Φαντάζομαι αυτό που θέλει να πει ο Borracho είναι από που κι ως που stretch goal κάτι που υπήρχε ήδη στο Dragonfall.Προσωπικά συμφωνώ απόλυτα.Θέλω να πω,στον αρχικό σχεδιασμό του game δεν περιλαμβάνονταν οι side missions των μελών του party;Δυσκολεύομαι να το πιστέψω.Γενικά τα stretch goals αίσχος.More,better sound;COME ON.
Εν τω μεταξύ μόλις τελείωσα και το Dragonfall-Director's Cut (λίγο καθυστερημένα,ξέρω).Οκ ρε παιδιά,πολύ καλό το παιχνίδι,αλλά από που κι ως που τεράστια βελτίωση σε σχέση με το Dead Man's Switch;Θέλω να πω,υπήρχαν βελτιώσεις,αλλά δε νομίζω ότι δικαιολογούν να λέμε "ανάμεικτα συναισθήματα το DMS" και "θεϊκό το Dragonfall".
Οι διαφορές που εγώ παρατήρησα ήταν:
1) Πολύ μεγαλύτερη διάρκεια
Για να κάνω τα πάντα στο DMS ξόδεψα 15 ώρες.Αντίθετα στο Dragonfall ξόδεψα 38-40 πραγματικές (έγραψε 46),για να κάνω τα πάντα εννοείται.Δεν ξέρω γιατί μου πήρε τόσο πολύ,πουθενά αλλού δεν έχω δει να αναφέρονται αυτά τα νούμερα.Ικανοποιημένος απόλυτα με τη διάρκεια πάντως.
2) Λίγο μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων κι επιτέλους αυτόνομα (αν και λίγα) side quests
Οκ,καλύτερα από το DMS,αλλά ουσιαστικά το Kreuzbasar ήταν μια επέκταση του υπογείου του Seamstresses Union.Μόνο ψευδαίσθηση ελευθερίας υπήρχε λόγω του ότι ήταν ανοιχτός χώρος.
3) Πιο "ώριμο" σενάριο και πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες
Γράφω πιο ώριμο γιατί το "καλύτερο" είναι και υποκειμενικό.Και τα δύο σενάρια ήταν πολύ καλά.Προσωπικά βρήκα του Dragonfall καλύτερο.Και στα δύο παιχνίδια όμως θα μπορούσαμε να έχουμε πιο ομαλή εξέλιξη και σίγουρα καλύτερη περιγραφή του aftermath των πράξεών μας στο τέλος.Θέλω να πω,τόσο κείμενο έγραψαν μέσα στο παιχνίδι,τι τους πείραζε να γράψουν 2-3 σελίδες με αναλυτικές περιγραφές;
Όσον αφορά τους χαρακτήρες,έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα επειδή πλέον έχουμε μια σταθερή ομάδα shadowrunners,κάτι που δεν υπήρχε στο DMS.Όσο για τους antagonists,εδώ όντως έχει γίνει καλύτερη δουλειά με αρκετά δουλεμένο background story.
Από εκεί και πέρα όμως όλα τα υπόλοιπα είναι τα ίδια.Το writing παραμένει σε δυσθεώρητα υψηλά επίπεδα ποιότητας,οι turn based μάχες είναι ικανοποιητικά υλοποιημένες χωρίς να αποτελούν κάτι το ιδιαίτερο,το παιχνίδι παραμένει πολύ streamlined,το loot απουσιάζει,δεν υπάρχει διαδραστικότητα με το περιβάλλον,δεν έχουμε δυνατότητα κανονικού levelling του party μας.
Φυσικά και τα δύο παιχνίδια μου άρεσαν πάρα πολύ (λίγο περισσότερο το Dragonfall) και είναι εξαιρετικές gaming εμπειρίες (ειδικά στην τιμή που προσφέρονται),απλά πάσχουν και τα δύο σε αρκετά κομμάτια του gameplay και οι πραγματικές βελτιώσεις του Dragonfall στο DMS δε νομίζω ότι δικαιολογούν τη διαφορετική αντιμετώπιση των δύο τίτλων.
Κάποια γενικά σχόλια για να τελειώσω το σεντόνι.
Έπαιξα το DMS στο normal και το Dragonfall στο hard.Και τα δύο τα βρήκα γελοιωδώς εύκολα και η HBS πρέπει να δουλέψει πάνω σε αυτό κατά τη γνώμη μου.Ίσως ξαναρχίσω το Dragonfall στο very hard για να δω τις διαφορές.Πραγματικά η όποια δυσκολία έχει να κάνει με το ότι δεν ξέρεις πότε και που θα εμφανιστούν οι εχθροί.Δεν έχει να κάνει καθόλου με την τακτική κατά τη διάρκεια της μάχης.Π.χ. μπορεί να καθαρίσεις ένα δωμάτιο,το ασανσέρ για να φύγεις να είναι στην άλλη γωνία και ξαφνικά να πετάγονται άλλοι 10.Και πάλι θα κερδίσεις εύκολα,αλλά μπορεί να χάσεις 1-2 party members τα οποία όμως επιστρέφουν στο safehouse μια χαρά,οπότε...Για παράδειγμα στη μάχη που ανέφερε λίγα posts νωρίτερα ο Hellion,έπαιξα χωρίς τη μάγισσα και με το drone του char μου κατεστραμμένο.Δε χρειάστηκα πάνω από 5 λεπτά.Ο τυπάς με το heal έφυγε μόνο την πρώτη φορά που τον κατέβασα κάπως.Τις υπόλοιπες απλά γινόταν heal κατευθείαν σε full health.Απόρησα,αλλά τελικά μάλλον πλεονέκτημα είναι αυτό,καθώς κάνει heal μόνο το πραγματικό πνεύμα με αποτέλεσμα να το εντοπίζει αυτός για σένα.Τα 15 hp που κάνει heal δε θα πρέπει να είναι τίποτα για τους χαρακτήρες σου σε εκείνο το σημείο,ενώ το barrier δε φάνηκε να επηρεάζει ουσιαστικά καθόλου.
Κι αυτά τα λέω εγώ που είμαι ο ορισμός της μετριότητας στα turn based.Ενδεικτικά στην τελευταία μάχη του Banner Saga έφτυσα κυριολεκτικά αίμα.Καλά,όχι ότι υπάρχουν μάχες που να φτάνουν έστω και στο μισό τη δυσκολία της τελευταίας του Banner Saga βέβαια.
Τέλος,όσον αφορά την αστοχία,εγώ δεν παρατήρησα καμία διαφορά ανάμεσα στο normal του DMS και στο hard του Dragonfall.Τα ποσοστά είναι όντως πλασματικά,αλλά προσωπικά αναφωνώ "thank God" με χαρά,καθώς αν ίσχυαν κιόλας το παιχνίδι θα θύμιζε...interactive movie στη δυσκολία.Αυτό που πρέπει κατ'εμέ να γίνει,είναι να αναγράφονται τα σωστά ποσοστά πάνω από τους εχθρούς (τα οποία ανταποκρίνονται περίπου σε αυτά που είχε ποστάρει ο Adhan).