What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Συζήτηση για τις next gen κονσόλες

Getta Robo

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Nov 21, 2022
Messages
164
Το Pixel και εγώ καθαρά για home computers το θυμάμαι, γενικά και όχι μόνο για Amiga/ST. Μάλιστα έχω την εντύπωση ότι είχε και τεχνικό περιεχόμενο, απεθυνόμενο και σε κοινό που το έβλεπε πιο σοβαρά. Οι δισκέτες που έδινε είχανε κυρίως προγράμματα.

Αυτή την εντύπωση έχω τουλάχιστον και αυτός νομίζω ήταν ο λόγος που εγώ προτιμούσα το User που ήταν επικεντρωμένο στα παιχνίδια και κυρίως στην Amiga.
Κι εγώ το Pixel το θυμάμαι ως περιοδικό των home computers, πρέπει να είχα μεταβεί στο PC Master και δεν πρόλαβα την κονσολοστροφή.
Το Pixel ειχε ξεκινησει απο το 1988 να παρουσιαζει καποια κονσολονεα, διαφημισεις και αντιστοιχες ειδησεις. Φυσικα κυριως υπηρχε για εκθιαζει την Amiga οπου τους εδινε και τοσο μεγαλη χαρα η μεγαλη κυρια, σε καθε περιπτωση ομως απο το 1993 υπηρχε κατα πολυ περισσοτερη κονσολο-υλη, μεχρι και το κλεισιμο της πρωτης γενιας του περιοδικου.
Δεν έχεις τύχει τσαντισμένο Commodoreo σε φόρουμ. Τσαντισμένο γιατί πόσταρες το επεισόδιο του AVGN για το CD32. O οποίος commodore fan έπειτα προσπαθούσε να πείσει για το πόσο αδικημένο μηχάνημα ήταν το CD32.
Εδω να πω, οτι εχω μερικα παρασημα. Εχω.. διαφωνησει ας πουμε με αντιστοιχο λαο του CD32. Πραγματι οι της Commodore το εχουν παρει καπως το ζητημα και τελος παντων πιθανοτερο ειναι να πινουν νερο απο την Φουκοσιμα, παρα να αποδεχθουν οτι η Amiga δεν ειναι το τελειοτερο πραγμα στο γαλαξια. Ας ειναι καλα οι του Pixel και του User που τους γαλουχησαν ετσι.
Έδωσαν γενναία μάχη οι home computers της εποχής αλλά τους εμβόλισαν από την μία πλευρά οι κονσόλες και από την άλλη τα PCs. Θυμάμαι και τις προσπάθειες της Amstrad με τον 6128 Plus και την κονσόλα GX4000.
Οταν εχεις τους Ιαπωνικους κολοσσους με την απιστευτη ερευνα αγορας και τους υπερπρογραμματιστες απο τις διαφορες ΑΑΑ εταιρειες στο πλευρο τους, εναντι των κυριως υποδιεστερων Αγγλων, η αληθεια και η διαφορα φανηκε γρηγορα. Το προβλημα ειναι ο στυγνος οπαδισμος που καλλιεργουσαν τα περιοδικα. Εδω ελεγαν οτι τα Street Fighter 2, Mortal Kombat και αλλα της Amiga, ειχαν τελειες μεταφορες απο τα ηλεκτρονικα. Οχι καλες, οχι αρεστες, τελειες. Και στη πραγματικοτητα δεν υπηρξε καμια μαχη στην Ευρωπη με την ελευση των 16bit. Η μαχη ηταν κατα φαντασια, και μονο στις σελιδες των περιοδικων. Η παιχνιδοαγορα ειχε εκπαραθυρωσει τους micro/home για πολλους λογους.
Σαϊνια και Αλμανάκο...Χτυπάς ευαίσθητες χορδές πολύ αγαπημένων περιοδικών που βρίσκονται καταχωνιασμένα σε συγγενική αποθήκη. Ευτυχώς που δε βρίσκονται στη δική μου που πλημμύρισε και μαζί χάθηκαν όλα τα pc περιοδικά που είχα στη συλλογή μου, μαζί με πάμπολλα pc master, αρχής γενομένης από το 1998 με το μεγάλο αφιέρωμα στα παιχνίδια ποδοσφαίρου λόγω μουντιαλ 1998. Κλαψ λυγμ, τα πράγματα που χάνονται τα αγοράζεις ξανά αν μπορείς, τα συναισθήματα νοπ.
Ημουν επισης αναγνωστης και των δυο περιοδικων. Γιατι με καλυπταν καποτε πιτσιρικας ως υλη, και γιατι Pixel και User εβρισκα καθε 69η εκλειψη ηλιου στη περιοχη μου. Δεν ξερω τι σκαλωμα ειχαν με την Καλλιθεα, αλλα σπανιως τα εβρισκες.
Το καλο νεο τουλαχιστον ειναι πως ολα τα παλια PC Master εχουν σαρρωθει, και τα Σαινια / Αλμανακο λογικα θα σαρρωθουν εντος του 2024.
Αρχές 90, με τις κονσόλες έκανε κάποια reviews για κονσολοπαίχνιδα (δεν είχαν και μεγάλη διαφορά τεχνολογικά από τα home micros της εποχής) και αν θυμάμε καλά, έφτιαξε και το Pixel NG, αποκλειστικά για κονσόλες, στην αρχή σαν επιπλέον φυλλάδιο μέσα στο περιοδικό και μετά το τελευταίο τεύχος του κανονικού "Pixel", σαν διάδοχος του για πολύ λίγο όμως.
To Pixel ολοκληρωθηκε το 1996 ως αμιγως περιοδικο τεχνολογιας/home/micros/κονσολων. Το 1997 ως Pixel Next Generation ειχε αφοσιωθει στις κονσολες και με λιγη υλη πανω στη τεχνολογια και δρωμενα. Ηταν επισης με διαφορα το καλυτερο περιοδικο για κονσολες οπου υπηρξε ποτε στην Ελλαδα.
Ομως... Ολα τα καλα καποτε τελειωνουν, και το PNG τελειωσε και γρηγορα...........................
Τα Σαΐνια τα θυμάμαι σαν παιδικό/προεφηβικό περιοδικό ποικίλης ύλης. Δεν ξέρω κατά πόσο είχαν ιδιαίτερη σχέση με την Ninty, ούτως ή άλλως, από ένα σημείο και μετά το Playstation κυριάρχησε λόγω modchip στην ελληνική αγορά όσον αφορά τις κονσόλες. Νομίζω κιόλας, ότι αν κράταγε κάπως η Amiga, ήταν λόγω του ότι δεν ήταν τόσο εύκολη η πειρατεία στην κασέτα.

To Pixel ή θα πήγαινε στην κονσόλα, ή θα έκλεινε, Μόνο αν είχε ενσωματώσει το PC αντί να βγει το PC master θα επιβίωνε.
Και τα δυο περιοδικα (Αλμανακο/Σαινια) ηταν της προεφηβικης ηλικιας.
Τα Σαινια ειχαν αριστες σχεσεις με την Itochu και επειτα τη Nortec, αφου ειχαν και αμεση συνεργασια στο να εκδιδουν ιστοριες (πχ Mario και Zelda) αλλα και η εκδοτικη τους τα διαφορα φυλλαδια προωθησης. Μας τα ειπε τα παραπανω η πρωην εκδοτρια της εταιρειας. Το Αλμανακο ειχε σαφως καλυτερες σχεσεις με τη Zegetron, αφου καθεαυτου η ιδια η Disney ειχε και καλυτερες σχεσεις με τη Sega. Και τα δυο παρουσιαζαν για ολες τις κονσολες, διχως απαραιτητα να πεφτει και θαψιμο. Με εξαιρεση φυσικα την επειτα περιοδο του Αλμανακο, οπου φορουσαν και σωβρακοφανελα της sony.
Οντως διαδωθηκαν πολυ τα micros/home λογω της πειρατιας. 150/300δρχ αλλωστε εχουν πολυ μεγαλη διαφορα των 5000-20000 των κασετων.
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,333
Φυσικα κυριως υπηρχε για εκθιαζει την Amiga οπου τους εδινε και τοσο μεγαλη χαρα η μεγαλη κυρια

Και που είναι δηλαδή το πρόβλημα? ??

:p :p :p

Οταν εχεις τους Ιαπωνικους κολοσσους με την απιστευτη ερευνα αγορας και τους υπερπρογραμματιστες απο τις διαφορες ΑΑΑ εταιρειες στο πλευρο τους

Δυστυχώς, τώρα τα μαθαίνουμε αυτά!!! Λόγω της γλώσσας αφενός, αφετέρου της επιρροής του αγγλικού τύπου (καινούργιο παιχνίδι Dizzy Wow!!!!!! ), μαθαίναμε ελάχιστα νέα από τον υπολοιπο κόσμο!!! Καλά καλά δεν ξέραμε τι παιχνίδια έβγαζε η Ευρώπη!!!!!

Ηταν επισης με διαφορα το καλυτερο περιοδικο για κονσολες οπου υπηρξε ποτε στην Ελλαδα.

Δεν το αγόρασα ποτέ, γιατί μετά το Pixel στράφηκα στο PC Master!! Λόγω του είδους των games που δεν είχαν οι κονσόλες!!!
 

Getta Robo

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Nov 21, 2022
Messages
164
Και που είναι δηλαδή το πρόβλημα? ??

:p :p :p



Δυστυχώς, τώρα τα μαθαίνουμε αυτά!!! Λόγω της γλώσσας αφενός, αφετέρου της επιρροής του αγγλικού τύπου (καινούργιο παιχνίδι Dizzy Wow!!!!!! ), μαθαίναμε ελάχιστα νέα από τον υπολοιπο κόσμο!!! Καλά καλά δεν ξέραμε τι παιχνίδια έβγαζε η Ευρώπη!!!!!



Δεν το αγόρασα ποτέ, γιατί μετά το Pixel στράφηκα στο PC Master!! Λόγω του είδους των games που δεν είχαν οι κονσόλες!!!
Αρκετα παιχνιδια ηρθαν μεταφρασμενα στα Αγγλικα και στην Ευρωπη. Αλλωστε εταιρειες-κολοσσοι οπως οι Nintendo, Sega, Capcom, Konami, IREM, Namco και ποσες δεκαδες ακομα, Ιαπωνικες ηταν και παραμενουν. Αλλα και ειχαν ισχνη αν οχι ανυπαρκτη παρουσια στους micros/home. Και σχεδον παντα με αθλιες μεταφορες.
Το αλλο που πιανεις, που ειναι και παρα πολυ σωστο, δεν φτανει η παραπληροφορηση που υπηρχε εις βαρος των κονσολων, τα αγγλοπεριοδικα προωθουσαν και τα δικα τους παιδια, απο το νησι. Και ουκ ολιγα πραγματικα καλα παιχνιδια, δεν διαδωθηκαν ουτε φυσικα ειχαν καλη εισπρακτικη επιτυχια, αφου οι φιλοι μας οι Αγγλοσαξωνες συντακτες, υπερβαθμολογουσαν τα εγχωριας παραγωγης παιχνιδια, αφου με τους φιλους τους, τους αντιστοιχους προγραμματιστες, παιζανε βελακια και πινανε και ζεστες μπυρες μαζι.
Το καλο της υποθεσης ειναι πως σχεδον ολα τα Pixel Next Generation εχουν επισης σαρρωθει και αξιζει να το δεις, ειδικα στα πρωτα τευχη οπου ο Ηλιας Κουκουτσας, ενας απο τους καλυτερους αρθρογραφους του χωρου στην Ελλαδα, εδωσε ρεσιταλ στο περιοδικο.
 

vtheofilis

Death Knight
Joined
Dec 11, 2012
Messages
4,433
Υπήρχε αρκετό jank ένθεν και ένθεν. Δεν θα έλεγα ότι οι Ιάπωνες βγάζανε μόνο καλά παιχνίδια.

Σε ότι αφορά τα ports, πολλές φορές δεν είχαν καν πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα οι devs, στην καλύτερη να τους στέλνανε καμιά καμπίνα και να παλεύανε με φωτογραφίες και βίντεο.

Χωρίς πρόσβαση σε πηγαίο κώδικα, δεν γινόταν σωστό port. Και αν δεν κάνω λάθος, πολλά joystick για Amiga είχαν μόνο 2 κουμπιά, ενώ τα arcades είχαν 4, τουλάχιστον ( τα ξυλίκια νομίζω τα 6 τα είχαν σταντάρ, και δεν θυμάμαι αν έχουν υπάρξει και μηχανήματα με 8 κουμπιά ). Άντε να κάνεις σεφτέ. Παρόμοιο πρόβλημα είχε και το PC, αν και εκεί δεν ήταν τόσο έντονο ( το Gravis είχε 4 κουμπιά ).
 
Last edited:

Getta Robo

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Nov 21, 2022
Messages
164
Υπήρχε αρκετό jank ένθεν και ένθεν. Δεν θα έλεγα ότι οι Ιάπωνες βγάζανε μόνο καλά παιχνίδια.

Σε ότι αφορά τα ports, πολλές φορές δεν είχαν καν πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα οι devs, στην καλύτερη να τους στέλνανε καμιά καμπίνα και να παλεύανε με φωτογραφίες και βίντεο.

Χωρίς πρόσβαση σε πηγαίο κώδικα, δεν γινόταν σωστό port. Και αν δεν κάνω λάθος, πολλά joystick για Amiga είχαν μόνο 2 κουμπιά, ενώ τα arcades είχαν 4, τουλάχιστον ( τα ξυλίκια νομίξω τα 6 τα είχαν σταντάρ, και δεν θυμάμαι αν έψουν υπάρξει και μηχανήματα με 8 κουμπιά ). Άντε να κάνεις σεφτέ. Παρόμοιο πρόβλημα είχε και το PC, αν και εκεί δεν ήταν τόσο έντονο ( το Gravis είχε 4 κουμπιά ).
Φυσικα. Υπαρχουν παμπολα κακα παιχνιδια εκ Ιαπωνιας, και πολλα καλα απο την Ευρωπη. Οταν ομως πχ η Ιαπωνια σου λεει εγω εχω βγαλει απο καλα παιχνιδια τα Sonic, τα Mario, τα Street Fighter, τα Final Fantasy, και στα Ευρωπαικα περιοδικα παρουσιαζανε ως κορωνιδες τα Super Frog, Shadow of the Beast και Agony........... ε υπηρχε προβλημα. Και φανηκε, με το παραπανω.
Καλως η κακως, τα παραπανω ηταν και τα δημοφιλη παιχνιδια των ηλεκτρονικων, οπου "εσερναν" το χορο στα micros, home και κονσολες. Τα δυο πρωτα δεν μπορεσαν να ακολουθησουν, οχι με την αντιστοιχη επιτυχια και βαθος και κονσολων. Δεν μπορουσαν καν να δημιουργησουν ενδιαφερουσες αντιγραφες, οπου τουλαχιστον επιχειρουσαν στις ΗΠΑ.
Ειχαν μικρη σημασια αυτα. Τα περιοδικα της εποχης μπορουσαν να φανατιζαν το κοινο οτι ολα ειναι μια χαρα και τα παιχνιδια και μεταφορες που ειχαν, ηταν εξαισιες. Εδω το Pixel ειχε πεσει ηδη απο το γκρεμο και παρουσιαζε παιχνιδια Amiga με ζηλο και παθος, οπου νομιζες οτι η Amiga ειχε ξεπαστρεψει τα 16bitα και πλεον τα εβαζε με τα 32bitα Saturn και Playstation. Ποσο σεναριο επιστημονικης φαντασιας;
Τα χειριστηρια στους υπολογιστες ( controllers) ηταν πομενεμη ιστορια για πολλα χρονια. επι quickshot αρχισαν να αλλαζει η κατασταση, και με το 1995+ να θεωρειται μονοδρομος η αναπτυξη σοβαρων χειριστηριων.
 

vtheofilis

Death Knight
Joined
Dec 11, 2012
Messages
4,433
APIs, USB, και GUI στο λειτουργικό. Έχουν εξαλείψει τεράστιο μέρος της δυσκολίας για την ανάπτυξη τίτλων, και τεράστιο μέρος της δυσκολίας του σεταρίσματος.

Εν τω μεταξύ, οι κονσόλες ανακάλυψαν το Internet, τα πατς, και ξαναανακάλυψαν τις αναβαθμίσεις του Hardware.

Από την εποχή του Atari VCS/2600, έμπαιναν στις κασέτες πρόσθετα κυκλώματα για να αναβαθμίζονται οι κονσόλες χωρίς να είναι άμεσα αντιληπτό στον πελάτη. Πχ, το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει στο NES από άποψη περιεχομένου, χωρίς mappers, coprocessors κτλ είναι το Super Mario. Bros. To αρχικό του 1985.
Αυτό χάθηκε σε μεγάλο βαθμό με την έλευση του CD, αλλά επανήλθε με την προηγούμενη γενιά κονσολών.
 

vtheofilis

Death Knight
Joined
Dec 11, 2012
Messages
4,433
Το Super FX ήταν το πιο γνωστό, υπάρχουν πολλά ακόμα.

Πάντως, η Rare ( Donkey Kong Country ) και η Factor 5 ( Super Turrican 2 ), second parties, έκαναν "παπάδες" χωρίς extra chips.

Το SNES ήταν η αποθέωση του φαινομένου των coprocessors, Αν στο NES προέκυψαν από σπόντα/ανάγκη, στο SNES ήταν προϊόν σχεδιασμού της Nintendo.

H Sega είναι αντίθετα πιο γνωστή για επεκτάσεις στην κονσόλα, αλλά και η NEC δεν πήγαινε πίσω με το PC-Engine.
 
Last edited:

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,701
οι home computers θα πάρουν την εκδίκησή τους από το υπερπέραν με την σύγχρονη μετενσάρκωσή τους, το Steam Deck!
To steam deck έχει λίγο χαρακτήρα home computer, αλλά πολύ περισσότερο σύγχρονη μετενσάρκωση είναι το Raspberry Pi και ειδικά το Pi 400.

Σε άλλα νέα κάτι είδα για διαρροή για νέα «κονσόλα» από την Valve.

 
Last edited:

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,379
Ναι είναι αυτό που συζητούσαμε σε άλλο thread για το συνοδευτικό box του VR headset.
 

chek2fire

Mind-flayer
Joined
Dec 14, 2012
Messages
2,154
και ενώ εδώ στην Ελλάδα όλοι λέγαμε ότι θα πάει απατο οι προ-πωλήσεις του νέου gadget του ps5 έχουν γίνει ήδη soldout στην Ιαπωνία.
βέβαια πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι αυτό το gadget απευθύνεται πιο πολύ στην πραγματικότητα της ζωής της Ιαπωνίας
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,475
και ενώ εδώ στην Ελλάδα όλοι λέγαμε ότι θα πάει απατο οι προ-πωλήσεις του νέου gadget του ps5 έχουν γίνει ήδη soldout στην Ιαπωνία.
βέβαια πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι αυτό το gadget απευθύνεται πιο πολύ στην πραγματικότητα της ζωής της Ιαπωνίας
έχω αρχίσει να πιστεύω ότι αν κάτι γράφει "portable console/vgame" θα πουλάει πάντα στην Ιαπωνία :p
 

Bathory

Lich
Φασαίος Larianός Rocket League RQ Crew 1st Tournament Order of Alucard Foot Clan Inductee
Joined
Dec 5, 2012
Messages
7,086
ps.jpg



fb2f3438-0ae8-40c7-95b7-3a0276547a2a_text.gif
 

Tony Corvus

Ancient Red Dragon
Φασαίος Larianός Τσοβόλα δώστα όλα Sign me up! Approval of the Admiral
Joined
Dec 1, 2012
Messages
11,270
Αφού βλέπει ΜΑΡΒΕΛ, τι περίμενες;
 

Getta Robo

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Nov 21, 2022
Messages
164
Πχ, το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει στο NES από άποψη περιεχομένου, χωρίς mappers, coprocessors κτλ είναι το Super Mario. Bros. To αρχικό του 1985.
Ενημερωτικα, το Micro Mages δεν εχει εξειδικευμενο mapper (0) και ειναι παρα πολυ εντυπωσιακο. Και μολις 40kb!
 
Top Bottom