What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

linux gaming

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,694
θα δει οκ την Radeon 7850
υπάρχει μια περιπλοκή που έχουμε αναφέρει.

Δες τον πίνακα https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AMD_graphics_processing_units#Features_overview
Τις τελευταίες δύο γραμμές.
/drm/radeon και /drm/amdgpu
Η 7850 πέφτει στο experimental για amdgpu. Για σκοπούς HTPC και γενικότερα desktop χρήσης αλλά και αρκετά κυρίως ιθαγενή παίχνίδια μια χαρά είναι η radeon. Αλλά για σύγχρονο gaming χρειάζεσαι τον amdgpu οδηγό. Για όλες τις διανομές το default θα είναι όμως το radeon (επειδή πέφτεις στην experimental υποστήριξη). Αν καταφέρεις να βάλεις τον amdgpu πιστεύω θα είναι καλύτερο από windows για gaming.

Ενδιαφέρουσα διανομή για σαλόνι: ChimeraOS.
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,331
Αν καταφέρεις να βάλεις τον amdgpu πιστεύω θα είναι καλύτερο από windows για gaming.

Λοιπόν, εγώ το κατάφερα και έβαλα amdgpu-experimental, σε R9-290 και manjaro (Το κλασσικό left over μηχάνημα, που έχω στο σαλόνι).

sudo pacman -Sy

sudo pacman -S amdgpu-experimental

αλλά δεν μπορώ να πω ότι έκανα δουλειά!! (Αν και δε το δοκίμασα πολύ)!!

Σαν καρανουμπάς που είμαι στο Linux, θα σου έλεγα να πάς σε Manjaro KDE!! Εμένα με βόλεψε πολύ!! Να αλλάξεις μόνο driver για ήχο (pipewire), γιατί είναι πιο εξελιγμένος μάλλον:

pamac update

pactl info

pamac install manjaro-pipewire wireplumber

Επιλογή 1 : easyeffects

Reboot

Εάν ξαναδώσεις pactl info θα πρέπει να σου εμφανίσει PulseAudio on PipeWire ή κάτι τέτοιο!!!

Ερώτηση κρίσεως:

Γιατί το Elden Ring παίζει σε SteamOS αλλά δεν ξεκινάει σε manjaro ?????? ΩΕΩ??
 
Last edited:

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,422
balls δηλαδή, όχι θέλω και gaming, HTPC είχα και πριν με την 710.

Θα βάλω win10 αν και προέκυψε άλλο πρόβλημα και πάει πάλι πίσω το project.

Στην αρχή ήταν να βάλω το Radio PC case αλλά βαρέθηκα και το παράτησα, οπότε έβαλα ένα που έχω και πάει τσίμα τσίμα στο έπιπλο και δεν πάει πολύ πίσω και είναι άσχημο (Asus Vento για τους μύστες) τώρα κοιτάζω κανένα φθηνό μικρότερο κουτάκι (αλλά να χωράει GPU) που να μην είναι άσχημο.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,355
Το ποστάρω και εδώ:

Έχουμε ίσως ένα πρώτο δείγμα ότι οι publishers αρχίζουν και υπολογίζουν σοβαρά το Linux. Αγγελία από την Ubisoft για το επερχόμενο XDefiant:

You’ll be working to extend and improve our game’s services running on Linux. You’ll be adding functionality and features, improving performance, and improving the Snowdrop engine’s support for Linux. As we all know, Linux is an extremely stable and performance-oriented OS, and you’ll be able to make XDefiant really shine there. You will work on a small, collaboration-oriented team where you will have the opportunity to contribute in meaningful ways.
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,331
balls δηλαδή, όχι θέλω και gaming, HTPC είχα και πριν με την 710.

Θα βάλω win10 αν και προέκυψε άλλο πρόβλημα και πάει πάλι πίσω το project.

Στην αρχή ήταν να βάλω το Radio PC case αλλά βαρέθηκα και το παράτησα, οπότε έβαλα ένα που έχω και πάει τσίμα τσίμα στο έπιπλο και δεν πάει πολύ πίσω και είναι άσχημο (Asus Vento για τους μύστες) τώρα κοιτάζω κανένα φθηνό μικρότερο κουτάκι (αλλά να χωράει GPU) που να μην είναι άσχημο.

Γιατί δε βάζεις δοκιμαστικά manjaro σε εξωτερικό σκληρό (μια χαρά τρέχει), και να τρέξεις τα εργαλεία που χρειάζεσαι μέσω steam και proton (με τους default drivers αρχικά και μετά δοκίμασε και experimental)!!!

Έτσι για την πλάκα!!!
 

Thaxll'ssillyia

Φραγκολεβαντίνος μπιφτεκάς
Joined
Feb 11, 2021
Messages
2,000


Btw το ματζαρο δε τραβάει τώρα τελευταία
 

mits@kos

Death Knight
Joined
Dec 8, 2012
Messages
2,942


Δυστυχώς εδώ και μήνες έχει χαθεί ο προσανατολισμός. Ίσως έχει τη μοίρα του Antergos, μα για διαφορετικούς λόγους. Υπάρχει πάντα το Endeavour ωστόσο, μεταξύ άλλων.
 

Thaxll'ssillyia

Φραγκολεβαντίνος μπιφτεκάς
Joined
Feb 11, 2021
Messages
2,000
Endeavour

Εχοντας το εγκατεστημενο εδω και μηνες, μαζι με το default desktop environment xfce, δηλωνω υπερευχαριστημενος! Δεν εχω βρει παιχνιδι που να μην τρεχει, εκπληκτικα μεγαλη σταθεροτητα -για διανομη arch-, πολυ φιλικη κοινοτητα και εξαιρετικα ελαφρυ! Εχει βεβαια τους λοξυγγες του rolling release, μια στο τοσο, αλλα τιποτα σοβαρο που να με εχει κανει να σκεφτω καποια επαναγκατασταση η distro-hopping
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,331
Εχοντας το εγκατεστημενο εδω και μηνες, μαζι με το default desktop environment xfce, δηλωνω υπερευχαριστημενος! Δεν εχω βρει παιχνιδι που να μην τρεχει, εκπληκτικα μεγαλη σταθεροτητα -για διανομη arch-, πολυ φιλικη κοινοτητα και εξαιρετικα ελαφρυ! Εχει βεβαια τους λοξυγγες του rolling release, μια στο τοσο, αλλα τιποτα σοβαρο που να με εχει κανει να σκεφτω καποια επαναγκατασταση η distro-hopping

Θα το έχουμε στα υπ' όψιν!!!!!
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,355
Είδα σήμερα δύο παρεμφερή videos και είπα να τα ποστάρω εδώ για να ακούσω απόψεις. Το θέμα τους είναι η συζήτηση για native linux ports ή συμβατότητα μέσω compatibility layers:





Η δική μου άποψη ως μη γνώστης του χώρου είναι ότι τα native ports ίσως είναι πιο εφικτό να αυξηθούν όταν η userbase αυξηθεί πολύ λόγω της συμβατότητας μέσω Proton. Αν δηλαδή κάποια στιγμή το μερίδιο του Linux στο Steam Hardware Survey πλησιάσει το 50% τότε πιστεύω ότι πολλοί developers θα αρχίσουν να σκέφτονται αλλιώς το θέμα των native Linux games.
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,694
Η δική μου άποψη ως μη γνώστης του χώρου είναι ότι τα native ports ίσως είναι πιο εφικτό να αυξηθούν όταν η userbase αυξηθεί πολύ λόγω της συμβατότητας μέσω Proton
Δεν είδα τα βίντεο και ούτε πρόκειται να τα δω γιατί και μόνο που βλέπω τούς τίτλους, ειδικά τού πρώτου, θυμώνω. Μπορεί να το κάνουν και για το κλικμπέϊτ αλλά το θέμα είναι ότι συμβάλουν σε τελείως λανθασμένες αντιλήψεις, που απλά επειδή λέγονται ξανά και ξανά πλέον ακούγονται ως κοινός τόπος αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι εντελώς λάθος.

Μην παρεξηγηθώ. Κανείς απολύτως κανείς (ούτε εγώ) δεν ενδιαφέρεται για την ιθαγενή υποστήριξη λίνουξ στο PAYDAY2 ή και εν γένει αν κάποιο συγκεκριμένο παιχνίδι πχ Elden Ring το παίζουμε μέσω Proton ή έχουμε ιθαγενές εκτελέσιμο. Τώρα η προσέγγιση που δεν ενδιαφέρεται ο ένας ή ο άλλος μπορεί να είναι πολύ διαφορετική, αλλά τουλάχιστον υπάρχει συμφωνία ότι έχει ελάχιστη σημασία.

Από δικής μου μεριάς πρακτική σημασία για ιθαγενή υποστήριξη βλέπω κυρίως στα ελαφρυά παιχνίδια καθώς χρειάζεται για να τα μπορώ να τα παίξω και στον παλιό μου υπολογιστή. Επίσης ένα σωστό εκτελέσιμο λίνουξ φορτώνει πιο γρήγορα ενώ με το proton έχεις αρκετή καθυστέριση για να φορτώσουν και όσα χρειάζεται το proton.

Υπάρχουν δηλαδή μια (περιορισμένη) πρακτική σημασία αλλά δεν είναι αυτό το θέμα, Το Proton είναι προφανώς αναγκαίο για να πετύχει το SteamOS για το Steam Deck, αλλά το θέμα μας δεν είναι και δεν ήταν ποτέ να έχουμε μια απομίμηση τών windows. Το θέμα είναι να έχουμε ένα πολύ ανώτερο λειτουργικό σύστημα και αυτό δεν μπορεί ποτέ να γίνει με το Proton, γιατί απλά είναι καταδικασμένο να κυνηγάει τα windows.. Μπορεί να έχει γίνει καλό στο να τα προλαβαίνει, αλλά πάντα τα windows θα βγάζουν επόμενες εκδόσεις, οπότε τούς κανόνες τούς καθορίζει η Microsoft και ξανά μανά τα ίδια. Χώρα που η Microsoft παραμαίνει ελεύθερη να έχει κομμάτια τής πλατφόρμας τής κλειδωμένα πχ gamepass και για τα οποία δεν μπορεί να γίνει τίποτα.

Επίσης για να προχωρήσει το Proton γενικά πρέπει να γραφτούν οι αντίστοιχες ιθαγενείς βιβλιοθήκες και είναι χρήσιμο να έχεις ιθαγενή παιχνίδια. Δηλαδή χωρίς καθόλου ιθαγενή παιχνίδια η ανάπτυξη τού Proton είναι πολύ πιο δύσκολη.

Οπότε ναι μεν είναι αναγκαίο για να αναπτυχθεί το userbase αλλά είναι ακόμα πιο αναγκαίο να συνεχίσουμε να έχουμε ένα έστω και μικρό ποσοστό ιθαγενών παιχνιδιών.

Επίσης είπα για τις ανοησίες που λέγονται και παπαγαλίζονται χωρίς ποτέ δυστυχώς να κάτσουν να το σκεφτούν για 5 δευτερόλεπτα και να καταλάβουν πόσο μεγάλη παπαριά λένε.

Πχ παρουσιάζεται το Proton σαν η ασημένια σφαίρα στο υποτιθέμενο πρόβλημα τής συμβατότητας από διανομή σε διανομή και έκδοση σε έκδοση. Πρώτον δεν είναι καθόλου λύση γιατί ξέρουμε για όλα τα προβλήματα που προκύπτουν ακόμα και από εκδόσεις σε εκδόσει τού ίδιου τού Proton. Οπότε ξεκάθαρα καμμία τέτοια λύση δεν είναι.

Αλλά επίσης ο κόσμος έχει την εντελώς λανθασμένη εικόνα ότι οι διανομές είναι διαφορετικά λειτουργικά και το λίνουξ δεν έχει εκτελέσιμα. Η αλήθεια είναι ότι μια χαρά έχει εκτελέσιμα και ο πυρήνας Linux δεν έχει σπάσει ποτέ, μα πραγματικά απολύτως ποτέ το userspace. Δυστυχώς βέβαια έχουν γίνει λάθη. Αν διάλεγα ποιο είναι το υπ'αριθμών ένα πρόβλημα τού λίνουξ ως πλατφόρμας η απάντησή μου είναι ίσως για πολλούς μη αναμενόμενη. Πάσχει άγρια στην τεκμηρίωση (documentation). Το αστείο είναι ότι με διαφορά η καλύτερη τεκμηρίωση εδώ και χρόνια μέχρι και σήμερα είναι το Archwiki.

Είναι ένα παλιό δυστυχώς εξαφανισμένο κείμενο που εντελώς καλοπροαίρετα ο δημιουργός τού Braid πού ήθελε να φέρει το παιχνίδι τού στο λίνουξ. Ότι ερώτηση έκανε, όπου και αν την έκανε έπαιρνε άπειρες διαφορετικές και αντικρουόμενες απαντήσεις. Όση καλή διάθεση και να είχε τελικά αναγκάστηκε να τα παρατήσει. Είναι κρίμα που το συγκεκριμένο κείμενο έχει εξαφανιστεί γιατί περιέγραφε το πραγματικό πρόβλημα τού όλου χαοτικού στακ και όχι το κατά φαντασίαν πρόβλημα πολυδιάσπασης σε διανομές που παπαγαλίζεται συνέχεια και είναι πραγματικά παραπλανητικό. Το Braid τελικά βγήκε για λίνουξ χάρις το humble bundle (2010). Το μοντέλο που δούλεψε ήταν απλά να πληρώσει το humble bundle προγραμματιστές που ήξεραν την δουλειά. Το 2013 η Valve προώθησε την SDL2. Αυτά είναι πολύ πιο σημαντικές εξελίξεις για το λίνουξ ως πλατφόρμα σε σχέση με το Proton.

σημείωση: Αν κάποιος φτιάχνει το παιχνίδι τού σε unity ή godot, απλά να βγάλει και λίνουξ εκτελέσιμο. Καλό κάνει κακό δεν κάνει. Όλες οι σημαντικές game engines υπoστηρίζουν και λίνουξ αλλά η έξτρα δουλειά μπορεί να διαφέρει. Όσο έχω καταλάβει πχ η unreal απαιτεί αρκετή έξτρα δουλειά και για πολλά παιχνίδια η υποστήριξη λίνουξ μένει πίσω. Οπότε ίσως αν κάποιος φτιάχνει το παιχνίδι σε unreal να μην αξίζει τον κόπο. Αν κάποιος φτιάχνει την δική του μηχανή, έχει χρέος να μην είναι εξαρτημένη από τα windows, η γνώμη μου θα ακουστεί σκληρή αλλά αν δεν υποστηρίζει λίνουξ δεν θα έπρεπε να φτιάχνει την δική του μηχανή, καλύτερα να διάλεγε μια από τις κοινές.
 
Last edited:

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,355
@lucinos ευχαριστώ για το αναλυτικό post, ήταν πολύ ενδιαφέρον και μαθαίνουμε πράγματα.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,422
το κοινό το νοιάζει ένα πράγμα, να δουλεύει. Τώρα πως θα δουλεύει δεν είναι δικό του θέμα. if it works... it works.
 

Northlander

Tarrasque
Staff member
Approval of the Admiral PCMaster Veteran RQ Elite Beta Tester
Joined
Nov 26, 2012
Messages
18,654
Αυτό που είπε ο nitro. To proton μόνο ως μεσοβέζικη λύση μπορεί να κριθεί (ορθώς). Αλλά αν είναι αυτό το gateway που θα μπάσει περισσότερο κόσμο στο Linux (οποιαδήποτε διανομή) ώστε να υπάρξει έπειτα οργανική πίεση, τότε ας είναι. Περισσότερος κόσμος στα Linux σημαίνει ότι θα υπάρξει ανάγκη (ή κατά μερικούς market opportunity) να λυθούν όλα τα υπόλοιπα "προβλήματα" τόσο από τη βάση τους (εργαλεία στην ανάπτυξη του παιχνιδιού πάνω σε ένα αντικειμενικά καλύτερο λειτουργικό ευθύς-εξαρχής) ή στη μεταφορά παιχνιδιών από τα Windows στα Linux (δηλαδή να αφιερώνεις προγραμματιστές όπως στην περίπτωση του Braid).

Όλα αυτά αρκεί να δουλεύει. Τη δεδομένη χρονική στιγμή το SteamOS και το Proton λειτουργούν ως "τυράκι" για να φέρουν τα Linux στον mass consumer που απλώς θέλει να παίζει παιχνίδια. Έπειτα έρχεται η απορία "κάτσε αν σκαλίσω εδώ τι παίζει" που φέρνει με τη σειρά του τη διαύγεια ότι όντως το Χ distro κάνει τη δουλειά του καλύτερα από ότι ένα Win/Mac.
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,694
To proton μόνο ως μεσοβέζικη λύση μπορεί να κριθεί (ορθώς).
Το πρόβλημα είναι ότι αρκετοί πάνε να εμφανίσουν το proton ως την λύση. Σκοπός προφανώς και είναι απλά να δουλεύει. Είναι αλήθεια ότι υπάρχει μια μπερδεμένη ιστορία από πίσω αλλά κόσμος αναφέρεται σε αυτήν την μπερδεμένη ιστορία με εντελώς παραπλανητικό τρόπο και εμφανίζει το Proton σαν τον σωτήρα που εμφανίστηκε από το πουθενά αγνοώντας την πρόοδο που έχει γίνει και η οποία είναι αναγκαία για να υπάρχει το ίδιο το Proton.

Το Proton κάνει την αντιστοιχεία από DirectX σε SDL και Vulkan (και δευτερευόντος σε OGL) Ούτε η SDL, ούτε ο Vulkan ούτε η OGL θα μπορούσαν να υπάρξουν αν ο μοναδικός τους σκοπός ήταν το Proton. Έχουμε API που «απλά δουλεύουν» και ο κόσμος που υποτίθεται υποστιρίζει το λίνουξ δεν θα έπρεπε να παπαγαλίζει ότι πρέπει να υποκύψουμε στα API τής microsoft.
 

mits@kos

Death Knight
Joined
Dec 8, 2012
Messages
2,942
ο κόσμος που υποτίθεται υποστιρίζει το λίνουξ δεν θα έπρεπε να παπαγαλίζει ότι πρέπει να υποκύψουμε στα API τής microsoft.

Αυτό. Όσο χρησιμοποιείται το εκάστοτε αμπαρωμένο στα Windows DirectX εκεί που μπορεί να χρησιμοποιηθεί το εκάστοτε Vulkan ή OpenGL πχ, δεν αντιμετωπίζεται η μήτρα του προβλήματος.
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,694
δηλαδή να αφιερώνεις προγραμματιστές όπως στην περίπτωση του Braid
Σημαντική λεπτομέρεια, το Braid μάς πηγαίνει πολύ πίσω στον χρόνο. Μιλάμε για 2008/2009. Εκείνη η ανάρτηση είναι μοναδική περίπτωση που κάποιος πραγματικά προσπάθησε, έφαγε τα μούτρα του και έγραψε έστω και πικραμένος αλλά δίκαια και με αρκετή λεπτομέρεια την εμπειρία του. Οι άλλες αναρτήσεις που βλέπω από "developers" που γράφουν κατά τού λίνουξ είναι εμφανέστατα από άτομα που δεν προσπάθησαν καθόλου και γράφουν πράγματα που δεν έχουν καμμία απολύτως σχέση με την εμπειρία τους που απλά δεν έχουν γιατί δεν προσπάθιησαν και απλά είναι πράγματα που λένε άλλοι οι οποίοι λένε πράγματα επειδή έτσι νομίζουν ότι είναι χωρίς πραγματικά να έχουν γνώση. Το χειρότερο είναι ότι επειδή αυτές οι βλακείες επαναλαμβάνονται, έχουν αποκτήσει κύρος.

Από το 2010 πολλά έχουν αλλάξει. Έχουμε κυριολεκτικά χιλιάδες ιθαγενή παιχνίδια. Μόνο στο steam μετράμε αυτήν την στιγμή 11369 ιθαγενή παιχνίδια (χώρια το itch.io) Αυτό έχει μεγάλη σημασία γιατί όταν υπάρχουν πολλές άλλες περιπτώσεις μπορεί ένας ντιβέλοπερ να δει τι κάνανε οι άλλοι. Επίσης τα API (και σε μεγάλο βαθμό χάρις την Valve) είναι πολύ πιο ώριμα σήμερα από ότι 15 χρόνια πριν. Επίσης αν πχ φτιάχνει το παιχνίδι του στην unity τότε είναι κυριολεκτικά πάτημα ενός κουμπιού για να βγάλει εκτελέσιμο. Δεν χρειάζεται προγραμματιστές. Αν φτιάχνει καινούργια game engine τότε επίσης δεν είναι παραπάνω δουλειά αρκεί μόνο να αποφεύγεις προβληματιικές εξαρτήσεις κάτι που έτσι και αλλιώς πρέπει να κάνεις γιατί δεν θα είναι μόνο για το λίνουξ εκτελέσιμο αλλά θα είναι πρόβλημα ενδεχομένως και για το Proton, και αν μεταφέρεις το παιχνίδι σε Mac και Playstation επίσης θα είναι πρόβλημα και μερικές φορές θα είναι πρόβλημα ακόμα και στα windows γιατί και τα windows έχουν πρόβλημα με απαρχαιωμένα και κακοσυντηρημένα API. Οπότε δεν είναι παραπάνω δουλειά, ούτε χρειάζεται απαραιτήτως να προσλάβεις προγραμματιστές. Πρόβλημα βλέπω αν μιλάμε για κάποιο παλιότερο παιχνίδι, εκεί αν δεν κάνεις μια βαθιά επέμβαση εκμοντερνισμού το να κάτσεις να μεταφράσεις με το χέρι τα API ακούγεται βλακεία όταν το Proton ουσιαστικά θα κάνει την ίδια δουλειά αυτόματα. Επίσης αν φτιάχνεις το παιχνίδι σου σε μια μηχανή που το να βγάζεις τα εκτελέσιμα δεν είναι τόσο τετριμένη διαδικασία πάλι το να παιδευτείς παραπάνω για να έχεις και λίνουξ εκτελέσιμο δεν φαίνεται απαραιτήτως να αξίζει τον κόπο.
 
Last edited:

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,331
Δεν ξέρω πάντως, αλλά από τότε που άλλαξα την Vega με 4070, κατά διαόλου πήγε το Linux Gaming!!! Μόνο Pop_OS τρέχει σχετικά απροβλημάτιστα!! Το Manjaro ούτε εγκαθίσταται ούτε μπουτάρει (εγκατάσταση από άλλο μηχάνημα)!!
 
Top Bottom