

Σχεδον ολα τα παρακατω κοστιζουν μια περιουσια για να αποκτηθουν μεταχειρισμενα, ενας ακομα καλος λογος που εκτιμουμε την εξομοιωση λοιπον!

Legend of Dragoon

Απο τα τελευταια και σημαντικοτερα RPG για την κονσολα. ΤΕΡΑΣΤΙΟ σε μεγεθος με τεσσερα CDακια, απιστευτη ιστορια και χαρακτηρες. Δεν ειμαι σιγουρος τι μπορω να γραψω σε λιγες γραμμες, το Legend of Dragoon ειναι απο τους λογους που επισφραγισαν το PS1 ως απο τα σημαντικοτερα στα RPG.

Vagrant Story

Κατα πολλους το καλυτερο RPG στο μηχανημα, οχι αδικα. Παρα πολυ ιδιαιτερο και αξιολογο συστημα μαχης, με απιστευτη μουσικη, υποθεση και χαρακτηρες. Κυκλοφορησε σε μια εποχη οπου η Square-Enix ειχε την "Ρετσινια" οτι δεν μπορει να ξεπερασει τα Final Fantasy / Dragon Quest, και με το συγκεκριμενο ξεπεραστηκαν ως εταιρεια. Δειτε το.

Parasite Eve 1+2


Το πρωτο ειναι ενα υπεροχο Survival Horror RPG και το δευτερο ειναι ενα φοβερο Action Horror RPG. Το τριτο μερος κυκλοφορησε στο PSP οπου θα μιλησουμε μελλοντικα.

Alundra
Alundra | PlayStation 1 | Full Game [4K 60ᶠᵖˢ]
Η μιμιση ειναι απο τις υψιστες μορφες κολακιας. Action RPG στα πλαισια των Legend of Zelda, με πανεμορφη υποθεση και μηχανισμους.

Lunar: Silver Star Story Complete + Lunar: Eternal Blue Complete
PSX Longplay [285] Lunar: The Silver Star Story Complete
https://www.youtube.com/playlist?list=PL6Ar0k_J0QOiJTzcAugKDmfkH7f3fd8gy
Διαμαντια απο την καποτε θρυλικη σειρα. Απιστευτοι χαρακτηρες και υποθεση και επισης τεραστια σε διαρκεια. Απο τις αγαπημενες μου σειρες του χωρου και οχι μονο.
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,792
Περαν του κλασικου προβληματος συμβατοτητας, τα παιχνιδια εδω ηταν με δυο τεραστιες μαυρες γραμμες πανω και κατω απο την οθονη, καθως και επαιζαν/ετρεχαν πιο αργα.
Καλύτερα/πιο ζεστά χρώματα στα PAL όμως (συνήθως). Όσο για το τεράστιες, that's what she said υπερβάλλεις νομίζω. Καμία σχέση με κάτι letterboxes που έχουμε δει κατά καιρούς σε σύγχρονα παιχνίδια. Πάντως αυτό έπαψε να είναι θέμα στη επόμενη γενιά, όπου με εξαίρεση το PS2, οι τίτλοι των άλλων 2 κονσολών υποστήριζαν στη συντριπτική πλειοψηφία τους 60hz.

Legend of Dragoon δε μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε η ιστορία, αλλά μου άρεσε στους υπόλοιπους τομείς, ειδικά στις μάχες και... στο σχεδιασμό-αρχιτεκτονική των πόλεων. Ήταν ενδιαφέρουσες για εξερεύνηση χωρίς να γίνονται βαρετές. Προσωπικά δεν το θεωρώ τόσο εμβληματικό όσο κάποιους άλλους τίτλους που ανέφερες. Θα πρόσθετα επίσης Xenogears και φυσικά τα Suikoden 1,2.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,458
Πήρα παραμάζομα όταν έκανες το post και βρήκα αβέρτα παιχνίδια που είχα παίξει στο παρελθόν σε PS1 και άρχισαν α τα σκαλίζω με το duckstation.

Δεν την παλεύω πολύ, τερμάτισα βέβαια μια το Tekken 3 με Έντι :p αλλά γενικά το μόνο παιχνίδι που δοκίμασα μέχρι τώρα και δεν έφριξα, ήταν το Motorhead που είναι ίσως το μόνο παιχνίδι που φέρνει κάπως σε νεότερα παιχνίδια και έχει και 50fps ΑΝ δεν βάλεις πολλούς αντιπάλους. Σε ραλάκια πήγα να βάλω Ridge Rage και τέτοια Namco γενικά, και έφριξα από το πόσο αργά ήταν, έπιανα 200 και ένιωθα ότι πάω με 40.
NFS 3, καταπληκτικές αναμνήσεις, αλλά μετά το PSX το είχα παίξει και στο PC και εκεί με έχασαν οι κονσόλες και τώρα μου φαίνεται πολύ ρετροπιξελούμπα, θα του δώσω μια ευκαιρία μάλλον, θέλω να ξανατρέξω Aquatica. Μου θύμισε πάντως πόσο γαμάτο ήχο είχε αυτό το παιχνίδι με το live mixing της μουσικής ανάλογα την ταχύτητα σου ή αν τράκαρες, ενώ παρατήρησα και ότι μπαίνοντας σε τούνελ ακουγόταν το αμάξι αντίστοιχα, πολύ μπροστά από την εποχή του.

Θα δοκιμάσω και Wip3out μια.

Τα υπόλοιπα είναι πιο safe επιλογές, Inteligent Qube, Kula World ( που το βρήκα μόνο με το Αμερικάνικο όνομα... τεσπά) και ένα με κάτι πειρατές και καραβάκια που δεν έχω δοκιμάσει ακόμα, θυμάμαι έλιωνα ένα demo disc με αυτό.
 

lelos kounelos

Tarrasque
Joined
Dec 9, 2012
Messages
15,484
Εμείς όποιον έπαιρνε Eddie στο Tekken τον δέρναμε. Μακράν ο πιο εκνευριστικός χαρακτήρας.
Ναι, αλλα... οταν τις μαζευε δεν ηταν μια κατασταση ψυχικης ανατασης; αρα, πολυτιμος για το παιχνιδι.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,458
Εμείς όποιον έπαιρνε Eddie στο Tekken τον δέρναμε. Μακράν ο πιο εκνευριστικός χαρακτήρας.
πως τον δέρνατε ρε αφού δεν μπορούσατε να πλησιάσετε; :p
 

Getta Robo

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Nov 21, 2022
Messages
164
Καλύτερα/πιο ζεστά χρώματα στα PAL όμως (συνήθως). Όσο για το τεράστιες, that's what she said υπερβάλλεις νομίζω. Καμία σχέση με κάτι letterboxes που έχουμε δει κατά καιρούς σε σύγχρονα παιχνίδια. Πάντως αυτό έπαψε να είναι θέμα στη επόμενη γενιά, όπου με εξαίρεση το PS2, οι τίτλοι των άλλων 2 κονσολών υποστήριζαν στη συντριπτική πλειοψηφία τους 60hz.

Legend of Dragoon δε μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε η ιστορία, αλλά μου άρεσε στους υπόλοιπους τομείς, ειδικά στις μάχες και... στο σχεδιασμό-αρχιτεκτονική των πόλεων. Ήταν ενδιαφέρουσες για εξερεύνηση χωρίς να γίνονται βαρετές. Προσωπικά δεν το θεωρώ τόσο εμβληματικό όσο κάποιους άλλους τίτλους που ανέφερες. Θα πρόσθετα επίσης Xenogears και φυσικά τα Suikoden 1,2.
Ειναι συζητισμο αυτο κατα ποσο ισχυε στην εποχη της αναλογικης τηλεορασης, ωστοσο οι Αμερικανικες και Ιαπωνικες εταιρειες το λαμβαναν τυπικα υποψην, και αν. Η κυρια αγορα τους ηταν οι αντιστοιχες χωρες και εμεις ειχαμε τα "στραγαλια" τους. Ξεχωρα φυσικα που τουλαχιστον επι 16bit/32bit ημερων, οι αντιστοιχες εταιρειες αναπτυξης της Ευρωπης ηταν ελαχιστες, και αυτες χρησιμοποιουσαν devkits με το NTSC/60hz ως απεκονιση.

Απο εξαιρεσεις ξερω για την Virgin που ειχε καποιους τιτλους οπου επαιζαν καλα μονο στο PAL/50hz αλλα οχι καποια αλλη εταιρεια. Και οχι στο PS1, ειδικα στους γνωστους τιτλους, με εξαιρεση φυσικα αυτους που κυκλοφορησαν αποκλειστικα εδω.

Δεν ειμαι σιγουρος για ποια συγχρονα παιχνιδια μιλας, απο τα RPG παραπανω μπορω να σου πω οτι το Ευρωπαικο Parasite Eve 2 ειναι κακη μεταφορα. Το Tekken 3 ειναι εχει μεγαλες μπαρες και παιζει ακομα πιο αργα. Γενικοτερα και σε αυτο το ζητημα, οι (λιγες) Ευρωπαικες εταιρεις συνηθως προσεχαν τις PAL εκδοσεις, οπως πχ εκανε η SCE Studio Cambridge με τα MediEvil, αν και παλι οι NTSC εκδοσεις ειναι απλα ανωτερες.

Τωρα, για τα 32bitα XBOX/PS2/Gamecube, 60hz επιλογη ειχαν επι το πλειστον οι κονσολες με τη σειρα που τα εγραψα. Το Gamecube εχει μακραν τα λιγοτερα 60hz, υπαρχουν κυριως σε ΑΑΑ τιτλους, και μολις ενα παιχνιδι εχει Progressive Scan, οπου μαζι με τα 60hz ηταν η κανονικοτητα στα NTSC! Αρα και εδω υποδιεστερα τα PAL.

Για το Legend of Dragon σεβαστο, φυσικα υπαρχουν και παιχνιδια με καλυτερη ιστορια. Περι καλυτερων παιχνιδιων, τα αριστα Xenogears και Castlevania: Symphony of the Night αναφερθηκαν προηγουμενως, και παραθετω μολις 5 "νεα", γιατι ειναι δυσκολο και αδικο να μην τα αναφερουμε ολα τα καλα, οπου ειναι τοσα πολλα, απο τα Persona και Chrono Cross μεχρι φυσικα και τα Sukoden οπου μεταξυ αλλων εχουν και το απιθανο μηχανισμο να μεταφερεις χαρακτηρες απο το πρωτο παιχνιδι στο δευτερο και του προσθετει πολλα αυτο απο μονο του.
Παρεπιπτωντος, και το Xenogears και το Symphony of the Night εχουν δυο πολυ ωραια patch με την Ιαπωνικη μεταγλωτιση τους παρακατω:
Πήρα παραμάζομα όταν έκανες το post και βρήκα αβέρτα παιχνίδια που είχα παίξει στο παρελθόν σε PS1 και άρχισαν α τα σκαλίζω με το duckstation.

Δεν την παλεύω πολύ, τερμάτισα βέβαια μια το Tekken 3 με Έντι :p αλλά γενικά το μόνο παιχνίδι που δοκίμασα μέχρι τώρα και δεν έφριξα, ήταν το Motorhead που είναι ίσως το μόνο παιχνίδι που φέρνει κάπως σε νεότερα παιχνίδια και έχει και 50fps ΑΝ δεν βάλεις πολλούς αντιπάλους. Σε ραλάκια πήγα να βάλω Ridge Rage και τέτοια Namco γενικά, και έφριξα από το πόσο αργά ήταν, έπιανα 200 και ένιωθα ότι πάω με 40.
NFS 3, καταπληκτικές αναμνήσεις, αλλά μετά το PSX το είχα παίξει και στο PC και εκεί με έχασαν οι κονσόλες και τώρα μου φαίνεται πολύ ρετροπιξελούμπα, θα του δώσω μια ευκαιρία μάλλον, θέλω να ξανατρέξω Aquatica. Μου θύμισε πάντως πόσο γαμάτο ήχο είχε αυτό το παιχνίδι με το live mixing της μουσικής ανάλογα την ταχύτητα σου ή αν τράκαρες, ενώ παρατήρησα και ότι μπαίνοντας σε τούνελ ακουγόταν το αμάξι αντίστοιχα, πολύ μπροστά από την εποχή του.

Θα δοκιμάσω και Wip3out μια.

Τα υπόλοιπα είναι πιο safe επιλογές, Inteligent Qube, Kula World ( που το βρήκα μόνο με το Αμερικάνικο όνομα... τεσπά) και ένα με κάτι πειρατές και καραβάκια που δεν έχω δοκιμάσει ακόμα, θυμάμαι έλιωνα ένα demo disc με αυτό.
Πολυ σωστος!

Το Tekken 3 ηταν πολυ καλο παιχνιδι στην εποχη του, ξεπεραστηκε βεβαια μετα απο τοσα χρονια, εχει ακομα ενδιαφερον ομως, εστω για την ιστορια/εξελιξη του.
Το Motorhead διαβαζω κυκλοφορει και σε υπολογιστες, ενδεχομενως να ειναι καλυτερο εκει, διχως τα ζητηματα αναλυσης και hz που εχει η PS1 εκδοση.

Για την ταχυτητα γενικοτερα παντως, αν τρεχεις Ευρωπαικα CD/ISOS δοκιμασε τις αντιστοιχες NTSC εκδοσεις, και αν σου φαινονται ακομα αργα μπορεις να δοκιμασεις με καποιες επιλογες overclock οπου εχει ο Duckstation, χρειαζεται λιγους πειραματισμους αλλα υπαρχει η χρυση τομη για το καθε παιχνιδι. Απο λοιπες ρυθμισεις για τα τρισδιαστατα παντως με το GPXP και το Vulkan θα δεις πολλες καλες διαφορες, ακομα και αν το τρεχεις σε CRT η με αντιστοιχα φιλτρα.

Το Wi3out ειναι κεφαλαιο απο μονο του και θα μιλησουμε συντομα σε αντιστοιχη λιστα παιχνιδιων, οπως και φυσικα για μοναδικα/καμμενα τυπου puzzle οπως ειναι και το απιθανο Vib Ribbon!

Το Overboard ηταν στο πρωτο η στο δευτερο Demo-CD που ειχα παρει με το Playstation Magazine, φοβερος τιτλος οπου φυσικα εχει και καλυτερη εκδοση επισης στα PC, κοιταξε το σιγουρα εκει!
 
Last edited:

Stamatimenos

Death Knight
Joined
Nov 30, 2012
Messages
3,619
Παίζω συχνά PS1 games στο κινητό, και τα Medievil είναι όντως από αυτά που μου αρέσουν πολύ, λόγω ατμόσφαιρας και μουσικής κυρίως. Σίγουρα προτιμώ emulator σε ανάλυση όσο το δυνατόν καλύτερη παρά CRT και φίλτρα κτλ. Τα Spyro, τα Bugs Bunny lost in time, Bugs and Taz αλλά και Sheep Dog n' Wolf επίσης από τα αγαπημένα μου, σαν gameplay αλλά και οπτικά μιας και οι περιορισμένες δυνατότητες της κονσόλας ευνοούν πολύ τα cartoonίστικα παιχνίδια.
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,792
Καλημέρα :)
Δεν ειμαι σιγουρος για ποια συγχρονα παιχνιδια μιλας
Evil Within (πλέον όχι υποχρεωτικά), The Quarry κα. Tbh δεν έχω δει το parasite eve 2, αλλά σε άλλους ευρωπαϊκούς τίτλους (το ίδιο και για τη 16bit γενιά) που έχω δει, δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα.

Τωρα, για τα 32bitα XBOX/PS2/Gamecube, 60hz επιλογη ειχαν επι το πλειστον οι κονσολες με τη σειρα που τα εγραψα. Το Gamecube εχει μακραν τα λιγοτερα 60hz, υπαρχουν κυριως σε ΑΑΑ τιτλους
Α δεν ξέρω για αυτά, γιατί μιλάω για τα 128bitα Βγαίνουν και σε 32bit?:trollface:

Ok σορυ δεν διευκρίνισα ότι εννοούσα ποσοστιαία, ως προς το σύνολο των game libraries που έχουν (πχ στο PlayStation 2 είναι κάπου το 1/3 των τίτλων 60hz και με δεδομένα αυτό, τα λιγότερα όπως ανέφερα, όχι σε καθαρό αριθμό διότι το ps2 έχει και μεγαλύτερη βιβλιοθήκη).
Σχετικά links:

Από εκεί και πέρα, κουβέντα να γίνεται. Ναι τα οφέλη από τις NTSC εκδόσεις είναι αδιαμφισβήτητα, αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη, το μεγαλύτερο συν των emulators, πάνω από αναλύσεις, προδιαγραφές κλπ. είναι η πρόσβαση σε τίτλους που δεν κυκλοφόρησαν ποτέ επίσημα στα μέρη μας, όπως πχ τα διαμάντια Alien Homind (από τη Behemoth, ναι τη γνωστή) και Baten Kaitos Origins μιας και αναφέραμε το gamecube ή το Rendering Ranger R2, η παιχνιδάρα που έσπρωξε τις αντοχές του snes στα άκρα και έμεινε μόνο Ιαπωνία, παρόλο που είναι από το δημιουργό του Turrican.

Αυτή η δυνατότητα επιλογής δηλαδή, όπως και η διατήρηση παιχνιδιών, είτε επειδή έχουν χαθεί-αναζητούνται τα δικαιώματα είτε επειδή μπήκαν σε κάποιο χρονοντούλαπο και δε βγήκαν ποτέ είναι το μεγαλύτερο ατού του emulation.

Γενικά το regional lockout ήταν από τις μεγαλύτερες μλκ που έκαναν τότε οι εταιρίες. Υποτίθεται ότι γινόταν για να μην χάνονται κέρδη με εισαγωγές από χώρες που κόστιζαν τα παιχνίδια λιγότερο. Τότε όμως, γιατί το game gear και όλα τα gameboy είναι region free; Does not compute, που λένε και στο χωριό μου.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,458
Καλημέρα :)

Evil Within (πλέον όχι υποχρεωτικά), The Quarry κα. Tbh δεν έχω δει το parasite eve 2, αλλά σε άλλους ευρωπαϊκούς τίτλους (το ίδιο και για τη 16bit γενιά) που έχω δει, δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα.


Α δεν ξέρω για αυτά, γιατί μιλάω για τα 128bitα Βγαίνουν και σε 32bit?:trollface:

Ok σορυ δεν διευκρίνισα ότι εννοούσα ποσοστιαία στο σύνολο των game libraries που έχουν (πχ στο PlayStation 2 είναι κάπου το 1/3 των τίτλων 60hz και με δεδομένα αυτό τα λιγότερα όπως ανέφερα, όχι σε καθαρό αριθμό διότι το ps2 έχει και μεγαλύτερη βιβλιοθήκη).
Σχετικά links:

Από εκεί και πέρα, κουβέντα να γίνεται. Ναι τα οφέλη από τις NTSC εκδόσεις είναι αδιαμφισβήτητα, αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη, το μεγαλύτερο συν των emulators, πάνω από αναλύσεις, προδιαγραφές κλπ. είναι η πρόσβαση σε τίτλους που δεν κυκλοφόρησαν ποτέ επίσημα στα μέρη μας, όπως πχ τα διαμάντια Alien Homind (από τη Behemoth, ναι τη γνωστή) και Batek Kaitos Origins μιας και αναφέραμε το gamecube ή το Rendering Ranger R2, η παιχνιδάρα που έσπρωξε τις αντοχές του snes στα άκρα και έμεινε μόνο Ιαπωνία, παρόλο που είναι από το δημιουργό του Turrican.

Αυτή η δυνατότητα επιλογής δηλαδή, όπως και η διατήρηση παιχνιδιών, είτε επειδή έχουν χαθεί-αναζητούνται τα δικαιώματα είτε επειδή μπήκαν σε κάποιο χρονοντούλαπο και δε βγήκαν ποτέ είναι το μεγαλύτερο ατού του emulation.

Γενικά το regional lockout ήταν από τις μεγαλύτερες μλκ που έκαναν τότε οι εταιρίες. Υποτίθεται ότι γινόταν για να μην χάνονται κέρδη με εισαγωγές από χώρες που κόστιζαν τα παιχνίδια λιγότερο. Τότε όμως, γιατί το game gear και όλα τα gameboy είναι region free; Does not compute, που λένε και στο χωριό μου.
In June 2022, Ziggurat Interactive announced that the game would be ported to Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, and PlayStation 5, with Limited Run Games set to distribute physical copies for the Super Nintendo Entertainment System.[2]

 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,792
Για PC που το βρίσκουμε ρε συ; (edit-μάλλον δεν έχει βγει ακόμα)
Limited run τσέκαρα για την snes... Μόνο για ntsc συστήματα #kleo
 
Last edited:

Getta Robo

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Nov 21, 2022
Messages
164
Καλημέρα :)

Evil Within (πλέον όχι υποχρεωτικά), The Quarry κα. Tbh δεν έχω δει το parasite eve 2, αλλά σε άλλους ευρωπαϊκούς τίτλους (το ίδιο και για τη 16bit γενιά) που έχω δει, δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα.


Α δεν ξέρω για αυτά, γιατί μιλάω για τα 128bitα Βγαίνουν και σε 32bit?:trollface:

Ok σορυ δεν διευκρίνισα ότι εννοούσα ποσοστιαία, ως προς το σύνολο των game libraries που έχουν (πχ στο PlayStation 2 είναι κάπου το 1/3 των τίτλων 60hz και με δεδομένα αυτό, τα λιγότερα όπως ανέφερα, όχι σε καθαρό αριθμό διότι το ps2 έχει και μεγαλύτερη βιβλιοθήκη).
Σχετικά links:

Από εκεί και πέρα, κουβέντα να γίνεται. Ναι τα οφέλη από τις NTSC εκδόσεις είναι αδιαμφισβήτητα, αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη, το μεγαλύτερο συν των emulators, πάνω από αναλύσεις, προδιαγραφές κλπ. είναι η πρόσβαση σε τίτλους που δεν κυκλοφόρησαν ποτέ επίσημα στα μέρη μας, όπως πχ τα διαμάντια Alien Homind (από τη Behemoth, ναι τη γνωστή) και Baten Kaitos Origins μιας και αναφέραμε το gamecube ή το Rendering Ranger R2, η παιχνιδάρα που έσπρωξε τις αντοχές του snes στα άκρα και έμεινε μόνο Ιαπωνία, παρόλο που είναι από το δημιουργό του Turrican.

Αυτή η δυνατότητα επιλογής δηλαδή, όπως και η διατήρηση παιχνιδιών, είτε επειδή έχουν χαθεί-αναζητούνται τα δικαιώματα είτε επειδή μπήκαν σε κάποιο χρονοντούλαπο και δε βγήκαν ποτέ είναι το μεγαλύτερο ατού του emulation.

Γενικά το regional lockout ήταν από τις μεγαλύτερες μλκ που έκαναν τότε οι εταιρίες. Υποτίθεται ότι γινόταν για να μην χάνονται κέρδη με εισαγωγές από χώρες που κόστιζαν τα παιχνίδια λιγότερο. Τότε όμως, γιατί το game gear και όλα τα gameboy είναι region free; Does not compute, που λένε και στο χωριό μου.
Καλησπερα!

Δεν θυμαμαι αν εχει μαυρες γραμμες το Evil Within και δεν εχω δει το The Quarry. Απο ανεξαρτητες παραγωγες οπου παρακολουθω κυριως για τα νεα παιχνιδια σε υπολογιστες, δεν εχω παρατηρησει τετοια ζητηματα.
Για τα 8/16bit παντως, επειδη ασχολουμαι απο τοτε ως σημερα, αυτα οπου ειναι Ιαπωνικης/Αμερικανικης προελευσης, εχουν στην απολυτη πλειοψηφια προβληματικες μεταφορες, με ελαχιστες εξαιρεσεις.
Δες πχ τα Mario και Sonic. Εδω τους ειχαμε "συμπυκνωμενους λογω των μαυρων γραμμων, ξεχωρα οπου η μουσικη παιζει σαν χαλασμενο κασετοφωνο σε χαμηλες ταχυτητες..

Για το PS1 τωρα μπορω να σου πω οτι τα Tekken 3 και Resident Evil 2 εχουν επισης φριχτες μεταφορες στην Ευρωπη. Τα επαιζα τοτε Αμερικανικα μηνες πριν κυκλοφορησουν επισημως εδω.
Ο "πολεμος των bits" ηταν ενα marketing κολπο για προωθησει και πωλησεις. τα Dreamcast/PS2/Gamecube/XBOX ειναι 32bit, η γενια αποκαλειται 128bitη επειδη και καλα ηταν δυο φορες ανωτερη απο το Nintendo 64. Πολυ καλο αρθρο επι αυτου εχει η wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sixth_generation_of_video_game_consoles#Bits_and_system_power

Κοιτα στο PS2 θεωρητικα υπαρχει ας πουμε στο 1/3 απο τη λιστα εδω, αλλα ας δουμε την ποιοτητα πανω απο την ποσοτητα. Τα God of War, Final Fantasy, Xenosaga, Rule of Rose, Zone of the Enders.. Τι να κανω τα FIFA και αντιστοιχα οπου εχουν 60hz σε σχεση με τα προηγουμενα; Και απο τους PAL τιτλους οπου υποστηριζουν 60hz, μετα βιας το 1/4 και πολυ λεω, εχουν Progressive Scan. Ενω στο PS2 υπαρχουν παρα πολυ τιτλοι οπου υποστηριζουν και τα δυο.
Τα ιδια και χειροτερα για το Gamecube. Μολις ενας τιτλος με Progressive Scan! To Godzilla οπου και το εχω απο τοτε. Εχεις δει το Twilight Princess και τα Metroid Prime με Progressive Scan; Καμια σχεση με τις "απλες" εκδοσεις!

Πραγματι, αφου οι περισσοτερες εταιρειες ειχαν ως βαση τις ΗΠΑ και την Ιαπωνια υπηρξαν και πολλα αποκλειστικα διαμαντια. Απο Τα Earthbound και Final Fantasy 6 μεχρι το Baten Kaitos Origins και το Phantom Dust. Δεν μιλαμε καν για τα μεταφρασμενα απο Ιαπωνια, μιλαμε για τεραστια ποσοτητα πολυ σημαντικων τιτλων, οπου ευτυχως μεταφραζονται πανω απο 25 χρονια τωρα στο www.romhacking.net

Επειδη ασχολουμαι με την ψηφιακη διατηρηση σε διαφορες ομαδες, μπορω να πω οτι τα πραγματα ειναι δυσκολα. Ενω τα εμπορικα παιχνιδια εχουν ψηφιοποιηθει, εστω τα περισσοτερα, το προβλημα ειναι με τις ημιτελης, ακυκλοφορητες και πρωιμες εκδοσεις. Πολλοι εχουν στην κατοχη τους τετοιους τιτλους και αγνοουν την σημαντικοτητα τους. Ειδικα στην Ελλαδα, κυκλοφορουσαν πολυ στα περιοδικα, και οι συντακτες οπου ισως τα εχουν ακομα, δεν γνωριζουν το ποσο σημαντικο ειναι να διατηρηθουν. Εχω επικοινωνησει και επικοινωνω με κοσμο γιαυτο το σκοπο με επιτυχια μεχρι στιγμης.

Η κατασταση με τις περιοχες και τα κλειδωματα εχει να κανει με εμπορικα και πολιτικα παιχνιδια. Υποτιθεται πως τα φορητα μπορεις να τα παρεις σε ολο το κοσμο, εξου οπου δεν ειχαν περιορισμους.
Τριχες βεβαια, αφου κονσολες οπως τα Atari Jaguar, Neo Geo και 3DO επι το πλειστον δεν ειχαν κλειδωματα/περιορισμους.
Για PC που το βρίσκουμε ρε συ; (edit-μάλλον δεν έχει βγει ακόμα)
Limited run τσέκαρα για την snes... Μόνο για ntsc συστήματα #kleo
In June 2022, Ziggurat Interactive announced that the game would be ported to Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, and PlayStation 5, with Limited Run Games set to distribute physical copies for the Super Nintendo Entertainment System.[2]


Μπραβο οπου επανακυκλοφορησε το διαμαντι, δυστηχως ομως το ανελαβαν οι απατεωνες. Και κλασικα τελειωσε την πρωτη μερα, με τα κορακια τους φιλους τους να τα εχουν παρει ολα και να τα μεταπωλουν 4χ φορες πανω απο την αρχικη τιμη. Κριμα οπου δεν ειχε τα δικαιωματα η πολυ σοβαρη retro-bit οπου εχει κανονικες παραγωγες και διαθεσιμοτητα και πολυ προσεγμενες εκδοσεις σε καλυτερες τιμες.

Χαιρομαι οπου το θεμα και η συζητηση εχουν αριστο επιπεδο, θα προχωρησω απο εβδομαδα για τα καλα και αγνωστα παιχνιδια τρομου, οπου υπαρχουν πολυ αξιολογες κυκλοφοριες, με μια πολυ ιδιαιτερη που περιμεναμε χρονια και επιτελους μεταφραστηκε!
 

vtheofilis

Death Knight
Joined
Dec 11, 2012
Messages
4,432



Χαιρομαι οπου το θεμα και η συζητηση εχουν αριστο επιπεδο, θα προχωρησω απο εβδομαδα για τα καλα και αγνωστα παιχνιδια τρομου, οπου υπαρχουν πολυ αξιολογες κυκλοφοριες, με μια πολυ ιδιαιτερη που περιμεναμε χρονια και επιτελους μεταφραστηκε!

Mizzurna Falls;

 
Top Bottom