What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Interesting Game Development Stuff

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,377
Ωραία!! Και εγώ θα φτιάξω ένα mod μετά, για να κάνω τις μάχες RTwP!!!!

Μόνο και μόνο γι' αυτό, θα σε βάλω πρώτο στο τρενάκι που θα είναι το boss του πρώτου επιπέδου.
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,333
Μόνο και μόνο γι' αυτό, θα σε βάλω πρώτο στο τρενάκι που θα είναι το boss του πρώτου επιπέδου.

animated-lucky-luke-image-0020.gif


9139723_0def6.gif
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,377
Πολύ όμορφο και ρεαλιστικό αποτέλεσμα:

 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,453
minimum game system requirements, RTX 4090Ti
 

kara

Kraken
Joined
Dec 15, 2012
Messages
9,095
Αν και δεν είναι για games το βάζω εδώ, interesting technical read ♥️


 

kara

Kraken
Joined
Dec 15, 2012
Messages
9,095
To link έχει εικόνες με την ιστορία και είναι πιο ευανάγνωστο, σε περίπτωση που δεν δουλεύει βάζω και το κείμενο.



When A Player Murdered the Game’s Developer

In 1997, Ultima Online became one of the first MMOs ever made. The Ultima franchise was a true pioneer in the MMO genre and is considered to be one of the most impactful games that accurately foreshadowed and defined the popular MMORPGs we enjoy today.

The game was designed to give players the freedom to progress in any way they chose, whether through combat, professions like blacksmithing, or even stealing. However, one of the most significant events in the Ultima’s history and in the history of MMO games is the assassination of Lord British.

The game developers, Richard Garriott and Starr Long would often interact with the players through their in-game avatars Lord British and Lord Blackthorn, respectively. These interactions would either be events to entertain the players in various ways or at times to punish them for breaking the rules of the game.

Lord British was the ruler of Britannia, a territory in Ultima and was widely regarded as an invincible figure in the gaming world. This persona was not far from Garriott’s stature in real life. Garriott at the time was looked up by game developers and players alike.

On August 9, 1997, Lord British toured the Ultima realm, giving speeches to celebrate the upcoming launch of Ultima Online. The real reason behind these speeches was to conduct a server population stress test. It was during one of these speeches a player character named Rainz unexpectedly cast a spell called "fire field" on Lord British, resulting in his shocking death. It was later revealed that due to a server crash before the event, the Lord British’s invulnerability flag was turned off. Which Richard Garriott had forgotten to set back on when logging in again.

After Lord British's assassination, Lord Blackthorn summoned demons that attacked innocent bystanders. Not only this but soon, Rainz's account was banned, not only from the beta test but also from all future Origin World Online games. This incident led to protest by players against the indiscriminate killing and the ban imposed on the assassin.

In 1997, this event served as a foreshadowing of what lay ahead for MMORPGs. It raised crucial questions regarding censorship in games, the authority of developers, and discrimination against certain play styles. Is it really a developers role to decide how a game should be played? Or does a game become an independent entity, that belongs as much to the players as it belongs to the developers once it is launched?

This event also led to the creation of the Lord British Postulate: "If it exists as a living creature in an MMORPG, someone, somewhere, will try to kill it.” Which leads us to another intriguing question. If MMORPGs mirror reality, would we seek to kill our creator if we were ever to meet them?
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,788
Γέλασα πολύ στο σημείο που έχεις υπογραμμίσει. Φαντάζομαι τον Λόρδο Πρίτις να παρλάρει ακατάσχετα και το τυπάκι να μονολογεί "naaaah boorrriinnggg... *woooosshhh*"
Κρίμα που ο Λόρδος δεν είχε αίσθηση του χιούμορ.

Το παιχνίδι ανήκει στον developer. Δικό του playground, δικοί του κανόνες. Δε σου αρέσει; Προχωράς πιο πέρα. Τώρα αν οι παίκτες βρίσκουν τρόπους να παρακάμπτουν ρουτίνες, exploits ή bugs που λειτουργούν υπέρ τους, δεν είναι δικό τους σφάλμα.
Νομίζω το πραγματικό foreshadowing ήταν η τοξικότητα που θα ακολουθούσε και ανθρώπους να βγάζουν ακόμα και σε κάτι που σε χαλαρώνει, υποτίθεται, το χειρότερο εαυτό τους, με την επακόλουθη ανάγκη για "αστυνόμευση".
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,453
Γέλασα πολύ στο σημείο που έχεις υπογραμμίσει. Φαντάζομαι τον Λόρδο Πρίτις να παρλάρει ακατάσχετα και το τυπάκι να μονολογεί "naaaah boorrriinnggg... *woooosshhh*"
Κρίμα που ο Λόρδος δεν είχε αίσθηση του χιούμορ.

Το παιχνίδι ανήκει στον developer. Δικό του playground, δικοί του κανόνες. Δε σου αρέσει; Προχωράς πιο πέρα. Τώρα αν οι παίκτες βρίσκουν τρόπους να παρακάμπτουν ρουτίνες, exploits ή bugs που λειτουργούν υπέρ τους, δεν είναι δικό τους σφάλμα.
Νομίζω το πραγματικό foreshadowing ήταν η τοξικότητα που θα ακολουθούσε και ανθρώπους να βγάζουν ακόμα και σε κάτι που σε χαλαρώνει, υποτίθεται, το χειρότερο εαυτό τους, με την επακόλουθη ανάγκη για "αστυνόμευση".
Καλά του έκανε το μπάσταρδου, μόνιμο ban.

Πραγματικό καρκίνωμα βασικά. Δεν τολμάς να μπεις σε PVP server χωρίς να έρθει ο άλλος 200 level επάνω να σοδομίσει το τομάρι σου level 10...

Τόσα χρόνια δεν έχει βρεθεί μια λύση για αυτό το πράγμα;
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,453
Ναι. Λέγεται PvE server.
όχι δε λέγετε PvE server, το θέμα είναι να υπάρχει ένα thrill, αλλά αληθινό, όχι μονόχιτο.

Δε ξέρω, να γινόταν αυτόματα scaling και να ακύρωνε buff και gear και να ήταν μάχη στα ίσα; Και αυτό περίπλοκο μου ακούγετε σαν υλοποίηση βέβαια, δηλαδή αν βγάλεις από τον mage ότι έχει και δεν έχει ο warrior του ανοίγει την μάπα χωρίς καν όπλο.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,377
Στο Ultima Online δεν υπήρχε σκοπίμως κάποια προστασία από το griefing γιατί ο στόχος ήταν το role playing. Είχα διαβάσει στο PC Zone ότι είχαν δημιουργηθεί στο παιχνίδι guilds που αναλάμβαναν την προστασία χρηστών κατά τις μετακινήσεις τους με αμοιβή, ήρωες paladins που προσέφεραν αντίστοιχες υπηρεσίες δωρεάν κλπ. Σταδιακά έμαθαν και οι παίκτες να προστατεύονται, να μην κυκλοφορούν με ακριβό loot πάνω τους κλπ.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,453
Στο Ultima Online δεν υπήρχε σκοπίμως κάποια προστασία από το griefing γιατί ο στόχος ήταν το role playing. Είχα διαβάσει στο PC Zone ότι είχαν δημιουργηθεί στο παιχνίδι guilds που αναλάμβαναν την προστασία χρηστών κατά τις μετακινήσεις τους με αμοιβή, ήρωες paladins που προσέφεραν αντίστοιχες υπηρεσίες δωρεάν κλπ. Σταδιακά έμαθαν και οι παίκτες να προστατεύονται, να μην κυκλοφορούν με ακριβό loot πάνω τους κλπ.
σήμερα αυτό το ίδιο το guild θα σε έσφαζε και θα σε lootαρε... ο τεμπόρα, ο μόρες.
 

Northlander

Tarrasque
Staff member
Approval of the Admiral PCMaster Veteran RQ Elite Beta Tester
Joined
Nov 26, 2012
Messages
18,659
Όλως τυχαίως μού έσκασε στο feed του Linkedin ένα λεπτό προτού ανοίξω το thread. Οι εικόνες που λέει η kara είναι πολύ ωραίες, μετά έκανα παράλληλη σύνδεση με το The 4th Coming. Τι ωραίες εποχές.
 

kara

Kraken
Joined
Dec 15, 2012
Messages
9,095
Ο ίδιος τύπος πάλι αυτή τη φορά μιλάει για το development του Max Payne.


Λέει την ιστορία σε 16 εικόνες που είναι δύσκολο να τις μεταφέρω εδώ. Πάρτε το κείμενο αν δεν μπορείτε να δείτε το Link

Deaths, Drugs, and, Darkness - The Story of Max Payne

In the game's opening minutes, the players are immediately thrust into a world filled with bloodshed, retribution, and an overwhelming number of deaths—662 to be precise, although one of them occurs within a dream sequence.

Max Payne's journey begins when he discovers the lifeless bodies of his wife and newborn daughter—an element that even the edgiest of games, such as GTA, tend to shy away from. But this wasn’t GTA, it was a Max Payne, a man with nothing to lose and a hell lot of vengeance.

However, the story starts not with the Neo-Noir classic Max Payne is today, but back when Remedy Entertainment Plc wanted to create a 2D isometric shooter game called Dark Justice. Fortunately, Remedy had already tasted success with their debut game, Death Rally, which led to a partnership with Apogee—the renowned publisher behind blockbuster titles like Commander Keen, Duke Nukem, and Wolfenstein 3D. Through this collaboration, Remedy gained valuable insights and market expertise from Apogee's founder, Scott Miller. It was Miller who pushed Remedy to transform Dark Justice into a 3D game, inspired by the popular title of that time, Tomb Raider.

Furthermore, Miller insisted on having a strong protagonist whose name would also serve as the game's title. Soon, after some deliberation about the unique game mechanics, feel, and most importantly the name - a game inspired by film director John Woo's signature slow-motion shootouts was green-lit. Titled, Max Payne.

However, It was a tough road from starting the project to launching the game. Due to limited funds, Remedy had to get creative. They used their own staff, friends, and even family as character models for the game. In a notable move, Sam Lake, the game's writer, became the model for Max Payne himself, resulting in the creation of the iconic Max Payne Grin.

To create authentic in-game environments, the design team, accompanied by former NYPD bodyguards, extensively explored the gritty locales of Manhattan. Faced with their inexperience in console porting, Apogee and Remedy strategically delegated this task to Rockstar Games, a then lesser-known studio.

Finally, in July 2001, Max Payne made its debut. Despite fierce competition from games like GTA, Devil May Cry, and Halo: Combat Evolved, Max Payne garnered considerable success, selling over 7 million copies and earning numerous awards. It became synonymous with the Neo-Noir genre and paved the way for exceptional sequels. Even as you read this, a highly anticipated Max Payne Remake is currently in development, poised to bring the iconic character back to life.

Are you excited about the Max Payne Remake?
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,377
Are you excited about the Max Payne Remake?

Θα ήθελα να είμαι μια που λατρεύω με πάθος το πρώτο παιχνίδι, ωστόσο το γεγονός ότι κατά πάσα πιθανότητα θα βγει στο μαγαζί του Σουίνι σκοτώνει τον ενθουσιασμό μου.
 
Top Bottom