Αυτήν την περίοδο παίζω κι εγώ το Horizon Zero Dawn (είμαι στο 80% της περιπέτειας) και ομολογώ πως το έχω ευχαριστηθεί. Είναι ο υπέροχος κόσμος και η συμπαθέστατη πρωταγωνίστρια; Είναι το πολύ ενδιαφέρον σύστημα μάχης; Δεν ξέρω. Ίσως έχει να κάνει με το γεγονός ότι ξεκίνησα το παιχνίδι κρατώντας μικρό καλάθι. Νομίζω, πάντως, πως ο
@ebon page το αδικεί βαθμολογώντας το 6,5/10. Θα προσπαθήσω να αναλύσω τη δική μου άποψη βασιζόμενος στα στοιχεία που μας παραθέτει.
Open world
Πιστεύω πως ένα τέτοιο παιχνίδι δεν θα μπορούσε να είναι τίποτε άλλο από open world. Τόσο τα μεταποκαλυπτικά τοπία όσο και τα τέρατα-μηχανές δεν θα μπορούσαν να δείξουν το μέγεθός τους (κυριολεκτικά και μεταφορικά) με άλλον τρόπο και δεν θα έδιναν την ίδια αίσθηση στον παίκτη.
Κόσμος
Δεν θεωρώ πως ο κόσμος είναι μονότονος και άδειος. Η ποικιλία των μηχανών και η εναλλαγή των τοπίων μόνο μονοτονία δεν φέρνει στον παίκτη. Επίσης, δεν κατάλαβα το “άδειος”. Άδειος όσον αφορά τον αριθμό των μηχανών; Αν ήταν περισσότερες, το παιχνίδι θα ήταν ένα μόνιμο κυνηγητό. Άδειος όσον αφορά τον αριθμό των settlements/πόλεων; Νομίζω πως ο αριθμός τους είναι όσος χρειάζεται για να φανεί και το μέγεθος της καταστροφής και η κυριαρχία των μηχανών. Προσωπικά, αυτό δεν με απασχόλησε καν.
Χάρτης
Θα διαφωνήσω ότι από την αρχή είναι γεμάτος με δεκάδες εικονίδια. Αυτό γίνεται όταν κάνεις override κάποιες συγκεκριμένες μηχανές (tallnecks), οι οποίες σου αποκαλύπτουν συγκεκριμένα κομμάτια του χάρτη και σου δίνουν έναν μπούσουλα. Αν και μου αρέσει πολύ η εξερεύνηση, προσωπικά δεν με πείραξε.
Side quests
Όντως, από ένα σημείο και μετά, υπάρχουν επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες. Ωστόσο, το ίδιο δεν συμβαίνει στο 99% των ανοιχτόκοσμων παιχνιδιών; Γι’ αυτό και δεν το θεωρώ κάτι τόσο αρνητικό. Με λίγα λόγια, το περίμενα και, εφόσον δεν με κούρασαν καθόλου παίζοντάς τες, παραβλέπω την όποια επαναληψιμότητα. Ίσως αν τα open world παιχνίδια δεν κατασκευάζονταν με βάση το level-up του χαρακτήρα, θα είχαμε πιο ενδιαφέρουσες αποστολές (και σίγουρα λιγότερες).
Loot
Το loot του παιχνιδιού δεν είναι ανούσιο, απλώς διαφορετικό. Βασίζεται στην απόκτηση πρώτων υλών και metal shards (το νόμισμα του παιχνιδιού), σκοτώνοντας μηχανές, bandits, ζώα κ.λπ. Με αυτά, αγοράζεις τα όπλα που θες από τους merchants, φτιάχνεις potions, βέλη, παγίδες κ.λπ. Ναι, σίγουρα θα ήθελα να μπορώ να βρίσκω κρυφά σεντούκια με όπλα που δεν διατίθενται αλλού, αλλά ίσως κάτι τέτοιο να μην "κόλλαγε" με την όλη ιστορία.
Το μόνο που με κουράζει στο παιχνίδι είναι τα κατεβατά των datalogs, τα οποία δεν έχω κουράγιο να διαβάσω.
Νομίζω πως ένα 8/10 είναι πιο ρεαλιστικό. Από την άλλη, βέβαια, είναι πόσο "κλικ" σου κάνει ένα παιχνίδι.
Για την ιστορία, το αγόρασα με 50% έκπτωση στο Steam (σπάνια αγοράζω παιχνίδια day 1 ή full price πια).