What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Hellion

Αρχιμανδρίτης
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
9,324
Το να χαρακτηριστεί η δεκαετία 2010-2019 ως καθοριστική για το είδος των RPG, θα ήταν μάλλον το understatement του αιώνα. Και τι δεν ζήσαμε στα χρόνια αυτά. Την άνοδο της BioWare στο απόγειό της στις αρχές της δεκαετίας αλλά και την προοδευτική της κατάπτωση στο ναδίρ στα τέλη αυτής. Την ανάδειξη της CD Projekt Red (πάλαι ποτέ “προστατευόμενης” της BioWare, κατά μία ειρωνία της τύχης) σε μια από τις πιο επιτυχημένες και σημαντικές εταιρείες του χώρου. Την Bethesda να κυκλοφορεί το πιο επιτυχημένο της εμπορικά game αλλά και να προλαβαίνει να γίνει μια εταιρεία-meme μέσα σε λιγότερο από 7 χρόνια. Την άνοδο (και, ίσως, την πτώση) του crowd-funding, μέσα από το οποίο βρήκαν εμπορική διέξοδο δημιουργοί όπως η Obsidian και η inXile, που επανέφεραν για τα καλά στο προσκήνιο το είδος των isometric RPG. Απ’όπου κι αν το πιάσει κανένας, τα αποτελέσματα των γεγονότων αυτής της...
Continue reading...
 
Last edited by a moderator:

Admiral

Death Knight
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
4,472
Ας γράψει και ο κόσμος εδώ ποια άλλα RPGs θεωρεί αξιοσημείωτα και γιατί, αφήσαμε αρκετά απ' έξω αλλά είχε ήδη βγει μεγάλο το άρθρο.
 

oxide

Hobgoblin Captain
Joined
Nov 27, 2012
Messages
340
Μου φαίνεται περίεργο που δε βάλατε στη λίστα το the banner saga. Νομίζω πως είναι ένα φανταστικό παιχνίδι και σημείο αναφοράς για τη δεκαετία.
 

Hellion

Αρχιμανδρίτης
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
9,324
Ιδιαίτερα παιχνίδια με πανέμορφο art style, το δίχως άλλο. Αλλά δεν νομίζω, προσωπικά, πως είναι και από τους τίτλους-ορόσημα της δεκαετίας που θα έρχονται στο μυαλό κάποιου σε 5-10 χρόνια όταν θα αναρωτιέται "χμ, τι RPGάρες βγήκανε στα 2010s... Witcher 3, Disco Elysium, Banner Saga..."
 

Stamatimenos

Mind-flayer
Joined
Nov 30, 2012
Messages
2,361
Τι θα πρόσθετα εγώ στη λίστα.
Undertale, για το μεγάλο impact που είχε και τη κουλτούρα που δημιούργησε. (δεν είμαι fan, αλλά το παραδέχομαι).
Final Fantasy 15, κομβικό σημείο της σειράς.


Tώρα στο δια ταύτα.


The Witcher 3 (2015)
To καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο ΑΑΑ RPG που έχω παίξει. Σενάριο, μάχες, ήχοι, μουσική, φωνές, όλα υπέροχα. Με χάλασε λίγο και πάντα θα με χαλάει το quest compass/pointer.


Fallout: New Vegas (2010)
Θυμάμαι σα χτες που ρώτησα τον Hellion αν αξίζει, και αν αξίζει να δώσω 2.5 ευρά για το μανίσιο γκέμι ή 5 για το γκέμι και τα εξπάσιο.
Όχι απλά δε το μετάνιωσα που το πήρα ολοκληρωμένο, αλλά μέχρι και σήμερα θεωρώ ότι είναι η πιο value for money αγορά που έχω κάνει.


Disco Elysium (2019)
Δεν έχω άποψη ακόμα, αλλά είναι από τα γκέμια που "ξέρεις" ότι θα σου αρέσουν επειδή αρέσουν σε ανθρώπους που εμπιστεύεσαι.


The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
Μου το κάνανε δώρο στα γενέθλια μου, και παρόλα αυτά ΠΑΛΙ θεωρώ το New Vegas πιο value for money. :D


Mass Effect 3 (2012)
Πολύ καλό σύστημα μάχης και "class" system. Θα ήθελα να είχε λιγότερο "linear" approach και γενικά πιο μεγάλα maps για να χαρώ το sniping.


Diablo III (2012)
Με διασκέδασε αρκετά παίζοντας με Crusader, αλλά πολύ εύκολο και ΔΕΝ είναι Diablo.


Divinity: Original Sin (2014)
Με χάλασε το σύστημα μάχης, με κέρδισαν ΌΛΑ τα υπόλοιπα. Αυτό που μου μένει είναι τα ενδιαφέροντα approach στα quests.


Torment: Tides of Numenera (2017)
Δεν το έπαιξα, αλλά κρίνοντας από τα review είμαι σίγουρος ότι θέλω να του δώσω μια ευκαιρία ΑΝ ξεχάσω ότι τόλμησαν να το βαφτίσουν "Torment".


Pillars of Eternity (2015)
Kόλλησα αμέσως μαζί του γιατί πήρε ότι αγάπησα στα Baldur's Gate και τα βελτίωσε. (εδιτ: αναφέρομαι στο gameplay κομμάτι, stealth mechanics κτλ.)


Path of Exile (2013 – ongoing)
Το έπαιξα για να ξεκλειδώσω "την ξανθιά", αλλά μετά βαριόμουν να το συνεχίσω. Μου άρεσε πολύ η ατμόσφαιρα και το "class" system.


Darkest Dungeon (2016)
Αιρετικός το λιγότερο, αλλά δε μου αρέσει η "side strolling" approach, δε κατάφερα να νιώσω immersed.


Dark Souls (PC Release: 2012)
Έχει πλάκα να βλέπεις φίλο σου να το παίζει. (title of my sex tape)


Deus Ex: Human Revolution (2011)
Μου αρέσει γενικά το concept, αλλά θέλω να πάρω τα games με σειρά κυκλοφορίας και ως τώρα μόνο το πρώτο έχω παίξει.


Kingdom Come: Deliverance (2018)
ΤΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ρε φίλε. ΤΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ! Το μόνο που θα ήθελα είναι να έχει και λίγο fantasy στοιχείο, τίποτα άλλο δε του λείπει, για μένα.
 
Last edited:

Great0ldOne

Death Knight
Joined
Dec 1, 2012
Messages
4,283
Ρε παιδιά, The Legend of Grimrock. Χώρια που είναι καλό παιχνίδι, αναβίωσε ολόκληρο το είδος των blobbers, μετά την επιτυχία του σηκώσανε μανίκια και πιάσανε δουλειά από one-man studios μέχρι πολυεθνικές, δεν γίνεται να μην συμπεριληφθεί στα "σημαντικά". Και τι πα να πει έβγαινε μεγάλο το άρθρο, θα κόστιζε παραπάνω στο τυπογραφείο;
 

kara

Lich
Joined
Dec 15, 2012
Messages
5,443
Από τη στιγμή που μπήκαν και τα action-RPG στην κατηγορία, προσωπικά θα πρόσθετα και το

Monster Hunter: World

+Σύστημα μάχης
+learning curve, ομαλή αύξηση δυσκολίας από τέρας σε τέρας
+Επειδή όλα τα skills και τα stats είναι στα armor pieces, πρόφερει πάρα πολλούς συνδυασμούς mix n match, άρα και υψηλό replayability
+Άψογο support από την Capcom, με συνεχόμενα free updates, events και crossovers. Σε έναν τίτλο που είναι ήδη γεμάτος.
+Community. Κι εδώ η Capcom συμβάλλει τα μέγιστα με πρωτοβουλίες όπως το ¨Help a Hunter¨ που ανταμοίβει τους έμπειρους παίκτες όταν βοηθάνε τους νέους
+Το γεγονός πως μπορείς να solareis τα πάντα αν θες και δεν είναι αναγκαίο να παίζεις με συμπαίκτες. Τα φιλιά μου στο Kirin.

-Η κοινότητα του RQ δεν το χει προσέξει όσο θα έπρεπε αν και είναι στο στυλ των παιχνιδιών που παίζουν οι περισσότεροι.
 

Admiral

Death Knight
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
4,472
Ρε παιδιά, The Legend of Grimrock. Χώρια που είναι καλό παιχνίδι, αναβίωσε ολόκληρο το είδος των blobbers, μετά την επιτυχία του σηκώσανε μανίκια και πιάσανε δουλειά από one-man studios μέχρι πολυεθνικές, δεν γίνεται να μην συμπεριληφθεί στα "σημαντικά". Και τι πα να πει έβγαινε μεγάλο το άρθρο, θα κόστιζε παραπάνω στο τυπογραφείο;
Εγώ είχα παρουσιάσει το Legend of Grimrock στο PC Master και δεν το θεωρώ ανάμεσα στα σημαντικά παιχνίδια της δεκαετίας. Προφανώς υπάρχει βαθμός υποκειμενικότητας σε οποιαδήποτε τέτοια συζήτηση, όμως δική μου αίσθηση είναι πως το Grimrock δεν έκανε για το είδος των blobbers αυτό που έκανε π.χ. το Original Sin για τα computer RPGs ή το Human Revolution για τα immersive sims.
 

Great0ldOne

Death Knight
Joined
Dec 1, 2012
Messages
4,283
Ανάποδα δυστυχώς είναι τα πράγματα Admiral, το Original Sin μπορεί να δείχνει το δρόμο, αλλά δεν έχουμε δει ακόμα τον αντίκτυπό του στην ευρύτερη RPG gaming βιομηχανία. Κανείς δεν έχει δοκιμάσει, ακόμη, καν να το μιμηθεί, παρά την ποιότητα και την επιτυχία του. Ίσως επειδή είναι εκ των πραγμάτων δύσκολο να δημιουργηθεί ένα παιχνίδι σαν το Original Sin, σε αντίθεση με ένα blobber.

Τα "immersive sims" δεν ήταν στο χείλος της εξαφάνισης πριν το Human Revolution, με 2 αντιπροσώπους του είδους φτιαγμένα από solo developers τα προηγούμενα δέκα χρόνια (Frayed Knights και Sword and Sorcery - Underworld), όπως ήταν τα blobbers.

Το αν το Legend of Grimrock ήταν καλό ή όχι, είναι υποκειμενικό. Το ότι ανέστησε το ενδιαφέρον ολόκληρης της gaming βιομηχανίας για ένα είδος ξεχασμένο από θεό και ανθρώπους (εκτός Ιαπωνίας, εκεί κλασσικά ήταν άλλη η φάση τους) για πάνω από μια δεκαετία, είναι αντικειμενικό.
 

Admiral

Death Knight
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
4,472
Ανάποδα δυστυχώς είναι τα πράγματα Admiral, το Original Sin μπορεί να δείχνει το δρόμο, αλλά δεν έχουμε δει ακόμα τον αντίκτυπό του στην ευρύτερη RPG gaming βιομηχανία. Κανείς δεν έχει δοκιμάσει, ακόμη, καν να το μιμηθεί, παρά την ποιότητα και την επιτυχία του. Ίσως επειδή είναι εκ των πραγμάτων δύσκολο να δημιουργηθεί ένα παιχνίδι σαν το Original Sin, σε αντίθεση με ένα blobber.

Τα "immersive sims" δεν ήταν στο χείλος της εξαφάνισης πριν το Human Revolution, με 2 αντιπροσώπους του είδους φτιαγμένα από solo developers τα προηγούμενα δέκα χρόνια (Frayed Knights και Sword and Sorcery - Underworld), όπως ήταν τα blobbers.

Το αν το Legend of Grimrock ήταν καλό ή όχι, είναι υποκειμενικό. Το ότι ανέστησε το ενδιαφέρον ολόκληρης της gaming βιομηχανίας για ένα είδος ξεχασμένο από θεό και ανθρώπους (εκτός Ιαπωνίας, εκεί κλασσικά ήταν άλλη η φάση τους) για πάνω από μια δεκαετία, είναι αντικειμενικό.
Δεκτό, γι' αυτό ακριβώς άλλωστε υπάρχει και ενθαρρύνεται ο σχολιασμός. Μπορεί να μη συμφωνώ αλλά δέχομαι ότι το επιχείρημά σου έχει σαφώς βάση.
 

Adhan

Connoisseur of Dismal Art
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
9,017
Monster Hunter: World
Αν μιλάγαμε για τα «καλύτερα», ναι πιθανόν να είχε μια θέση. Αλλά η λίστα είναι για «αξιοσημείωτα», όπως είχανε πει κάποιοι σε ένα γαλαξία πέρα, μακριά...

παιχνίδια που για κάποιο λόγο επηρέασαν άλλους τίτλους (βλ. Dark Souls), δίχασαν, έκαναν αισθητή την παρουσία τους και γενικά παιχνίδια αξιομνημόνευτα.. Μπορεί αυτά τα κριτήρια να συμπτίπτουν με αντικειμενά καλούς τίτλους ή όχι και τόσο
Όχι απαραίτητα παιχνίδια που μας άρεσαν, αλλά που έχουν αφήσει το στίγμα στη βιομηχανία και αξίζει να δει κανείς για Χ λόγους.
Θεωρείς ότι το MHW έκανε κάποιο μεγάλο ντόρο, είχε κάποιο αισθητό impact, κάποια ιδιαιτερότητα κλπ; Δεν ξέρω, απλά ρωτάω.

Κανείς δεν έχει δοκιμάσει, ακόμη, καν να το μιμηθεί

Δεν ξέρω αν φταίει που είναι Nintendo exclusive
Ίσως φταίει και το γεγονός ότι δεν
είναι rpg.
Δεν έχει τρολόφατσα.
 

Northlander

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,178
Ρε παιδιά, The Legend of Grimrock. Χώρια που είναι καλό παιχνίδι, αναβίωσε ολόκληρο το είδος των blobbers, μετά την επιτυχία του σηκώσανε μανίκια και πιάσανε δουλειά από one-man studios μέχρι πολυεθνικές, δεν γίνεται να μην συμπεριληφθεί στα "σημαντικά". Και τι πα να πει έβγαινε μεγάλο το άρθρο, θα κόστιζε παραπάνω στο τυπογραφείο;
Αυτό ακριβώς θα ήταν το κείμενο που θα έγραφα για το Legend of Grimrock. Το συζητούσαμε και στο πρόσφατο meating. Δυστυχώς το έφαγε ο δαίμων του (ψηφιακού) τυπογραφείου, το θυμήθηκα την ώρα που επιβιβαζόμουν στο αεροπλάνο...
 

Mogrey665

Death Knight
Joined
Feb 23, 2013
Messages
2,807
θα συμφωνήσω με τον αδανιο για το botw. το αγαπώ τρελά αλλά δεν είναι rpg. δεν βγήκε κάνεις να το παρουσιάσει σαν rpg the end.
 

bluetribe

Hobgoblin Captain
Joined
Jul 10, 2015
Messages
221
Αν μιλάγαμε για τα «καλύτερα», ναι πιθανόν να είχε μια θέση. Αλλά η λίστα είναι για «αξιοσημείωτα», όπως είχανε πει κάποιοι σε ένα γαλαξία πέρα, μακριά...




Θεωρείς ότι το MHW έκανε κάποιο μεγάλο ντόρο, είχε κάποιο αισθητό impact, κάποια ιδιαιτερότητα κλπ; Δεν ξέρω, απλά ρωτάω.




Ίσως φταίει και το γεγονός ότι δεν το
εχω παίξει για να ξέρω για τι μιλάμε.
Fixed
Σίγουρα δεν είναι το παιχνίδι "βασιλιάς των stats".
 

bluetribe

Hobgoblin Captain
Joined
Jul 10, 2015
Messages
221
θα συμφωνήσω με τον αδανιο για το botw. το αγαπώ τρελά αλλά δεν είναι rpg. δεν βγήκε κάνεις να το παρουσιάσει σαν rpg the end.
Ας μην παρασυρθούμε σε αυτή τη συζήτηση. Δεν υπήρχε ποτέ ανάγκη να παρουσιαστεί ως RPG γιατί δεν σκόπευε σε αυτό το κοινό μόνο.
.....όταν παίζω παιχνίδι με inventory, χάρτη, αποστολές και κάποιας μορφής stats συχνά το μπερδεύω με τάβλι. Ε ναι, αφού "δεν έχει skill tree κλπ μανμου" και δεν το πουλάνε στο eshop ταγκαρισμενο ως RPG. The end.
Ας πάμε παρακάτω όμως!
 

kara

Lich
Joined
Dec 15, 2012
Messages
5,443
Αν μιλάγαμε για τα «καλύτερα», ναι πιθανόν να είχε μια θέση. Αλλά η λίστα είναι για «αξιοσημείωτα», όπως είχανε πει κάποιοι σε ένα γαλαξία πέρα, μακριά...

Θεωρείς ότι το MHW έκανε κάποιο μεγάλο ντόρο, είχε κάποιο αισθητό impact, κάποια ιδιαιτερότητα κλπ; Δεν ξέρω, απλά ρωτάω.
Διάβασα τον τίτλο και ναι απάντησα για «αξιοσημείωτα» όχι για καλύτερα.

Για να δούμε στα γρήγορα πως μετριέται το impact και ο ντόρος

-Αν συμβάλλουν οι πωλήσεις, το χουμε
https://www.reddit.com/r/MonsterHunter/comments/9fgyqv παλιότερα στατιστικά τα αποπάνω, αξιοσημείωτο
However, the all-time peak value of simultaneously playing users on Steam is an excellent parameter to compare the success of games when they peaked. On this list, Monster Hunter World has reached the 6th all-time spot! 329,333 players were simultaneously online last August. The only games that had more players at once since the creation of Steam were PUBG, Dota 2, CS: GO, Fallout 4 and GTA V
-Αν συμβάλλει το πόσοι το έχουν αντιγράψει έχουν αντλήσει έμπνευση από αυτό, έχουμε κι από από αυτό και όλη η σειρά γενικότερα



@Adhan Παρόλο που παρέθεσα άρθρα για να επιχειρηματολογήσω για την επιλογή μου, θα πρότεινα απλώς να παίξεις το παιχνίδι για να έχεις άποψη. Εκτός κι αν υπάρχει κάποιος πολύ σοβαρός λόγος που σε αποτρέπει. Ό,τι αναλύσεις και να διαβάσει κανείς αλλιώς είναι να έχει προσωπική άποψη.
 

Adhan

Connoisseur of Dismal Art
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
9,017
Το BotW όντως δεν το έχω παίξει, έχω τελειώσει όμως τα 3/4 (και βάλε) των Zelda ;) και ξέρω ότι η σειρά δεν ήταν ποτέ κι ούτε έγινε rpg και τους λείπουν πολύ περισσότερα από "πολλά stats" για να χαρακτηριστούν ως τέτοια (θα έχεις ακουστά ένα genre που λέγεται action-adventure υποθέτω)...

@kara η σειρά ναι, έχει αφήσει στίγμα στη βιομηχανία δε διαφωνεί κανείς,για το world μιλούσα και αν έκανε μπαμ με το τρόπο του. Δε με αποτρέπει κάτι εκτός τιμής.

edit- δεν είναι λίστα ΜΟΥ, όλοι ρίξαμε ιδέες στο τραπέζι. Δεν είμαστε και πολλοί, λογικό είναι κάποια να ξεχάστηκαν ή κάποια που μπήκαν να εγκρίθηκαν από την πλειοψηφία (που σημαίνει ότι μπορεί να υπήρχαν αντιρρήσεις, εδώ και σε αυτά που υπάρχουν μπορεί να πετύχετε αντικρουόμενες απόψεις).
 

Hellion

Αρχιμανδρίτης
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
9,324
Το ΒΟΤW δεν έχει βγει στο PC. Ως εκ τούτου, ότι γκεημ και να είναι, εξακολουθεί να είναι ένας λερωμένος χωριάτης που δεν έχει θέση στην prestigious λίστα μας 🧐
 
Top Bottom