Mετα απο 80 ωρες ενασχολησης με το dragon age origins και τις επεκτασεις στο pc του μπορω να πω οτι το ξεζουμισα. Ιδιαιτερη περιπτωση παιχνιδιου με χτυπητες αδυναμιες και ενδιαφεροντα προτερηματα.
Ξεκινωντας απο τις αρετες του παιχνιδιου, αν και αρκετα πιο ευκολο απο αντιστοιχα παιχνιδια του παρελθοντος μαλλον γιατι θελει να απευθυνθει σε ευρυτερο κοινο, κραταει τον hardcore πυρηνα του gameplay κανοντας το ομως πιο προσιτο στο πιο casual κοινο. Ετσι οι μαχες λιγο πιο απλουστευμενες απο τα crpgs, αλλα ακρως ενδιαφερουσες και πανεμορφες οσον αφορα τον οπτικο τομεα με τα spell και τα animations να ειναι εντυπωσιακοτατα. Στα θετικα του gameplay η μεγαλη ποικιλια και διαφοροποιηση απο specialisation σε specialisation αν και οι βασικες κλασεις ειναι οι στερεοτυπες ( μαγος, warrior και rogue ), πχ τελειως διαφορετικη εμπειρια μια battlemage-shapesifter απο μια healer μαγισσα. Ακομα τεραστιος ογκος και ποικιλια των sidequests μεσω τον οποιων ανακαλυπτεις τον πλουσιο κοσμο της Ferelden. Τωρα οσον αφορα το σεναριο ειναι λιγο κλισεδιαρικο, αλλα ο ενδιαφερον κοσμος, οι αναπαντεχες ανατροπες, η κορυφωση προς το τελος και η μεγαλη διαρκεια σωζουν την κατασταση. Πιο συγκεκριμενα μου εκανε εντυπωση ( δεν ξερω αν τους βγηκε τυχαια η το μελετησαν ) αλλα σε σημεια που υπνοτιζει με βαρετα κλισε πεταει και μια ανατροπη απο το πουθενα.
Και τα θετικα τελειωνουν εδω... Για να μεγαλωσει η διαρκεια ( που δεν χρειαζεται ειναι και χωρις τα κολπα ογκοδεστατο ) του χρησιμοποιησαν φθηνες τακτικες οπως αποτομα σκαμπανεβασματα στην δυσκολια και συνηθως μη ρεαλιστικες καταστασεις ( ειδικα σε αυτα τα tears of andraste ειμουν κοντα στο uninstall... ) με υπερογκο αριθμο εχθρων ( που δεν κολλανε και σεναριακα, πχ δεν μπορει ενα χιονισμενο χωριουδιακι στην ακρη του πουθενα να εχει 200 και βαλε φρουρους ... ). Αλλο αρνητικο ειναι οτι οι μαχες απο ενα σημειο και μετα γινοται επαναλβανομενες με την ιδια δομη και παρομοιο στησιμο των αντιπαλων. Ακομα, απο το παιχνιδι θα μου μεινουν μονο 3-4 χαρακτηρες απο τα χιλιαδες προσωπα που εμφανιζονται. Το κυριοτερο αρνητικο του παιχνιδιου ειναι οτι δεν εχει χαρακτηρα. Και εξηγουμαι, νομιζω οτι προωθηθηκε ως dark fantasy και ως ενα σημειο ειναι οντως γκριζο ( μιλαω για τις αποφασεις που πρεπει να παρεις σε κομβικα σημεια οταν μαζευεις συμμαχους και 2 φορες νιωθω οτι πηρα την λαθος αποφαση ), αλλα υπαρχουν καποια στοιχεια που καταστρεφουν το ολο ωριμο κλιμα : η κεντρικη ιστορια βασιζεται στο διπολο καλο-κακο, ηλιθια romances και σεξ με ρουχα ( :huh: ). Απο τη αλλη παει να το παιξει high fantasy και παραμυθακι και ουτε αυτο καταφερνει, ετσι μενει στην μεση. Αρα εχουμε ενα παιχνιδι χωρις χαρακτηρα που δεν εχει να προσφερει σχεδον τιποτα, ομως με υψηλο κοστος παραγωγης και φαινεται οτι φτιαχτηκε με μερακι ( ωραιος σχεδιασμος, διαρκεια κλπ ).
Δεν θα το προτεινα αν και καλο παιχνιδι, γιατι δεν εχει χαρακτηρα και αλλα rpgs ξερουν τι θελουν να κανουν και το πετυχαινουν.